Разработка урока в 5 классе по теме « What is there in your flat?».
презентация к уроку (5 класс) по теме

Антоненко Инга Анатольевна

Урок в 5 классе по теме " Квартира". УМК Кауфман К. И.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka_v_5_klasse_po_teme.doc38.5 КБ
Office presentation icon whatflat.ppt1.03 МБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока в 5 классе по теме « What is there in your flat?».

Цели и задачи:

  1. систематизация ранее изученных слов и выражений по теме;
  2. закрепление навыков употребления оборота There is/There are, при описании квартиры, комнаты;
  3. повторение чтения буквы А в отрытом типе слога;
  4. развитие памяти, внимания, логического мышления, речи, путём обогащения и усложнения её словарного запаса на иностранном языке;
  5. воспитание культуры общения, интереса к изучению иностранного языка.

Оборудование: 

  1. презентация,
  2. компьютер,
  3. проектор,
  4. экран,  
  5. классная доска,
  6. учебники. Учебник  К.И. Кауфман, М.Ю.Кауфман “Happy English .ru”. “Happy English /ru”/

  Ход урока:

I. Организационный момент.

1. Приветствие.  Сообщение учащимся цели и задач урока. (слайд 2)

 2.Фонетическая зарядка

     Open your textbooks on page 82 Ex.9. Listen to the words and repeat them after the speaker.

  3.Речевая зарядка.

     Teacher: Name the room. Where do you do it? (слайд 3)

  1. You wash your hands and face in…(the bathroom)
  2. Your mother cooks dinner in…( the kitchen).
  3. You watch TV in …(the living room).
  4. You wash dishes in …(the kitchen).

                    What is it? (слайд 4)

  1. You cook dinner on it.(a stove)
  2. This is under your feet. (a floor)
  3. You keep your clothes in it. (a wardrobe)
  4. You can sit on it. (a chair/ an armchair)

II. Развитие лексико-грамматических навыков учащихся по теме «What is there in your flat? »

Task 1

             Teacher: Look at the picture. Answer my questions. (слайд 5)

  1. Is there a carpet on the wall?
  2. Are there two windows in the bedroom?
  3. How many pictures are there on the wall?
  4. What is there on the chest of drawers?
  5. What is there in the corner of the room?
  6. What is there by the window?

Task 2      

 Teacher:   Look at these two pictures. Choose the sentences to describe the rooms. (слайд 6)

This is a living room. 2. This is a study. 3. There are two armchairs, a table and a sofa in the room. 4. There is a table in front of the sofa. 5. There is a desk and a chair in the room. 6. There is a lamp on the table. 7. There is a lamp above the table. 8. There is a TV set on the wall. 9. There is a computer on the desk. 10. There is a carpet on the floor.

III. Let’s sing and dance. Stand up, please. (слайд 7)

If you are happy and you know it
Clap your hands
If you are happy and you know it
Clap your hands
If you are happy and you know it
And you really want to show it
If you are happy and you know it
Clap your hands.

   

IV. Формирование навыков аудирования. Упр.5, стр.80

Teacher:   Open your textbooks on page 82 Ex.9. Listen to the dialogue and answer the questions.

VI. Развитие навыков монологической речи.

Teacher:   I’ll give one picture to every pupil. Your task is to describe the room. Be ready in 3 minutes.

Who is ready?

Teacher asks 3-4 pupils.

VII. Now write down your home task. Draw a picture of your flat and describe any room you like.

You worked great. Your marks are… Thank you for the lesson.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

« What is there in your flat? ».

Слайд 2

Цели и задачи: систематизация ранее изученных слов и выражений по изучаемой теме; закрепление навыков употребления оборота There is/There are, при описании квартиры, комнаты; повторение чтения буквы А в отрытом типе слога; развитие памяти, внимания, логического мышления, речи, путём обогащения и усложнения её словарного запаса на иностранном языке; воспитание культуры общения, интереса к изучению иностранного языка.

Слайд 3

Name the room. Where do you do it? You wash your hands and face in… Your mother cooks dinner in… You watch TV in … You wash dishes in …

Слайд 4

What is it? You cook dinner on it. This is under your feet. You keep your clothes in it. You can sit on it.

Слайд 5

Look at the picture. Answer my questions. Is there a carpet on the wall? Are there two windows in the bedroom? How many pictures are there on the wall? What is there on the chest of drawers? What is there in the corner of the room? What is there by the window?

Слайд 6

Look at these two pictures. Choose the sentences to describe the rooms . 1 . This is a living room. 2. This is a study. 3. There are two armchairs, a table and a sofa in the room. 4. There is a table in front of the sofa. 5. There is a desk and a chair in the room. 6. There is a lamp on the table. 7. There is a lamp above the table. 8. There is a TV set on the wall. 9. There is a computer on the desk. 10. There is a carpet on the floor.

Слайд 7

Let’s sing and dance If you are happy and you know it Clap your hands If you are happy and you know it Clap your hands If you are happy and you know it And you really want to show it If you are happy and you know it Clap your hands.

Слайд 8

Now write down your home task. Draw a picture of your flat and describe any room you like.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка уроков 7 класс по теме "Обработка оборок"

В данном материале 4 разработанных урока 7 класса по теме "Обработка оборок: Отделка швейных изделий. Виды отделки. Обработка отлетного среза оборки швом вподгибку двойной строчкой. Вт...

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка

Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...

План-конспект урока развивающего контроля по теме «What is there in the room?» (УМК под ред. Кауфман)

План-конспект + презентация и задания к урокуурока развивающего контроляпо теме «What is there in the room?»УМК « Happy English.ru» под ред. Кауфман    2009Цель урока: Способствов...

Методическая разработка урока 5 класс по теме "У врача"

Данная разработка может быть использована при прохождении темы " У врача" в 5 классе при любом УМК...

План-конспект урока в 4 классе с презентацией «What is there in your room?»

План-конспект  урока в 4 классе с презентацией «What is there in your room?»...

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по теме "What is there in the room?"

Технологическая карта урока английского языка в 5 классе по теме "What is there in the room?"...