Грамматический тест к 8 юниту учебника Афанасьева О.В., Михеева И.В
методическая разработка по английскому языку (6 класс)
Данное грамматическое упражнение может быть использовано в качестве повторения грамматического материала 6- 8 юнитов из учебника с углубленным изучением английскго языка к 6 классу авторов Афанасьевой О.В., Михеевой И.В.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Грамматический тест | 18.63 КБ |
Предварительный просмотр:
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
1.What (a/the/-) romantic city! 2. You can’t see Big Ben from here on (such/so) misty mornings. 3. What’s the name of the water body (separating/separated/separates) Great Britain from Ireland? 4. Scotland is (in/of/to) the north of Great Britain. 5. What (an/the/-) exciting stories! 6. (It’s/It/Its) very far from London to Oxford. 7. Many areas in East Anglia are (such/so) flat. 8. How unusual (a/the/-) monument is! 9. Ivanovo is (in/to/of) the north-east of Moscow. 10. The Lake District is famous for (its/it’s/it) scenery. 11. The milk (buying/buys/bought) in the market is fresh. 12. What (a/the/-) short hair!
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
1.Can’t you recognize this mountain by (it/its/it’s) shape? 2. What (an/the/-) unusual buildings! 3. Newcastle-upon-Tyne is (in/to/of) the north of England. 4. The news is (so/such) attractive! 5. Your (cooks/cooked/cooking) dinner is on the table. 6. How expensive (a/the/-) present was! 7. Brighton is (in/to/of) the south-west of London. 8. You shouldn’t say (so/such) silly jokes. 9. What (an/the/-) exciting journey it has been! 10. What’s a meadow? – (It/Its/It’s) a large green field. 11. What (a/the/-) polluted water! 12. It was a huge animal of about 50 metres long (include/including/included) its tail.
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
1.How polite (a/the/-) children are! 2. Wales is (in/to/of) the west of England. 3. You can’t see the top of the mountain from here because (it/its/it’s) very high. 4. What (a/the/-) great success! 5. It is (such/so) an attractive idea. 6. Expeditions (send/sent/sending) to Scotland tried very hard to find Nessie. 7. Sochi is (in/to/on) the south of Russia. 8. What (a/the/-) green hedges! 9. The holidaymakers (wearing/wore/worn) light clothes walked along the beach. 10. The weather in Great Britain is (such/so) changeable. 11. Many people admire England for (it/its/it’s) scenery. 12. What (an/the/-) awful disaster!
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
1. Holland is (such/so) flat. 2. How unusual (a/the/-) monument to Columbus is! 3. Bath is (in/to/of) the south-east of Bristol. 4. London is world-known for (its/it’s/it) sights. 5. The fruit (sell/selling/sold) in this shop is always fresh. 6. What (an/the/-) attractive scenery. 7. Land’s End is (in/of/to) the south-west of England. 8. What (an/the/-) exciting films! 9. (It’s/It/Its) very far from Moscow to Vladivostok. 10. What (a/the/-) bright rainbow! 11. You can’t see the Statue of Liberty from here on (such/so) misty mornings. 12. Many people believe there is a huge animal (lives/lived/living) in Loch Ness.
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
1. How expensive (a/the/-) car was! 2. Windsor is (in/to/from) the south-west of London. 3. It’s (so/such) nasty weather today. 4. What (a/the/-) boring film it has been! 5. What’s a meadow? – (It/Its/It’s) a large green field. 6. What (a/the/-) polluted air! 7. It was a tiny animal of about 20 centimetres long (include/including/included) its tail. 8. Scotland is famous for (it/its/it’s) beauty. 9. What (a/the/-) brave people! 10. Italy is (in/to/of) the south-west of Europe. 11. The news is (so/such) exciting! 12. The banks of the river (connect/connected/connecting) by the bridge looked dangerous.
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
1. Yalta is (in/to/on) the south of Russia. 2. What (a/the/-) dangerous habitats! 3. The hedges (divide/divided/dividing) the fields were getting yellow. 4. The climate in Britain is (such/so) wet. 5. Many people admire England for (it/its/it’s) scenery. 6. What (an/the/-) exciting journey! 7. How bright (a/the/-) procession was! 8. Belfast is (in/to/of) the south-west of Glasgow. 9. Look, (it/its/it’s) the Queen Victoria Memorial on the left. 10. What (a/the/-) misty weather! 11. It is (such/so) an attractive idea. 12. Mary learnt the poem (wrote/written/writing) by Robert Burns for the school party.
KEYS
1=4; 2=5; 3=6
ENGLISH VI. GRAMMAR TEST (units 8-9)
Variant 1 | Variant 2 | Variant 3 | Variant 4 | Variant 5 | Variant 6 |
E, F, T | H, L, Z | N, M, S | K, X, R | Y, V, W | A, J, P |
What a romantic city! | Can’t you recognize … | How polite …! | Holland … | How expensive … | Yalta … |
|
|
|
|
|
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа к учебнику Афанасьевой О. В, Михеевой И. В. "Новый курс английского языка 8 класс"
Рабочая программа содержит:1) Пояснительная записка2) Учебно-методические средства обучения3) Требования к уровню подготовки учащихся 8 класса4) Учебно-тематический план5) Содержание учебного курса "Н...
Рабочая программа к учебнику Афанасьевой О. В, Михеевой И. В. "Новый курс английского языка 9 класс"
Рабочая программа содержит:1) Пояснительная записка2) Учебно-методические средства обучения3) Требования к уровню подготовки учащихся 9 класса4) Учебно-тематический план5) Содержание учебного ку...
Контрольные работы для 5х классов к учебнику Афанасьевой О.В., Михеевой И.В.,
Лекскико-грамматические тесты....
Задания для отработки активной лексики.10 класс. Unit 3. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.
В данной самостоятельной работе учащиеся тренируют свой активный вокабуляр (Раздел 3 учебника )...
Complex Object. 6 класс. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.
В данной самостоятельной работе содержится материал по теме "Complex Object" (Разница в употреблении Make/ let/ to be allowed/ to be made)....
Фразовый глагол "to speak". 9 класс. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.
В данной работе содержится материал по отработке фразового глагола "To speak"....
Самостоятельная работа для учащихся 6 класса с углубленным изучением английского языка. Учебник Афанасьева О.В., Михеева И.В.
Данная работа содержит материал на разницу употребления "such/so", а также материал по построению восклицательных предложений....
- Мне нравится (1)