Открытый урок в 8 классе по теме «Кино»
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)
Посредством постоянной смены деятельности при работе с впервые предъявляемым текстом, используя технологию сотрудничества, подвести учащихся к пониманию основного содержания текста, создать условия для проявления индивидуальности и познавательной активности ученика.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan-konspekt_uroka_po_teme_kino.docx | 24.69 КБ |
prezentatsiya_k_uroku_po_teme_kino.pptx | 1.16 МБ |
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 8 б классе по теме «Кино»
Цель урока:
Посредством постоянной смены деятельности при работе с впервые предъявляемым текстом, используя технологию сотрудничества, подвести учащихся к пониманию основного содержания текста, создать условия для проявления индивидуальности и познавательной активности ученика.
Задачи урока
-проверить знание лексических единиц в раках изучаемой темы «Кино» (фронтально);
-использовать в речи лексику в рамках темы
-развивать навыки диалогической и монологической речи
- работать в сотрудничестве.
Ожидаемые учебные результаты:
Личностные
формирование осознанного, уважительного и доброжелательного отношения к другому человеку, его мнению;
- формирование готовности и способности вести диалог с другими людьми и достигать в нём взаимопонимания;
Метапредметные
формирование коммуникативных умений общения и сотрудничества со сверстниками
- формирование навыка использования личного опыта для аргументации
Предметные
- формирование и развитие коммуникативных умений в говорении, аудировании и чтении по теме “Кино ”,
- расширение словарного запаса по изучаемой теме;
- развитие произносительных навыков на основе ранее изученных и новых слов и фраз по теме
Методические: показать приемы работы с текстом
Форма урока: нетрадиционный урок.
Тип урока: урок активизации знаний.
Материально-техническое обеспечение: учебники, презентация урока,
видеофрагмент по теме.
Время: 40 мин.
Место: учебный класс.
Ход урока
Этап учебного занятия | Деятельность учителя | Деятельность учащихся |
Организационный момент | Greeting. ( Слайд 2) How are you today? | Greeting. (Эмодзи) . Учащиеся отвечают. |
Мотивационная актуализация и проблематизация | (Слайд 3).T: Look on the screen. The theme of our lesson will be connected with these two pictures. What do you see? T: Can you say how these things are connected? T: What are we going to speak about? The aim of the lesson is: Well, we will see! | Pl: the ship “Titanic”, the King Pl: (Give ideas )- Предлагают свои варианты. Pl: Формулируют цель самостоятельно, исходя их предложенной ситуации Учащиеся мотивируются на занятие |
Фонетическая зарядка | (Слайд 4) T: Repeat family words | Pl: (Слова читает сильный ученик, остальные проговаривают за ним). Далее отрабатывают индивидуально |
Контроль домашнего задания | (Слайд 5) Т: Let’s check your hometask! Your home work was to play dialogues. Act out your dialogues at the board. Who wants to start? P. 46, EX.7 The Dialogue “What do you think of the film” ( by heart) Т: Thank you. I am pleased with most of you. Your marks…. | Pl: (Pairs act dialogues) Остальные учащиеся дают оценку. (Nice work. Very well. Excellent. Well done.) |
Содержательная актуализация (повторение ранее изученной лексики по теме) | (Слайд 6) T: Let us repeat types of films. What types of films do you know? Look at the pictures and name the types of these films. ( Презентация ) (Слад 7) Read and say what types of films they are.( Файл: phpKjpsfF_filmy-zhanry | Pl. (Называют виды фильмов по слайдам) Pl(Соотносят) |
Физкультпауза | I see, you are tired, the work was difficult. Let’s have a rest. | Pl: (Выполняют несколько упражнений) |
Подготовка к работе с текстом | (Слайд 8) Look on the screen, answer the questions. Do you know this film? Do you watch it? What type of film is it? | Pl: Give answers. |
Формирование умений извлечения основной информации из прочитанного текста | (Слайд 9) 1. You are going to work with the text. Be very attentively. The text is connected with the theme of our lesson 2. Work in 2 groups(Распределяются в 2 группы) Take your lists with the text and tasks and try to do it. 3.Т: Now try to say these word combinations in English 4. T:Give me texts(Собирает полный вариант текста) Now сomplete the text with missing words . . | Pl: Read the text from the screen aloud Pl: (Получают полный текст и задания к нему) (См. Приложение к уроку) Pl: (Находят английские эквиваленты в тексте)) Pl: (Получают текст с пропущенными словами текста) (См. Приложение к уроку) |
Говорение | Т: Get ready to speak about the film ”Titanic” (1 Student from the team) Т: (Nice work. Very well. Excellent. Well done. ) | Pl 1 ( кратко пересказывает содержание текста) Pl 2( кратко пересказывает содержание текста) |
(Слайды 10-11) Read information T: Di Caprio shouted “I am the King of the world” Have an aim and go to it | Pl:(Читают со слайдом, выполняют действие) | |
Информация о домашнем задании | Т: (Слайд 12)Get ready to speak about the film you have recently seen or the film you like. | Pl: Write down the homework |
Подведение итогов урока, релаксация | (Слайд 13)T: How does the lesson make you feel? Exited? Motivated? Bored? T: I am satisfied and pleased with our lesson. You worked hard, thank you. We have done everything we intended. Your makes are … T: Ft the end of our lesson let us listen to the song from “Titanic”. Close your eyes and rest. T: The lesson is over. Thank you. Good bye! | Pl: (Give their opinions) |
Приложение
The film “Titanic”
1).Titanic was released in 1997. 2). It was directed, written and produced by James Cameron.
3). The film stars Leonardo DiCaprio and Kate Winslet. 4). After this film both actors became famous all over the world.
5). Titanic remained the highest-grossing film of all time until Cameron's Avatar surpassed it in 2010.
6). The film is based on the true story of Titanic, a huge passenger liner that sank after striking an iceberg on 15 April 1912.
7) . The film tells us a story of two people, Rose and Jack, who fell in love with each other. 8). Rose belonged to high society, while Jack was a penniless artist who won his ticket in a card game.
9) . Their troubles began when the others found out about this love affair. 10) . Despite everything Rose and Jack stood by each other. 11).Unfortunately, we will never know whether this beautiful love story would have a happy ending as Jack did not survive. 12) .Rose survived.
13). At the end of the film we realize that she will keep these feelings in her heart. 14). And she did. 15). She carried them through the rest of her life.
16). Titanic made a strong impression on everyone. 17). After this film one can think a lot about happiness, love and tragic coincidence.
1 team:
Tasks:
1. Find the longest word / найди: самое длинное слово/
2.Find the longest sentence /самое длинное предложение (номер)/
3.Find the shortest sentence/ самое короткое предложение(номер)
4. .Find words beginning with “s”/сколько слов начинается с буквы “s”/
5. Find words beginning with “w”/сколько слов начинается с“w”/
6. Find words beginning with “t “ /сколько слов начинается с“t”/
7. How many Pronouns can you find / Найди и запиши количество местоимений/
7. Guess what words are missing/ угадай пропущенные слова/
2 team:
Tasks:
1. Find the longest word / найди: самое длинное слово/
2.Find the longest sentence /самое длинное предложение (номер)/
3.Find the shortest sentence/ самое короткое предложение(номер)
4. Find words beginning with “s”/сколько слов начинается с буквы “s”/
5. Find words beginning with “w”/сколько слов начинается с“w”/
6. Find words beginning with “t “ /сколько слов начинается с“t”/
7. How many Pronouns can you find / Найди и запиши количество местоимений/
7. Guess what words are missing/ угадай пропущенные слова/
The film “Titanic”
Titanic was released in …... It was directed, written and produced by James Cameron.
The film …. Leonardo DiCaprio and Kate Winslet. After this film both actors became …. all over the world.
Titanic remained the highest-grossing … of all time until Cameron's Avatar surpassed it in 2010.
The film is based on the true story of Titanic, a huge passenger liner that sank after striking an …. on 15 April 1912.
The film tells us … of two people, Rose and Jack, who fell in love with each other. Rose belonged to high society, while Jack was a penniless artist who won his ticket in a card …..
Their troubles began when the others found out about this love affair. Despite everything Rose and Jack stood by each other. Unfortunately, we will never know whether this beautiful … story would have a happy ending as Jack did not survive. Rose survived.
At the end of the film we realize that she will keep these feelings in her heart. And she did. She carried them through the rest of her life.
….. made a strong impression on everyone . After this film one can think a lot about happiness, love and tragic coincidence.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
The theme of the lesson will be connected with these two pictures
Phonetic exercise Repeat family words : Thrill-thriller thrilling Science-science fiction - sci-fi film act-action-action film enjoy-enjoyable power-powerful move – moving - a movie
Homework P. 46, EX.7 The Dialogue “What do you think of the film” ( by heart)
What types of films do you know? Guess the type of film:
FILM TYPES Western Science fiction Thriller Comedy Horror Cartoon Musical A film with lots of music and dance. A film in which unnatural and frightening things happen, such as dead people coming to life, people turning into animals, etc. 3. An action-packed film about cowboys, horses and gunfights. 4. A film about space travel or life in an imaginary future. 5. A film made by photographing a set of drawings . 6. A film full of violence and crime. 7. An amusing film with a happy ending.
Work with the text : The film “Titanic”
Titanic was released in 1997. It was directed, written and produced by James Cameron . The film stars Leonardo DiCaprio and Kate Winslet . After this film both actors became famous all over the world. Titanic remained the highest-grossing film of all time until Cameron's Avatar surpassed it in 2010. The film is based on the true story of Titanic , a huge passenger liner that sank after striking an iceberg on 15 April 1912. The film tells us a story of two people, Rose and Jack , who fell in love with each other. Rose belonged to high society, while Jack was a penniless artist who won his ticket in a card game. Their troubles began when the others found out about this love affair. Despite everything Rose and Jack stood by each other. Unfortunately, we will never know whether this beautiful love story would have a happy ending as Jack did not survive. Rose survived. At the end of the film we realize that she will keep these feelings in her heart . And she did. She carried them through the rest of her life. Titanic made a strong impression on me. To my mind, Titanic is one of those films after which no one will remain indifferent. After this film one can think a lot about happiness, love and tragic coincidence.
“I am the King of the world” – Я - король мира !
Di Caprio shouted “I am the King of the world” – Я - король мира ! while standing on the bow of the liner in the film “Titanic”. Try to say (the bravest ones can also shout) these words every morning to gain strength and confidence that this day will be amazing and successful Попробуй проговаривать (самые смелые могут даже кричать) эти слова каждое утро, чтобы набраться сил и уверенности в том, что день будет восхитительным и успешным Try to do it just now: “I am the King of the world”
Homework Get ready to speak about the film you have recently seen or the film you like .
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок 9 класс по теме "Соединения алюминия"
Здоровьесберегающие технологии на уроках химии....
Открытй урок 7 класс по теме "Предлоги места"
Этот урок показывает применение компьютерных технологий, проектной методики и дифференцированного подхода....
открытый урок 7 класс по теме "Правописание НЕ с причастиями"
Изучение нового материала по теме "Правописание не с причастиями" 7 класс. Мини-проекты детей о частице НЕ. Сказка о частице НЕ. работа в группах....
Открытый урок английского языка по теме "Кино" 5 класс
Обобщающий урок по теме "Кино" 5 класс...
Открытый урок. 7 класс. Алгебра. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики.
Конспект открытого урока . Алгебра 7 класс. Тема : Функция у=х2 и у=х3 и их графики....
Открытый урок 6 класс по теме:"Животные в нашей жизни".
К уроку прилагается самоанализ....
Открытый урок 6 класс по теме: "Ветер. Роза ветров"
Открытый урок...