• Хэшээл «Погостим у Хоридойя!»
план-конспект урока по теме

Урок бурятского языка
Тема: Хоридойн ордондо айлшалая!
Погостим у Хоридойя!
Атрибуты урока: картина пейзажа Бурятии, юрты, бурятские костюмы,
цветы, деревья, накрытый стол для гостей, картины «Эдеэ хоол».

Цель:

1. Практическая:ознакомить учащихся лексико-грамматическим материалом

и тренировать до уровня СФЕ (сверх фразовых единиц, до 2-3 предложений).

2. Образовательная: научить учащихся различать 3-4 вида названия деревьев,

цветов и правильно называть их на бурятском языке, различать их по форме, 

по цвету.

3. Воспитательная: способствовать формированию позитивного отношения

бурятскому языку, к культуре бурятского народа, формировать позитивное отношение

к собеседнику.

4. Развивающая: Развивать внимание, фонематический слух. Сопутствующая задача

научить учащихся понимать вопрос:  "Ямар?" и отвечать: "Энэ шара сэсэг. Энэ нямняа".

Ход урока: 1. Вступление. 2. Фонетическое упражнение. – Что вы предпочитаете:
поиграть «Эхо в лесу» или «Согласись?»
А Аа Ай О Оо Ой На Наа Най До Доо Дой Айл
Хоридой Хоридойн ордон Хоридойн ордондо
Айлшан Айлшалая Манайда орогты
Тема нашего урока? - «Хоридойн ордондо айлшалая!».
- Хэн хэлэжэ шадахаб? Хоридой хайшан гээд, урихаб?
- Что мы будем делать на уроке? (Слушать рассказы, составлять
диалоги, делать зарядку, играть, отгадывать загадку, послушать пословицу,
играть, прятать что-нибудь, а потом находить и т.д.).
Далее учитель говорит о том, что они будут делать на уроке.
3. – Какую сказку вам включить: «Лебединый род» или «Хори буряты».
- Хоридойн ордон ошоё! Ошохомнай гү? – Ошоё! Зай, ябая даа. Ябая!
- Хоридой хаана байдаг бэ? - Буряад орондо.
- Энэ юун бэ? - Буряад орон.
- Буряад орон ямар бэ? Юу харанабта? Уужам нуга. Тала дайда. Хада
уула. Гол нуур.
Харагты даа. Тойроод элдэб үнгын сэсэгүүд. Сэсэрлиг, нуга, тала,
дайда, ой сэсэглэшэбэ. Yхибүүд, Энэ юун бэ? Энэ сэсэг. Ямар сэсэг бэ?
Хонхо сэсэг. Нямняа сэсэг. Улаалзай. Бадма сэсэг. Балжан гарма. Тэрэнги.
Ямар гое гээшэб! Гоё гү? Эндэ нэгэ сэсэг хоргодоо. Ологты! Хэн олооб?
Ямар сэсэг бэ? УРГЫ. Ургы ургаа хадаа ямар саг бэ? Хабар. Шүлэг «Ургы».
Хоридойн орон нютаг иимэ гоё! Кто понял? - Хэн энэ сэсэгүүд тухай
шүлэг мэдэхэб? Зай, саашаа ябая! ФИЗМИНУТКА Һалхин үлеэнэ
нюурымнай/ Модон найгана, найгана/ Һалхин ааляар ааляар/ Модон дээшээ,
дээшээ.
- Энэ юун бэ? Ой. Ой соо ямар модод урганаб? Хасуури, нарһан, хуһан,
шэнэһэн, хуша, бургааһан. Ой соо ямар модод урганаб?
- Шагнагты, даа. Хэн уринаб?
Учитель в роли Хоридойя (кукла Х.). – Орогты манайда. Айлшад,
орогты манайда!
1. Амаршалга
- Амар мэндээ! Мэндээ!
2. Танилсалга.
- Амар сайн! Би Хоридой гэжэ нэрэтэйб. Ши хэн гэжэ нэрэтэйбши?
- Мэндээ, би Баргуджин хатан гэжэ нэрэтэйб. Шинии нэрэ хэн бэ?
- Знакомство с Алан Гуа. Кто расскажет гостям об Алан гуа?
4. Урилга.
- Орогты манайда! – Дээшээ гарагты! Һуугты. Присаживайтесь!
5. Хүндэлэлгэ.
- Сай уугты! – Эдеэ хоол баригты! Сагаан эдеэ баригты! Мяхан табаг
баригты! Эдеэлэгты.
Бууза эдигты. Мяха бүхэлеэр эдигты. Айраг сагаа баригты. Хооллогты.
- Үшөө ямар эдеэ хоол байнаб, нэрлэгты: һүн, сай, тараг, тоһон,
хилээмэн, хурууд, ээзгэй, мяхан, бууза, бүхэлеэр, үрмэн.
6. Наадан. Наадахамнай гү? Ямар наада наадахамнайб?
«Шагай нюулга».
- Энэ юун бэ? Шагай. Шагайгаар юу хэдэг бэ? Наададаг. Наадахамнай
гү? Наадая! – Зай, наадая. Дээрэ доро соо саана хажууда гэжэ yгэнyyдые хэрэглэхэ.
7. Песни «5 хурган», «Хододоо байг лэ наран», «түг-түг хэн тоншоноб»,
«Эжыдээ дуратайб», «Тоб тоб тоборооб», «Чебурашка болон тэрэнэй нүхэд»,
«Ёохор» - все песни с движениями.
- Хоридойндо айлшалхада гоё байгаа гү? ГОЁ!
8. Итог урока: что мы делали на уроке? Что вы узнали нового,
интересного? Чему научились? Понравился ли вам сегодняшний урок?
Каковы ваши пожелания и замечания?

Скачать:

ВложениеРазмер
PDF icon urok_pogostim_u_horidoyya.pdf106.89 КБ

Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Буряад литературын хэшээл 9 класс

Классhаа гадуур хэшээл....

9 классай хэшээл

Хэшээлэй янза: классhаа гадуур хэшээлТемэ: Арад зондоо туhатай ябахаяа оролдогшоб(Матвей Чойбоновай намтар ба шүлэгүүдэйнь онсо шэнжэ)Гол зорилго: Үхибүүдтэ Матвей Чойбоновай үргэн дэлисэтэй, алишье т...

Презентация "Погост и Никольская церковь в Голенково"

Презентация "Погост и Никольская церковь в Голенково" рассказывает учащимся об одном из краеведческих маршрутов Тверской области....

Буряад хэлэнэй хэшээл «Баабгай Балма хоёр» УМК «Амар мэндээ!» «Баабгай Балма хоёр» (бэлэдхэлэй группа) 3-дахи хэшээл

Буряад хэлэнэй хэшээл «Баабгай Балма хоёр» УМК «Амар мэндээ!» «Баабгай Балма хоёр» (бэлэдхэлэй группа) 3-дахи хэшээл...

Церкви Пермогорского погоста

Текст экскурсии о Георгиевской и Воскресенской церкви и презентация к ней...

Хэшээл "Тоолоё" (1-дэхи хэшээл) 4 анги

Хэшээл  "Тоолоё" (1-дэхи хэшээл) 4 анги...