Открытый урок по теме "Почему я учу английский язык" 8 класс
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме
Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
otkrytyy_urok_po_teme-_pochemu_ya_uchu_angliyskiy_yazyk.doc | 83.5 КБ |
Предварительный просмотр:
МОУ лицей Конспект открытого урока по теме «Я учу английский, потому что…» в 8 «Б» классе Учитель Силина Н.А. 2008 год |
Цель: введение новых ЛЕ по теме, развитие навыков монологической и диалогической речи.
Задачи:
Образовательные: повторение модальных глаголов, первичное закрепление новых ЛЕ по теме.
Развивающие: развитие навыков аудирования, развитие кругозора учащихся.
Воспитательные: осознать значимость английского языка, воспитать уважение к собеседнику.
Материалы и оборудование: учебник «Happy English.ru» (8 класс) Кауфман, карточки для игры в «Bingo», компьютер, интерактивная доска, диск Reward InterN@tive.
Ход урока:
Этап урока | Цель учебной деятельности | Содержание работы | Деятельность преподавателя | Деятельность учащихся |
Речевая зарядка | Организация начала урока. Введение новых ЛЕ по теме | Учащиеся отвечают на вопросы: «Для каких профессий необходимо знание ин.языка?» | T: Good morning, pupils. Today we are going to speak about English language. Why learning English so important? Which jobs do you need English for? T: Thank you. Now please look at the words below and put them in the chart: T: let`s cheсk your work T: listen to S.Green and answer the question: Which subject do you need English in order to study? | Pp: English is useful for secretary banker journalist politician Ответ: а computer science, economics, science in general. |
Фонетическая зарядка. | Повторение и корректировка произношения гласных звуков | Игра в “Bingo”: учитель включает запись слов, учащиеся закрывают карточками на игровом поле гласные звуки из этих слов. Тот учащийся, который первый закрывает все игровой поле, говорит “Bingo” – он победитель. | T: Look at these words. Find the words with the sounds: [æ] Слова: accountant, biology, dancer, geography, maths, politician, actor, chemistry, doctor, history, nurse, secretary, arithmetic.
| banker languages Приложение 1 |
Введение новых ЛЕ по теме | Работа с дефинициями первичное закрепление новых ЛЕ | Учащиеся читают и переводят слова, соединяют слова с дефинициями. Учащиеся делятся на 2 команды, придумывают свои словосочетания, читают другой команде. Та, команда, которая вспомнит и назовет больше словосочетаний- побеждает | T: So, we discussed what jobs we need English for. What other reasons for learning English. Open your books on page 84 ex 2. let`s read and translate some words are new for you: Abroad everywhere exchange programme to earn to get access to make friends knowledge Match the words with their definitions: Let`s divide into two groups make up your own phrases with these words, read the phrases to another group. How many can you repeat. Now please ex 2. on page 84 let`s read. | Abroad-in or to a foreign country Everywhere-in or to every place To earn- to receive money for work that you do Exchange programme- an arrangement in which people or groups from different countries visit each other Knowledge-what you know or what is known about a particular subject To get access-to get the right or opportunity to have or to use smth. To make friends-to start to be one`s friend |
Обсуждение «Что может случиться со мной в будущем» | Повторение модальных глаголов, развитие навыков диалогической речи | Учащиеся читают и переводят словосочетания, составляют свои предложения: «Может быть, я смогу…», «Наверное, я не смогу…». Затем спрашивают друг друга и читают вслух самые интересные предложения. | Which of these events may and translate happen in you life. Tick your variant. Now please ask each other your partner for example: | Приложение 2 P1: May you find a job abroad ? P2: I think I may be able to find a job abroad. T: Tell some interesting facts about your partner. P1: Sasha, thinks she will be able to work as a secretary. |
Работа с диском «Reward Inter@tive» | Развитие навыков аудирования, расширение кругозора учащихся информацией страноведческого характера | Учащиеся смотрят видеофрагмент и отвечают на вопросы | T: If you may go abroad, would you like to visit Europe. Видеоурок D стр. 5 упр. 5 Can you find these places? Look at the photos. Which of the following can you see. упр. 6 Watch part 2, mark the features the speaker talks about. Let`s watch it one more time and check your answers. | Учащиеся смотрят видеофрагмент и отвечают на вопросы |
Подведение итогов урока. Обсуждение «Я учу английский, потому что…» | Развитие навыков монологической речи | Учащиеся высказывают свои мнения по данной теме | So, if you know English you will be able to travel all over the world and communicate with people everywhere. We have mentioned many advantages of speaking English. What is number one for you? | P1: I learn English because I want to be able to travel all over the world. I also want to be able to understand people everywhere. P2: I learn English because I want to be able to find a good job and earn a lot of money. P3: I learn English because I want to work as a secretary. Almost all business in Russia today is international. A secretary has to write letters in English and speak English on the phone. P4: I learn English because I want to be able to surf the net day and night, because most of the websites on the Internet are in English. P5: I learn English because I want to study languages at university. P6: I learn English because I want to be able to talk to waiters in hotels and restaurants around the world. P7: I learn English because I want to be able to read “Harry Potter” in the original. P8: I learn English because I want to be able to watch American films in the original language. P9: : I learn English because I want to be able to learn all about my favorite music group and what they are singing about. |
Работа с песней | Поддержание у учащихся интереса к изучению ин.языка | Учащиеся исполняют песню | T: Rihanna is a popular American singer. Let`s read and translate the song. Let`s sing it | Учащиеся исполняют песню Приложение 3 |
Приложение1
[a:] | [æ] | [ə] |
[ i ] | [o] | [θ] |
[au] | [ai] | [ju:] |
You | Your partner | |||
May be able | May never | May be able | May never | |
to find a job abroad | ||||
to go on holiday abroad | ||||
to earn a lot of money | ||||
to become a politician | ||||
to travel everywhere in the world | ||||
to watch films in the original language | ||||
to go abroad on an exchange programme | ||||
to read books in the original language | ||||
to get access to the Internet | ||||
to make friends with people from other countries | ||||
to communicate with people from other countries | ||||
to work as a secretary | ||||
to make presentations at international conferences |
Приложение3
Rihanna - Don't Stop The Music lyrics
Please don't stop the music (2x)
It's gettin late
I'm making my way over to my favorite place
I gotta get my body moving shake the stress away
I wasn't looking for nobody when you looked my way
Possible candidate (yeah)
Who knew
That you'd be up in here lookin like you do
You're makin' stayin' over here impossible
Baby I must say your aura is incredible
If you dont have to go don't
Do you know what you started
I just came here to party
But now we're rockin on the dancefloor
Acting naughty
Your hands around my waist
Just let the music play
We're hand in hand
Chest to chest
And now we're face to face
I wanna take you away
Lets escape into the music
DJ let it play
I just can't refuse it
Like the way you do this
Keep on rockin to it
Please don't stop the
Please don't stop the music
I wanna take you away
Lets escape into the music
DJ let it play
I just can't refuse it
Like the way you do this
Keep on rockin to it
Please don't stop the
Please don't stop the
Please don't stop the music
Baby are you ready cause its getting close
Don't you feel the passion ready to explode
What goes on between us no one has to know
This is a private show (oh)
Do you know what you started
I just came here to party
But now we're rockin on the dancefloor
Acting naughty
Your hands around my waist
Just let the music play
We're hand in hand
Chest to chest
And now we're face to face
I wanna take you away
Lets escape into the music
DJ let it play
I just can't refuse it
Like the way you do this
Keep on rockin to it
Please don't stop the
Please don't stop the
Please don't stop the music
Ma ma se, ma ma sa
Ma ma coo sa
Ma ma se, ma ma sa
Ma ma coo sa (5x)
Please don't stop the music (2x)
I wanna take you away
Lets escape into the music
DJ let it play
I just can't refuse it
Like the way you do this
Keep on rockin to it
Please don't stop the
Please don't stop the music
I wanna take you away
Lets escape into the music
DJ let it play
I just can't refuse it
Like the way you do this
Keep on rockin to it
Please don't stop the
Please don't stop the
Please don't stop the music
Ma ma se, ma ma sa
Ma ma coo sa
Ma ma se, ma ma sa
Ma ma coo sa (2x)
Please don't stop the music
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по теме "Режим дня" в 6 классе к учебнику "Английский в фокусе"
Данный материал представляет собой разработку урока английского языка по теме "Режим дня". Урок составлен с применением интерактивной доски. На уроке отрабатывается известная лексика по изучаемой теме...
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК (английский)» НА ТЕМУ «Учебная речевая деятельность по теме «Страна изучаемого языка»
Методическая разработка представляет интерес для преподавателей иностранных языков средних специальных учебных заведений, использующих активные методы обучения для решения дидактических задач....
Разработка открытого урока на городском семинаре учителей английского языка для 2 класса "Всё о себе", "About Myself"
Разработка урока включает отработку основных тем, изучаемых на начальном этапе обучения....
Открытый урок для учителей района по английскому языку
Открытый урок для учителей района по английскому языкупо теме : «Семейные праздники».Учителя английского языка ГБОУ СОШ с.КошкиСалосиной Нины Ивановны20 апреля 2015 года в 8А классеАвтор и название УМ...
Сценарий открытого урока " Образ благородного разбойника в английской и русской литературе"
Целью данной разработки является проведение сравнительного анализа литературных произведений разных стран, объединенных общей тематикой....
Открытый урок. Подготовка к ЕГЭ по английскому языку. Описание картинок
Коспект урока по подготовке к устному экзамену по английскому языку с применением Мобильного Компьютерного Комплекса....
Открытый урок "Спорт в нашей жизни" Английский язык 5 класс
План-конспектурока английского языкапо теме: “British Sports and Games”для 5 класса УМК Английский язык: учебник для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка, лице...