Методическая разработка "Проверочная работа. Модуль 9" для 7 классов
методическая разработка по английскому языку (7 класс)
Интересный тест для 7 классов по 9 модулю учебника Spotlight.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
test_na_modul_9_spotlight_7_klass.docx | 17.21 КБ |
Предварительный просмотр:
_________________________________________
Test. Module 9
1. Use the phrasal verb take (off, back, out, away) to fill in the gaps.
- Two sandwiches _________________, please.
- Shoes turned to be small, so I _________them_________ to the shop.
- It’s too hot here. I think I'll ________ the fur coat ________
- There’s a party with celebrities. So I am ____________ you ________ for the party.
2. Fill in: box, can, carton, bottle, cup, tin, packet, jar.
- a ____________ of cereal 5. a ____________ of honey
- a ____________ of milk 6. a ____________ of sardines
- a ____________ of tea 7. a ____________ of water
- a ____________ of cola 8. a ____________ of crisps
3. Use: some, any, no
1. There were __________ of my friends there.
2. Well, anyway, there is __________ need to hurry, now that we have missed the train.
3. Have you ever seen __________ of these pictures before?
4. There is __________ water in the kettle: they have drunk it all.
5. There were __________ birches in that forest, but so many pines.
6. We could not buy cherries, so we bought __________ plums instead.
4. Use: much or many
1. I don't eat __________ mangoes.
2. He does not eat __________ fish.
3. She ate so __________ dessert that she is in bed today with a stomachache.
4. He had got so __________ pairs of socks.
5. Please don't put __________ pepper on the meat.
6. There were too __________ plates on the table.
7. I never eat __________ bread with soup.
8. Why did you eat so __________ ice cream?
9. She wrote us not very __________ letters from the country.
5. Use: little or few
1. He has got __________ friends.
2. I drink __________ coffee. I don't like it.
3. We must hurry. We've got very __________ time.
4. This university offers very __________ scholarships.
5. The Smiths have __________ money. They aren't rich.
6. The theatre was almost empty. There were very __________ people there.
6. Use the Present Perfect Continuous
1. The vegetables ______________________________ (boil) since 10 o’clock.
2. He ______________________________ (wait) for her answer for six months.
3. My sister __________________________(send) job applications for 3 months.
4. I __________________________(try) to find my documents since last Sunday.
5. They____________________________ (learn) Japanese for a couple of years.
6. My brother _________________________ (play) computer games for 3 hours.
7. Put the food/drinks into the correct category
a packet of sugar, low-fat yoghurt, brown rice, butter, a bar of chocolate, coffee, beef, tangerines, lamp chops, white bread, lemonade, milk shake, pumpkin, cheese, cabbage
Meat | _____________________________ |
Fruit and Vegetables | _____________________________ |
Dairy products | _____________________________ |
Beverages | _____________________________ |
Cereal, grains and pasta | _____________________________ |
Snacks | _____________________________ |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока в 9 классе "Построение графиков функций содержащих модуль "
9 класс. Урок алгебры в классе с углубленным изучением предмета.Учитель: Семакина Н.В. Тема: построение и чтение графиков функций содержащих модуль. К уроку под...
Методические разработки по модулю "Геология как наука" для профильного курса географии в 10-11 классах
В папку "Геология как наука" входят четыре презентации, проверочный тест с ответами, два практических задания и геологический понятийный диктант....
Методическое пособие по выполнению лабораторных работ модуля ПМ 01. МДК 01.01. «Устройство автомобилей»
В методическом пособии студентам специальности 190631 предлагаются материалы по изучению устройства автомобилей зарубежного производства по дисциплине « Устройство автомобиля» раздел...
МЕТОДИЧЕСКАЯ РЕКОМЕНДАЦИЯ ДЛЯ СТУДЕНТОВ. ПОДГОТОВКА К СЕМИНАРАМ И ВЫПОЛНЕНИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХ РАБОТ. МОДУЛЬ ИСТОРИЯ ОГСЭ 0.2
Цель составления данной методической рекомендации для студентов по подготовке к семинарам и выполнению практических работ: Сформировать целостное представление о теоретических проблемах исторических п...
Методические рекомендации «Работа концертмейстера в классе сольного пения ДШИ"
Данная работа содержит методические рекомендации для концертмейстера по работе с учащимися музыкальных отделов по классу вокала...
Методическая разработка образовательного модуля "Работа с интерактивной доской. Интерактивное оборудование Mimio"
Одной из ведущих тенденций развития современного образования является приоритетность проблем подготовки педагогических кадров, способных реализовать инновационные процессы с использованием эффективных...
Методическая разработка "Проверочная работа по 5 модулю. 8 класс"
Данная работа охватывает лексический и грамматический материал модуля...