GATEWAY 2nd EDITION B2 Unit 3 FOOD MILES (VIDEO) vocabulary build-up exercise
методическая разработка по английскому языку
Упражнение для закрепления словаря, тема FOOD MILES, может пригодиться во время просмотра видео раздела Gateway to life skills, Unit 3.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
sourced_market.docx | 15.45 КБ |
Предварительный просмотр:
SOURCED MARKET – GATEWAY 2nd EDITION B2, UNIT 3, Gateway to life skills – FOOD MILES (VIDEO)
I ______________ Sourced Market (основал) in 2009.
My ______________is __________________. (ответственность – управлять).
I ____________ on a famous produce market. (раньше жил). I ______________________ (был вдохновлен качеством) of food and over the years I got to know many _________________(мелких производителей) and learned what it takes to get food from __________________(с поля до стола). I no longer had all of this amazing produce on my doorstep. I felt it should be ___________________ (более доступны).
The idea of SM is to take quality produce and ________________________________(доставить его в удобном формате). We _____________(расположены) in_________________(международный)train station and work _________________(7 дней по 16 часов). My feeling is that if something is good and available _________(местно), we should get it __________(местно). Kent produces amazing apples and therefore we should source apples there _________________________________________(а не привозить их издалека). If we want to sell apples in June, that means keeping them in ___________________________________ (холодных складских помещениях) that actually use a lot of energy. We have to _____________________________ (производить сложные расчеты) to work out if it is better to keep them in the fridge or bring them in from __________________(Южное полушарие). Overall the best thing is to eat ______________(«сезонно»).
Food miles are absolutely ________________________ (часть более глобального вопроса/проблемы). At its _________ (простыми словами, проще говоря) FM is/are how many miles it takes to get product from A to B and what’s the _____ (стоимость)of mile in terms of ___________________(энергопотребления). You’ve got to look into how a product is produced - _____________(по-разному) in different places. New Zealand produces lamb–it has plenty of wide open spaces and it is easy for them to do it ___________(эффективно). And then they put it in frozen _____________________________ (грузовые контейнеры). There is an argument that rather than using the limited farmland in the UK ________________________(может быть лучше )to bring them in from NZ. Locally grown food is not necessarily ________________________(менее дорогая). It might be produced __________________(в меньших масштабах), it might not be a _______________________(огромный агробизнес), they may not have the economy of _________(масштаба) and it _____________________(может быть потенциально) be more expensive.
The best place to buy food would ____________(точно) be local market – you meet people, ______________(узнаете\выясняете) more information about the product and they ______________ (дают вам пробовать) the product.
L_________(маркировка)can be _____________(обманчива).
One of the issues is that something can be __________(упаковано) in the UK and we put the British flag on the label, and the а_____________(предположение) people make is that it was produced here. You have to be almost an expert to _____________(расшифровать) the info on a label. But if you talk to the person who makes the product, you form a ______________________ (гораздо более точное представление) about what goes into it.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
"Invitations" (урок английского языка в 5 классе по УМК New Opportunities. Russian Edition. Elementary)
Урок английского языка в 5 классе по УМК New Opportunities. Russian Edition. Elementary, издательство: Pearson 2008 г.Задачи: активизация лексики и лексико-грамматических конструкций по теме «Invitati...
Календарно-тематическое планирование к учебному пособию"New Opportunities/Russian Edition.Pre-intermediate.
Календарно-тематическое планирование по английскому языку для 8 класса.; 4 часа в неделю.Программа гимназическая; к учебному пособию "New Opportunities.Russian edition.Pre-intermediate.Авторы Mi...
план урока по учебнику "Gateway B unit 2"
Разработка урока по теме "Family matters"...
Презентация к уроку по теме «The Food Chain» к УМК Spotlight 7. Module 8. Green issues. Unit: Extensive Reading 8.Across the Curriculum: Science.
Презентация к уроку "The food chain" представляет собой наглядный тематический материал и учебно-познавательные задания, выстроенные с учетом логики урока, его этапности....
Разработка урока по теме "Внешность и характер" по УМК Gateway B1+
Отработка лексики по теме "Внешность и характер", работа с текстом, анализ, аудирование....
Дополнительный материал к учебнику Gateway B2 2-d edition Unit 1
Я разработала упражнения двух уровней сложности: В и С. Они содержат лексику Unit 1, но сделаны с использованием технологии "ИнтеллекТ". Время выполнения - 15 мин...
План урока для 8 класса по теме Articles (Gateway B1, Unit 1)
Материал содержит подробный план урока по теме "Артикли" с использованием учебника Gateway B1 и подходит для использования как в 8, так и в других классах с соответствующим уровнем владения ...