Методическая разработка "Проверочная работа. Модуль 9" для 7 классов
методическая разработка по английскому языку (7 класс)

Интересный тест для 7 классов по 9 модулю учебника Spotlight.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_na_modul_9_spotlight_7_klass.docx17.21 КБ

Предварительный просмотр:

_________________________________________

Test. Module 9

1. Use the phrasal verb take (off, back, out, away) to fill in the gaps.

  1. Two sandwiches _________________, please.
  2. Shoes turned to be small, so I _________them_________ to the shop.
  3. It’s too hot here. I think I'll ________ the fur coat ________
  4. There’s a party with celebrities. So I am ____________ you ________ for the party.

2. Fill in: box, can, carton, bottle, cup, tin, packet, jar. 

  1. a ____________ of cereal                  5. a ____________ of honey
  2. a ____________ of milk                          6. a ____________ of sardines
  3. a ____________ of tea                           7. a ____________ of water
  4. a ____________ of cola                     8. a ____________ of crisps

3. Use: some, any, no

1. There were __________ of my friends there.

2. Well, anyway, there is __________ need to hurry, now that we have missed the train.

3. Have you ever seen __________ of these pictures before?

4. There is  __________  water in the kettle: they have drunk it all.

5. There were  __________  birches in that forest, but so many pines.

6. We could not buy cherries, so we bought __________ plums instead.

4. Use: much or many

1.  I don't eat __________ mangoes.

2. He does not eat  __________ fish.

3. She ate so __________ dessert that she is in bed today with a stomachache.

4. He had got so  __________ pairs of socks.

5. Please don't put __________ pepper on the meat.

6. There were too  __________ plates on the table.

7. I never eat __________ bread with soup.

8. Why did you eat so __________  ice cream?

9. She wrote us not very  __________  letters from the country.

   

 5. Use: little or few

1. He has got  __________ friends.

2. I drink __________ coffee. I don't like it.

3. We must hurry. We've got very  __________  time.

4. This university offers very  __________  scholarships.

5. The Smiths have  __________  money. They aren't rich.

6. The theatre was almost empty. There were very  __________ people there.

6. Use the Present Perfect Continuous

1. The vegetables ______________________________ (boil) since 10 o’clock.

2. He ______________________________ (wait) for her answer for six months.

3. My sister __________________________(send) job applications for 3 months.

4. I __________________________(try) to find my documents since last Sunday.

5. They____________________________ (learn) Japanese for a couple of years.

6. My brother _________________________ (play) computer games for 3 hours.

7.  Put the food/drinks into the correct category

a packet of sugar,  low-fat yoghurt, brown rice, butter, a bar of chocolate, coffee, beef, tangerines, lamp chops, white bread, lemonade, milk shake, pumpkin, cheese, cabbage

Meat

_____________________________

Fruit and Vegetables

_____________________________

Dairy products

_____________________________

Beverages

_____________________________

Cereal, grains and pasta

_____________________________

Snacks

_____________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока в 9 классе "Построение графиков функций содержащих модуль "

9 класс.  Урок алгебры  в классе с углубленным изучением предмета.Учитель: Семакина Н.В. Тема:  построение  и чтение графиков функций содержащих модуль. К уроку под...

Методические разработки по модулю "Геология как наука" для профильного курса географии в 10-11 классах

В папку "Геология как наука" входят четыре презентации,  проверочный тест  с ответами, два практических задания и геологический понятийный диктант....

Методическое пособие по выполнению лабораторных работ модуля ПМ 01. МДК 01.01. «Устройство автомобилей»

В методическом пособии студентам специальности 190631 предлагаются материалы по изучению устройства автомобилей зарубежного производства по дисциплине « Устройство автомобиля»  раздел...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РЕКОМЕНДАЦИЯ ДЛЯ СТУДЕНТОВ. ПОДГОТОВКА К СЕМИНАРАМ И ВЫПОЛНЕНИЕ САМОСТОЯТЕЛЬНЫХ РАБОТ. МОДУЛЬ ИСТОРИЯ ОГСЭ 0.2

Цель составления данной методической рекомендации для студентов по подготовке к семинарам и выполнению практических работ: Сформировать целостное представление о теоретических проблемах исторических п...

Методические рекомендации «Работа концертмейстера в классе сольного пения ДШИ"

Данная работа содержит методические рекомендации для концертмейстера по работе с учащимися музыкальных отделов по классу вокала...

Методическая разработка образовательного модуля "Работа с интерактивной доской. Интерактивное оборудование Mimio"

Одной из ведущих тенденций развития современного образования является приоритетность проблем подготовки педагогических кадров, способных реализовать инновационные процессы с использованием эффективных...

Методическая разработка "Проверочная работа по 5 модулю. 8 класс"

Данная работа охватывает лексический и грамматический материал модуля...