Текст на тему "Моя будущая профессия" 6 класс (для дополнительного чтения)
учебно-методический материал по английскому языку (6 класс)

Воробьева Елена Николаевна (Зарина)

Текст для развития навыков чтения и пересказа в 6 классе.Тема- Профессии.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл dangerous_job.docx11.55 КБ

Предварительный просмотр:

Dangerous job

“When I grow up, I am going to be an actress”, - said Mary . She was a pretty girl with long curly hair and blue deep eyes.

“ Yes, - it’s a good job for you! You will be famous and you will wear nice dresses” – said Therese, her friend and neighbor.

“ And you – What are you going to be when you grow up, Therese?” – asked Mary and sat near her friend.

“Well, I am going to be a stewardess ! I want to fly planes, smile and wear beautiful uniform”- said Therese .

“Why stewardess? Isn’t it dangerous? The planes can fall down.  Something terrible can happen with you!” – Mary  screamed. She was seriously worried about her best friend. “Can you choose another job? For example , Beatrice is going to be a doctor, Rachel is going to be a vet, Holly is going to be a musician – and all of them are going to choose not dangerous   jobs.

“Listen, Mary, teachers, doctors, musicians can fly the planes too! And for them it’s not dangerous, right? And actors fly planes a lot, you know! So I am going to be a stewardess or flight attendant and I will fly like a bird!

“ Ok, Therese! You are right! All jobs can have something good and something bad.  

But now- let’s go for a walk – the rain is over.

Dangerous job

“When I grow up, I ….        to be an actress”, - said Mary . She ……  a pretty girl with long curly hair and blue deep eyes.

“ Yes, - it’s ….   good job for you! You will be famous and you will wear nice dresses” – said Therese, her friend and neighbor.

“ And you – What are you going ……………when you grow up, Therese?” – asked Mary and sat …….  her friend.

“Well, I am going to be a stewardess ! I want ……  fly planes, smile and wear beautiful uniform”- said Therese .

“Why  stewardess?  Isn’t it dangerous? The planes can ……..down.  Something terrible can happen with you!” – Mary  screamed. She was seriously worried about ……  best friend. “Can you choose another job? For example, Beatrice is going to be a doctor, Rachel is going to be a vet, Holly is going to be a musician – and all of them …………………to choose not dangerous   jobs.

“Listen, Mary, teachers, doctors, musicians can fly the planes too! And it’s not dangerous for them, right? And actors …….planes a lot, you know! So I ……….to be a stewardess or flight attendant and I will fly like a bird!

“ Ok, Therese! You are right! All jobs ……..have something good and something bad.  

But now- let’s go for a walk – the rain is over.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Лингвостилистический анализ художественного текста в литературном развитии учащихся 6-го класса (от внимательного чтения к внимательному читателю).

Лингвостилистический анализ – это анализ, который через внимание к языковым особенностям художественного текста, рассмотрение ключевых слов и образов, выявление ав...

Работа с текстом в старших классах. Формирование компетентности чтения на уроках литературы

Работа с текстом в старших классах. Формирование компетентности чтения на уроках литературы...

Конспект урока по английскому языку в 7-м классе по теме «Чтение на полное понимание. Анализ структуры текста».

Цель урока: формирование и развитие лексических навыков говорения  и чтения с выделением специфической информации.Развивающий компонент цели урока: развитие языковых, познавательных сп...

Мастер-класс «Стратегия смыслового чтения на уроках русского языка и литературы. Механизмы смыслового чтения: диалог с текстом(7-9 классы) Занятие 1-2.»

laquo;Стратегия смыслового чтения на уроках русского языка и литературы. Механизмы смыслового чтения: диалог с текстом. Занятие 1-2.»Программа мастер-класса адресована учителям русского языка и...

Мастер-класс "Стратегии смыслового чтения.Приёмы работы с текстом на уроках литературы и во внеурочной деятельности"

В новых образовательных стандартах выделены планируемые результаты освоения учебных и междисциплинарных программ, среди которых особое внимание уделяется стратегии смыслового чтения и работе с текстом...

Текст на тему "Моя будущая профессия" 6 класс (для дополнительного чтения)

Текст для развития навыков чтения и пересказа в 6 классе.Тема- Профессии....

Мастер-класс "Отработка навыка чтения и монологической речи на примере текста «Tsunami Disaster» УМК «Spotlight» Английский в фокусе 8 класс" 2021-2022г.

Данная статья содержит подробные этапы работы над текстовым материалом в 8 классе в рамках ФГОС на примере текста "Tsunami Disaster"....