Методическая разработка урока английского языка по теме: "Travelling"
методическая разработка по английскому языку (9 класс)
Методическая разработка урока для учителей английского языка, работающих в 9 классах.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan-konspekt_uroka.doc | 78 КБ |
Предварительный просмотр:
Учитель английского языка: Синицкая О.И.
Тема урока. «Travelling» («Путешествие»)
Тип урока. комбинированный, интегрированный (связь с предметом «История»)
Технология урока. иллюстративная наглядность из учебника, работа с текстами, раздаточные материалы с заданиями, дифференциация грамматического материала на два уровня (средний и повышенный)
Цель урока. повторить и систематизировать лексико-грамматический материал, изученный в ходе работы над темой «Travelling»
Задачи. Образовательные:
- развитие умений устной речи по теме урока с опорой на текст
- закрепление грамматических навыков (Past Perfect/ Past Perfect Continuous/Past Simple)
- активизация навыков и умений по совершенствованию в говорении (диалогической, монологической речи)
- развитие умений чтения и аудирования
- развитие умения поискового чтения
Развивающие:
- развитие памяти, внимания, логического мышления, цельности высказывания
Воспитательные:
- обучение навыкам взаимопонимания;
- формировать чувство ответственности при работе в группе;
- воспитывать интерес к английскому языку как средству общения;
- воспитание способности к рефлексии;
Планируемые образовательные результаты. Освоение тематической лексики, развитие навыков чтения. Активизация во всех видах речевой деятельности употребление лексики по теме; закрепление знаний по теме, продолжение обучения и практики понимания на слух речь учителя и одноклассников. Успешное выполнение учащимися лексических и грамматических упражнений.
Основные термины, понятия. Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Simple, образование времен, члены предложения, части речи, пассивный залог, неправильные глаголы.
Оборудование. Биболетова М.З., Бабушис Е.Е., Трубанова Н.Н. Титул, 2010 г. - 240 с. Учебники "Enjoy English" для 9 классов, компьютер,
План урока
Организационный момент (1 мин)
Постановка целей и задач урока (1 мин)
Актуализация знаний единиц речи. (3 мин)
Активизация новых лексических единиц в речи, при помощи текста в учебнике (6 мин)
Работа с текстом (6 мин)
Формирование грамматических навыков и развитие грамматических навыков (7 мин)
Использование на практике повторенного материала при помощи текста в раздаточном материале на тему «Travelling» (7 мин)
Продолжение работы с изучением новой лексики при помощи задания из раздаточного материала (5 мин)
Домашнее задание (2 мин)
Подведение итогов (2 мин)
Ход урока
Организационный момент (1 мин)
Hello! Glad to see you. Take your seats! How are you?
Постановка целей и задач урока (1 мин)
What will we learn today at the lesson?
Look at our objectives:
Today we are going to listen, to read and to speak about the tragedy of the Titanic and travel experiences. We’ll read an article about creating the film of the Titanic by James Cameron, also we’ll repeat the passive voice and past tenses.
Актуализация знаний единиц речи. (3 мин)
First of all, lets repeat words of the unit of the topic «Travelling» that you have already know. Open your books on the page 66 exercise 20, and ask each other the words.
Активизация новых лексических единиц в речи, при помощи текста в учебнике (6 мин)
...and now do the exercises on page 67 № 22 and write out a vocabulary that you do not know to you, look through the words in the dictionary and at the end of your student book
Работа с текстом (6 мин)
Now take the sheets with the task, read the text and answer the questions from № 1
Now let’s check your answers…
Формирование грамматических навыков и развитие грамматических навыков (7 мин)
Now we will repeat the passive voice, for this, do exercise number 23 on page 68. You can use the auxiliary table of the passive voice on page 47
Now let’s check your answers…
Использование на практике повторенного материала при помощи текста в раздаточном материале на тему «Travelling» (7 мин)
Now we will do the same task, but with the sentences from the text in your handouts with the tasks that you received at the beginning of the lesson. Do exercise № 2, please
Продолжение работы с изучением новой лексики при помощи задания из раздаточного материала (5 мин)
Now we will continue to work with the text and with the studying of the new vocabulary. For this, let's do exercise № 3. Find the English equivalents in the text to those that are given to you in Russian in your handouts. You can use dictionaries if it’s necessary.
Домашнее задание (2 мин)
At the lesson we have spoken about the tragedy of the Titanic and about interesting facts of it, and travel experiences, we have repeated passive voice and learned new vocabulary, also we used past tenses during the lesson and have done some exercises
Подведение итогов (2 мин)
What was the easiest/ the most difficult at the lesson?
Your home task is: write five sentences in the past passive voice using new vocabulary
Thank you for the lesson. Good-bye!
Формы контроля и оценки результатов урока.
Информация о домашнем задании. Напишите пять предложений в прошедшем пассивном залоге с использованием новой лексики
Список использованной литературы.
https://www.englishteachers.ru/forum/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=1692 сайт с материалами онлайн-видео к учебнику Enjoy English для 9 класса (Название видео: Unit 2. It's a big world! Start travelling now! Section 1. Why do people travel?)
http://lingualeo.com/ru/jungle/the-titanic-101770#/page/1
Биболетова М.З., Бабушис Е.Е., Трубанова Н.Н. Титул, 2010 г. - 240 с. Учебники "Enjoy English" для 9 классов
Биболетова М.З., Бабушис Е.Е., Морозова А.Н. Обнинск: Титул, 2010. - 120 с. - ISBN: 978-5-86866-549-3 Книга для учителя
Приложение 1
Текст
The Titanic
Unseen Titanic
At 2:20 a.m. on April 15, 1912, the “unsinkable” R.M.S. Titanic disappeared beneath the waves,
taking with her 1,500 souls.
One hundred years later, new technologies have revealed the mostcomplete and most intimate — images of the famous wreck.
The wreck sleeps in darkness, a puzzlement of corroded steel strewn across a thousand acres of the North Atlantic seabed. Fungi feed on it. Weird colorless life-forms, unfazed by the crushingpressure, prowl its jagged ramparts.
From time to time, beginning with the discovery of the wreckin 1985 by Explorer-in-Residence Robert Ballard and Jean-Louis Michel, a robot or a mannedsubmersible has swept over Titanic’s gloomy facets,
pinged a sonar beam in its direction, takensome images — and left.
In recent years explorers like James Cameron and Paul-Henry Nargeolet have brought backincreasingly vivid pictures of the wreck.
Yet we’ve mainly glimpsed the site as though through akeyhole, our view limited by the dreck
suspended in the water and the ambit of a submersible’slights.
Never have we been able to grasp the relationships between all the disparate pieces of wreckage.
Never have we taken the full measure of what’s down there.
Until now.
In a tricked-out trailer on a back lot of the Woods Hole Oceanographic Institution(WHOI), William Lange
stands over a blown-up sonar survey map of the Titanic site — ameticulously stitched-together mosaic that has taken months to construct.
At first look theghostly image resembles the surface of the moon, with innumerable striations in the seabed, aswell as craters caused by boulders dropped over millennia from melting icebergs.
On closer inspection, though, the site appears to be littered with man-made detritus — a JacksonPollock-like scattering of lines and spheres, scraps and shards.
Lange turns to his computer andpoints to a portion of the map that has been brought to life by
layering optical data onto thesonar image.
He zooms in, and in, and in again.
Now we can see the Titanic’s bow in gritty clarity, a gaping black hole where its forward funnel once sprouted, an ejected hatch cover resting in themud a few hundred feet to the north.
The image is rich in detail: In one frame we can even makeout a white crab clawing at a railing.
Here, in the sweep of a computer mouse, is the entire wreck of the Titanic — every bollard, everydavit, every boiler.
What was once a largely indecipherable mess has become a high-resolutioncrash scene photograph, with clear patterns emerging from the murk.
“Now we know where everything is,” Lange says.
“After a hundred years, the lights are finally on.”
Bill Lange is the head of WHOI’s Advanced Imaging and Visualization Laboratory, a kind of
high-tech photographic studio of the deep.
A few blocks from Woods Hole’s picturesque harbor, on thesouthwestern elbow of Cape Cod,
the laboratory is an acoustic-tiled cave crammed with high-definition television monitors and banks of humming computers.
Lange was part of the originalBallard expedition that found the wreck, and he’s been training
ever more sophisticated camerason the site ever since.
This imagery, the result of an ambitious multi-million-dollar expedition undertaken in August-September 2010, was captured by three state-of-the art robotic vehicles that flew at variousaltitudes above the abyssal plain in long,
preprogrammed swaths.
Приложение 2
Tasks to the text
№ 1. Read the text and answer the following questions
- How did James Cameron look for information for a movie?
- What kind of computer equipment was used to recreate real Titanic scenes?
- How many years have passed since the day the Titanic disappeared beneath the waves?
№ 2. Change 2 sentences from active voice into passive voice (use the table on p 47)
№ 3. Find the equivalent of the following phrases in the text
- навороченный трейлер
- призрачный образ
- время от времени
- несопоставимые обломки
- в нескольких сотнях футов
- включенные огни
- зияющая черная дыра
Tasks to the text
№ 1. Read the text and answer the following questions
- How did James Cameron look for information for a movie?
- What kind of computer equipment was used to recreate real Titanic scenes?
- How many years have passed since the day the Titanic disappeared beneath the waves?
№ 2. Change 2 sentences from active voice into passive voice (use the table on p 47)
№ 3. Find the equivalent of the following phrases in the text
- навороченный трейлер
- призрачный образ
- время от времени
- несопоставимые обломки
- в нескольких сотнях футов
- включенные огни
- зияющая черная дыра
Приложение 3
Ответы к заданию № 2.
- a tricked-out trailer
- ghostly image
- From time to time
- the disparate pieces
- a few hundred feet
- lights on
- a gaping black hole
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект урока английского языка по теме "Travelling. Transport"
Урок для 8 класса. Учебник под ред. Кузовлева В.П....
Конспект интегрированного открытого урока английского языка по теме: "Travelling into the Past. The events of the 20th century" (Путешествие в прошлое. События 20 века)
Конспект урока английского языка к учебнику Английский язык для 6 класса для общеобразовательных учреждений. / Ю.А.Комарова, И.В.Ларионова, К.Макбет-М.:ООО "Русское слово" Макмиллан 20...
План-конспект урока английского языка на тему "Travelling" (6 класс)
План-конспект урока английского языка на тему "Travelling" (6 класс)...
Разработка урока английского языка по теме "Travelling"
Урок разработан в соответствии с ФГОС с использованием сайта Я-класс...
Методическая разработка урока английского языка в 7 классе «Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века»
laquo;Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века» представляет собой одно из занятий тематической недели «Погружение в XIX век», которая проводится в ИТШ № 777 с 1 по ...
План-конспект урока английского языка по теме: Travelling around mysterious places of Great Britain`, `The Passive` в 9 классе
Тип урока: совершенствование грамматических навыковЦели:1-практическая-активизация лексики по обозначенным темам в рамках грамматической структуры Passive voice, создание атмосферы иноязычного общения...