Открытый урок в 4-ом классе по английскому языку "My Neighbourhood" с презентацией.
план-конспект урока по теме

Нигматуллина Дания Мосабиховна

Открытый урок в 4-ом классе по английскому языку с презентацией "My Neighbourhood". Урок предназначен для закрепления степеней сравнения имён прилагательных. Использованы различные задания на закрепление грамматической темы. Урок с  использованием ИКТ. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka-daniya.doc68.5 КБ
Microsoft Office document icon urok_angliyskogo_yazyka-daniya.doc68.5 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ « Старо-Уруссинская СОШ»

Ютазинского муниципального района РТ

Открытый урок  

английского языка в 4 классе

на тему:

         

“My Neighbourhood”

Урок разработала учитель английского                                                                                                                                                                  языка II квалификационной категории

Нигматуллина Д.М.

Цели урока:

Воспитательные: воспитывать у детей культуру общения и поведения, интереса и любви к      

                               языку;

                               воспитывать умения внимательно слушать и слышать своих однокласс-

                                ников;

                                повысить интерес к изучению английского языка.

Развивающие: развивать интерес школьников к странам изучаемого языка и родного края;

                         формировать у учащихся внутреннюю мотивацию к изучению языка и куль

                          туры;

                           развивать речевые способности детей;

                           развивать внимание и восприятие, слуховую память, мышление, воображе        

                           ние, логику, память;

                           помочь учащимся развивать навык общения, говорения и письма;

                            способствовать развитию познавательного интереса.

 Практические: тренировать навыки чтения, говорения и письма;

                            тренировать учащихся отвечать на вопросы;

                             тренировать учащихся работать в парах, отрабатывать навык чтения,

                              активизировать познавательную и поисковую деятельность учащихся;

                              формировать навыки самостоятельной работы с материалом.

                              развивать навыки монологической речи по теме « моё окружение».

Средства обучения и оборудование: УМК М.З. Биболетова; мультимедийный проектор;

                                                               компьютер; доска; сигнальные карты, карточки для

                                                                игры, кроссворды, музыкальное сопровождение,    

                                                                рабочие тетради.

              Ход урока

На экране слайд “My Neighbourhood»

  1. Организационный момент

                                     T: Good morning, dear friends and our guests.

                                     I am very glad to see you.

P1: I am OK   P2: I am well   P3: I am good, thank you.

T: Are you ready to start our lesson?

P-s: Yes we are.

T: Today we will talk about “ My Neighbourhood” and this lesson will be unusual for you because we are going to work with multimedia.

Развитие навыков говорения.

But first of all answer my queations, please.

--What day is it today?                 P1: It is Saturday today/

--What is the date today?             P2: It is the 5-th of December.

--What season is it now?              P3: It is winter now.

--What are the winter month?       P4: December, January and February are the winter month.

--Let`s speak the poem about winter.

P-s:        It`s winter, it`s winter
             Let`s skate and ski

              It`s winter,it`s winter

              A great fun for me.

--Do you like winter?                    P1,P2: Yes,I do.

--What can you do in winter?            P3: Ican play snowballs.

                                                            P4: I can make a snowman.

                                                            P5: I can ski and skate.

--What is your favourite season and why?

P5: My favourite season is winter, because I can skate. P6,P7.

--What is the weather like in Urussu?

P1: It`s windy and cloudy.

    II –Фонетическая зарядка. Repeat after me, please: London, Berlin, Moscow, Kazan, Paris, Urussu.

              Checking up the H.W.

Формирование навыков диалогической речи.

---Let`s check up your H.W. for today. Take the telephones and  act out your dialogues about the weather forecast.

       P1, P2, P3.    –Thank you for your dialogues, you are the best.

  1. Обучение навыкам письменной речи.(Кроссворд)

–Now let`s do the crossword. Read the sentences and write the missing words. Take your pens, please and write the words on the crossword. (P-s пишут слова в кроссворде).

1

2

3

4

5

6

7

C

A

P

I

T

A

L

O

R

I

A

P

A

W

M

C

B

P

M

C

T

L

L

P

H

U

E

E

A

R

S

I

E

R

Read the sentences, please. Check your cards and check up your words.

Read the words and put the marks for this work.

Read the underline word, please.

( учащиеся оценивают работы соседей по парте)

  1. Развитие навыков чтения, говорения.(Карточки к слайдам( с учётом  знаний уч-ся. Работа с подстановкой слов.)

-Put the necessary words and tell us the story.

-Where are you from? ( Kazan, Tatarstan)

-Where are the Russian from? (Moscow)

-Where are the British from?

 -Where do you live? (песня)

P-s (поют).  I live in Urussu.

  1. –Look at the projector. (Раздать таблицу с переводом)

- Here you can see some words, find the Russian and Tatar equivalents of English words put them on your tables, please.

Great Britain       Исәнмесез!      Welcome!     Йорт    school  Привет!     Street     урам     house     Рәхим итегез!   Улица    Hello!    Школа     дом    Добро пожаловать! мәктәп    Великобритания      Tatarstan      Урыссу      Бөек Британия    Татарстан      Russia      Urussu    Россия        улица    Рәсәй      Татарстан    Уруссу

Great Britain

Russian

Tatar

T: Thank you for your answers.

     Look at the blackboard.

      Where do you live?

 P-s: We live in Urussu.

 

T: Do you love our country?

P-1: Yes,I do.

T: Come here, please , take 1 card and put it  on the blackboard.(1 by 1)

P-s прикрепляют по 1 слову к доске и называют предложение)

                                       HAPPY

                                      BEAUTIFUL

                                       INTERESTING

COUNTRY                   NICE

                                       LARGE

                                        WIDE

                                         STRONG

T: You have worked well and I think we should have a small rest.

           V .   ФИЗКУЛЬТМИНУТКА.

LET`S SING A SONG      ----CLAP YOUR HANDS!

Clap your hands!

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together,

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet.

Stamp your feet together,

Stamp, stamp, stamp your feet.

Stamp your feet together.

Blink, blink, blink your eyes,

Blink your eyes together,

Blink, blink, blink your eyes,

      Blink your eyes together.

     Smile, smile at your friends,

     Let us smile together,

     Smile, smile at your friends,

     Let us smile together.

                                         Look at the projector

VI.   СЛАЙДЫ С ПРИЛАГАТ-МИ (закрепление грамматических навыков)

    T:   Open your books on p.40 ex.19 , repeat after me, please.

     KIND – KINDER - (THE) KINDEST …..

WHAT ARE THESE WORDS?-----P-S: прилагательные

( разбор схемы и ADJECTIEVES)

VII.СЛАЙДЫ С ПРИЛАГ- МИ  (ПОЛОЖИТ.-СРАВНИТ,- ПРЕВОСХОДН.)

         Закрепление прошлого урока. Уч-ся объясняют правило.

  1. .Let`s check up your  H.W. for today ex.3 p.48

      ex24  p.42  Прилагательные-исключения.

IX. Write down your h. W.Ex.4  p.48              

Let`s have a rest and sing a song -----If you are happy.

If you are happy!

  1. If you are happy and you know it clap your hands,

If you are happy and you know it clap your hands

      If you are happy and you know it

      And you are really want to show it,

      If you are happy and you know it clap your hands.

2.   If you are happy and you know it slap your knees

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know it slap your knees.

3.    If you are happy and you know it stamp your feet

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know it stamp your feet.

4.   If you are happy and you know it snap your fingers

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know snap your fingers.

5.   If you are happy and you know it say OK!

    If you are happy and you know it

    And you are really want to say it,

    If you are happy and you know say OK!

6.   If you are happy and you know it do all 5!

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know do all 5!

Well, thank you.

Today you are so nice, so wonderful  and the cleverest students.

I`ll give you only “5” and “4”.The lesson is over .

Thank you for your attention. Good bye.

     

     

 



Предварительный просмотр:

МБОУ « Старо-Уруссинская СОШ»

Ютазинского муниципального района РТ

Открытый урок  

английского языка в 4 классе

на тему:

         

“My Neighbourhood”

Урок разработала учитель английского                                                                                                                                                                  языка II квалификационной категории

Нигматуллина Д.М.

Цели урока:

Воспитательные: воспитывать у детей культуру общения и поведения, интереса и любви к      

                               языку;

                               воспитывать умения внимательно слушать и слышать своих однокласс-

                                ников;

                                повысить интерес к изучению английского языка.

Развивающие: развивать интерес школьников к странам изучаемого языка и родного края;

                         формировать у учащихся внутреннюю мотивацию к изучению языка и куль

                          туры;

                           развивать речевые способности детей;

                           развивать внимание и восприятие, слуховую память, мышление, воображе        

                           ние, логику, память;

                           помочь учащимся развивать навык общения, говорения и письма;

                            способствовать развитию познавательного интереса.

 Практические: тренировать навыки чтения, говорения и письма;

                            тренировать учащихся отвечать на вопросы;

                             тренировать учащихся работать в парах, отрабатывать навык чтения,

                              активизировать познавательную и поисковую деятельность учащихся;

                              формировать навыки самостоятельной работы с материалом.

                              развивать навыки монологической речи по теме « моё окружение».

Средства обучения и оборудование: УМК М.З. Биболетова; мультимедийный проектор;

                                                               компьютер; доска; сигнальные карты, карточки для

                                                                игры, кроссворды, музыкальное сопровождение,    

                                                                рабочие тетради.

              Ход урока

На экране слайд “My Neighbourhood»

  1. Организационный момент

                                     T: Good morning, dear friends and our guests.

                                     I am very glad to see you.

P1: I am OK   P2: I am well   P3: I am good, thank you.

T: Are you ready to start our lesson?

P-s: Yes we are.

T: Today we will talk about “ My Neighbourhood” and this lesson will be unusual for you because we are going to work with multimedia.

Развитие навыков говорения.

But first of all answer my queations, please.

--What day is it today?                 P1: It is Saturday today/

--What is the date today?             P2: It is the 5-th of December.

--What season is it now?              P3: It is winter now.

--What are the winter month?       P4: December, January and February are the winter month.

--Let`s speak the poem about winter.

P-s:        It`s winter, it`s winter
             Let`s skate and ski

              It`s winter,it`s winter

              A great fun for me.

--Do you like winter?                    P1,P2: Yes,I do.

--What can you do in winter?            P3: Ican play snowballs.

                                                            P4: I can make a snowman.

                                                            P5: I can ski and skate.

--What is your favourite season and why?

P5: My favourite season is winter, because I can skate. P6,P7.

--What is the weather like in Urussu?

P1: It`s windy and cloudy.

    II –Фонетическая зарядка. Repeat after me, please: London, Berlin, Moscow, Kazan, Paris, Urussu.

              Checking up the H.W.

Формирование навыков диалогической речи.

---Let`s check up your H.W. for today. Take the telephones and  act out your dialogues about the weather forecast.

       P1, P2, P3.    –Thank you for your dialogues, you are the best.

  1. Обучение навыкам письменной речи.(Кроссворд)

–Now let`s do the crossword. Read the sentences and write the missing words. Take your pens, please and write the words on the crossword. (P-s пишут слова в кроссворде).

1

2

3

4

5

6

7

C

A

P

I

T

A

L

O

R

I

A

P

A

W

M

C

B

P

M

C

T

L

L

P

H

U

E

E

A

R

S

I

E

R

Read the sentences, please. Check your cards and check up your words.

Read the words and put the marks for this work.

Read the underline word, please.

( учащиеся оценивают работы соседей по парте)

  1. Развитие навыков чтения, говорения.(Карточки к слайдам( с учётом  знаний уч-ся. Работа с подстановкой слов.)

-Put the necessary words and tell us the story.

-Where are you from? ( Kazan, Tatarstan)

-Where are the Russian from? (Moscow)

-Where are the British from?

 -Where do you live? (песня)

P-s (поют).  I live in Urussu.

  1. –Look at the projector. (Раздать таблицу с переводом)

- Here you can see some words, find the Russian and Tatar equivalents of English words put them on your tables, please.

Great Britain       Исәнмесез!      Welcome!     Йорт    school  Привет!     Street     урам     house     Рәхим итегез!   Улица    Hello!    Школа     дом    Добро пожаловать! мәктәп    Великобритания      Tatarstan      Урыссу      Бөек Британия    Татарстан      Russia      Urussu    Россия        улица    Рәсәй      Татарстан    Уруссу

Great Britain

Russian

Tatar

T: Thank you for your answers.

     Look at the blackboard.

      Where do you live?

 P-s: We live in Urussu.

 

T: Do you love our country?

P-1: Yes,I do.

T: Come here, please , take 1 card and put it  on the blackboard.(1 by 1)

P-s прикрепляют по 1 слову к доске и называют предложение)

                                       HAPPY

                                      BEAUTIFUL

                                       INTERESTING

COUNTRY                   NICE

                                       LARGE

                                        WIDE

                                         STRONG

T: You have worked well and I think we should have a small rest.

           V .   ФИЗКУЛЬТМИНУТКА.

LET`S SING A SONG      ----CLAP YOUR HANDS!

Clap your hands!

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together,

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Stamp, stamp, stamp your feet.

Stamp your feet together,

Stamp, stamp, stamp your feet.

Stamp your feet together.

Blink, blink, blink your eyes,

Blink your eyes together,

Blink, blink, blink your eyes,

      Blink your eyes together.

     Smile, smile at your friends,

     Let us smile together,

     Smile, smile at your friends,

     Let us smile together.

                                         Look at the projector

VI.   СЛАЙДЫ С ПРИЛАГАТ-МИ (закрепление грамматических навыков)

    T:   Open your books on p.40 ex.19 , repeat after me, please.

     KIND – KINDER - (THE) KINDEST …..

WHAT ARE THESE WORDS?-----P-S: прилагательные

( разбор схемы и ADJECTIEVES)

VII.СЛАЙДЫ С ПРИЛАГ- МИ  (ПОЛОЖИТ.-СРАВНИТ,- ПРЕВОСХОДН.)

         Закрепление прошлого урока. Уч-ся объясняют правило.

  1. .Let`s check up your  H.W. for today ex.3 p.48

      ex24  p.42  Прилагательные-исключения.

IX. Write down your h. W.Ex.4  p.48              

Let`s have a rest and sing a song -----If you are happy.

If you are happy!

  1. If you are happy and you know it clap your hands,

If you are happy and you know it clap your hands

      If you are happy and you know it

      And you are really want to show it,

      If you are happy and you know it clap your hands.

2.   If you are happy and you know it slap your knees

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know it slap your knees.

3.    If you are happy and you know it stamp your feet

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know it stamp your feet.

4.   If you are happy and you know it snap your fingers

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know snap your fingers.

5.   If you are happy and you know it say OK!

    If you are happy and you know it

    And you are really want to say it,

    If you are happy and you know say OK!

6.   If you are happy and you know it do all 5!

    If you are happy and you know it

    And you are really want to show it,

    If you are happy and you know do all 5!

Well, thank you.

Today you are so nice, so wonderful  and the cleverest students.

I`ll give you only “5” and “4”.The lesson is over .

Thank you for your attention. Good bye.

     

     

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Описание внешности человека» (открытый урок в 5 «А» классе по английскому языку)

1.Организационный момент.Good morning(3) to youGood morning dear teacherI am glad to see you/ Let\'s sing song “Hello” ex.8 p.122.Фонетическая зарядка.Let\'s play.The game is “Magic steps”.Yo...

Открытый урок по теме "Почему я учу английский язык" 8 класс

Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода....

Открытый урок"Зов джунглей"6 класс английский язык

"Зов джунглей"-открытый урок. Это обобщающий урок-игра для учащихся 6 классов, изучающих английский язык. Интересно провести его на неделе английского языка....

Презентация открытого урока по теме "Правила" к учебнику "Английский язык"5 класс под ред.И.В.Лариновой

Это обобщающий урок,который дает возможность детям повторить  модуль,объединяющий весь грамматический материал ( модальные глаголы),лексику (правила в школе,дорожные и спортивные правила),тексты ...

открытый урок по учебнику 5 класса радужный английский тема : " Что мы любим и не любим делать"

урок был проведен для учителей впервые работающих по учебнмку ФГОС Радужный Английский...

Материалы к открытому уроку "Нелинейный видеомонтаж" (8 класс, учебник Угринович Н.Д.). Презентация, раздаточный материал

Видеомонтаж - it's a kind of magic и необходимый навык для современного человека. В качестве видеоредактора используется VideoPad VideoEditor, бесплатная версия. Монтируем короткий (20-30 секунд) ...