КИМ 4 класс к УМК " Радужный английский"
материал по английскому языку
Предварительный просмотр:
Контрольная работа № 1
по теме « Джон Баркер и его семья».
_________________________________________________________
- Вставь в пропуски do или does, чтобы закончить вопросы.
1._________you have friends at school? 2.Where _______John Finn swim? 3. _______they have brothers or sisters? 4. Why ________Sally often watch old films? 5. What books _______your cousin like to read? 6. __________lions and tigers live in Africa?
- Используй соответствующие слова из рамки, чтобы закончить вопросы:
What, When, Where, Why, Who |
- _______does she drink milk?- In the evening.
- _______do you see by the lake?-Mr Webster.
- _________books does he like to read?-English and Russian books.
- _______do they go in the morning?-To school.
- _______does she watch old films?-She likes them.
- Соотнеси русские и английские словосочетания.
|
|
- ________2.___________3. _________4._________5.____________6.________
- Впиши недостающие буквы в новые слова.
Co_ _ _n
Program_ _
M_ _ _c
L _ _ _ _n
W o _ _
- Прочитай текст и обведи номера неверных предложений после него.
Linda
Hi! I` m Linda Parson. I`m from London. I have a family. It is not big. I have a husband and a daughter. We are good friends. My husband is not at work at the weekend. We are together in our house. We often watch television and listen to music.
- Linda is from Australia.
- Linda`s family is big.
- Linda has a son.
- Linda and her husband are at their house at the weekend.
- Linda`s husband doesn`t go to work on Sundays and on Saturdays.
Контрольная работа № 2
по теме « Мой день».
4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)
1.Напиши слова, данные в транскрипции, и переведи их.
[kʌm] _____________________________ [dres] ___________________________
[bi`gin] ____________________________ [`a:ftə]___________________________
[həʊm] ____________________________ [lʌntʃ] ___________________________
[teik] ______________________________ [`finiʃ] __________________________
[`brekfəst] __________________________ [wɒʃ] ___________________________
2. Вставь в предложения нужную форму глагола to be (am /is are).
1) My friend ______riding a bike. 2) They ________counting. 3) You ________ playing games. 4) Sue _______driving a car. 5) I _______drinking tea.
3. В следующих предложениях говорится о том, что происходит сейчас. Раскрой скобки, написав глаголы в правильной форме.
- Lily (watch) ______________________football on TV.
- He (go) _______________________to the bank.
- We (read) ______________________books.
- John (meet) ______________________his friends.
- I (play) _________________________the piano.
4. Образуй из следующих предложений отрицательные и вопросительные предложения.
1) We are dancing a new dance.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
2) Tom is finishing a new book.
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Контрольная работа № 3
по теме: «Мой дом».
4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)
- Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.
- I like our two-room ________.
- flat
- kitchen
- garage
- In the _________ of the living room we have a carpet.
- left
- middle
- right
- My mother likes big _________ in the kitchen.
- bookcases
- sofas
- cupboards
- Jenny is _________ for the lesson.
- ready
- time
- next
- The Jones’ house is comfortable and __________.
- ready
- flat
- cosy
- A. Джон (John) рассказывает про свой дом. Закончи его фразы, использую слова из рамки.
our, its, their, my, his |
- My parents and I live in England. _____ cottage is not big but it is very cosy. _____ roof is brown.
- My room is nice and comfortable. _____ sofa is in front of the door.
- My parents’ bedroom is upstairs. ______ bed is by the window.
- My dad is in the garage now. He is washing _____ car.
В. К Джону пришли друзья, и он решил показать им свой дом. Закончи высказывания ребят, используя местоимения из рамки.
us, me, them, her, him |
Пример: John’s sister Sally (to John): “Show THEM your room!”
1.John’s friends (to John): “Show _____ your garden!”
2.Sally (to John): “Show _____ the kitchen.”
3.Sally (to John): “Show _____ our living room.”
4.Peter (to John): “Show _____ your books!
3. Вставь правильно предлог: In or On?
1. We have a big cinema _______-our street.
2. What can you see ______this beautiful picture?
3. The cat is sleeping _____the sun.
4. I like this new carpet _______the floor.
4.Вставь в слова пропущенные буквы.
- My father has a c_mfortable a_mchair.
- We have a lot of cupbo_rds in the k_tchen.
- Sue has a beautiful carp_t in the mid_le of her room.
- We can see a c_sy living room d_wnstairs.
- How m_ny book_ases do you have upstairs?
Контрольная работа № 4
по теме «Моя школа»
4 класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)
- Дополни предложения одним из вариантов, чтобы сделать их лексически правильными.
- The pupils are in the ______________.They are ready for the lesson.
a)class b) classes c) classroom
- Peter is ___________blackboard. He is answering his teacher`s questions.
- at the b) on the c) to the
- ____________some butter and jam on the bread.
- Give b) Take c) Put
4. There are ten boys and nine girls in my sister`s _____________.
a)classes b) class c) the classroom
5. I am sorry but I don`t ____________the question.
- understand b) answer c)ask
2.Выбери и обведи нужную форму глагола to be ( is или are), чтобы получилось грамматически верное предложение.
- There is/are ten plants in pots in our classroom.
- There is /are some apple jam on the bread.
- There is/are a lot of questions after the text for you.
- There is/are a long blackboard on the wall.
- There is/are a sofa in the teacher`s room.
3. Составь из слов предложения и запиши их.
Образец: There/ milk/home/is/any/at - Is there any milk at home?
- there/boxes/on/the/Are/floor/any?
- Is/there/ kitchen/bread/in/the/any?
- there/Is/a/near/chair/the/table?
- An/orange/Is/there/plate/on/the?
- Are/there/the/table/books/on?
- Выбери нужный вариант в скобках и заверши предложения.
- I have (many/a lot of) friends at school.
- Do you have (many/a lot of) pupils in class?
- Are there (many/ a lot of) toys in the playroom?
- Do you have (many/a lot of) pets at home?
- I have got (many/ a lot of) flowers.
- Запиши эти числа по по-английски.
20, 24, 58, 71, 97
Контрольная работа №5
по теме «Еда и напитки».
- класс (Rainbow English О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)
- Переведите на английский язык следующие безличные предложения:
- Поздняя осень
- Ранняя весна
- Холодно
- Жаркий летний день
- Пять часов утра
2.Запишите транскрипцию слов и сделайте перевод:
- Sugar 7. Ham
- Bacon 8. Fridge
- Porridge 9. Supper
- Cornflakes 10. Vegetable
- Cheese 11. Cucumber
- Cream 12. Potato
3.Дополните следующие предложения:
- Charles is the (younger/ youngest) of the boys.
- Kate is (younger/ youngest) than Alice.
- Winter is the (colder/ coldest) season.
- Days in autumn are (shorter/ shortest) than days in summer.
- John is the (taller/ tallest) boy in our class.
4.Образуйте сравнительную и превосходную степени от данных прилагательных:
- Cold-
- Friendly-
- Happy-
- Small-
- Big-
- Tall-
5.Напишите ответы на следующие вопросы (No, thank you, yes, please):
- Would you like some coffee?-…. I don’t like coffee
- Would you like some soup?-…..I am not hungry.
- Would you like some orange juice?.....It, s my favourite.
- Would you like some mineral water?.....I, m thirsty.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Итоговая контрольная работа за курс 5 класса к учебнику "Радужный английский" 5 класс
Итоговая контрольная работа по английскому языку 5 класс...
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе по учебнику "Радужный Английский "
Материал содержит основные темы , пройденные за курс 7 класса....
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский
Технологическая карта к учебнику Афанасьевой, Михеевой Барановой...
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский...
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский...
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский...
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский
Технологические карты 3 класс к учебнику Радужный английский...