Речевая зарядка на уроке английского языка
учебно-методический материал по английскому языку

Вера Васильевна Щербакова

речевая зарядка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл rechevaya_zaryadka_na_uroke_angliyskogo_yazyka.docx506.46 КБ

Предварительный просмотр:

Речевая зарядка на уроке английского языка.

Начало урока является одним из его важных этапов и определяет успех всего урока. Задача учителя – сразу ввести учеников в атмосферу иностранного языка , заменяя формальный оргмомент  речевой зарядкой в форме диалога.

Регулярное, целенаправленное проведение речевой зарядки без особых усилий и больших затрат времени позволяет:

  • повторить и прочно усвоить лексику, связанную с  календарём ,школьной жизнью , погодой и т.д.;
  • закрепить в памяти школьников новые грамматические структуры и речевые обороты, которые ещё не достаточно прочно усвоены  в процессе работы с учебником;
  • лучше овладеть навыком диалога ,умением задавать общие и специальные вопросы  , кратко и лаконично отвечать на них.

Чтобы осуществить поставленные цели , необходимо:

  • вовлечь в беседу, как можно больше учеников , используя заранее намеченный и рационально отработанный языковой материал;
  • связать вводную беседу  с основным этапом урока , стремясь  логически перейти к обучающему этапу;
  • избегать монотонности , однообразия и шаблона в проведении вводной беседы; C:\Users\человек\Desktop\i.jpg

Do you have any plans for the weekend?

 

 https://sites.google.com/site/podeleinternetseminar/_/rsrc/1421850023626/home/raboty-ucastnikov-seminara/sistema-upraznenij-i-zadanij-dla-soversenstvovania-razgovornyh-navykov-u-ucasihsa/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA1.jpg

A:  Do you have any plans for the weekend?

B:  I’m thinking of going hiking on Saturday. How about you?

A:  I’m going to relax at home.

 

 

Write three plans that you have for the weekend:

 

(1) I’m going to  walk with my friends on Friday afternoon.

(2)

(3)

 

Write three plans that you have for the weekend but you are not sure you will do:

 

(1) I’m thinking of going skiing on Sunday.

(2)

(3)

What are you going to do for the vocation? C:\Users\человек\Desktop\Рисунок2.jpg

A:  What are you going to do for the vacation?

B:  I’m not sure, but I might go camping for a few days.

A:  That sounds like fun.

 

 

Write three plans that you have for your vacation:

(1) I’m going to learn how to swim.

(2)

(3)

 

Write three plans that you have for your vacation, but you are not sure you will do:

(1) I’m not sure but I might take a trip.

(2)

(3)

Would you like to see a movie tomorrow? https://sites.google.com/site/podeleinternetseminar/_/rsrc/1421850246190/home/raboty-ucastnikov-seminara/sistema-upraznenij-i-zadanij-dla-soversenstvovania-razgovornyh-navykov-u-ucasihsa/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA3.jpg

 A:  Would you like to see a movie tomorrow?

B:  I’d like to. But I can’t. I have to do my homework.

A:  That’stoobad.

Look at the following list and decide if these are things that you have to do or things that you would like to do;

____ do the laundry

____ see a movie

____ play basketball

____ clean my room

____ go swimming

____ work

____ baby-sit my little sister

____ do some errands

____ play soccer

____ study math

____ go to the museum

____ go out for dinner

____ go skating

____ go hiking

____ paint my house

____ study for my exam

____ go to a party

____ do my chores

 

Write two things that you’d like to do and two things that you have to do:

I’dliketo . . .

(1)

(2)

I haveto . . .

(1)

(2)

Greetings. How is it going? https://sites.google.com/site/podeleinternetseminar/_/rsrc/1421850337338/home/raboty-ucastnikov-seminara/sistema-upraznenij-i-zadanij-dla-soversenstvovania-razgovornyh-navykov-u-ucasihsa/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA4.jpg

Saying Hello:

A: Hi. How’s it going?

B: Good. And you?

A: Good.

https://sites.google.com/site/podeleinternetseminar/_/rsrc/1421850405155/home/raboty-ucastnikov-seminara/sistema-upraznenij-i-zadanij-dla-soversenstvovania-razgovornyh-navykov-u-ucasihsa/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA5.jpg

Saying Good bye:

 

A: Look at the time!

I have to go now.

B: It was nice talking with you

Practice these greetings: Walk around the room and say hello. Then ask two of the following questions. And then say good-bye. Repeat with as many students as possible.

 

What are your plans for the weekend?

What did you do today?

Are you enjoying the weather today?

What did you do yesterday?

What are you going to do tomorrow?

How is your school going?

See any movies lately?

Go anywhere lately?

When Was the Last Time You . . . ?

 

With a Partner:

Ask when the last time your partner did the following. And then ask a follow up question of your choice.

 

Activity:

LastTime?

ExtraInformation:

 

went swimming

cried at a movie

 

fought with your parents

took a trip

read a book

ate something

got angry

took a test

went on a date

saw a horror flick

rode a bike

went out for dinner

 

Last summer

 

With myfamily

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Possible answers: two weeks ago, last Thursday, when I was in elementary school, never, I can’t remember it’s been so long.

It Depends on the Weather

 

 

https://sites.google.com/site/podeleinternetseminar/_/rsrc/1421850499935/home/raboty-ucastnikov-seminara/sistema-upraznenij-i-zadanij-dla-soversenstvovania-razgovornyh-navykov-u-ucasihsa/%D0%A0%D0%B8%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA6.jpg

A:  Are you going camping this weekend?

B:  It depends on the weather. If it's

sunny we'll go.

    A:  I heard it's supposed to rain.

    B:  In that case, we'll probably just

stayhome.

 

Finish the conversation using weather words and depends on.

 

A: Are you going sailing tomorrow?

B:

 

A: Are you going skiing next week?

B:

 

 

A: Are you going to the beach on Saturday?

B:

 

 

 

В своей работе я также пользуюсь опорными конспектами.  К каждому тексту вместе с учениками составляем опорные конспекты  по ключевым словам. Так в начальной школе опорные конспекты создаются с помощью картинок. Я работаю по УМК  М.З. Биболетовой и предлагаю вниманию один из ОК в 3 классе .Урок 34. Расскажите о городской мыши.

 

 

  Очень интересный ОК по теме Seasons ( Мастер –класс «Развитие устной речи учащихся на уроках английского языка с использованием опорного конспекта» Учитель Борисова Татьяна Владимировна.)

 C:\Users\человек\Desktop\2015-01-21 17-29-19 Скриншот экрана.png

The season that comes after summer C:\Users\человек\Desktop\2015-01-21 17-30-48 Скриншот экрана.png

  1. There are four seasons in a year.
  2. They are winter, spring, summer and autumn.
  3. It is autumn now.
  4. The great Russian poet A.S.Pushkin created a lot ofpoems devoted to autumn beauty.
  5. He loved autumn and called it the golden one.
  6. Plenty of artists draw and paint autumn full of colours on their canvases.
  7. Green trees turn yellow, orange, red, purple and brown.
  8. In the parks and gardens, woods and forests one can see

yellow birches, brown poplars and oaks, yellow, orangeand red maples.

  1. Flocks of birds fly away to warm countries.
  2. It is gradually getting colder and colder.
  3. People begin to wear warm clothes instead of light ones.
  4. The sky is often covered with grey heavy clouds.
  5. It often rains and everyone uses an umbrella.
  6. Sometimes it is foggy.
  7. But in early autumn it is rather warm.
  8. That period of fine weather is called the Indian Summer.
  9. Days become shorter and nights – longer.
  10. Late autumn is characterized with the first frost and snow.
  11. All trees are bare, without any leaves.
  12. Nature is ready for her long winter sleep.

Используемые источники информации:

1.      http://bogglesworldesl.com/survival_travel_english/airport_english.htm


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Речевая зарядка на уроке английского языка

Речевая зарядка необходима для введения учащихся в атмосферу иноязычного общения...

речевая зарядка на уроках английского языка

Эти рифмовки помогут еще раз потренировать произношение и  интонацию английского языка. Вспомнить буквы и звуки....

Речевая зарядка на уроках английского языка

Речевая зарядка, как известно, используется на уроках как по традиционной, так и нетрадиционной методике преподавания английского языка, так как призвана настроить учащихся на урок и заинтересовать их...

Речевая и фонетическая зарядка на уроке английского языка

В материалах темы рассмотрены основные вопросы по организации и проведению речевой зарядки на уроках английского языка....

Использование тематической речевой зарядки на уроках английского языка в патриотическом воспитании учащихся

В статье рассматривается роль и место речевой зарядки как этапа урока иностранного языка в основной школе. Авторы делятся личным опытом преподавания, использования на уроке новостных ресурсов, личност...

Речевая зарядка на уроке английского языка.

Речевая разминка - ‘Warming-Up’ - это вид деятельности в начале урока. Он помогает учащимся войти в языковую среду, дать позитивный настрой на весь дальнейший урок. Кроме того, с помо...

Речевая зарядка на уроках английского языка, как этап урока и эффективный способ подготовки к спонтанной речи обучающихся Значение речевой зарядки и ее место в уроке

Любое действие начинается со своеобразной подготовки – «разогрева», который дает старт дальнейшей деятельности. Это касается занятий спортом, где есть разминка, это же происходит на ...