Тест "Модальные глаголы".
тест по английскому языку (7, 8 класс)

Филиппова Екатерина Алекcандровна

Тематический контроль. Тест "Модальные глаголы". Удобен для проверки усвоения знаний по теме "Модальные глаголы" в 7-8 классах.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_modalnye_glagoly._7-8_kl.docx14.86 КБ

Предварительный просмотр:

 I . Form ___________ Surname __________________________________

1. Put in modal verbs: should, shouldn’t, must, mustn’t, had to, need, needn’t.

a. Jim’s eyes are not very good. I think he ____________________ wear glasses.

b. You _____________________ see that film. It’s very good.

c. - Can I cross the road here?

    - No, you _______________________. It’s very dangerous. Cross the road at the traffic lights.

d. - Shall I put on my hat and coat?

    - No, you _______________________. It’s quite warm outdoors.

e. The shop will be closed in two minutes. You ______________________ stay here any longer.

f. You ________________ watch so much TV.

g. If you had video, you _________________ record it yourself tonight.

h. - Shall I go shopping today? – No, you ___________________. You can do it tomorrow.

2. Fill in the blanks. Choose the right word.

a. You __________________ (have to / should) come in time to school in the morning.

b. You __________________ (must / should) take these pills (таблетки) twice a day after meals.

c. We ___________________(must / have to) help to lay the table.

3. Fill in the gaps with appropriate modal verbs.

When I was a child, I _____ a flashlight to bed with me so that I _____ read comic books without my parents’ knowing them.

A) used to take / could

B) was used to taking / could

C) would take / can

D) would have taken / was able to

__________________________________________________________________________________

II. Form ___________ Surname __________________________________

1. Put in modal verbs: should, shouldn’t, must, mustn’t, had to, need, needn’t.

a. If you __________________ help, tell your parents about your problems. They can help you.

b. - Shall I buy some butter? - No, you __________________. We have got some.

c. You ______________ take any more aspirins; you’ve had four already.

d. Danny lost the copybook with his homework and _________________ do it once again.

e. You ________________ get the 8.45 train. It doesn’t stop at Yorkshire.

f. You ________________ watch so much TV.

g. I missed my bus yesterday and ____________________ go to school on foot.

h. If you don’t feel better you ________________ go to bed.

2. Fill in the blanks. Choose the right word.

a. You look very tired. You ____________________ (have to / should) have a short holiday.

b. Little children ________________________ (have to / should) wash their hands before they eat.

c. You __________________ (mustn’t / shouldn’t) eat so much ice-cream.

3. Fill in the gaps with appropriate modal verbs.

A: I wonder who took my alarm clock.                       B: It _____ Julia. She _____ supposed to get up early.

A) might be / is

B) could be / is

C) had to be / was

D) must have been / was

Ответы

I Вариант

II Вариант

1 задание

1 задание

A

should

A

need

B

should

B

needn’t to

C

mustn’t

C

must

D

needn’t

D

had to

E

mustn’t

E

mustn’t

F

shouldn’t

F

shouldn’t

G

could

G

had to

H

needn’t

H

should

2 задание

2 задание

A

have to

A

should

B

must

B

have to

C

have to

C

shouldn’t

3 задание

3 задание

A) used to take / could

D) must have been / was


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок-суд «Суд над глаголом» (Систематизация и обобщение изученного о глаголе)

Известно, что всё необычное привлекает внимание. Нетрадиционные формы урока самой нетривиальностью способов подачи материала вызывают повышенный интерес у учащихся и, следовательно, делают занятия бол...

Обобщающий урок по теме “Глагол“ «Что мы знаем о глаголе?»

Цели:      Образовательные: систематизировать и закрепить знания по теме «Глагол»;проверить умения и навыки в выполнении морфологического разбора глагола, в определении спряже...

"Наклонения глагола. Условное наклонение глагола" конспект урока русского языка в 6 классе

Тема урока: Наклонения глагола. Условное наклонение глагола.Цель урока: дать сведения о наклонениях глагола и его изменениях в условном наклонении.Задачи урока:Образовательная:повторить знания учащихс...

Карточки по теме "Глагол" для работы в парах постоянного состава ("Неопределенная форма глагола" и "-тся и -ться в глаголах")

Карточки предназначены для работы в парах постоянного состава при изучении в 5 классе тем "Неопределенная форма глагола" и "Правописание -тся и -ться в глаголах". Работая в паре, дети учатся самостоят...