Упражнение на прогнозирование в чтении №5
материал для подготовки к егэ (гиа) по английскому языку (7 класс)
Упражнение на прогнозирование в чтении №5 подготовлено на базе аутентичного материала на английском языке. Рассчитано на учащихся 7-8 классов школ с углуюленным изучением английского языка. Упражнение разделено по уровням - А,В и С.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
text_for_reading_level_a.docx | 14.28 КБ |
text_for_reading_level_a_keys.docx | 14.34 КБ |
text_for_reading_level_b.docx | 14.49 КБ |
text_for_reading_level_b_keys.docx | 14.57 КБ |
text_for_reading_level_c.docx | 14.69 КБ |
text_for_reading_level_c_keys.docx | 15.24 КБ |
Предварительный просмотр:
Level A
Развитие мышления (прогнозирование) в чтении
Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.
The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.
“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.
Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).
They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!
“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).
a lead | 1 | a rope tied to a dog to control it |
2 | the back side of the neck | |
3 | another word for “tail” | |
a badge | 5 | an identification card |
6 | a micro-chip implanted under the skin | |
8 | a poster showing some information | |
to fix | 10 | to fasten something to an object |
11 | to glue to something | |
12 | to staple to something | |
to prick up one’s ears | 13 | to set back the ears |
15 | to raise the ears so as to listen attentively | |
16 | to drop one’s ears | |
a streak | 17 | a strip (полоса) that moves very quickly |
19 | a shape of a tree | |
20 | an image of a house |
Предварительный просмотр:
Level A (KEYS)
Развитие мышления (прогнозирование) в чтении
Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.
The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.
“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.
Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).
They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!
“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).
a lead | 1 | a rope tied to a dog to control it |
2 | the back side of the neck | |
3 | another word for “tail” | |
a badge | 5 | an identification card |
6 | a micro-chip implanted under the skin | |
8 | a poster showing some information | |
to fix | 10 | to fasten something to an object |
11 | to glue to something | |
12 | to staple to something | |
to prick up one’s ears | 13 | to set back the ears |
15 | to raise the ears so as to listen attentively | |
16 | to drop one’s ears | |
a streak | 17 | a strip (полоса) that moves very quickly |
19 | a shape of a tree | |
20 | an image of a house |
Предварительный просмотр:
Level B
Развитие мышления (прогнозирование) в чтении
Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.
The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.
“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.
Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).
They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!
“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).
a lead | 1 | a rope tied to a dog to control it |
2 | the back side of the neck | |
3 | another word for “tail” | |
4 | a rear leg of a dog | |
a badge | 5 | an identification card |
6 | a micro-chip implanted under the skin | |
7 | a label fixed on a product | |
8 | a poster showing some information | |
to fix | 9 | to tie |
10 | to fasten something to an object | |
11 | to glue to something | |
12 | to staple to something | |
to prick up one’s ears | 13 | to set back the ears |
14 | to shake one’s ears | |
15 | to raise the ears so as to listen attentively | |
16 | to drop one’s ears | |
a streak | 17 | a strip (полоса) that moves very quickly |
18 | a shadow of a dog | |
19 | a shape of a tree | |
20 | an image of a house |
Предварительный просмотр:
Level B(KEYS)
Развитие мышления (прогнозирование) в чтении
Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.
The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.
“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.
Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).
They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!
“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).
a lead | 1 | a rope tied to a dog to control it |
2 | the back side of the neck | |
3 | another word for “tail” | |
4 | a rear leg of a dog | |
a badge | 5 | an identification card |
6 | a micro-chip implanted under the skin | |
7 | a label fixed on a product | |
8 | a poster showing some information | |
to fix | 9 | to tie |
10 | to fasten something to an object | |
11 | to glue to something | |
12 | to staple to something | |
to prick up one’s ears | 13 | to set back the ears |
14 | to shake one’s ears | |
15 | to raise the ears so as to listen attentively | |
16 | to drop one’s ears | |
a streak | 17 | a strip (полоса) that moves very quickly |
18 | a shadow of a dog | |
19 | a shape of a tree | |
20 | an image of a house |
Предварительный просмотр:
Level C
Развитие мышления (прогнозирование) в чтении
Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.
The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.
“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.
Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).
They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!
“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).
a lead | 1 | a rope tied to a dog to control it |
2 | the back side of the neck | |
3 | another word for “tail” | |
4 | a lace for controlling an animal | |
5 | a rear leg of a dog | |
a badge | 6 | an identification card |
7 | a micro-chip implanted under the skin | |
8 | a label fixed on a product | |
9 | an emblem worn as a mark of office | |
10 | a poster showing some information | |
to fix | 11 | to tie |
12 | to fasten something to an object | |
13 | to install, to mount | |
14 | to glue to something | |
15 | to staple to something | |
to prick up one’s ears | 16 | to set back the ears |
17 | to shake one’s ears | |
18 | to raise the ears so as to listen attentively | |
19 | to drop one’s ears | |
20 | to make ears erect | |
a streak | 21 | a strip (полоса) that moves very quickly |
22 | a shadow of a dog | |
23 | a shape of a tree | |
24 | an image of a house | |
25 | a thin line different from what surrounds it |
Предварительный просмотр:
Level C (KEYS)
Развитие мышления (прогнозирование) в чтении
Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.
The five children and the dog set off in a starry night. When they came to the gates they stopped. “Now, now, keep by me, Timmy”, said George to the dog, holding tightly to the lead.
“Come on, closer, I bet the badge will be there!” said Dick.
Anne suddenly gave a cry and bent down. “Yes, here’s the badge, just where I thought it might be! Isn’t that lucky?” “Oh, good!” said George and fixed it on Timmy’s collar (ошейник).
They all went down the drive - and in the middle of it they stopped in surprise. There was a sudden hiss (шипение) from a nearby bush and Timmy pricked up his ears. That cat again!
“There’s the cat!” said Julian, as a black streak rushed across the beam of his torch (фонарик).
a lead | 1 | a rope tied to a dog to control it |
2 | the back side of the neck | |
3 | another word for “tail” | |
4 | a lace for controlling an animal | |
5 | a rear leg of a dog | |
a badge | 6 | an identification card |
7 | a micro-chip implanted under the skin | |
8 | a label fixed on a product | |
9 | an emblem worn as a mark of office | |
10 | a poster showing some information | |
to fix | 11 | to tie |
12 | to fasten something to an object | |
13 | to install, to mount | |
14 | to glue to something | |
15 | to staple to something | |
to prick up one’s ears | 16 | to set back the ears |
17 | to shake one’s ears | |
18 | to raise the ears so as to listen attentively | |
19 | to drop one’s ears | |
20 | to make ears erect | |
a streak | 21 | a strip (полоса) that moves very quickly |
22 | a shadow of a dog | |
23 | a shape of a tree | |
24 | an image of a house | |
25 | a thin line different from what surrounds it |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"
Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...
Занимательные упражнения, способствующие формированию навыков чтения.
Занимательные упражнения,способствующие формированию навыков чтения.выступление на методическом объединении учителей-логопедовКочубеевского района("разбит" по страницам)...
Упражнения для развития техники чтения
Упражнения для развития техники чтения...
Упражнение на прогнозирование в чтении №1
Лексическое упражнение на развитие прогнозирования в чтении №1. Рекомендовано для учащихся 7-8 классов, углубленный уровень изучения английского языка. Упражнение представлено в трех уровнях - А, В и ...
Упражнение на прогнозирование в чтении №2
Упражнение на прогнозирование в чтении №2 составлено на основе аутентичного материала. Предназначено для отработки лексики в 7-8 классах школ с углубленным изучением английского языка....
Упражнение на прогнозирование в чтении №3
Упражнение на прогнозирование в чтении составлено на основе аутентичного материала на английском языке. Предназначено для учащихся 7-8 классов , изучающих английский язык углубленно. Упражнение раздел...
Упражнение на прогнозирование в чтении №4
Упражнение на прогнозирование в чтении №4 предназначено для учащихся 7-8 классов, работающих по программе углубленного изучения английского языка. Упражнение разделено на три уровня - А, В и С....