Урок по теме "Хобби"
презентация к уроку по английскому языку (6 класс)
Урок по теме "Хобби" к учебнику "Радужный английский" О.В.Афанасьева,И.В.михеева, 6 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Урок англмйского по теме "Хобби" | 489.93 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Hobby is what people like doing in their free time Учебник английского языка О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, К.М.Баранова 5 «А» класс
Цель урока: Систематизировать знания и умения по всем видам речевой деятельности по теме «ХОББИ»
Задачи урока: 1. Образовательные: активизация лексики по теме «Хобби»; формирование коммуникативной формы общения учащихся; взаимообучение и взаимоконтроль в процессе работы в парах; 2. Развивающие: развитие навыков речевой деятельности: способности к догадке, к сравнению, памяти, логического мышления; умения пользоваться опорами.
3.Воспитательные Прививать интерес к внеклассным занятиям ; Правильно организовать отдых ; Воспитывать умения внимательно слушать и слышать ; Уважать мнение другого человека ; Формировать потребность в коллективной работе
Формы обучения: Сочетание парной, индивидуальной, творческой деятельности
Методы обучения: По восприятию информации: словесные, наглядные, практические. Стимулирующие: создание ситуации занимательности, успеха. Систематизирующие: обобщение и систематизация знаний. Контроля: индивидуальный и фронтальный опрос.
Методы и технологии Информационно-поисковый Проблемный Обучение в сотрудничестве Здоровье сберегающая технология
План урока 1. Организационная часть: - цель и задачи урока - введение в тему; 2. Актуализация знаний : фонетическая зарядка; речевая разминка; чтение текста составление диаграммы игра в угадайку аудирование текста работа с диалогом 3. Заключительная часть: подведение уроков; домашнее задание
Ход урока 1. T: Hello! Nice to meet you! Today we’ll speak about what we like doing in our free time. It’s a hobby. A hobby is a favorite pastime of a person. If you have a hobby your life will be more interesting. No matter what kind of hobby a person has.
2. Фонетическая зарядка T: Listen to me and repeat after me: [d]-do, does, dance, do sports, Do you like gardening? [t]- tell, talk, travel, Do you like travelling? [r]-read, roller-skate, crazy
Речевая зарядка T: Read these word expressions and say if they are hobbies: - to make models of planes and ships; - to make toys dresses for dolls; - to take care of different kinds of fish, a hamster, a rabbit, a parrot; - to draw pictures; - to make pictures of old buildings, beautiful places in the city. Ученики читают словосочетания и говорят, что все это хобби и многие люди занимаются этим в свое свободное время. T: And now answer my questions: - What is the hobby? - What do you usually do in your free time? - Do you have many different hobbies? What are they? - Do you know what your friends hobbies are? - Do you think hobbies make people’s lives more interesting? Why? - ( learn more interesting things about the world, people, countries, nature) - Who is fond of dancing, drawing, collecting stamps, coins, books, working in the garden, playing sports and games? T; I see how interesting you spend your free time
Работа с текстом A) T: Read the text and say what hobbies people can have. HOBBIES Different people like doing different things; different people have different hobbies. My brother is fond of collecting stamps. He has got a very good collection and he is proud of it. His stamps can tell you about different people and different countries. My brother often says that his hobby is popular with people of all ages. Collecting stamps is easy and interesting. He is real fun. You begin to learn many interesting facts about history and famous people when you start to collect stamps. At first people collect every kind of stamps. But soon they begin to make special collections. Sometimes they specialize in stamps of one subject o nly: for example, birds, animals, flowers or sports. Birds or sports is your theme. This kind of collecting is c a lled thematic. My brother’s collection is thematic. His theme is fish. My best friend, nelly, is a collector too. She is fond of collecting badges. Her collection is thematic. Her theme is sports. She keeps her badges on the wall. When you come into her room you can see them all there. M y grandfather collected coins when he was a boy. Some people collect dolls. My uncle does. When he travels he always brings some dolls from different countries. Some people collect pictures, cups, toys, toy soldiers, books, pencils and many other things. But collecting things is not the only hobby people have. Some people are fond of travelling or gardening. Very many boys and girls are fond of sports and that is their hobby. My aunt’s hobby is taking pictures and my mother is fond of music.
Обсуждение текста b) T: Little John read the text about hobbies and didn’t understand it at all. This is how he has understood the text. Could you correct him? Who wants to be little John? Один из учеников будет говорить неверные предложения, ученики будут исправлять его. Hobbies means to collect stamps. Collecting stamps is popular only with old people. Collecting can teach you nothing. People usually begin to collect stamps for a special collection. Collectors never specialize in one subject. Thematic collections are not popular.
Работа с диаграммой T: I’ll draw the following diagram on the board. Think of as many words as possible related to the subject “hobby” and say: - English students are fond of _______. - Russian pupils are fond of ________ .
Hobbies
Hobbies Fishing Cooking Collecting stamps, coins, badges, books, pictures Going to the theatre, to the cinema, to the museum, to the swimming pool Reading books Taking pictures Travelling G ardening Sports
Игра “Guess the hobby” T: I see you are tired and would like to have some minutes of rest. Let’s play the game which is called “Guess the hobby”. I have a surprise in the box. You’ll try to guess what there is in my box. You can ask only “ Y es” / “No” questions. P1: Is it horse racing? P2: Is it music? P3: Is it dancing? P4: Is it roller skating? P5: Is it collecting coins? Ученики задают вопросы, учитель отвечает «да» / «нет» Затем роль учителя будет выполнять ученик.
Аудирование с элементами игры T: I see you like games very much. Let’s play another game. Listen to me very attentively and name the hobby. T: - They can play football or hockey, swim or run very well. People like to go to the stadium or to the sports ground. P: sports T: - Some people like to sing songs. Sometimes they go to music school. They like to listen the songs and sing them. P: singing
T: - I know some people like to visit different cities, towns and historical places. Some people even visit other countries. They can travel by car, by plane, by train, by bus or on foot. This hobby helps them to learn history, geography and traditions of different people and countries. P: Travelling T: People like to spend their free time near rivers and lakes. They often go there with their friends or relatives. They can have picnic there. They usually go there in summer but some people like to go there in winter too. Also they can cook fish soup. P: Fishing T: - Some people like to watch different kinds of programmers or films on TV. Children are usually fond of films about animals. P: Watching TV
Работа в парах ( составление диалогов) T: The next task is working with the dialogues. The t ask is to give Jack’s answer’s to Jill’s questions. Jill: What is your hobby, Jack? Jack: …… . Jill: When did you begin to collect stamps? Jack: …… . Jill: Have you got a big collection of stamps? Is it a thematic collection? Jack: …… . Jill: What is your theme? T: Now pretend that one of you is Jack and the other is Jill. Act out the dialogue. Think of three more questions that Jill could ask Jack . ( ученики составляют свои диалоги, учитель ходит по рядам и слушает. Спросить 2-3 пары)
3. Заключительный этап 1. Подведение уроков: T: Can you answer my question what hobby is and when we can do it? 2. Домашнее задание: Напишите статью в школьную газету о самых популярных увлечениях в вашей семье. T: The lesson is over. Thank you very much for the lesson. Good bye.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.
При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке....
Методическая разработка урока литературы по теме «Творчество Сергея Есенина»(11 класс). Тема урока - «Голубая Русь» Сергея Есенина. Тип урока –урок-исследование.
Знакомство со стихотворениями С.Есенина, посвящёнными теме родины, с творческим методом поэта....
Конспект открытого урока по технологии в 6 классе. Тема урока: Игровые технологии на уроках обслуживающего труда. Одежда и требование к ней. Снятие мерок для построения чертежа юбки. (Презентация к уроку)
Разработка урока с презентацией помогает учителю более доступно и понятно познакомить учащихся с историей юбки. На уроке используются игровые технологии, что помогают учащимся лучше усвоить материал у...
Урок изобразительного искусства в 5-ом классе.Тема урока: « Деревья как люди». Вид работы: рисование по представлению Тип урока: комбинированный, урок – сказка
Тема урока: « Деревья как люди».Вид работы: рисование по представлениюТип урока: комбинированный, урок – сказка Цель урока:ü Средствами изобразительного языка ...
Класс 9 Урок №24. Тема урока: Системы счисления. Перевод чисел Тип урока; Урок «построения » системы знания.
Урок для учащихся 9 класса по теме "Системы счисления. Перевод чисел". Урок в разделе программы по счету третий. Цель:Образовательная: систематизация и расширение знаний обучающихся о операциях п...
Урок обобщающего повторения по теме Южная Америка.Урок-игра.Особый колорит уроку придаёт просмотр ролика"Танго и футбол", вопрос от шеф повара с угощением мамалыгой и синквейн. Легенда рассказанная в начале урока настраивает ребят на работу.
Урок географии в 7-м классе по теме "Южная Америка". Подготовила и провела: учитель географии 1квалификационной категории Васильева Елена Тихоновна в МБОУ СОШ №21 г. Коврова, в рамках подго...
Сходства и различия уроков с метапредметным подходом с интегрированными уроками и уроками с межпредметными связями (на примере уроков русского языка в 8 классе) Метапредметный подход на уроке русского языка в 8 классе
Сходства и различия уроков с интегрированными уроками и уроками с межпредметными связями (на примере уроков русского языка в 8 классе)...