Why do people travel? Transport
план-конспект урока (9 класс) по теме

Катышева Галина Васильевна

План-конспект открытого урока в 9 классе по теме: "Почему люди путешествуют? Виды транспорта"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon plan.doc36 КБ
Microsoft Office document icon k_uroku.doc37.5 КБ

Предварительный просмотр:

МБОУ Никитинская СОШ Починковского района Нижегородской области

План-конспект открытого урока по

английскому языку в            9 классе

                    Учитель: Катышева Галина Васильевна

2012 год

Тема урока: Почему люди путешествуют? Виды транспорта.

Цели: 1) развитие навыков диалогической и монологической речи по темам «Путешествие»; 2) совершенствование грамматических навыков и навыков аудирования.

Оборудование: 1) таблица видовременных форм глагола; 2) аудиозапись; 3) карточки с заданиями.

Ход урока

I. Организационный момент

Good morning, children!                         Good morning, G.V.

How are you today?                                 Fine, thank you!

Sit down please, boys and girls!

Prepare for the lesson, please

II. Речевая разминка

As the theme of our lesson is

“Travellings. Why do people travel?”

answer my questions about some

famous places, using geographical

names, we have already known.

              Questions:

Let’s speak about countries and capitals      

1. What is the capital of the USA?          1. The capital of the USA is Washington.

2. What is the capital of Great Britain?   2. The capital of Great Britain is London.

3. What is the capital of New Zealand?  3. The capital of New Zealand is

                                                                                                                  Wellington.

4. What is the capital of Australia?         4. The capital of Australia is Canberra.

5. What is the capital of Russia?             5. The capital of Russia is Moscow.

OK. Let’s speak about travellings.

1. How can people travel? …                   People can travel

                                                                  by ship

                                                                  by bysicle

                                                                  by airballoon

                                                                  by car

                         on foot

2. Why do people travel?                          - they want to change their life

                                                                  - they want to discover new places, new

                                                                  spicies of animals or plants

                                                                  - they want to develop trade and economic

                                                                  relationships

                                                                  - they have a sense of adventure

3. What do you like to travel by?             - by bus

                                                                  - by car

                                                                  - by airballoon

                                                                  - on foot

                                                                  - by airplane

                                                                  - by ship

                                                                  - by bysicle

Thank you, children we have spoken a lot about travellings

III. Активизация грамматических навыков

(видовременные  формы глагола Present Perfect,

Present Perfect Continious, Past Indefinite)

Now children, let’s train our grammar skills.

1) We shall speak about Present Perfect, Present Perfect Continious and Past Simple.

(Работа с таблицей)

1. Когда употребляется?

2. Как образуются?

3. Характеризующие слова.

- Thank you, children, we have remembered tenses and so let’s do an exercises.

2) Учащиеся выполняют задание на карточках.

IV. Children, let’s have a little rest

Фонетическая зарядка

- Stand up!

- Hands up!

- Clap, Clap!

- Hands down

- Shake, shake

- You face is shy

- Sleep, Sleep, Sleep

- And breathe, breathe, breathe!

V. Тренировка навыков аудирования

Now, children we’ll train our listening skills. I’ll switch on the tape recorder and you listen to the tape twice and then do the exercise on the cards.

VI. Подведение итогов урока и задание на дом

Thank you, children you work very hard and so I’m very grateful to you.

Your homework for the next lesson is ex 8, 9 p.63.

The lesson is over. Good bye!



Предварительный просмотр:

В1.  Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 6 и утверждениями, данными в списке A – G. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A. The speaker likes it when her/his homework looks nice.

B. The speaker feels more comfortable doing her/his homework at school.

C. The speaker thinks that homework is useless and dull.

D. The speaker does part of her/his homework on the way to school.

E. The speaker usually comes to school unprepared.

F. The speaker can’t think of anything else until her/his homework is done.

G. Thanks to her/his friend the speaker has made progress at school.

Говорящий

1

2

3

4

5

6

Утверждение

В1.  Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 6 и утверждениями, данными в списке A – G. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

A. The speaker likes it when her/his homework looks nice.

B. The speaker feels more comfortable doing her/his homework at school.

C. The speaker thinks that homework is useless and dull.

D. The speaker does part of her/his homework on the way to school.

E. The speaker usually comes to school unprepared.

F. The speaker can’t think of anything else until her/his homework is done.

G. Thanks to her/his friend the speaker has made progress at school.

Говорящий

1

2

3

4

5

6

Утверждение

Use Past Simple, Present Perfect or Present Perfect Continuous and open the brackets.

1. Wake up! You (to sleep) for twelve hours already.

2. I just (to receive) a letter from my granny, but I (not yet to receive) any letters from my parents.

3. They (to play) football for an hour last Monday.

4. We (to live) here for five years.

5. Come along, Henry, what are you doing? I (to wait) for you for a long time.

6. You (to work) in the garden for three hours already. Go home and do your homework.

7. Nick is tired because he (to watch) videos for since two o’clock and he (to see) two films.

8. Their parents (to know) Jack for fifteen years.

9. We (to repair) our flat for half a month.

10. She (not to change) her clothes yesterday evening.

Use Past Simple, Present Perfect or Present Perfect Continuous and open the brackets.

1. Wake up! You (to sleep) for twelve hours already.

2. I just (to receive) a letter from my granny, but I (not yet to receive) any letters from my parents.

3. They (to play) football for an hour last Monday.

4. We (to live) here for five years.

5. Come along, Henry, what are you doing? I (to wait) for you for a long time.

6. You (to work) in the garden for three hours already. Go home and do your homework.

7. Nick is tired because he (to watch) videos for since two o’clock and he (to see) two films.

8. Their parents (to know) Jack for fifteen years.

9. We (to repair) our flat for half a month.

10. She (not to change) her clothes yesterday evening.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Travelling. Transport

Цели: развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся в монологичной речи, аудировании и чтении; активизировать употребление лексики по теме, расширять словарный запас; воспитывать потребн...

Учебно-методический комплекс по теме "Путешествия и виды транспорта" (Travel and Transport)

Разработка учебной темы в рамках экспериментальной работы по технологии «Достижение прогнозируемых результатов» и особенности ее использования на уроках  английского языка.Учебная тема «Путешеств...

Конспект урока английского языка по теме "Travelling. Transport"

Урок для 8 класса. Учебник под ред. Кузовлева В.П....

Контрольная работа по теме Travelling and transport"для 4 класса

Работа составлена по темедля 4 класса "Travelling and Transport"...

Открытый урок по английскому языку на тему "Transport"

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 7 КЛАССЕУрок развития лексико-грамматических навыков по теме "Round-the -World Tour" по учебнику М.З.Биболетовой "Английский с удовольствием" 7 класс (Enjoy Eng...

Лексические упражнения на тему Transport

Данные лексические упражнения помогут вспомнить виды транспорта. а также ключевые фразы...

People have jobs because they need money to live, but what are some other important reasons that people have jobs?

People have jobs because they need money to live, but what are some other important reasons that people have jobs?...