Урок английского языка в 9-м классе "Welcome to the Universiade 2013"
план-конспект урока (9 класс) по теме
Урок английского языка в 9-м классе : «Welcome to the Universiade 2013».
Универсиада 2013 стала для Казани грандиозным событием. Тысячелетняя столица Татарстана за несколько лет превратилась в центр духовного и культурного развития, в центр спортивной державы. Очень актуально познакомить школьников с этим событием. В конспекте представлены история универсиады, знакомство с основными символами, презентация 27 видов спорта, которые будут проводиться во время универсиады в 2013 году.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka_angliyskogo_yazyka_v_9_klasse.doc | 59.5 КБ |
prilozhenie2.doc | 66.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок английского языка в 9-м классе : «Welcome to the Universiade 2013»
Яруллина Ильгина Ильдусовна,
учитель английского языка «МБОУ Табар-Черкийской СОШ Апастовского муниципального района» Республики Татарстан
Цели:
- развивать умение применения полученных ЗУН в конкретной ситуации;
- практика устной речи и чтения;
- обобщение полученных знаний об универсиаде.
Обучающие задачи:
- обучение умению понимать английскую речь;
- обучение аудированию;
- обучение навыкам монологической речи;
Воспитательные задачи:
- прививать интерес к спорту;
- воспитание умения работать в коллективе;
- воспитание умения слушать других и быстро выражать свои мысли.
Развивающие задачи:
- развитие интереса к предмету;
- развитие быстрой реакции;
- расширение кругозора.
ТСО: презентация Power Point по теме “The Universiade 2013” (Приложение 1), раздаточный материал, плакат “The Universiade 2013”.
Аппаратное обеспечение: компьютер, видеопроектор.
Структура урока | Ход урока | Методические пояснения |
Organization period. | Good morning boys and girls! I am glad to see you and I hope that you are fine today. I am sure that you’ll like our lesson. We are going to read, to speak and to revise all we know about the Universiade’s history. Because in summer 2013 our capital- Kazan will be a center of XXVII World Summer Universiade. Let’s begin. | Приветствие, сообщение целей урока. |
Introduction of the theme. | As I’ve already said we are going to make a short travel about the history of the Universiade. Your class like sport very much, that’s why I am sure you find it interesting. Let’s listen to the hymn of the Universiade. (Приложение1) | Прослушивание гимна универсиады, прогнозирование темы урока. |
Creative task 1. | What did you know about the Universiade? What do you think about when you hear the word “Universiade”? | Ученики рассказывают о своих ассоциациях, отвечают на вопросы. |
Creative task 2. | During our journey we shall know about the main emblems of the Universiade. You can see them on the blackboard. Let’s read about them. What are they? (Приложение2, Рисунки 1-3) | На доске ученики видят эмблему, слоган, логотип и символ универсиады 2013. На партах учеников лежат листы с текстами о составлющих частях универсиады. Ученики читают и знакомятся с каждым из них. |
Auding practice. | Now let’s begin our journey with the history of the Universiade. I want you to listen to some brief information when the first World University Games were held and then answer the questions. The history of the Universiade. History of university sports officially started in 1905 when the first international university games were held in the USA. In 1919 Jean Petitjean initiated the Confederation of Students, under the aegis of which the first World Student Games took place in Paris in May 1923. The following year saw the birth of the International Confederation of Students (ICS). Until 1939 eight more sporting events were organised by the students and the ICS. All the sporting events were mostly held in Europe. France was attributed the right to host the University Games three times, more than any other nation. The Second World War interrupted these meetings, but when peace was restored, France re-launched the World University Games. Still, the shadow of the Cold War soon divided university sport. The International Students Union (ISU) was established in 1947. In 1949, although the International Students Union (UIE) organised the Games in which very few western countries participated, the International University Sports Federation (FISU), born the previous year in Luxembourg, under the impetus of Dr. Paul Schleimer, was officially founded and organised its first International University Sports Weeks. Questions: 1. What is the name of country where the first international university competitions took place in May,1923? 2.What countries used to hold sport competitions between the universities first of all? | Ученики слушают краткую информацию об универсиаде, отвечают на вопросы. |
Pre – reading activity. | Look at the blackboard and read the names of the countries after me. Kazan, Russia Gwangju, Korea Vigo, Spain. | На доске записаны названия стран-кандидатов на право проведения универсиады 2013. Ученики читают их за учителем. |
Reading. | Now the task is the following. You can see the text about the Universiade 2013. You must read the text and give advantages and disadvantages of the Universiade 2013. About Universiade 2013
The history of the 27th World University Summer Games started long before its due date. Kazan was announced as the host city for the 2013 Summer Universiade in Brussels on May 31, 2008. 20 out of 27 members of the FISU Executive Committee gave their votes to the capital of the Republic of Tatarstan. The 27th World University Summer Games in Kazan will be the first Universiade, and even more, the first high-profile multi-sport event in the history of modern Russia. About 12000 athletes from Russia and all over the world will come to the Universiade. The 2013 Summer Universiade will start on July 6th and end on July 17th, 2013. The mission of the Kazan 2013 Summer Universiade is to gather young athletes from all over the world in the city of unique multiethnic heritage. To continue Russian sport traditions, to become a launch pad for future generations of athletes. To make the life of Kazan citizens more diverse, interesting and convenient. To give Kazan citizens of all ages a possibility to play any kind of sport they like, to live a healthy life. To make a major contribution to the creation of Russia’s positive image in the world. | Ученики читают текст про историю универсиады 2013. После прочтения они должны назвать плюсы и минусы универсиады 2013. |
After – reading activity. | Answer the following questions, please:
| Ученики отвечают на вопросы по тексту. |
Describing sports. | Now you’ll see a presentation about various sports. The task is to name them and say a few words of them. (Приложение3) | Ученики смотрят презентацию, которая знакомит их с различными видами спорта, называют их и кратко рассказывают о них. |
Conclusion. | Now, I’d like to say a few words in conclusion. We’ve learnt about the history of the Universiade. And I hope you enjoyed a lot. I’m glad that our republic is the host-city of the Universiade 2013. It’s great when people of our republic have an opportunity to see this competition and to support our athletes in this great event. Our lesson is over. Thank you for your work. Good bye! |
|
Предлагаю презентацию для сопровождения урока.
Домашнее задание: написать мини-сочинение на тему: «If I were the volunteer of the Universiade 2013…»
Предварительный просмотр:
Symbols of the 27th World University Summer Games in Kazan
The symbols of the 2013 Summer Universiade are logo, emblem, mascot.
Any Universiade logo must contain the Latin letter ‘U’ which is a mandatory element to brand any sporting event held under the auspices of the International University Sports Federation (FISU).
The logo of the 2013 Summer Universiade represents a vertical rectangular design that comprises words ‘Universiade’, ‘Kazan’, ‘Russia’, ‘2013’ and five stars of the International University Sports Federation.The Universiade emblem consists of a black letter ‘U’ printed on a white background, centered over 5 stars symbolising five continents. It is also present on the white flag of the World University Games. The emblem of the 2013 Summer Universiade takes its origin from an image of a tulip, a common element of Tatar ornaments that symbolises revival. Besides, flowers are an essential part of summer, a symbol of youth and development, joy and happiness.
The present day the ornament that has become much deeper in its essence keeps playing a significant role in the nation’s arts and crafts.
Uni, the kitten of winged snow leopard, has been chosen as the mascot for the Kazan 2013 Summer Universiade. The winged snow leopard is the national symbol of the Republic of Tatarstan. Stylised, this creature is represented on Tatarstan’s coat of arms.
Motto of World University Games
Unlike the Olympic Games with their motto ‘Citius, Altius, Fortius’, which was proposed by Pierre de Coubertin in 1894, the World University Games do not have a permanent motto. Each host nation offers its own, which is approved by FISU. The motto of the Kazan 2013 Summer Universiade is ‘U are the world’ which has two meanings: ‘You are the world’ and ‘Universiade is the World’.
Anthem of World University Games
In 1959, during the first World University Summer Games in Turin, Italy, ‘Gaudeamus Igitur’ was chosen as the anthem to be played during the medal ceremonies. The anthem was composed by Johannes Ockenheim in the 15th century, the lyrics were adopted in the 18th century. During the entire existence of the World University Games, ‘Gaudeamus’ has become just as important as the FISU emblem and Universiade mascot.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Календарно – тематическое планирование уроков английского языка в 8 классе по УМК О.В. Афанасьевой и И.В. Михеевой «Новый курс английского языка для российских школ. 4-й год обучения. 8 класс» (изд-во «Дрофа» - Москва, 2009 год) 2012-2013 учебный год
Материал будет полезен при разработке календарно-тематического планирования уроков в 8 классе....
Тема самообразования на 2013-2014 учебный год "Технология сотрудничества на уроках английского языка при работе с текстом"
Краткая разработка темы самообразования с примерным планом урока....
Программа спецкурса «Музыка на уроках английского языка» для 3 класса (2012 -2013 учебный год)
Во внеурочной деятельности создаётся своеобразная эмоционально наполненная среда увлечённых детей и педагогов, в которой осуществляется «штучная выделка» настроенных на успех романтиков, будущих специ...
Презентация выступления на педагогическом совете 5.11.2013 Формирование универсальных учебных действий учащихся на уроках английского языка в средней школе
Презентация выступления на педагогическом совете 5.11.2013...
Урок английского языка «Welcome to my birthday» в рамках районного конкурса «Учитель года - 2013»
Урок английского языка «Welcome to my birthday» в рамках районного конкурса «Учитель года - 2013» Класс: 3Учебник: «Enjoy English, 3», Биболетова М.З., Денисенко О.А., Тру...
Индивидуальный план повышения профессионального уровня учителя английского языка Хакимуллиной Гюзель Шагинуровны на межаттестационный период с 2013 по 2018 учебные годы.
Одной из важнейших задач реформирования системы образования является модернизация сложившейся системы оценки его качества. Ключевым условием повышения качества образования ...
Урок английского языка в 5-м классе «С днем рождения!». Кейс-технологии на уроках английского языка Фарафонова А.П., учитель английского языка
Цель: Развитие коммуникативных компетенций связанных с речевой деятельностью учащихся. Задачи: Научить составлять пожелания с днем рожденья в рамках иноязычной культуры письменной речи.Познакомить с ж...