Сценарий открытого урока по английскому языку по произведению O.Henry "THE COP AND THE ANTHEM"
план-конспект урока по английскому языку

Сценарий урока и презентация к уроку  по английскому языку по произведению O.Henry "The cop and the anthem"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_-_o.henry_.docx117.04 КБ

Предварительный просмотр:

Тема:     O.Henry    “The cop  and  the  anthem.”

Тип:        Комплексное применение знаний.

Технология:        Интерактивный урок в режиме развивающего обучения.

Цели:

социокультурный аспект: знакомство с краткой биографией американского писателя О. Генри и одним из его произведений;

развивающий аспект: развивать умение высказывать свою точку зрения, умение работать с текстом, словарной статьей, анализировать, сравнивать, развивать умение высказываться логично и связно , развитие коммуникабельности, развитие умения осуществлять самоконтроль и самооценку своей деятельности;

обучающий аспект:  познакомить с важными вехами жизни О.Генри,   совершенствовать умение говорить в монологической речи, навыки вдумчивого чтения, поиска комментариев;

воспитательный аспект: воспитание чуткого отношения к людям, воспитывать нравственные качества, интерес к культуре другого народа; формирования у учащихся потребности и способности к сотрудничеству, формирования потребности и стремления расширять свой кругозор; воспитывать в учениках посредством урока уверенность в своих силах, формировать целостный взгляд на мир.

учебный аспект: совершенствование навыков аудирования с целью извлечения общей и детальной информации.

Речевой материал: лексический и грамматический материал  по теме.

Оборудование: тексты для аудирования, тексты заданий по аудированию, задания по тексту на множественный выбор, индивидуальное задание, портрет О.Генри, презентация биографии писателя и задания к аудированию.

Форма организации познавательной  деятельности:         индивидуальная, парная, фронтальная

Методы:        эвристический, репродуктивный, поисково-исследовательский; методы контроля и самоконтроля


Этапы урока

Ход урока

I Организационный момент.

II Сообщение темы, задач урока.

III Речевая подготовка.

IV Работа с текстом

(развитие умений понимать текст и выбирать нужное по смыслу слово из предложенных в списке)

  • организация индивидуальной работы

V Организация аудирования.

  • снятие лексических трудностей
  • установка на первичное прослушивание

(определение главной мысли)

  • первичное прослушивание текста с последующей проверкой задания
  • установка на повторное прослушивание выполнение теста на понимание услышанной информации

(согласись\ не согласись)

  • самопроверка, самооценка работы по предложенным критериям
  • очередное прослушивание текста с целью коррекции неправильных утверждений
  • подготовка монологического высказывания (организация парной работы)
  • индивидуальные высказывания детей
  • домашнее задание
  • подведение итогов
  • окончание урока

Teacher:

Good morning, dear guests!

Good morning, boys and girls!

Please take your seats. – Садитесь, пожалуйста.

I’m glad to see you in our lesson!

 How are you today?

What day is it today?

What date is it  today? - Какая сегодня дата?

What  is the weather like today?

In the world there are some people who have no home, no food, no money.

 What do you think how these people feel in the street now/

 when the weather is cold?

Are they happy?  Are they cold? Are they hungry?

Please, look at the screen.

Here you can see a picture.

Please guess what the theme of our lesson is ?

You can say it in Russian. ( C.     )

Students:   (answers)…………………….

Teacher: In English, we can call these people - homeless people or tramps. (C3)

Слово «homeless»  образуется при помощи суффикса «less», который добавляется к существительному «home».

Суффикс «less» - образует от существительных прилагательное с противоположенным значением. «home+less=homeless [ˈhəʊmlɪs ]

Teacher: Work in pairs.  «homeless»  

Please, choose the best phrases to the meaning of this  word in your paper.

You have one minute. (C     ).

Ex.1:   What kind of people are they? Choose the best phrases:

HOMELESS     PEOPLE    …

1.don’t have a home

2.  sleep on the streets or  in the parks

3.don’t  have any food

4.have a lovely house or flat

5. be cold

6.have good clothes

7.have  a job

8.have delicious food

9.have problems with the police

10.sleep in a warm bed

11.have bad clothes

12.don’t have any jobs

13.sleep in shelters

14. get money in the streets

15. have a lot of money

“Shelter”  – a simple hotel with  a bedroom and  a bathroom.

Teacher: Okay, let’s check your answers.

Thank you.

And today we will  read and listen to  a short story  about one funny homeless person and find out  some problems  of homeless life.

The author of this story  is  an American writer  O. Henry.

And some  of  you  prepared a short biography of  O. Henry.

Ivan, Alisa, Amir come to the board, please  and tell us about  this writer

(CC          ).

And the others: listen carefully to what  they are telling you

and  then you must answer the questions.

Thank you.

Let’s check out how you are attentive (observant children).

(Nobody has paid any attention to it.)

Please, answer these questions. (C             )

  1. What is the writer’s pen name?

His pen name is O.Henry.

  1. When was he born?

He was born on the the 11th of September in 1862.

  1. What was his real name?

His real name was William Sydney Porter.

  1. Where is  he from  ?

He is from America

  1. What kind of stories did  O.Henry write?

He wrote funny stories.

  1. What was he? –

He was a farm worker, a bank worker, a journalist, a writer.

  1. What are his stories about? / What did he write about? -

He wrote about the life of ordinary people in New York City.

He wrote funny stories about everyday life in the USA.

  1. Where did he write his first story ?

He wrote his first story in prison.

  1. How many short stories did he publish?

He published over 300 short stories.

Ex. 2:  Look at this picture. What can you see? Describe it.(C     )

1. How many people can you see?
2. Where are they?
3. Who is the man on the bench?
4. Who is the man behind the bench?

5. How does the man on the bench feel?

TEACHER: 

Well done.

O.Henry wrote a lot of interesting short stories.

 And now we are listening to one of  them.

 Look at a piece of paper  in front of you.

The name of the story is «The cop and the anthem». «Фараон и хорал»

 (C        )

“C op”  

 |kɒp|

  полицейский, полисмен, фараон

“anthem” 

 |ˈanθəm|  

 гимн, торжественная песнь, пение, воспевать, петь гимны

Аудиозапись: 4.2

Now, we are going to do exercises.  

 Read the task. (CC           )

Ex. 3 :  Order the events of the story  (a-g).

A. Soapy goes to a restaurant but he can't get in. 2 -

B. Soapy sings and dances in the street 4 -

С. Soapy decides to work and rent a flat. 6-

D. The police put Soapy in prison.7-

E.  It starts to be cold in New York.1-

F. Soapy breaks a shop window with a bottle-3.

G. Soapy takes a man's pen.-5

Ex. 4 :  Match the sentences (1-5) with the reasons (a-e).

1.Soapy usually goes to prison in December

2.Soapy does bad things

3.The man in the office doesn't call the police

4.Soapy goes to prison

5.Soapy plans to get a job

A. because he is homeless

B. because he wants to change his life

C. because he wants to go to prison

D. because he has problems with them

E. because he gets cold in New York.

Ex.5 . Are the sentences true (T) or false (F)?

If the sentences are false, correct them.

1. Soapy is a rich man.

2.Soapy lives in New York.

3. Soapy goes to the street with a lot of cinemas.

4. Soapy has problems with the police.

5. Soapy decides to find a new job.

6. Soapy hits a window with a book.

7. For nine months of the year , Soapy is a happy man.

Ex. 6 : Answer the questions:

1.What is the main character’s name?

2.What does he like / doesn’t like?

3.What  plan does he have every December?

4.What does he do at first?

5. What does he start to do near the theatres?

6. Why does he want to get a job?

 7.The man with a pen doesn’t call the police. Why?

===================================================

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Do you like the story?

What do you think Soapy is a happy man?

Are homeless people happy?

Do we have to help homeless people?

How can we help them?

==================================================

Today we found out  (something)  about homeless people, about their life.

I hope, today our lesson was interesting, wasn’t it?

Did you like it?

NOW you should to give / make an appraisal of your work at the lesson.

                           NAME ______________________

Questions

Great C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\ghllcudmxhk_0.jpg

Bad

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\angry-face-stock-images-image-343184-502317.jpg

Boring C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\boring-cartoon-face-images-amp-pictures-becuo-1257859.jpg

So-soC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\stock-vector-emoticon-with-so-so-hand-sign-95221804.jpg

Did you like the theme of the lesson?

Did you like the story?

Did you get useful information?

Did you work hard?

Did you enjoy yourself?

Do you like English?

       I am going to give you 5 (five). – Я поставлю вам 5.

H/T:              Write down your homework.

  1.   The task for advanced students (—

Imagine you are writers.

Make up / Write your own short story about a homeless person.

(The story with the happy end)

 Maybe it will be about a homeless boy or girl.

  1. The task for weak students –

Retell the story “The cop and the anthem”

  1.  Make up 10 questions to this story.
  2.   Watch the film “The cop and the anthem”

 https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=temSJCZwUlU

==========================================================

  • That’s all for today.   You can go now.  
  •  Let's call it a day - На этом у нас все (на этой ноте мы и закончим).
  • Goodbye. See you tomorrow.

NAME      ----------------------------------------                              

Questions

Great C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\ghllcudmxhk_0.jpg

Bad

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\angry-face-stock-images-image-343184-502317.jpg

Boring C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\boring-cartoon-face-images-amp-pictures-becuo-1257859.jpg

So-soC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\stock-vector-emoticon-with-so-so-hand-sign-95221804.jpg

Did you like the theme of the lesson?

Did you like the story?

Did you get useful information?

Did you work hard?

Did you enjoy yourself?

Do you like English?

NAME                                      

Questions

Great C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\ghllcudmxhk_0.jpg

Bad

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\angry-face-stock-images-image-343184-502317.jpg

Boring C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\boring-cartoon-face-images-amp-pictures-becuo-1257859.jpg

So-soC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\stock-vector-emoticon-with-so-so-hand-sign-95221804.jpg

Did you like the theme of the lesson?

Did you like the story?

Did you get useful information?

Did you work hard?

Did you enjoy yourself?

Do you like English?

        Распечатанные задания для каждого ученика

Ex.1:   What kind of people are they? Choose the best phrases:

HOMELESS     PEOPLE    …

1.don’t have a home

2.  sleep on the streets or  in the parks

3.don’t  have any food

4.have a lovely house or flat

5. be cold

6.have good clothes

7.have  a job

8.have delicious food

9.have problems with the police

10.sleep in a warm bed

11.have bad clothes

12.don’t have any jobs

13.sleep in shelters

14. get money in the streets

15. have a lot of money

Ex. 2:  Look at this picture. What can you see? Describe it.(C     )

1. How many people can you see?
2. Where are they?
3. Who is the man on the bench?
4. Who is the man behind the bench?

5. How does the man on the bench feel?

Ex. 3 :  Order the events of the story  (a-g).

Ex. 4 :  Match the sentences (1-5) with the reasons (a-e).

1.Soapy usually goes to prison in December

2.Soapy does bad things

3.The man in the office doesn't call the police

4.Soapy goes to prison

5.Soapy plans to get a job

A. because he is homeless

B. because he wants to change his life

C. because he wants to go to prison

D. because he has problems with them

E. because he gets cold in New York.

Ex.5 . Are the sentences true (T) or false (F)?

If the sentences are false, correct them.

1. Soapy is a rich man.

2.Soapy lives in New York.

3. Soapy goes to the street with a lot of cinemas.

4. Soapy has problems with the police.

5. Soapy decides to find a new job.

6. Soapy hits a window with a book.

7. For nine months of the year , Soapy is a happy man.

Ex. 6 : Answer the questions:

1.What is the main character’s name?

2.What does he like / doesn’t like?

3.What  plan does he have every December?

4.What does he do at first?

5. What does he start to do near the theatres?

6. Why does he want to get a job?

 7.The man with a pen doesn’t call the police. Why?

Questions

Great C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\ghllcudmxhk_0.jpg

Bad

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\angry-face-stock-images-image-343184-502317.jpg

Boring C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\boring-cartoon-face-images-amp-pictures-becuo-1257859.jpg

So-soC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\stock-vector-emoticon-with-so-so-hand-sign-95221804.jpg

Did you like the theme of the lesson?

Did you like the story?

Did you get useful information?

Did you work hard?

Did you enjoy yourself?

Do you like English?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий открытого мероприятия по английскому языку «Викторина по истории и культуре Санкт-Петербурга» среди учащихся 10-11-х классов. (на основе учебного пособия «Санкт-Петербург: тексты и упражнения. Книга II». Автор: Гацкевич М.А.)

Конспект открытого мероприятия по английскому языку«Викторина по истории и культуре Санкт-Петербурга»среди учащихся 10-11-х классов.(на основе учебного пособия «Санкт-Петербург: тексты и упражне...

Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

Презентация к открытому уроку по английскому языку и литературе в 11-ом классе «Без фальши в звуках струн…» – «That’s Sweetly Play’d inTune…» учителя русского языка и литературы Тимофеевой Оксаны Николаевны, учителя английского языка Захарченко О.С.

Целью нашего урока было обобщение материала о жизни и творчестве Роберта Бернса, пробуждение интереса к его творчеству, формирование умения учащихся работать в группах и в парах. Еще одной целью было ...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

Открытый урок по английскому языку по теме: "Пасха" (Easter Day) для 3-его класса школы с углубленным изучением английского языка

Страноведческий урок по теме "Пасха"  (Easter Day)  - это комбинированный урок с использованием элементов информационных и здоровьесберегающих технологий.Цели: 1)...

Открытый урок по английскому языку по учебнику Ю.А.Комарова, "Английский язык", 6 класс

Открытый урок проводился в улусном и заречном конкурсе "Молодой педагог - 2017"...

Сценарий открытого урока по английскому языку для обучающихся 3х классов школ с углубленным изучением английского языка. Тема урока - Clothes.

Данный материал включает сценарий открытого урока по английскому языку для обучающихся 3х классов школ с углубленным изучением английского языка. Тема урока - "Clothes".Презентацию и разадто...