Методическая разработка урока по теме "Environmental Problems"
план-конспект урока (10 класс)
Урок по теме, посвященной проблемам окружающей среды.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_otkrytogo_uroka_environmental_problems.docx | 82.08 КБ |
Предварительный просмотр:
Методическая разработка внеклассного мероприятия по теме
“Environmental Problems”
Цели:
Разбивающая: повышение интереса к языку; развитие умений и навыков устной речи; развитие языковых и познавательных способностей.
Воспитательная: воспитание потребности в практическом использовании языка, любовь к природе. Образовательная: расширение эрудиции учащихся, активизация знаний по теме.
Практическая: совершенствование диалогической и монологической речи.
Оснащение: компьютер, проектор, PowerPoint, магнитофон.
Музыкальное оформление: Louis Armstrong, What а wonderful world; Boney M, Don‘t kill the world.
Плакаты цитатами о природе:
- Nature is the ait of the God. (Thomas Browne)
- One touch of nature makes the whole world kin. (W. Shakespeare)
- If one way be better than another, that you may be sure is Nature’s way. (Aristotle)
- Nature holds all the answers - go outside and ask some questions - open your heart and listen to the response! (Amethyst Wyldfyre)
- We can’t command Nature expect by obeying her. (Francis Bacon)
ХОД УРОКА
I. Приветствие
T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Take your seats please.
II. Вступительное слово учителя. Сообщение темы и задач урока
Т: Today we are going to speak about an important topic “Environmental problems”. We are revising everything we know about ecology and environmental problems of the modem world.
Warming-up (для настройки учащихся на беседу)
III. Основная часть урока
Речевая зарядка
Т: Look at the screen. Let’s read the poem line by line.
P: Remember, Russia, you are great.
Not in the fields of battles past,
But in the green fields full of wheat,
And forests, gardens, free of dust.
I love you deeply, dear land,
Your hills and rivers, grass and sand.
Your songs and dances, lakes and seas,
Your beasts and fish, birds in trees.
Your sunrise in a splendid sight,
Which always gives me such delight!
T: Are there any volunteers who want to translate the poem? You’re welcome. Start translating. Well done, thank you. I think it was great.
Велика для меня ты, родная страна,
Не местами прошедших битв,
А полями, где ветер колышет хлеба А воздух так чист и красив.
Я люблю тебя, Русь, за журчание рек,
За холмы и равнины твои,
За забавы, что живы не первый век И за то, как поют соловьи.
И за виды родные под солнца лучом,
Что осветит землю твою,
За радость и счастье увидать это всё,
Всё, за что я тебя так люблю.
Т: Every person has a possibility to make a positive impact on the environment. Here you’ll find a great selection of environmental signs and labels. Look at the slide and try to translate some labels and signs.
1. Работа с лексикой
2. Сообщение учащихся об экологических проблемах
(просмотр отрывков из видеофильма)
Т: As you know pollution is a threat to our environment. The situation is very serious, with one of five people dying yearly as a result of issues brought about by pollution. Compared with years that have passed, environmental pollution has largely increased. What’s the main cause of pollution?
P1: Every year, world industry pollutes the earth’s atmosphere with about 100 million tons of dust and other harmful substances. As a result, some rare species of animals, birds, fish and plants disappear forever, and a number of rivers and lakes dry up.
P2: We human beings take from nature as much as we can. We cut down forests and build farms, houses, roads on the land. While doing that, we pollute the environment. Cars and factories, plants and power stations also pollute the air and make it dangerous to breathe.
P3: Even scientific progress has caused global disasters on our beautiful planet. Especially modem industrial production is the main threat to nature. There are a variety of problems that are affecting the world today, including aii* pollution, acid rain, water pollution, and smog, etc. Toxins and smog from industrial areas and vehicles have filled the air that we breathe into our lungs and often make us ill.
P4: Nuclear radiation has become a serious problem, too. The most horrible ecological disaster befell Belarus and its people after the Chernobyl tragedy in 1986. About 18 percent of the territory of Belarus was horribly polluted with radioactive substances. It was a tragedy.
3. Вопросы к учащимся
Т: Answer the questions, please. What is ecology?
P1: Ecology is the science of the relationships between organisms and their emironments.
T: Why do people so often speak about ecology nowadays?
P2: Because it's one of the most important sciences in the modem world.
T: What are the main problems of our planet?
P3: Air pollution, water pollution.
T: What could happen if we don't learn to use the environment carefully and protect it from damage caused by man's activities?
P4: Very soon we'll have no healthy world to live in.
4. Relaxing (музыкальная пауза)
5. Демонстрация слайдов.
Т: Watch the following video and express your opinion.
P: The world is our home and we want to see it clean and beautiful. Our land is full of beautiful flowers, plants, and trees, which grow and blossom in the meadows, in the forests and in our gardens. Our Earth is so beautiful!
T: What steps can be taken to correct ecological problems? Have you compiled some rules to follow?
Rules
- Protect wildlife, plants and trees.
- Help to keep all water clean.
- Don't damage the banks of rivers.
- Don't disturb animals in their homes.
- Don't spoil parks and gardens - don't leave litter.
- Keep off the grass. Walk on the paths and pavements.
- Keep your country tidy.
- Taking care of the Earth is everybody's business!
6. Задание творческого типа
T: Let’s write our poem about nature. Such poem is called “Cinquain”.
Cinquain
Nature
Polluted, damaged
Protect, clean, save
Great Gift from God
Earth
T: Thank you very much.
7. Puzzletime. Crossword
В этом кроссворде, зашифрованы 10 слов, которые связаны с экологией. Учащиеся но очереди подходят к доске и обводят найденные слова. (They go across, down, and diagonal.)
Keys: environment, pollution, survive, waste, destruction, dump, ozone, cause, safe, nuclear.
IV. Подведение итогов урока. Выставление оценок (Рефлексия)
Т: Dear friends, thank you for the lesson. During the lesson we’ve done a lot. Today you have only good marks. Did you like our lesson? Each of you have a questionnaire on your desk. Please fill in the questionnaire about our lesson. At the end of our lesson I would like you to listen to the song “Don’t kill the world” (“Boney M”).
The lesson is over. Good bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
Методическая разработка урока по теме «Probleme mit den Eltern» с применением синема-технологии
Данный урок является заключительным по теме «Probleme mit den Eltern» (9 класс). Урок построен с использованием синема - технологии (учащимся предлагается фрагмент фильма "Похороните меня за плинтусом...
методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.
Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в 6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...
Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"
Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...
Методическая разработка урока немецкого языка “Moderne Probleme des Umweltschutzes”
Материал представляет собой методическую разработку урока немецкого языка в 10 классе «Современные проблемы окружающей среды» в рамках учебной темы «Экология». Задания на...
Методическая разработка на тему : «Ecological Problems»
Данная форма проведения урока предполагает: использование коллективной формы работы; привитие интереса к предмету; развитие умений и навыков самостоятельной работы; активизация деятельности учащихся; ...
Методическая разработка урока по теме "Ecological problems"
Тема: Ecological problems.Форма проведения: урок-дискуссия.Цель: развитие речевого умения, систематизация знаний по изученной теме.Сопутствующие задачи: активизация лексических единиц в речи; совершен...