Открытый урок для обучающихся 3 класса по теме: "Давайте говорить и петь по английски".
методическая разработка по английскому языку по теме

 

                             Drama in the language classroom                                                                                                 

                                           form 3A                                                                            

                                         school №22   

                                    Baranova Svetlana                                                                                                             

Тема:  Let’s speak and sing in English.

Цель: Развивать творческие способности детей при помощи иностранного языка.

Задачи:

1.Активизировать лексические и грамматические навыки.

2.Развивать навыки говорения при помощи драмы.

3.Практиковать восприятие речи на слух.

                                             Stages

      I.            Introduction.

    II.            Warming-up.

Answer the questions:

1 .Do you like learning English?

2.  Would you like to speak English well?

3.  What  do you do in the English lesson?

 III.            Phonetic activities.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл scenariy_otrkrytogo_uroka.docx19.31 КБ

Предварительный просмотр:

                                         

                             Drama in the language classroom                                                                                                

                                           form 3A                                                                            

                                         school №22    

                                    Baranova Svetlana                                                                                                            

Тема :  Let’s speak and sing in English.

Цель: Развивать творческие способности детей при помощи иностранного языка.

Задачи:

1.Активизировать лексические и грамматические навыки.

2.Развивать навыки говорения при помощи драмы.

3.Практиковать восприятие речи на слух.

                                             Stages

  1. Introduction.
  2. Warming-up.

Answer the questions:

1 .Do you like learning English?

2.  Would you like to speak English well?

3.  What  do you do in the English lesson?

  1. Phonetic activities.

Let's listen and  repeat.

       A cat went to town to buy a hat .

        What? A cat with a hat?                  (the drawing)

        A hat for a cat?

        Who ever saw a cat with a hat?

A dog went to town to buy a frog .

What? A dog with a frog?                     (the drawing)

A frog for a dog?

Who ever saw a dog with a frog.

                   

A pig went to town to buy a stick.

What? A pig with a stick?                      ( the drawing)

A stick for a pig?

Who ever saw a pig with a stick?

  1. Teacher. Now let’s remember some grammar rules and do the tasks.
  1. The verb – to be

Open the brackets and put the necessary form of the verb to be:

1. He (to be) from Britain.

2. They (to be) glad to see you.

3. I (to be) 9 years old.

4. We (to be) at school every day.

  1. The Present Simple Tense.

Change the sentences in  Present Simple.

  1. We walk in the forest in spring.

Bess_____________________________

  1. They visit friends in winter.

Tiny______________________________

  1.  Pam plays tennis in summer.

You______________________________

     4.  I ride my bike in autumn.

My friend_______________________

  1. Teacher. Let’s have a rest. Do these exercises :

Touch your head,  touch your  nose,

Touch your ears, touch your toes.

Jump and run! Let’s have fun!

Clean your teeth! Stay healthy, please.

6. Let’s play the game “Parrot”

Students are acting as parrots – they repeat what the teacher says .But they  only repeat true statements. If the statement is false, they say nothing.

E.g.

T (showing a book):This is a book.

Cl. :  This is a book.

T (showing a pen ):This is a book.

Cl. (keep silent)

  1.  Teacher: So we know many English words, different  grammar rules and we can speak English well. And we would like to show you the fairy-tail “Puff-Ball and his friends.

                                 Puff-ball and his friends.

                                           Characters:

Story-Teller

Puff-ball

The Mouse

The Frog  

The Hare

The Wolf

The Bear

Story-Teller: Puff-ball has no father ,  no mother  and no friends. He is very unhappy. One day he goes to find some friends. At last he meets a Mouse.

The Mouse:”Good morning, Puff-ball!”

Puff-ball:”Good morning! Who are you?”

The Mouse:” I am a Little Mouse. I have no house. I have no friends. Please take me with you!”

Puff-ball:”Come with me!”

Story-Teller: So Puff-ball and the Mouse walk on .At last they meet a Green Frog.

The Green Frog:”Good morning! Please take me with you?”

Puff-ball:  ”Good morning! Who are you?”

The Green Frog:”I am a Green Frog! I can jump and sing!”

Puff-ball: “The Frog is green, green, green, so is the tree. One,  two,  three.”

Puff-ball:”Come with us!”

The Frog:”Let’s sing a song! The more we are together… .”

All:”The more we are together… .”

Story-Teller:”So Puff-ball, the Mouse and the Frog walk on and on. At last they meet a White Hare.

The White Hare: “Good morning!”

Puff-ball: “Who are you?”

The White Hare: “I am a White Hare! I am very unhappy. I have no friends. Please take me with you.”

Puff-ball: “Come with us!”

Story-Teller: So Puff-ball, the Mouse, the Frog and the Hare walk on and on. At last they meet a Grey Wolf.

The Grey Wolf: “Good morning! Don’t be afraid of me!”

Puff-ball:” Who are you?”

The Grey Wolf: “I am a Grey Wolf! I am kind and clever .Please take me with you.”

Puff-ball:”Come with us!”

Story-Teller: So Puff-ball, the Mouse, the Frog, the Hare and the Wolf walk on and on. At last they meet a Brown Bear.

The Brown Bear:” Good morning!”

Puff-ball: “Who are you?”

The Brown Bear:” I am a Brown Bear! I am strong and big. Please take me with you.”

 Puff-ball:” Come with us!” Story-Teller:  So Puff-ball, the Mouse, the Frog, the Hare, the Wolf and the Bear walk on and on. And they come to a house in the forest.

Puff-ball:”Look! What a nice house. The house is big. We must live here.”

Story-Teller: And the six friends still live in the house.

8. The conclusion of the lesson.

Teacher. Thank you for the wonderful work. Your marks are excellent. Good –bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок во 2 классе на тему: "Давай знакомится"

Урок во 2 классе на тему: "Давай знакомится"...

Открытый урок для 11 класса по теме «Молодежные субкультуры» (по учебнику Кузовлев «Английский язык» 11 класс)

Открытый урок для 11 класса по теме «Молодежные субкультуры»(по учебнику Кузовлев «Английский язык» 11 класс) Автор урока: Юртаева Наталья Евгеньевна Цель урока: Познакомить учащихся с...

Конспект урока по английскому языку для 1 класса по теме "Давай поиграем!"

Данный конспект урока составлен по учебнику английского языка  для 1 класса "MILLIE"....

Урок английского языка в 3 классе по теме «Давай посмотрим телевизор!».

Технологическая карта урока английского языка в 3 классеУМК Вербицкая «Forward» Тема: Давай посмотрим телевизор!...

Конспект урока по обществознанию для 6 класса по теме «Давай помиримся или какие бывают конфликты».

Данный материал подходит для изучения темы "конфликт" в курсе обществознания в 6 классе. Ученик научится распознавать конфликтные ситуации; улучшит свои аналитические способности;  воспитает умен...

урок 5 класс по теме: «Давайте поговорим друг с другом»

урок 5 класс по теме: «Давайте поговорим друг с другом»...

ПЛАН открытого урока с обучающимися 2 класса хореографического отделения на тему: «Развитие координации обучающихся на уроки ритмики с использованием предмета».

Тема урока: «Развитие координации обучающихся на уроки ритмики с использованием предмета». Цель урока: развитие координации путем повторения и отработки пройденных движений. Выяв...