План - конспект урока по английскому языку в 5 классе "Shopping for food"
план-конспект урока (5 класс) на тему
Вл время урока по теме "Shopping for food" дети вспомнят изученную лексику по теме. Организуется работа в парах, группах. На уроке используются красочные раздаточные материалы, так что детям будет интересно.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
lesson_plan_5_form.doc | 102.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Gymnasium “Dmitrov”
An English lesson in the 5th form:
“Shopping for food”
Author: Senatorova Lilia Valerievna,
English teacher of gymnasium “Dmitrov”
Dmitrov, 2010
Class profile: | Age 10-11, 5 boys and 8 girls |
Aims: | Main: students will talk about food using conversational formulas “At the shop”. |
Subsidiary:
| |
Assumed language: | Students already know the words on topic “Food”, also they can use conversational formulas “At the shop”. |
Anticipated problems: |
|
Solution for the problems: |
|
Materials: | Worksheets, OHP, food flashcards |
Timetable fit: | This lesson is based on “Spotlight – 5”, Module 8. Students have just studied “Birthday food”. Module 9 is “Shopping for clothes”. |
Lesson plan
Stage of the lesson | Activities | Materials | Interaction patterns | Timing |
1 | Greeting. Introduce the topic of the lesson to students. | T - Ps | 2 min | |
2 | Brainstorming. Divide students into two-three groups. In turn teams name the food they know. They should not name the word twice. | Group1 – Group 2 –Group 3 | 2 min | |
3 | Show students Food presentation and let them say which food was not named in the previous task. | Presentation “Food flashcards big” www.english-4kids.com | Open class | 2 min |
Ask members of groups to express their likes/dislikes about food using Food presentation. | Presentation “Food flashcards big” www.english-4kids.com | Group work | 2 min | |
4 | Ask students to read the text, answer the questions and find the text in the maze. | Worksheets “Food: Likes and Dislikes text maze” www.eslkidsworld.com | Group work | 5 min |
Ask students to divide food-words from the text into two groups. If students do not understand which groups should be, do the following activity. If they understand what to do, just miss it! | 3 min | |||
4* | Eliciting. Take pictures of countable and uncountable food. Begin to divide pictures into two groups and ask students why you do it. As students already know the rule they will remember the class what countables and uncountables are. | Food flashcards | Open class | 2 min |
5 | Categorizing. Ask the groups to tick if the food is countable or not. | Worksheets “Food – Countable and uncountable” www.eslkidsworld.com | Group1 – Group 2 –Group 3 | 3 min |
6 | Mingling. Give students the questions and ask them to interview other members of their group. Go around the classroom and listen to your students. | Worksheets “Food quantities” www.eslkidsworld.com | P1 – Ps in each group | 3 min |
7 | Ask students to put the words in the right order to make up a sentence. Make sure that students understand all phrases they have made. | Worksheets “vegetable Shopping Sentence” www.english-4kids.com | Group work | 3 min |
8 | Ask students to write the sentences in the correct order of the dialogue. Then ask students to act out the dialogue. | Worksheets “Vegetable Shopping Sentences” www.english-4kids.com | Group work Closed Pairs | 3 min 3 min |
9 | Give out pictures of food to students. Ask them to make up their own dialogue “At the shop”. Go around the classroom and listen to students. Help them if they ask. | Food flashcards | Closed Pairs | 5 min |
10 | Students perform their dialogues in front of the class. | Food flashcards | Open Pairs | 5 min |
11 | Give students home task. Students should write a short story “Shopping for food”. In this story they should write which of their family goes shopping for food, what they usually buy. | 2 min |
Follow –Up activities | 1. At the next lesson students may read their stories to the class. 2. Students think over the problem of healthy food and interview their classmates what healthy food they eat. Then students make a poster what healthy (unhealthy) food is. |
P.S. | If you have more time at the lesson, try these worksheets.
Also there is a fantastic video on Food. www.englishexercises.org Go to Vocabulary section – Food. Then find “The Very Hungry Caterpillar” (elementary level, age 8-14, author Victoria) |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект урока по английскому языку во 2 классе. «Forward». Английский язык: 2 класс: учебник для учащихся общеобразовательных учреждений; под ред. проф. М. В. Вербицкой. Тема урока: «Сафари-парк». Урок №2 по теме.
Развернутый план-конспект с указанием приемов и методов....
План-конспект урока по английскому языку с использованием ЭОР. Тема "Food"
Предлагаемый материал представляет собой краткий план-конспект урока с использованием электронных образовательных ресурсов. Тема урока "Food". Это первый урок в данной теме, то есть урок введения ново...
План – конспект урока по английскому языку в 5 класс по теме "What Is It?" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 1-й год обучения.
Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 5 классе по теме «What Is It?» (Блок III, Step 19) по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных ...
План – конспект урока по английскому языку в 6 класс по теме "Seasons and Weather" по УМК "Английский язык" О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой для общеобразовательных учреждений, 2-й год обучения.
Вашему вниманию представлен план-конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Seasons and Weather» по УМК "Английский язык" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой для общеобразовательных учреждений. ...
План-конспект урока по английскому языку "УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"
"УУД на уроке английского языка. Развитие лексико-грамматических навыков по теме «Моя комната»"...
Конспект урока по английскому языку 4 класс тема "FOOD"
Урок был проведен в 4 классе как обобщающий, ориентированный на закрепление знаний, навыков и умений, полученных в ходе изучения темы «Food». Ребятам очень понравился. Учащиеся активно вкл...
План-конспект урока по английскому языку "National food"
План урока.Тема: Национальная еда.Цели урока: 1. Введение новой информации по теме « The Famous people» ....