Открытый урок по теме "Почему я учу английский язык" 8 класс
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме

Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_po_teme-_pochemu_ya_uchu_angliyskiy_yazyk.doc83.5 КБ

Предварительный просмотр:


МОУ лицей
















Конспект открытого урока по теме


«Я учу английский, потому что…»


в 8 «Б» классе















Учитель Силина Н.А.



2008 год


 Цель: введение новых ЛЕ по теме, развитие навыков монологической и диалогической речи.

Задачи:

Образовательные: повторение модальных глаголов, первичное закрепление новых ЛЕ по теме.

Развивающие: развитие навыков аудирования, развитие кругозора учащихся.

Воспитательные: осознать значимость английского языка, воспитать уважение к собеседнику.

Материалы и оборудование: учебник «Happy English.ru» (8 класс) Кауфман, карточки для игры в «Bingo», компьютер, интерактивная доска, диск Reward InterN@tive.

Ход урока:

Этап урока

Цель учебной деятельности

Содержание работы

Деятельность преподавателя

Деятельность учащихся

Речевая зарядка

Организация начала урока.

Введение новых ЛЕ по теме

Учащиеся отвечают на вопросы:

«Для каких профессий необходимо знание ин.языка?»

T: Good morning, pupils. Today we are going to speak about English language. Why learning English so important? Which jobs do you need English for?

T: Thank you. Now please look at the words below and put them in the chart:

T: let`s cheсk your work

T: listen to S.Green and answer the question:

Which subject do you need English in order to study?

Pp: English is useful for

secretary

banker

journalist

politician



















Ответ: а computer science, economics, science in general.

Фонетическая зарядка.

Повторение и корректировка произношения гласных звуков


Игра в “Bingo”: учитель включает запись слов, учащиеся закрывают карточками на игровом поле гласные звуки из этих слов. Тот учащийся, который первый закрывает все игровой поле, говорит “Bingo” – он победитель.


T: Look at these words.

Find the words with

the sounds: [æ] Слова: accountant, biology, dancer, geography, maths,  politician, actor, chemistry, doctor, history, nurse, secretary, arithmetic.

        

banker

                        languages



Приложение 1

Введение новых ЛЕ по теме

Работа с дефинициями

первичное

закрепление новых ЛЕ

Учащиеся читают и переводят слова,

соединяют слова с дефинициями.

Учащиеся делятся на 2 команды, придумывают свои словосочетания, читают другой команде. Та, команда, которая вспомнит и назовет больше словосочетаний- побеждает

T: So, we discussed what jobs we need English for. What other reasons for learning English.


Open your books on page 84 ex 2. let`s read and translate some words are new for you:


Abroad

everywhere

exchange programme

to earn

to get access

to make friends

knowledge


Match the words with their definitions:

Let`s divide into two groups make up your own phrases with these words, read the phrases to another group. How many can you repeat. Now please ex 2. on page 84 let`s read.




























Abroad-in or to a foreign country

Everywhere-in or to every place

To earn- to receive money for work that you do

Exchange programme- an arrangement in which people or groups from different countries visit each other

Knowledge-what you know or what is known about a particular subject

To get access-to get the right or opportunity to have or to use smth.

To make friends-to start to be one`s friend

Обсуждение «Что может случиться со мной в будущем»

Повторение модальных глаголов, развитие навыков диалогической речи

Учащиеся читают и переводят словосочетания, составляют свои предложения: «Может быть, я смогу…», «Наверное, я  не смогу…».

Затем спрашивают друг друга и читают вслух самые интересные предложения.


Which of these events may and translate happen in you life. Tick your variant.

Now please ask each other your partner for example:


Приложение 2

P1: May you find a job abroad ?

P2: I think I may be able to find a job abroad.

T:  Tell some interesting facts about your partner.

P1: Sasha, thinks she will be able to work as a secretary.


Работа с диском «Reward Inter@tive»

Развитие навыков аудирования, расширение кругозора учащихся информацией страноведческого характера

Учащиеся смотрят видеофрагмент и отвечают на вопросы

T: If you may go abroad, would you like to visit Europe.

Видеоурок D стр. 5

упр. 5 Can you find these places?

Look at the photos. Which of the following can you see.

упр. 6

Watch part 2, mark the features the speaker talks about.

Let`s watch it one more time and check your answers.



Учащиеся смотрят видеофрагмент и отвечают на вопросы

Подведение итогов урока.

Обсуждение «Я учу английский, потому что…»

Развитие навыков монологической речи

Учащиеся высказывают свои мнения по данной теме

So, if you know English you will be able to travel all over the world and communicate with people everywhere.

We have mentioned many advantages of speaking English. What is number one for you?

P1: I learn English because I want to be able to travel all over the world. I also want to be able to understand people everywhere.


P2:  I learn English because I want to be able to find a good job and earn a lot of money.


P3:  I learn English because I want to work as a secretary. Almost all business in Russia today is international. A secretary has to write letters in English and speak English on the phone.


P4:  I learn English because I want to be able to surf the net day and night, because most of the websites on the Internet are in English.


P5:  I learn English because I want to study languages at university.


P6:  I learn English because I want to be able to talk to waiters in hotels and restaurants around the world.


P7:  I learn English because I want to be able to read “Harry Potter” in the original.


P8:  I learn English because I want to be able to watch American films in the original language.


P9: : I learn English because I want to be able to learn all about my favorite music group and what they are singing about.

Работа с песней

Поддержание у учащихся интереса к изучению ин.языка

Учащиеся исполняют песню

T: Rihanna is a popular American singer. Let`s read and translate the song. Let`s sing it

Учащиеся исполняют песню

Приложение 3

Приложение1

[a:]

[æ]

[ə]

[ i ]

[o]

[θ]

[au]

[ai]

[ju:]

You

Your partner

May be able

May  never

May be able

May  never

to find a job abroad

to go on holiday abroad

to earn a lot of money

to become a politician

to travel everywhere in the world

to watch films in the original language

to go abroad on an exchange programme

to read books in the original language

to get access to the Internet

to make friends with people from other countries

to communicate with people from other countries

to work as a secretary

to make presentations at international conferences

Приложение3

Rihanna - Don't Stop The Music    lyrics

Please don't stop the music (2x)

It's gettin late

I'm making my way over to my favorite place

I gotta get my body moving shake the stress away

I wasn't looking for nobody when you looked my way

Possible candidate (yeah)

Who knew

That you'd be up in here lookin like you do

You're makin' stayin' over here impossible

Baby I must say your aura is incredible

If you dont have to go don't

Do you know what you started

I just came here to party

But now we're rockin on the dancefloor

Acting naughty

Your hands around my waist

Just let the music play

We're hand in hand

Chest to chest

And now we're face to face

I wanna take you away

Lets escape into the music

DJ let it play

I just can't refuse it

Like the way you do this

Keep on rockin to it

Please don't stop the

Please don't stop the music

I wanna take you away

Lets escape into the music

DJ let it play

I just can't refuse it

Like the way you do this

Keep on rockin to it

Please don't stop the

Please don't stop the

Please don't stop the music

Baby are you ready cause its getting close

Don't you feel the passion ready to explode

What goes on between us no one has to know

This is a private show (oh)

Do you know what you started

I just came here to party

But now we're rockin on the dancefloor

Acting naughty

Your hands around my waist

Just let the music play

We're hand in hand

Chest to chest

And now we're face to face

I wanna take you away

Lets escape into the music

DJ let it play

I just can't refuse it

Like the way you do this

Keep on rockin to it

Please don't stop the

Please don't stop the

Please don't stop the music

Ma ma se, ma ma sa

Ma ma coo sa

Ma ma se, ma ma sa

Ma ma coo sa (5x)

Please don't stop the music (2x)

I wanna take you away

Lets escape into the music

DJ let it play

I just can't refuse it

Like the way you do this

Keep on rockin to it

Please don't stop the

Please don't stop the music

I wanna take you away

Lets escape into the music

DJ let it play

I just can't refuse it

Like the way you do this

Keep on rockin to it

Please don't stop the

Please don't stop the

Please don't stop the music

Ma ma se, ma ma sa

Ma ma coo sa

Ma ma se, ma ma sa

Ma ma coo sa (2x)

Please don't stop the music


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок по теме "Режим дня" в 6 классе к учебнику "Английский в фокусе"

Данный материал представляет собой разработку урока английского языка по теме "Режим дня". Урок составлен с применением интерактивной доски. На уроке отрабатывается известная лексика по изучаемой теме...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК (английский)» НА ТЕМУ «Учебная речевая деятельность по теме «Страна изучаемого языка»

Методическая разработка представляет интерес для преподавателей иностранных языков средних  специальных учебных заведений, использующих активные методы обучения для решения дидактических задач....

Разработка открытого урока на городском семинаре учителей английского языка для 2 класса "Всё о себе", "About Myself"

Разработка урока включает отработку основных тем, изучаемых на начальном этапе обучения....

Открытый урок для учителей района по английскому языку

Открытый урок для учителей района по английскому языкупо теме : «Семейные праздники».Учителя английского языка ГБОУ СОШ с.КошкиСалосиной Нины Ивановны20 апреля 2015 года в 8А классеАвтор и название УМ...

Сценарий открытого урока " Образ благородного разбойника в английской и русской литературе"

Целью данной разработки является проведение сравнительного анализа литературных произведений разных стран, объединенных общей тематикой....

Открытый урок. Подготовка к ЕГЭ по английскому языку. Описание картинок

Коспект урока  по подготовке к устному экзамену по английскому языку с применением Мобильного Компьютерного Комплекса....

Открытый урок "Спорт в нашей жизни" Английский язык 5 класс

План-конспектурока английского языкапо теме: “British Sports and Games”для 5 класса УМК Английский язык: учебник для 5 класса школ с углубленным изучением английского языка, лице...