мастер класс на уроках музыки
план-конспект урока по музыке по теме

Саая Урана Дадар-ооловна

Урок музыки- это и есть здоровьесберегающая технология

Скачать:

Реклама
Онлайн-тренажёры музыкального слуха
Музыкальная академия

Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей

Современно, удобно, эффективно

Посмотреть >


Предварительный просмотр:

Кичээлдиң технологтуг картазы

Предмет: музыка

Класс: 5 “б”

Школазы: МБОУ СОШ №1

Башкызы: Саая Урана Дадар-ооловна

Кичээлдиң темазы: Торээн черим аялгазы.

Кичээлдиң хевири: чаа тема өөредири

Эртемнер аразында харылзаазы: хүрээлел, литературлуг номчулга.

Сорулгалары:

1.Ооредиглиг: Музыка биле шулук чогаалынын харылзаазынын дугайында билигни таныштырар; тыва дугайында ырыны  ооредир; карточкалар дузазы-биле катаптаашкыннын айтырыгларынга харыыларны тыптырар;

 2. Сайзырадылгалыг: Уругларны  дилеп тыварынга, боттарының бодалдарын аас болгаш    бижимел чугаага шын илередирин сайзырадыр; логиктиг угаан-бодалын сайзырадыр; музыкалыг слугун, чугаа-домаан, сагыш-сеткилин ыры дузазы-биле сайзырадыр;

3.Кижизидилгелиг: Уругларны торээн черинге ынак  болурунга, тоогузун билип, ооренип ап, хундулеп  чоруурунга,  тыва  мен-деп атка толептиг болурунга кижизидер.

- уругларны бодандырар, боттарынга түңнел үндүртүүр, бот-тускайлаң чорукка чаңчыктырар;

- уругларны мөзү-шынарга кижизидер.

Дерилгези:

  1. кичээлге презентация
  2. сөстерлиг карточкалар
  3. рефлексия карточкалары
  4. комьютер, баян.

Ажыглаан литература:

  1. Башкы журналы. Музыка 5-6 кл А.Танов.

Репертуар: созу: О.Сувакпиттии, аялгазы   “Торээн черим аялгазы”; созу М.Танованыы, аялгазы В.Тановтуу “Чалыы Тывам чечктел-ле”; тыва урустун ыры “Бистин Тыва”.


Кичээлдиң чорудуу:

Кичээлдиң планы

Башкының ажыл-чорудулгазы

Өөреникчилерниң ажыл чорудулгазы

Организастыг кезээ

  • Экии, уруглар! Бөгүн кичээлде келген башкылар база бот-боттарывыс-биле мендилежиптээлиңерем.
  • Экии уруглар!

слайд 1

  • Экии!
  • Ийе!

Өөреникчилер олуттарынга олуруп, кичээлге белеткенир.

II. Кол кезээ

Аялга дыннадыы:

Ун отуррушукуну:

Делегейни фонетиктиг шингээдип алыры:

Аалда мал-маган, ыт-куш унун дыннаткаш уруглардан айтырар:

Кандыг уннер дыннап тур силер?

Ам ол уннерни  бис база отунуптээлинер.

Инек канчаар эдерил ?:

Анай канчаар эдерил ?:

Хой качаар эдерил ? –

Аът канчаар киштээрил ? –

Эр-хейлер,  уннеривисти  азырал -  дириг амыттанарнын уннеринин дузазы-биле оттуруп алдывыс.

Дагаа канчаар эдер-дир уруглар ?

Тыва улус                   Орус улус                   Англи  улус

Ко-ко-ко                     Ку-ка-ре-ку

Шак канчаар дагжаарыл?

Корунер-даан силернин аранарда безин уннерни кижи бурузу ангы-ангы шингээдип ап турар.

Тыва улус                     Орус урус                   Англи  улус

Шык-шык-шык             тик-так-тик-так    

Деп шингээдип алыр деп турар.          

Чон бурузу, кижи бурузу  бисти долгандыр  дынналып турар уннерни ангы-ангы-шингээдип алыр болуп турар. Ынчангаш чон бурузунун ырлары, аялгалары ангы-ангы болур. Ол чурттап турар чер-чурттунун турар черинден база хамааржыр.

  • Уруглар дыннан уннерин харыылаар.

Моо- моо, Муу-Муу

Мээ-мээ

Бээ-бээ

Ку-ка-ре-ку, ко-ко-ко.

Чик-чик,шык-шык,тик-так

Проблемалыг айтырыглар

Чаа тема:

Оюн “Аялганы тып”:

Чаа ырыны ооренири:

Аас –чогаал

Сула шимчээшкиннер:

Быжыглаашкын

 (проект тургузар “Торээн черим аялгазы”)

Бажынга онаалга:

Быжыглаашкын:

Рефлексия

Бажынга онаалга:

Бисти долгандыр  кандыг уннер дынналып турарыл?

Дааш-шимээнге чулернин уннери хамааржырыл?

Музыкалыг уннерге чунун уннери хамааржырыл?

Ам мурнунарда салып каан чуруктарны бо картага чыпшырар силер. Баштай дааш-шимээн уннерни:

           Ам музыканын уннерин:

Эр-хейлер, чуруктарывысты азып алдывыс.

Бо корунер даан,  ан- меннивистин уннери, арга-эзимнерде куштарнын уну, дамырак сугларнын даажы, тыва чоннун аас-чогаалы, хоомей –сыгыт каргыраазы, игил бызаанчы, хомузуну аялгалары, ыраажынын ырызы, – бо бугу Тыва чурттун аялгазын тургузур турар.

Шак ынчаар бо кичээлдин темазын сайгарып ундуруп алдывыс.

Кыдырааштарынар ажыткаш ай,хуннун, бо хунгу теманы бижиптээлинер.

Ам силерге  созу Олег Сувакпиттии, аялгазы

“Торээн черим аялгазы” деп ырыны бараалгадып берейн.

Уругларга айтырыг: Чунун дугайнда ыр- дыр?

Кандыг состерни сактып алдынар?

“Тыва Республика”

“Теве-Хая”

“Ак-Довурак.”

Кым деп тыва ыраажыларны билир силер?

 Ам силеринин биле бо кичээлде созу Екатерина Танованыы, аялгазы В. Тановнуу “Чалыы Тывам чечектел- ле ”деп ырызы- биле таныжып ооренир бис.

  • Ырын аялгазын чогаадыр кижини кым дээр бис?
  • Ырыны созун чогаадыр кижини кым дээр бис?
  • Шын, дыр.

Бо ийи кижинин чогаадыкчы  ажылынын туннелинде ыры торуттунуп кээр.

  • Ынчангаш  аас-чогаал биле музыка -  чечен чогаалдын кезээде чарылбас быжыг харылзаалыг хевирлери болуп турар.

      Чогаалчы           Композитор

Бо ырларны чонга бистерге ырлаар кылдыр чогаадып берип турар.

Башкы баштай ырыны ырлап бээр.

Словар ажылы: Мандып – улам.

Ырны фразалап ырлап ооредир.

Торээн чурт дугайында улегер домактар кайы-хире билир силер ?

Мен чартыын чугаалаарымга, улаштырар силер.

  1. Куш уялыг, (Доскага азар) -----------------------------
  2. Чону чоорган,  --------------------------------------------
  3. Торелин билбес тоорээ-----------------------------------

Кыдырааштарга бижиптинер.

“Тыва хээлер”.

Уруглар бо кичээлде ооренген билиглеривисти  быжыглап, Торээн черим деп проектиден тургузуптаалынар.

Ырын состерин доктаадыр.

 “Шагаа ыры” деп ырыга проект тургузар.

Уругларнын харыылары.

Уруглар туруп келгеш ийи болукке чуруктарны таарыштыр азар.

Уруглар кыдырааштарга бижиир.

Уруглар  ырланын аттарын тывар.

Композитор

Шулукчу, чогаалчы

Уруглар дыннап иштинде ырлажыр.

кижи чурттуг.

хойу хойлен

тоогузун билбес турээр.

уруглар кыдырааштарга бижиир.

Уруглар танцы шимчээшкиннерин кууседир.

Уруглар проектини бижиир.

Дневникке онаалгазын бижиир.

Игил,бызаанчы, хомус, дошпулдуур, чанзы, лимби

Слайдыда киноларнын чуруктарын коор.

Уругларнын харыылары

Дневниктерге онаалга бижиир



Предварительный просмотр:

Здравствуйте, уважаемые коллеги! Я хочу пригласить вас в увлекательный мир музыки.

Как ваше настроение? Я желаю вам, чтобы это хорошее настроение сохранилось у вас на протяжении всего сегодняшнего дня. Ну а я хочу задать вам вопрос: чему учит на уроках учитель музыки?

Вы правильно назвали все основные разделы урока музыки (слушание, пение, музыкальная грамотность, творческая деятельность).

Практическая часть: Начинаем с дыхательных упражнений

1. «Певец»   Глубокий вдох. Руки  медленно поднимаются через стороны вверх. Задержка дыхания. Выдох со звуком а-а-а. руки при этом медленно опустить.

2 вариант: Глубокий вдох. Руки медленно поднимаются до уровня плеч. Задержка дыхания. Выдох со звуком о-о-о, обнять себя за плечи. Опустив голову на грудь.

3 вариант: Глубокий вдох. Руки медленно поднимается до уровня груди. Задержка дыхания. Выдох со звуком у-у-у, руки при этом опускаются вниз, голова на грудь.

 Речевые упражнения: используются скороговорки, чистоговорки, попевки, потешки

1.Кукушка кукушонку

 Купила капюшон.

 Надел кукушонок капюшон,

 В капюшоне кукушонок смешон.

Во поле орешина

Во поле кудрявая

Чернобровая моя

черноглазая моя.

Зелены луга, зелены луга

Зеленыли-ны-ли-ны ли-ны луга.

Двигательные упражнения (ритмопластика):

На уроках провожу такие физминутки например:

1.Если нравиться тебе, то делай так /приседаем/

Если нравиться тебе, то делай так /приседаем/

Если нравится тебе, ты другому покажи,

Если нравиться тебе, то делай так /приседаем/

2.Меняем движение например: прыгаем, хлопаем, топаем.

Физминутка «Танец маленьких утят»

Физминутка «Тыва хээлер»

Пение

Распевки:

А,О,Э,У, И        

Ми, Мэ, Ма, Мо,Му

Ми-и-и-и-а

Песня «Арбай - хоор» 1 класс.

Используем характерные движения , жесты по содержанию песни.

Восприятие музыки.

Звучит музыка «Ливень».

Задание: Слушайте  музыку с закрытыми глазами. Закрываем глаза, нарисуйте мысленно картину музыки,

запишите на листочках об увиденном.

Задание: Слушая музыку нарисуем картину.

Каждый педагог – творец технологии.

Создание технологии невозможно без творчества.

Главное в современном учителе - глубокое знание теоретического материала, умение применять инновационные педагогические технологии, любовь к детям и к своему делу.

 В преподавании  музыки, в связи с внедрением ФГОС нового поколения,  я использую следующие технологии:

1.Технология развития ассоциативно – образного мышления школьников

( подразумевает взаимодействие музыки с искусством живописи, литературы, театром, кино и д.р. )

2. Здоровье сберегающая технология (Слушание музыки, исполнение песен, участие в разнообразной творческой деятельности снимает нервные перегрузки, положительно влияет на эмоциональное состояние учащихся)

3. Игровая технология (школьники во время игры мало устают, во – вторых, активно работает их мозг и интеллект)

В современном образовательном процессе используется множество различных технологий, но я бы хотела обострить свое внимание  на здоровье сберегающую технологию.

Урок музыки сам по себе – здоровьесберегающая технология. Важнейшими задачами музыкальных  уроков является снятие нервно-психические перегрузки во время учебной деятельности, восстановление обучающихся положительный эмоциональный энергетический тонус

               

Особенностью урока музыки является организация разных форм музыкальной деятельности школьников:

Дыхательные упражнения -  помогают повысить возбудимость коры больших полушарий мозга, активизировать детей на уроке.

 речевые упражнения  -  служит эффективным средством развития интонационного слуха, оно наиболее доступное  для развития  умения импровизировать.

 -   двигательные упражнения ритмопластика - Двигательные упражнения

 развивают воображение, учат детей лучше понимать друг друга, помогают понимать музыку, любить ее и запомнить.

 Пение  - Распевки: А,О,Э,У,И- повышает подсвязочное давление.

Ми, Мэ, ма, мо,му – уменьшает напряженность голосовых связок.

Научно доказана целебная сила произнесения и некоторых отдельных СОГЛАСНЫХ звуков (лучше их пропевать)

Петь полезно в любом случае, даже если нет слуха, ни голоса. Пение является эффективным средством для снятия внутреннего напряжения.

 Слушание музыки помогает для  снятия нервно –психических перегрузок, восстановления  положительного эмоционального состояния.

Пение Дамырак.

Показ картинок. Вот у нас получилось необычные представления об услышанном. У всех воображения, ощущения о музыке видно на ваших картинах. Давайте споем нашу веселую песню Дамырак.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Мастер-класс "Погружаемся в музыку"

Активизировать внимание , развить творческий потенциал  учащихся начальных классов помогает прием "интонационного погружения в музыку",в основе которого  находятся  детское творчество и...

Мастер-класс «Значение народной музыки в построении учебно-воспитательного процесса творческого объединения «Наигрыш»

 Применяемые игровые и здоровьесберегающие технологии, взятые за основу мастер-класса, помогают детям младшего возраста наиболее полно раскрывать свои возможности, а также развивать память...

Мастер-класс «Значение народной музыки в построении учебно-воспитательного процесса творческого объединения «Наигрыш»

 Применяемые игровые и здоровьесберегающие технологии, взятые за основу мастер-класса, помогают детям младшего возраста наиболее полно раскрывать свои возможности, а также развивать память...

Мастер - класс для учителей музыки «Мир музыки, отраженный в творчестве»

Мастер-класс – это эффективная форма профессионального обучения педагогов в целях повышения педагогического мастерства, в использовании педагогических технологий и их элементов в образовате...

Мастер-класс для учителей музыки "Орф-педагогика и урок музыки"

Данная методическая разработка предназначена для учителей музыки, педагогов дополнительного образования, работающих в области музыки....

Мастер класс на тему: «Музыка -Творец!!!» «РАЗВИТИЕ ТВОРЧЕСКИХ СПОСОБНОСТЕЙ УЧАЩИХСЯ НА УРОКАХ МУЗЫКИ»

Урок музыки – источник творческого взаимодействия учителя и обучающегосяМузыка – это первое явление окружающего мира, которое эмоционально воспринимается маленьким человеком, и чтобы позна...