Разноуровневые задания, тесты по предмету
методическая разработка по английскому языку


Предварительный просмотр:

PluralForm.

Множественное число существительных.

Level 1. V 1.

1.Дайте множественное число следующих существительных.

A boy, a car, a thing, a room, a book, a hat, a stamp, a coat, a watch, a story, a hero, a piano.

2. Определите, являются ли следующие существительные исчисляемыми или неисчисляемыми.

Idea, magazine, knowledge, picture, coffee, ocean, bread, sheep, fish, news.

3. Выберитенужноеслово.

1) This is (an apple/apples)

2) These are (a tomato/tomatoes)

3) There is (books/ a book) on the table.

4) That is a clever (man/men)

4. Соотнеситеслова.

1) mouse                          a) teeth

2) goose                           b) men

3) Sheep                           c) heroes

4) foot                              d) geese

5) tooth                            e) dresses

6) woman                         f) children

7) man                              g) sheep

7) child                             h) woman

9) a hero                           i) feet

10) a dress                        j) mice

PluralForm.

Множественное число существительных.

Level 1. V 2.

1. Дайте множественное число следующих существительных.

A toy, a fox, a dish, a place, a glass, a cherry, a bench, a pen, an apricot, an eye.

2. Определите, являются ли следующие существительные исчисляемыми или неисчисляемыми.

Tea, pudding,

 Oranges, potatoes, scones, sugar, water, a boy, chocolate, jam.

3. Выберитенужноеслово.

1) There are (a pen/pens) on the able.

2) Is there (a café/cafes) near your school?

3) How many (a pupil/pupils) are there in your class.

4)It is my brother’s (computer/computers)

4. Выберите пары из данных слов.

Milk, tables, cat, woman, gardens, table, milk, cats, deer, wolves, fox, foxes, deer, wolf.

PluralForm.

Множественное число существительных.

Level 2. V 1.

1. Составь 2 колонки: исчисляемые и неисчисляемые существительные. Переведи.

Tea, porridge, mice, game, fruit, oranges, hair, eyes, glass, dog.

2. Дайтемножественноечислосуществительных.

A mouse, a sheep, a swine, a fox, a shelf, a woman, a tooth, a crisis, a deer, a dress, a potato.

3. Измените предложения по образцу.

Образец: Thisisafasttrain.- These are fast trains.                

                That is a clever man.- Those are clever men.

1)This is a pretty woman.-

2)This is a nice present.-

3)That is a wonderful park.-

4)That is the best actor of the heater.-

  1. Найдите лишнее слово.

Crises, wolves, deer, pigs, a deer, men, foxes, mice, feet, children.

PluralForm.

Множественное число существительных.

Level 2. V 2.

1. Составь 2 колонки: исчисляемые и неисчисляемые существительные. Переведи.

Weather, meat, cat, information, horse, cereal, scones, cabbages, cornflakes, coffee, money.

2. Дайтемножественноечислосуществительных.

A pair, a letter, a girl, a see, a fish, a tomato, a zero, a roof, a woman, a basis.

3. Изменитепредложенияпообразцу.

Образeц: this-these, that-those, there is-there are.

  1. There is a fish in aquarium.
  2. There is a mistake in the text.
  3.  That is  the best pupil in our school.
  4. This is a thrilling film.

4. Найдителишнееслово.

Oxen, tigers, apples, soup, books, cats, lamps, flowers, bags, houses

PluralForm.

Множественное число существительных.

Level 3. V 1.

I. There a five_______ and fifteen ______ in the basket.

 a) apples, plumes        b) apples, plums          c) appls, plums      d) apples, plumes

II. Peter has two ________.

a) childs          b) childrens          c) childes             d) children

III. Do _______ clean their ________?

a) mousse, tooth         b) mice, toths              c) mice, teeth           d) mousse, teeth

IV. Дайте множественное число следующих существительных.

A life, a leaf, a datum, an ox, a phenomenon, a mother-in-law, a swine, a half, a Chinese.

V. Образуйте единственное число существительных в следующих предложениях, сделав все необходимые изменения.

1) Men who drink and drive are criminals.

2) House keepers must be economical.

3) Secretaries should know computers and languages.

4) Politicians must be good leaders and speakers.

5) Films are very interesting.

                                            Plural Form.

Множественное число существительных.

Level 3. V 2.

I. How many _______ have two ________ got?

a) wifes, mans        b) wifes, mens         c) wives, man           d) wives, men

II. Mike needs five ________ of _________ for his party.

a) boxes, potatoes      b) boxes, potato       c) boxes, potatoes       d) boxes, potatos

III. There are many ______ in the library.

a) dictionarys      b) dictionaries        c) dictionaryes        d) dictionares

IV. Дайте единственное число существительных.

Mice, fathers-in-law, data, crises, chefs, Englishmen, teeth, swine, halves, lives, pigs.

V. Образуйте единственное число существительных в следующих предложениях, сделав все необходимые изменения.

1) Partners should be honest people.

2) Hours passed before the police came.

3) I can see sheep in the field.

4) There are geese in the pond.

Plural Form. Test.

1. I can’t find my spectacles. Where _____ they?

a) is       b) are

2. His advice _______ forgotten.

a) was     b) were

3. Good news _______ always welcome.

a) is        b) are

4. There _______ not much furniture in this room.

 a) is        b) are

5. Where ______ the money? I put in into the drawer.

a) is        b) are

6. Sheep ______ grass-eating animals.

a) is        b) are

7. Mathematics _______ his favourite subject.

a) is        b) are

8. The girls hair _______ golden-brown.

a) were    b) was

9. Woman _______always right.

a) is        b) are

10. My teeth _______ not white. I am afraid.

a) is        b) are

11. I’m glad that the news________ good.

a) is        b) are

12. Ten sheep _________ grazing in the field.

a) is        b) are

13. The watch ________ made of gold.

a) is        b) are

14. Neither Ann nor Brett ______ interested.

a) is        b) are

15. The coach, together with all his assistants, ______ released.

a) were      b) was

16. Jessica is one of those girls who ________ very clever.

a) is        b) are

17. His coat and hat ________ missing.

a) was          b) were

18. His friend and adviser ______ Mr.Smith.

a) was           b) were

19. Fish and chips ________ become a popular fast-food item.

a) has             b) have

20. Volumes 1 and 3 of the encyclopedia ________ missing.

a) was              b) were

h other.

4.b) Употребите правильно вспомогательный глагол при образовании разных видовременных форм глагола в следующих предложениях.

1) How long ___ you ___ learning English?

a) are              b) have been                 c) is

2) What ___ you doing now?

a) are              b) have been                  c) had

3) I ____ writing a test.

a) am               b) have                          c) had

4) I ____ writing a test for ten minutes.

a) am                b) have been                 c) had



Предварительный просмотр:

Разноуровневые  задания по английскому языку.

Уровень «3».

  1. Choose the correct answer:
  1. Great Britain is on …..

а)The  Ob    b) the British  Isles     c) the Volga

  1. The  capital  of  Great  Britain  is……
  1. Moscow    b) Paris      c) London
  1. The  U.K.  consists  of  …… states.
  1. 3       b) 2       c) 4
  1. Great  Britain  includes …..
  1. England, Scotland, Wales   b) England, Scotland, Northern Ireland
  1. Big  Ben  is …..
  1. A bell with  a  clock     b) a  palace      c) a  tower
  1. Deinite tenses
  1. Look! They are going .
  1. He dances very well.
  1. Will he go to the park tomorrow?
  1. We didn’t do this test last lesson.

Уровень «4».

  1. Make up word combinations:
  1. Bloody                                             a) Abbey
  1. Trafalgar                                           b) Ben
  1. Windsor                                            c) of  London 
  1. Big                                                    d) of  Parliament
  1. The Tower                                         e) Bridge
  1. Buckingham                                       f) Tower
  1. The Houses                                         g) Tower
  1. Tower                                                 h) Palace
  1. White                                                  i) Palace
  1. Westminster                                        j) Square

  1. First/ at first ?
  1. ….think, then speak.
  1. ….go shopping, then clean your room.
  1. ….we visited Moscow, then we went to Tumen.
  1. ….it was easy  for me to learn English verbs.
  2. Put  the words  :  place, care of, off, part.
  1. Take ….your hat. It is hot here.
  1. She takes ….her  old grandmother.
  1. Winter Olympic Games will take ….in Sochi.
  1. I’d like to take …..in golf tournament.

Уровень «5».

  1. Put  the  verbs  into the correct form:
  1. Tom  (to like) apples.
  1. We (to visit) a lot of places of  interest  in  Moscow  last  summer.
  1. We (to see) a dog walking along the street.
  1. My brother (to go) abroad  next winter.
  1. Listen! The birds (to sing).
  1. Put  the  words  into  the  text: photos, The  British  Museum, London, places of  interest, art gallery, Ben, Square, Abbey, lovely.

I will  go  to….next  year. I will see a lot of ….there.  First  I  will  go …..and  see  beautiful  sculptures, ancient (древний)  things.  Then  I  will  visit  ……and  see  wonderful  pictures of  the  famous English  painters. I will  visit  Trafalgar…., Westminster ….., Big …..and  many  ……parks. I will  take  ….of  everything.



Предварительный просмотр:

Тема: « Алфавит»  2 класс

Уровень A

1.Запиши указанные  буквы в алфавитном порядке.

Ff, Hh, Nn, Pp, Ss, Rr, Tt, Ww, Xx, Kk, Ll, Gg, Aa , Bb

2. Спиши слова , подчеркни в них согласные буквы Cc, Gg, Hh.

Tiger, black, go, dog, cat, hello.

3.Найди и соедини заглавную  букву  со  строчной

 A, _____, E, ____, I, ___, O, ___X, ____W,____S

i      o      s         a        w         e         х

Уровень В

1. Зачеркни  буквы которые похожи на русские.

Aa , Rr, Tt, Pr, Dd, Ff, Ii, Hh, Jj, Ll, Sc, Bb.

2 .Запиши  строчные буквы.

F_, H_, N_, P_, S_, R_, T_, W_.

3. Спиши. Зачеркни в каждой строке лишнее слово.

1. cat, rabbit, dog, black, frog.

2. tiger, fox, cake, lion, crocodile.

3. green, black, red, hat, pink.

Уровень C

 

1.Спиши. Подчеркни согласные буквы, которые имеют двойное чтение.


Ff, Dd, Cc, Pp, Ll, Nn, Gg, Bb, Mm, Hh,Qq,Jj.


2.Спиши. В первой строке подчеркни слова со звуком [s],а во второй строке – слова со звуком [ԁʒ]

Can, cinema, cake, cat, black, city, crocodile.

Dog, good, giraffe, big, go, tiger.


3.Переставь буквы так, чтобы получились слова. Запиши их.


1. t, a, c

2. o, g, d

3. x, f, o

4. r, e, g, i, t

5. e, f, i, f, a, g, r



Предварительный просмотр:

Тема: «Погода»

Уровень А

Установи соответствие между словом (словосочетанием) и его переводом. Запиши  получившиеся пары.)

1. Weather                                                                             завтра

 2. next year                                                                            в следующем году

 3.forecast                                                                               потому что                                                                    

4. because                                                                               погода

5. tomorrow                                                                           прогноз погоды

2.Раздели цепочку на словосочетания. Запиши их.

Playhideandseekflyakitehaveapicnic.

3. Спиши. Зачеркни лишнее слово.

 Cold, cloudy, windy, hot, summer, sunny, snowy, warm, rainy.

Уровень В

1.Выбери верное слово (словосочетание). Запиши получившиеся предложения.

1) I like the summer because (the weather / a picnic) is fine.

2) What is (the forest / the forecast) for today?

3) They will come in (the hour / an hour).

4) What is the weather like (tomorrow / today)?

5) I will write to you (next week / on next week).

2. Допиши предложения. Используй слова a kite, watch, hide-and-seek, visit, a picnic.)

1) Tomorrow our family will have _____.

2)ln an hour the children will play (прятки) _____.

3) In the evening the children will (смотреть)___ TV.

4) They will f l y _____ next Sunday.

 5) Peter will (навестить) _____ his grandma tomorrow.

 

3.Спиши. Зачеркни неверное предложение.)

 1) I like summer because it is sunny.

 2) I don’t like winter because it’s hot.

3) I don’t like autumn because it’s rainy.

4) I like spring because it is green.

Уровень С

 1.Переведи на английский язык слова в скобках. Запиши получившиеся предложения.

 1) The weather is fine (сегодня) _____.

 2) (На следующей) _____ week we will go to the forest.

3) My friends will come (через час) _____.

4) (Завтра) _____ we’ll have fine weather.

2. Напиши, что ты будешь делать в указанные дни. Используй слова hide-and-seek, funny pictures, table tennis, a picnic, computer games, a kite, music.)

1) On Monday ______ . 2) On Tuesday _____.

3) On Wednesday _____.

4) On Thursday _____.

5) On Friday _____.

6) On Saturday _____.

7) On Sunday _______ .

 1.Вставь на месте пропусков подходящие по смыслу слова. Запиши получившиеся предложения.

1) I like summer _____ it’s hot.

2) In _____ it is cold.

3) The weather is fine _____.

4) The _____forecast is bad.



Предварительный просмотр:

Тема : «Продукты»

Уровень А

1.Выберите правильную картинку

Торты Крупным планом Дизайн Еда                 https://bipbap.ru/wp-content/uploads/2018/09/7fa536ce4777b71075b6f223b784b3b2-640x480.jpg                   Сыры Виноград Еда

      chimp                             water                                           winter

                  egg                                    fish                                                     cheese

                  cake                                  orange                                                 fox                                                    

                                                                                                             

 

                                                                       

2.Подчеркни лишнее слово

1. Apple, banana, bread, orange;

2. Meat, coffee, tea, milk;

3. Sweets, carrots, nut, cakes;

4. Fish, ice-cream, egg , swim




                                  3.Распредели слова в две колонки

Bread, shirts, parks, tea, jam, apples, soup, potatoes, milk, porridge


much

many



Уровень В

1.Установи соответствие между словом и его переводом.

 

а) meat-                                             конфета

  b) onion-                                            сахар

  c) salt-                                                 мясо

  d) sugar-                                              лук

  е) carrot-                                             морковь


  1. Поставь нужный артикль an/ a

a

an

apple

onion

pizza

tea

sausage

butter

milk

ice-cream

                                         

     

  1. Спиши слова вставляя пропущенные буквы

Juic-,    - offee , chocolat- , wat- - , c-ke , t-- , fi--, pot-toe ,  bre-d

Уровень C

1.Выбери подходящее по смыслу слово. Запиши получившиеся словосочетания.

 1) a bag of (cake / sweets);

 2) a glass of juice / joke);

 3) a cup of (coffee / caps);

4) a bottle of (warm / water);

5) two pieces of (cats / cakes);

6) a box of (chocolates / chooses).

2.Установи соответствие между частями предложений. Запиши получившиеся предложения.)

 I would like to drink                                                     a piece of cake?

 Would you like to eat                                                   a glass of milk.

 Can you buy                                                                 some apples, please.

 Give me                                                                        a box of chocolates for mum?

 3.Выбери верное слово. Запиши получившиеся предложения.)

1) There is (some / soon / song) water in the bottle.

2) There are some cups in the Car / kitchen / kitten).

3) There aren’t any chocolates on the (bottle / table).

4) There is no meat for (pieces / cats).

5) There aren’t any cornflakes at (the box / home


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

absaliamov.sal@yandex.ru . English Form 3

Слайд 2

Good morning! Today is the 10 th of April.

Слайд 6

p.48 p.49

Слайд 11

https://onlinetestpad.com/ru/test/144292-mnozhestvennoe-chislo-sushhestvitelnykh-3-klass https://testedu.ru/test/english-language/5-klass/vxodnoj-test-po-teme-mnozhestvennoe-chislo-imen-sushhestvitelnyix.html https://quizlet.com/413888644/plurals-flash-cards/ https://quizlet.com/413888644/test Hometask : выучить правила образования мн.ч.сущ-х и исключения , выполнить онлайн - тесты или письменное задание. Переходим по ссылке и тренируемся в запоминании слов во мн.ч. Выполняем тест для тренировки. Выполняем тест и делаем скриншот результата. Выполняем тест и снова делаем скриншот . Скриншоты результатов двух последних тестов отправляем на absaliamov.sal@yandex.ru

Слайд 12

Send your homework to absaliamov.sal@yandex.ru The lesson is over. Thank you for your work. See you . Goodbye! ДЗ для тех, кто не сможет пройти онлайн - тесты: образовать мн.ч. сущ-х на слайдах 9,10 и прислать на почту .


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

English Form 3 15.04.2020

Слайд 2

Good morning ! Today is the 1 5 th of April.

Слайд 3

p.57

Слайд 7

Hometask : p.58-60 ex.4,6 ( устно) ,7 (письменно) ИЛИ Платформа УЧИ.РУ. Вкладка «Задания от учителя»(для групп Абсалямова С.Р.)

Слайд 8

The lesson is over. Thank you for your work. See you . Goodbye! Send your homework to absaliamov.sal@yandex.ru


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Good morning! Today is the 19 th of October Tuesday Test

Слайд 2

Reading and matching Example :0-4,…..

Слайд 3

Read and fill in the gaps

Слайд 4

Reading and writing

Слайд 8

Homework https://quizlet.com/ru/437126557/forward-5-unit-3-flash-cards/ https://quizlet.com/ru/431405544/forward-5-unit-2-diagram/ https://quizlet.com/ru/431104753/forward-5-unit-1-flash-cards/ https://quizlet.com/ru/629335267/forward5-unit-4-on-the-oil-rig-flash-cards/ Past Simple - Irregular Verbs https://kahoot.it/challenge/05524619?challenge-id=16426966-3d38-4e2f-9ce3-760e8e931885_1634564151971 Game PIN: 05524619 https://onlinetestpad.com/tsrfz4m5rxg6q

Слайд 9

Thank you for your attention! The lesson is over! Good bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольные разноуровневые задания по географии

Задания применяются на уроке контроля знаний в 7 классе....

Разноуровневые задания по программированию на Паскале

Задания по каждой теме я распечатываю, разрезаю, как билеты, и раздаю ученикам - каждому своё. Если ученик решил задачу не совсем самостоятельно, а с моими подсказками, я даю ему другое зад...

4 варианта разноуровневые задания по теме уравнение касательной

Вариаты составлены из заданий всех типов по теме "Уравнение касательной"...

Методика формирования умений ставить и решать проблему у учащихся 8-9 классов на уроке информатики средствами разноуровневых заданий и практических работ

Изучение предмета «Информатика и ИКТ» должно способствовать процессам социализации личности, фундаментализации образования, обеспечения возможности продолжать обучение (в рамках непрерывного от...

Разноуровневые задания по алгебре на тему "Тригонометрические формулы" 10 класс

Презентация разноуровневых заданий по алгебре по теме "Тригонометрические формулы" для учащихся 10 классов...

Разноуровневые задания по русскому языку

Каждый ребенок работает на уроке в меру своих возможностей. Кто-то быстро, кто-то медленно.  Каму-то задания кажутся простыми,а кому-то сложными. От этого зависит и скорость выполнения работы. Чт...

Диагностические задания и тесты по предмету "Музыка" для 5 класса.

Диагностические задания и тесты по музыке предназначены для учащихся  пятого класса, изучающих предмет по программе Г.П.Сергеевой, Е.Д.Критской....