Тест "Модальные глаголы".
тест по английскому языку (7, 8 класс)
Тематический контроль. Тест "Модальные глаголы". Удобен для проверки усвоения знаний по теме "Модальные глаголы" в 7-8 классах.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
test_modalnye_glagoly._7-8_kl.docx | 14.86 КБ |
Предварительный просмотр:
I . Form ___________ Surname __________________________________
1. Put in modal verbs: should, shouldn’t, must, mustn’t, had to, need, needn’t.
a. Jim’s eyes are not very good. I think he ____________________ wear glasses.
b. You _____________________ see that film. It’s very good.
c. - Can I cross the road here?
- No, you _______________________. It’s very dangerous. Cross the road at the traffic lights.
d. - Shall I put on my hat and coat?
- No, you _______________________. It’s quite warm outdoors.
e. The shop will be closed in two minutes. You ______________________ stay here any longer.
f. You ________________ watch so much TV.
g. If you had video, you _________________ record it yourself tonight.
h. - Shall I go shopping today? – No, you ___________________. You can do it tomorrow.
2. Fill in the blanks. Choose the right word.
a. You __________________ (have to / should) come in time to school in the morning.
b. You __________________ (must / should) take these pills (таблетки) twice a day after meals.
c. We ___________________(must / have to) help to lay the table.
3. Fill in the gaps with appropriate modal verbs.
When I was a child, I _____ a flashlight to bed with me so that I _____ read comic books without my parents’ knowing them.
A) used to take / could
B) was used to taking / could
C) would take / can
D) would have taken / was able to
__________________________________________________________________________________
II. Form ___________ Surname __________________________________
1. Put in modal verbs: should, shouldn’t, must, mustn’t, had to, need, needn’t.
a. If you __________________ help, tell your parents about your problems. They can help you.
b. - Shall I buy some butter? - No, you __________________. We have got some.
c. You ______________ take any more aspirins; you’ve had four already.
d. Danny lost the copybook with his homework and _________________ do it once again.
e. You ________________ get the 8.45 train. It doesn’t stop at Yorkshire.
f. You ________________ watch so much TV.
g. I missed my bus yesterday and ____________________ go to school on foot.
h. If you don’t feel better you ________________ go to bed.
2. Fill in the blanks. Choose the right word.
a. You look very tired. You ____________________ (have to / should) have a short holiday.
b. Little children ________________________ (have to / should) wash their hands before they eat.
c. You __________________ (mustn’t / shouldn’t) eat so much ice-cream.
3. Fill in the gaps with appropriate modal verbs.
A: I wonder who took my alarm clock. B: It _____ Julia. She _____ supposed to get up early.
A) might be / is
B) could be / is
C) had to be / was
D) must have been / was
Ответы
I Вариант | II Вариант | ||
1 задание | 1 задание | ||
A | should | A | need |
B | should | B | needn’t to |
C | mustn’t | C | must |
D | needn’t | D | had to |
E | mustn’t | E | mustn’t |
F | shouldn’t | F | shouldn’t |
G | could | G | had to |
H | needn’t | H | should |
2 задание | 2 задание | ||
A | have to | A | should |
B | must | B | have to |
C | have to | C | shouldn’t |
3 задание | 3 задание | ||
A) used to take / could | D) must have been / was |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок-суд «Суд над глаголом» (Систематизация и обобщение изученного о глаголе)
Известно, что всё необычное привлекает внимание. Нетрадиционные формы урока самой нетривиальностью способов подачи материала вызывают повышенный интерес у учащихся и, следовательно, делают занятия бол...
Обобщающий урок по теме “Глагол“ «Что мы знаем о глаголе?»
Цели: Образовательные: систематизировать и закрепить знания по теме «Глагол»;проверить умения и навыки в выполнении морфологического разбора глагола, в определении спряже...
"Наклонения глагола. Условное наклонение глагола" конспект урока русского языка в 6 классе
Тема урока: Наклонения глагола. Условное наклонение глагола.Цель урока: дать сведения о наклонениях глагола и его изменениях в условном наклонении.Задачи урока:Образовательная:повторить знания учащихс...
Конспект урока по марийскому языку в 7 классе "Ах, глагол,глагол, кумылым тарватышыч тый чот!" по теме "Морфологический разбор глагола"
Обобщающий урок по теме "Глагол" в 7 классе...
Карточки по теме "Глагол" для работы в парах постоянного состава ("Неопределенная форма глагола" и "-тся и -ться в глаголах")
Карточки предназначены для работы в парах постоянного состава при изучении в 5 классе тем "Неопределенная форма глагола" и "Правописание -тся и -ться в глаголах". Работая в паре, дети учатся самостоят...
Сравнение русских приставочных глаголов и английских фразовых глаголов. Исследование смыслов фразовых глаголов
Легкий способ запомнить фразовый глагол...