Открытый урок по теме "Famous people"
методическая разработка (6 класс) на тему
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 6 «а» классе по УМК М. 3. Биболетовой "Enjoy English 3."
Тема: "Talking about the Famous."
Цели урока:
1. Обучающая - развивать навыки чтения и устной речи.
2. Воспитательная — воспитывать толерантность к иноязычной культуре.
3. Образовательная - расширить знания учащихся о культуре страны изучаемого языка.
4. Развивающая - развивать способности к межкультурному взаимодействию.
Оборудование: карточки со словами, портреты знаменитостей, аудиокассета, ребус страничка "Joke Spot' Стенд "They are Famous, Popular, Gifted".
ХОД УРОКА:
- Организационный момент.
Teacher: Good morning, children!
Children: Good morning, dear teacher!
Teacher: Sit down, please! Who is on duty today?
Pupil: I am.
Teacher: Who is absent?
Pupil: Kartusova is.
Teacher: What date is it today?
Pupil: It is the 5th of October.
Teacher: What season is it now?
Pupil: It is autumn now.
Teacher: What are autumn month?
Pupil: They are September, October, November.
Teacher: Very good, children! Today we shall speak about the Famous. We' 11 do some exercises and read texts.
2. Фонетическая зарядка.
а) Режим выполнения Teacher – Class.
Artist politician
Scientist musician
Architect businessman
Poet sportsman
Ballet-dancer banker
Opera-singer teacher
Runner writer
Singer magician
б) Назвать суффиксы словообразования.
Pupil: -ist, -ect, -et,-er, -ian и слово man
Teacher: Very good, Masha!
- Речевая зарядка.
Teacher: Now look at the blackboard!
Do you know them?
In what spheres are they famous?
/На доске портреты знаменитых людей. Елизаветы II, Л.И. Маркелова, П. Пикассо, Дж. Турнера, М. Ю. Лермонтова, В. Шекспира, Д. Билана, Ю. Савичевой, Дж. Леннона, Ю. Чепаловой, П. Буре./
Pupil I: Elisabeth II is a famous politician.
Pupil 2: Pikasso is a famous artist.
Pupil 3: Lermontov is a famous poet.
D. Bilan is a famous singer.
J. Chepalova is a famous sportsman
J. Turner is a famous British artist.
L.I .Markelov is a politician.
W. Shakespare is a gifted British poet.
J. Savicheva is a popular Russian singer.
J. lennon is a world - famous singer.
P. Bure is a well-known sportsman.
Teacher: Wonderfull, children!
4. Актуализация лексических единиц.
а) Teacher: Open your books at page 89 exercise 35.
The task is to finish the sentences.
So, Dima, read the example/
Ученики выполняют упражнение. Каждый читает по одному предложению, вставляя необходимые слова:
1. scientist
- businessman
- swimmer
- ballet-dancer
- teacher
- writers
- musician.
Teacher: Super!
б) Работа в парах. Упражнение 39 на странице 90. Назвать имена знаменитых актеров, художников, композиторов, певцов.
Teacher: Let us do exercise 39 at page 90. Your task is to find out the names of famous people who you like or admire. Work in pairs.
Example: Pupil 1: Tell me the names of three famous actors you like.
Pupil 2: I like D. Pevtsov, O. Ostroumova, A. Miagkov.
Pupil 3: Tell me the names of three world-famous artists.
Pupil 4: I like J. Turner, S. Levitan, P. Pikasso.
Pupil 5: Tell me the names of three pop-singers.
Pupil 6: 1 like J. Savicheva, D. Bilan, J. Lennon.
Pupil 7: Tell me the names of three writers.
Pupil 8: I like D. Defoe, M. Lermontov, W. Shakespare.
Pupil 9: Tell me the names of three composers.
Pupil 10: Hike P. Chaikovsky, I. Nikolaiev, A. Eshpai.
6. Физкультминутка.
а) Teacher: And now let’s have a rest!
Here are some sirnames. Put the letters in the correct order to have the job. Переставь буквы в инициалах и фамилиях так, чтобы получились названия разных профессий:
Example: C.H. REATE- TEACHER
(postman) (footballer)
(singer)
(driver)
(secretary)
- S.U. SENSBINAM (businessman)
- N.N.ASPOT
- B.L.LAFERTOO
- E.S.mNG
- V.R.REID
6. E.S. TRACERY
Teacher: Fantastic!
б) And now make some actions showing these professions. Make pantomime of these professions.
А теперь сделайте пантомиму на эти профессии:
secretary
Postman
Footballer
Singer
Driver
Businessman
Very good! You are gifted artists!
7. Совершенствование навыков чтения.
Teacher: Now we are going to read the text and fill in the gaps in the gaps in the text. What's the russian for fillthe gaps in!
Olia: Заполнить пропуски.
а) First of all we shall read the necessary words and translate them into Russian: (ученики читают за учителем и переводят).
19 – nineteen
18 – eighteen
language
literature
Mathematics
Science
Biology
Physics
Ancient
Chemical
Theory
Linguist
Medicine
Magician
warrior
kind
б) (Ученики читают выражения и заполняют пропуски в тексте.)
Teacher: Are you ready now? Let's read it one by one.
Учащиеся читают предложения, вставляя слова:
- writer
- 1892
- Languages
- English language and literature
- Linguist
- A fairy-tale world
- 1973
Teacher: Excellent!
8. Развитие умений и навыков монологической речи и аудирования.
(Иванов Д., Иринев Н., Иванова М. рассказывают о своих кумирах. Учащиеся должны угадать о ком идет речь)
Teacher: It's time to speak about your famous man or woman you admire.
Please, Dima, it's your turn. Class guess who he is.
Dima: Let me introduce my favourite He is a footballer , he is not Russian.
He is very good at dribling/ His number is 9. Who is it?
Class: This is D. Backham.
Teacher: You are quite right. Please, Masha speak about your favourite.
Masha: All right! He is a Young but world famous singer.He has beautiful voice. He won the second prize in Eurovision. Who is this?
Class: He is D. Bilan.
Teacher: Listen! I like your work today!
9. Подведение итогов. Оценки. Дом. задание Ex 37, р.90.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация к открытому уроку для учащихся 5 класса по теме"Different people -different occupations"
Представленная презентация составлена к уроку в 5 классе с целью обобщения изученного материала по теме "Different people- different occupations"(УМК Enjoy English,5класс,под редакцией М.З.Бибол...
Открытый урок по теме "Сan people do without you?"
В данной публикации представлены:План-конспект урокаПрезентация к уроку...
открытый урок на тему: "What do English people like to eat?"
открытый урок...
Английский язык (открытый урок по теме"What do British people like to eat?")
Отрытый урок по теме "What do British people like to eat?"...
«DESCRIPTIVE WRITING (PEOPLE)» Разработка открытого урока в 11 классе. Выполнил: учитель английского языка Коканова Ю.Г.
“ Descriptive writing (people)”Урок по английскому языку в 11-м классе (общеобразовательная школа: О.В. Афанасьева - Spotlight (Английский в фокусе).Цель урока:Систематизировать и обобщить...
Конспект открытого урока по теме “People and Animals”
Название УМК: «Английский язык. Новая Матрица» учебник для 10-11 классов общеобразовательных учреждений.Авторы: К. Гуд, Дж. Уайлдмен, Е.А. ХотунцеваКласс: 10АВозраст учащихся: 16-17 лет2. План урокаОр...
Открытый урок в 5 классе Тема урока: Великобритания. The Land and The People of Great Britain Презентация "The UK"
Презентация к заключительному уроку по теме "The UK"...