«School is fun» Разработка открытого урока английского языка в 4 классе
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
Разработка урока английского языка с использованием ИКТ.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
school_is_fun_otkrytyy_urok.doc | 50.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Разработка урока английского языка
с использованием средств ИКТ
Аннотация: предлагаемый урок рекомендуется для проведения в 4 классе, при изучении темы «Школа – это весело» (УМК «Enjoy English», автор М.З. Биболетова…..)
Тема урока «What do we do at school?» («Что мы делаем в школе?»)
№ урока по теме 1-ый урок
Цели и задачи урока: Формирование речевых умений через аудирование, говорение, чтение и письмо по теме “Школа – это весело”.
сопутствующая задача - развитие умения читать и аудировать с целью извлечения конкретной информации. Развитие умений работать за компьютером
Применяемые технологии
- коммуникативно-ориентированное обучение;
- информационно-коммуникационные технологии;
- объяснительно-иллюстративного обучения;
- развивающего обучения;
- игровая
Методы и приемы:
- по источникам информации: вербальный, наглядный, практический;
- по степени взаимодействия: самостоятельная работа, беседа;
- по характеру познавательной деятельности: частично-поисковый,
Формы работы на уроке: фронтальная, групповая, индивидуальная.
Вид используемых на уроке средств ИКТ
мультимедийная презентация, ЦОР - мультимедиа приложение к учебнику М.З. Биболетовой.
Актуальность использования средств ИКТ
Применение вариативных форм контроля и самоконтроля в оценивании образовательных достижений ученика на каждом этапе урока. Использование ИКТ наряду с аудиосредствами позволяет реализовать принципы наглядности, доступности и системности изложения материала, стимулирует развитие мыслительной и творческой активности учащихся.
Оборудование:
Учебник “Enjoy English – 4”, книга для учителя, CD, мультимедийная презентация, карточки с заданиями.
Необходимое аппаратное и программное обеспечение
компьютеры, мультимедийный проектор
- ХОД УРОКА
I. Целевой.
1.1.Организационный момент.
Учитель: Good afternoon, children!
Учащиеся: Good afternoon!
Учитель: I am glad to see you again. Today we have guests in our lesson. Please, greet our guests.
Учащиеся: Good afternoon!
Учитель: Take your seats and let’s start our lesson.
1.2. Мотивация. Определение темы и задач урока.
Учитель: Look at the screen. Guess what the title of our lesson is. (из букв сложить слово ‘school’) Слайд №1
Учащиеся: “School”
Учитель: That’s right! What is school for you? Choose right pictures.
Учащиеся: a classroom, a desk, a chair, a teacher, a lesson, my classmates Слайд №2
So, can you tell me what we are going to talk about?
Учащиеся: I think, we are going to talk about: Слайд №3
- school, lessons, classrooms
- what we usually do at school
- and what we can do in the lessons
1.3. Целеполагание. Подготовка учащихся к восприятию познания.
Учитель: Great! You’re right. And what do you want to learn in this lesson? Слайд №4
Учащиеся: I want to learn what English children do at school,
I want to know about English classrooms and English school.
I want to know what English children learn in the lessons.
Учитель: Good. So, today we will speak about our and English schools, our and English classrooms and what English and Russian children learn at school. Are we different?
1.4. Фонетическая и речевая зарядка.
Организация познавательной деятельности.
Учитель: Let`s repeat some sounds first. Repeat after me. Слайд №5
Речевая зарядка. Слайд №6
What is there in the zoo?
In the zoo? there is a kangaroo.
What is there in the house?
In the house? there is a mouse.
What is there in the school?
In the school? there is a classroom.
2.Процессуальный
2.1. Развитие умения аудировать
Учитель: Well, let’s look into an English classroom. This is Jim’s new classroom Слайд №7
Let’s name things in his classroom.
a) Now listen and name things Jim didn’t speak about:
F.ex. : Jim didn’t speak about a pencil.
Учащиеся: Jim didn’t speak about .. (a poster, a teacher’s table, a bag)
2.2. Развитие умения диалогической речи Слайд №8
b) Oh, look! Jim is here. He came to see us. Please ask Jim what there is/there are in his classroom. Worksheets № 1.
Example: Is there a… in the classroom?
Are there … …?
(Контроль диалога)
2.3. Развитие умения сопоставлять, сравнивать объекты.
d) Compare our classroom with Jim’s classroom. Worksheet № 2. Слайд №9
Учащиеся:
1. There are 2 posters in Jim’s classroom. And there are posters in our classroom.
2. There is a bookcase in Jim’s classroom. But there is no bookcase in our classroom.
3. There are 9 desks in Jim’s classroom. And there are 6 desks in our classroom.
4. There is a TV and a video in Jim’s classroom. But there is no TV and video in our classroom. There are computers in our classroom.
5. There is a board in Jim’s classroom. And there is a board in our classroom too.
6. There is a teacher’s table in Jim’s classroom. And there is a teacher’s table in our classroom too.
7. There are chairs in Jim’s classroom. And there are chairs in our classroom too.
c) Now complete the text Слайд №10
2.4. Развитие умения монологической речи
Монологическая речь + графическое изображение (рассказ и рисунок) Слайд №11
c) Speak about Jim’s classroom and draw it. (пустой)
2 учащихся: (один рассказывает, другой рисует)
Jim’s classroom is large and light.
There is a big board in the classroom, where children can write and draw.
There is a TV and a video near the board.
There is a bookcase by the wall.
There is a teacher’s table between the bookcase and the TV.
There are 9 desks and 9 chairs in Jim’s classroom.
Учитель: Add, please.
P1: There are 2 posters and 3 flowers in his classroom.
P2: There is a nice goldfish in Jim’s classroom.
2.5.Динамическая пауза
Физкультминутка для снятия напряжения с глаз:
Учитель: And now, Time to relax. please, repeat after me. Слайд №12,13
Look at the window, look at the door.
Look at the ceiling, look at the floor.
Общая физ. минутка:
Hands on your hips,
Hands on you knees,
Put them behind you
If you please.
Touch your shoulders
Touch your nose,
Touch your ears,
Touch your toes.
Raise your hands high in the air,
At your sides, on your hair.
Raise your hands as before
While you clap: 1,2,3,4.
Учитель: Ok. Good for you. Sit down, please.
2.6. Развитие навыков говорения, аудирования
Учитель: Well, we compared our classrooms, now let’s see what English children do at school. (EE4, U7, ex.12) Listen carefully.
Учащиеся: They sing songs. They speak English. They count pencils. They draw funny pictures.
And you? Do you sing songs? Do you speak English? Do you draw pictures? – Yes, I do..
Great! We do same things))
2.7. Развитие логического мышления
Учитель: Let’s read the text “Jason and Becky at school”. Page 102, ex. 11. Arrange the sentences in the correct order. And you? Do you have a good time at school?
Учащиеся выполняют задание, читают.
2.8. Развитие языковой догадки, навыков сопоставления.
Учитель: And what do we usually do in the English lesson? Слайд №14
Pair Work: Worksheet № 3. Match please, the words. Work in pairs. Make up your own sentences.
learn | songs |
Учащиеся: We usually read funny stories in the English lesson.
We usually translate from English into Russian.
We usually answer the questions….
- Инструктаж
домашнего задания Слайд №15
Учитель: Well, this exercise will be your homework. Open your dairies and take down: SB, № 16, page 103 – запишите дом. задание.
Составить рассказ о том, что мы делаем на уроке английского языка. Всем понятно задание?
Учитель: And what do we usually do after classes? Worksheet № 4 Слайд №16
watch ride meet walk do help go | books with friends shopping homework parents a bike games films pets |
2.9. Закрепление и проверка изученного материала на компьютерах.
Working at the computers
Учитель: Are you ready to check your skills by computer program? Go to the computers, put your headphones on and do part 1 and 2. (EE4)
Part 1.2
– drag the words to the pictures;
- type in the missing letters.
Part 2.1
– Type the words instead of pictures.
- Listen and type T/F)
3.Аналитический
3.1.Рефлексия
Учитель: Now, please, come back to your seats. Well, you’ve worked hard today. All of you. Tell me, please, what can you do after our lesson? Рефлексия Слайд №17
Учащиеся:
- I can say what English children do at school
- I can tell about English classrooms
- I can compare our classroom with Jim’s classroom
- I can say what we do in the lessons
So.. are we different? –No, we are not. Maybe a little))
Did you like the lesson? What did you like?
-to watch video and listen to Jim
-to work on computers
-to learn new words
-to work in pair
-to draw Jim’s classroom
3.2.Оценка
Учитель: You've done a good work today. Open your school diaries. Открываем свои дневники, проверьте еще раз домашнее задание. И теперь, ребята, оцените сами свою работу на уроке. Насколько хорошо вы поработали сегодня. Рядом поставьте себе отметки за урок. Каждый из вас заработал определенное количество баллов. От пяти и выше это - ..5, 4 балла – 4, красный жетон- это 5, зеленый жетон - 4
Thank you for your hard work. The lesson is over. Goodbye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка открытого урока по классу фортепиано «Работа над полифонией в старших классах»
Трёхголосное полифоническое произведение. И.С. Бах Фуга С-dur....
Разработка открытого урока 5 класс "Форматирование текста"
Техналогическая карта урока Презентация к уроку...
Методическая разработка открытого урока 8 класс.
Методическая разработка открытого урока 8 класс....
Разработка открытого урока 3 класс по теме "Christmas is coming"
Разработка урока предназначена для использования на итоговом уроке по теме "Рождество", учебник М. З. Биболетова...
Разработка открытого урока в классе фортепиано на тему "Работа над музыкальным образом"
Технологическая карта и конспект открытого урока в классе фортепиано с презентацией.Тема урока:_ «Работа над музыкальным образом в классе фортепиано»Цель урока: Формирование представлений ...
Разработка открытого урока 9 класс "Системы счисления"
Разработка открытого урока 9 класс "Системы счисления"...