Упражнение на прогнозирование в чтении №1
материал для подготовки к егэ (гиа) по английскому языку (7 класс)

Чикина Елена Алексеевна

Лексическое упражнение на развитие прогнозирования в чтении №1. Рекомендовано для учащихся 7-8 классов, углубленный уровень изучения английского языка. Упражнение представлено в трех уровнях - А, В и С. Представлены также ключи для упражнений.

Скачать:


Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level A

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

“What are you going to do today?” said Aunt Fanny to the Five. They all looked up from their books – except Timmy the dog, who looked up from the bone he was gnawing.

“We ought to go for a walk, I suppose,” said Julian. “But the wind is so bitter today. I always think January is a pretty dreary month, unless there’s snow – or we can go skating”.

“But there’s no snow, and no ice – only this horrible, freezing wind”, said Anne. ”I’d just as soon stay in and read my Christmas books!”

“Oh, no – we must go out,” said George at once. “What about Timmy? He’s got to have his usual walk”.

Timmy’s ears pricked up at once when he heard that word. Walk! Ha – just what he was wanting! He got up at once and ran to George, whining. She patted him on his head.

to gnaw

1

to play with something

2

to ruin something with teeth

3

to watch something attentively

bitter

4

warm and  pleasant

5

piercingly cold

6

dry and hot

dreary

7

short

8

the first

9

dull, uninteresting

to prick up ears

10

to set ears back

11

(of animals)to raise ears in attention

12

to drop ears down

to whine

13

(of a dog) to move its tail

14

to smile

15

to  make a high sad sound



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level A  (KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

“What are you going to do today?” said Aunt Fanny to the Five. They all looked up from their books – except Timmy the dog, who looked up from the bone he was gnawing.

“We ought to go for a walk, I suppose,” said Julian. “But the wind is so bitter today. I always think January is a pretty dreary month, unless there’s snow – or we can go skating”.

“But there’s no snow, and no ice – only this horrible, freezing wind”, said Anne.”I’d just as soon stay in and read my Christmas books!”

“Oh, no – we must go out,” said George at once. “What about Timmy? He’s got to have his usual walk”.

Timmy’s ears pricked up at once when he heard that word. Walk! Ha – just wheat he was wanting! He got up at once and ran to George, whining. She patted him on his head.

to gnaw

1

to play with something

2

to ruin something with teeth

3

to watch something attentively

bitter

4

warm and  pleasant

5

piercingly cold

6

dry and hot

dreary

7

short

8

the first

9

dull, uninteresting

to prick up ears

10

to set ears back

11

(of animals)to raise ears in attention

12

to drop ears down

to whine

13

(of a dog) to move its tail

14

to smile

15

to  make a high sad sound



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level B

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

“What are you going to do today?” said Aunt Fanny to the Five. They all looked up from their books – except Timmy the dog, who looked up from the bone he was gnawing.

“We ought to go for a walk, I suppose,” said Julian. “But the wind is so bitter today. I always think January is a pretty dreary month, unless there’s snow – or we can go skating”.

“But there’s no snow, and no ice – only this horrible, freezing wind”, said Anne.”I’d just as soon stay in and read my Christmas books!”

“Oh, no – we must go out,” said George at once. “What about Timmy? He’s got to have his usual walk”.

Timmy’s ears pricked up at once when he heard that word. Walk! Ha – just wheat he was wanting! He got up at once and ran to George, whining. She patted him on his head.

to gnaw

1

to lick something with the tongue

2

to play with something

3

to ruin something with teeth

4

to watch something attentively

bitter

5

warm and  pleasant

6

piercingly cold

7

light and gentle

8

dry and hot

dreary

9

full of holidays

10

short

11

the first

12

dull, uninteresting

to prick up ears

13

to set ears back

14

(of animals)to raise ears in attention

15

to drop ears down

16

to move ears

to whine

17

to cry, to weep

18

(of a dog) to move its tail

19

to smile

20

to  produce a high sad sound



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level B  (KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Время на выполнение задания – 3 мин.

“What are you going to do today?” said Aunt Fanny to the Five. They all looked up from their books – except Timmy the dog, who looked up from the bone he was gnawing.

“We ought to go for a walk, I suppose,” said Julian. “But the wind is so bitter today. I always think January is a pretty dreary month, unless there’s snow – or we can go skating”.

“But there’s no snow, and no ice – only this horrible, freezing wind”, said Anne.”I’d just as soon stay in and read my Christmas books!”

“Oh, no – we must go out,” said George at once. “What about Timmy? He’s got to have his usual walk”.

Timmy’s ears pricked up at once when he heard that word. Walk! Ha – just wheat he was wanting! He got up at once and ran to George, whining. She patted him on his head.

to gnaw

1

to lick something with the tongue

2

to play with something

3

to ruin something with teeth

4

to watch something attentively

bitter

5

warm and  pleasant

6

piercingly cold

7

light and gentle

8

dry and hot

dreary

9

full of holidays

10

short

11

the first

12

dull, uninteresting

to prick up ears

13

to set ears back

14

(of animals)to raise ears in attention

15

to drop ears down

16

to move ears

to whine

17

to cry, to weep

18

(of a dog) to move its tail

19

to smile

20

to  produce a high sad sound



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level C

 Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

“What are you going to do today?” said Aunt Fanny to the Five. They all looked up from their books – except Timmy the dog, who looked up from the bone he was gnawing.

“We ought to go for a walk, I suppose,” said Julian. “But the wind is so bitter today. I always think January is a pretty dreary month, unless there’s snow – or we can go skating”.

“But there’s no snow, and no ice – only this horrible, freezing wind”, said Anne.”I’d just as soon stay in and read my Christmas books!”

“Oh, no – we must go out,” said George at once. “What about Timmy? He’s got to have his usual walk”.

Timmy’s ears pricked up at once when he heard that word. Walk! Ha – just wheat he was wanting! He got up at once and ran to George, whining. She patted him on his head.

to gnaw

1

to bite something hard

2

to lick something with the tongue

3

to play with something

4

to ruin something with teeth

5

to watch something attentively

bitter

6

warm and  pleasant

7

piercingly cold

8

very sharp, cutting , biting

9

light and gentle

10

dry and hot

dreary

11

gloomy

12

full of holidays

13

short

14

the first

15

dull, uninteresting

to prick up ears

16

to make one’s ears stand up

17

to set ears back

18

(of animals)to raise ears in attention

19

to drop ears down

20

to move ears

to whine

21

to cry, to weep

22

(of a dog) to move its tail

23

to make a complaining (complain –жаловаться)sound

24

to smile

25

to  produce a high sad sound



Предварительный просмотр:

INTELLECT Exercises  

7th Form. Level C (KEYS)

Развитие мышления (прогнозирование) в чтении

Прочитайте внимательно текст. Обратите внимание на выделенные слова. Возможно, они Вам незнакомы. Постарайтесь догадаться об их значении. Затем в таблице выберите наиболее подходящее значение для каждого слова и отметьте его в графе «+/-». Для некоторых слов может быть более одного подходящего определения. Отметьте их все. Время на выполнение задания – 3 мин.

“What are you going to do today?” said Aunt Fanny to the Five. They all looked up from their books – except Timmy the dog, who looked up from the bone he was gnawing.

“We ought to go for a walk, I suppose,” said Julian. “But the wind is so bitter today. I always think January is a pretty dreary month, unless there’s snow – or we can go skating”.

“But there’s no snow, and no ice – only this horrible, freezing wind”, said Anne.”I’d just as soon stay in and read my Christmas books!”

“Oh, no – we must go out,” said George at once. “What about Timmy? He’s got to have his usual walk”.

Timmy’s ears pricked up at once when he heard that word. Walk! Ha – just wheat he was wanting! He got up at once and ran to George, whining. She patted him on his head.

to gnaw

1

to bite something hard

2

to lick something with the tongue

3

to play with something

4

to ruin something with teeth

5

to watch something attentively

bitter

6

warm and  pleasant

7

piercingly cold

8

very sharp, cutting , biting

9

light and gentle

10

dry and hot

dreary

11

gloomy

12

full of holidays

13

short

14

the first

15

dull, uninteresting

to prick up ears

16

to make one’s ears stand up

17

to set ears back

18

(of animals)to raise ears in attention

19

to drop ears down

20

to move ears

to whine

21

to cry, to weep

22

(of a dog) to move its tail

23

to make a complaining (complain –жаловаться)sound

24

to smile

25

to  produce a high sad sound


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"

Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...

Занимательные упражнения, способствующие формированию навыков чтения.

Занимательные упражнения,способствующие формированию навыков чтения.выступление на методическом объединении учителей-логопедовКочубеевского района("разбит" по страницам)...

Упражнения для развития техники чтения

Упражнения для развития техники чтения...

Упражнение на прогнозирование в чтении №2

Упражнение на прогнозирование в чтении №2 составлено на основе аутентичного материала. Предназначено для отработки лексики в 7-8 классах школ с углубленным изучением английского языка....

Упражнение на прогнозирование в чтении №3

Упражнение на прогнозирование в чтении составлено на основе аутентичного материала на английском языке. Предназначено для учащихся 7-8 классов , изучающих английский язык углубленно. Упражнение раздел...

Упражнение на прогнозирование в чтении №4

Упражнение на прогнозирование в чтении №4 предназначено для учащихся 7-8 классов, работающих по программе углубленного изучения английского языка. Упражнение разделено на три уровня - А, В и С....

Упражнение на прогнозирование в чтении №5

Упражнение  на прогнозирование в чтении №5 подготовлено на базе аутентичного материала на английском языке. Рассчитано на учащихся 7-8 классов школ с углуюленным изучением английского языка. Упра...