план открытого урока в 5 классе по теме: Shopping
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Сосиева Марина Махарбековна

план открытого урока в 5 классе по теме Shopping

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл konspekt_uroka_v_5_klasse_shopping_for_food.docx29.31 КБ

Предварительный просмотр:

                                                      Фестиваль открытых уроков 2017-2018уч.г.

                                                                           КОНСПЕКТ УРОКА

ФИО учителя (полностью) – Сосиева Марина Махарбековна

Квалификационная категория - первая

№ ОУ -ГБОУ гимназия №209 «Павловская Гимназия»

_______________________________________________________________________

Класс обучающихся –5а

Количество обучающихся - 8

Тема урока:  “Shopping for food”

Цель урока - Систематизация предметных знаний, умений, навыков, универсальных

учебных действий. Развитие логического и критического мышления.

 

Этап урока (время)

Речь учителя

Речь обучающихся

1.Организационный момент

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2.Формирование установки на восприятие  учебного

материала

 А) Warming-up

 

 

 

 Б) Определение цели и задач урока учащимися.

Hello, girls and boys, I’m glad to see you again! Sit down, please.

Who is on duty today?

Tell us about the date, about the day of week and about today’s weather. How do you feel today?

Thank you.

And now look at the slide and tell me what you see on it.

(slide 2)

What do you think the theme of our lesson is?

Shopping for what?

(slide 3)

Right. And what is the main aim of learning this theme?

Exactly. You should learn how to speak on this theme (slide 4)

What should we do to speak fluently.

 

Hello, teacher. We are glad to see you too.

I feel well because………...

I feel gloomy because of the weather and, besides, it’s Monday.

 I’m all right because yesterday was my day off an I spent good time.

 

It’s a shopping car with products:

Fruit, vegetables, oil, milk and others.

I guess it’s Shopping.

 

Shopping for food.

It’s speaking on this theme.

We should learn the words (how to pronounce, how to write, to understand), how to use them in the phrases, in the sentences, in dialogues, in monologues.

 

 3.Актуализация знаний

 

 А) тренировка ранее усвоенной лексики по теме

(фонетика, значение слов)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. проверка домашнего задания

 

 (диктант, взаимопроверка,

комментарии)

 

 

 

         

5. первичное усвоение новых знаний

6. первичная проверка понимания, первичное закрепление

(физкультминутка, игра с мячом)

7. выполнение задания на основе просмотренного видео (работа в парах)

8. работа в группах (восстановление текста)

Обсуждение текста

9.информация о домашнем задании (задание на выбор), инструктаж по его выполнению

10.Рефлексия (подведение итогов урока)

Самооценка работы на уроке

11.Завершение урока

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Let’s practice pronunciation of some words.

Repeat after me the rhyme.

 (slide 5)

 

Can you find nouns in this rhyme?

 

Well done. You can buy all these things in different shops

Can you name them?

 

What can you buy at the butcher’s,  

 at the grocer’s

at the dairy

at the greengrocer’s

at the supermarket

 

 

 Right. Let’s speak about supermarket.

What was your home task?

 

 

OK. But first let’s revise the text of the song. Remind me the first verse, the second one…

Let’s sing the song. (slide 6)

 

 Excellent. It’s time to check your home task. Are you ready? Here is the text of the song and you should fill the gaps.

 You have two minutes.

Have you finished? Then exchange your sheets and check each other.

(slide 7)

 Look at the slide. Here you can find out how to put the marks.

Tell me, please, what mark you have given to…………. and why.

 

 Thank you for our work.

Now you know how to read the words, how to pronounce them, how write them. Now let’s use them in word combinations.

Look at the next slide (8) and name the

Products and food containers.

 

Thank you. It’s time to do some exercise.

Let’s play a game with a ball. I’ll give you the name of a product and throw you a ball. You’ll catch it and name it’s container. Stand up, please, let’s start.

                                                          -juice

                                                          -Cola

                                                          - tea

Well done .Thank you. Sit down, please.

(Slide 9)

Now I’d like you to watch the video and try to remember all the phrases the customer and the shop assistant say.

Next task is the following: work in pairs: fill the gaps of the dialogue between shop assistant and the woman and then check yourselves (slide 10)

Make your own dialogues using the words on slide 8.

You are divided into two groups.

Each of the groups will be given the same task . This story is divided into sentences which are mixt. You should put them into the right order.

Ready? Now read the story.

Answer my questions:

You may choose one of the two tasks

HT 1: speak about your visit to the supermarket (answer the questions)

HT 2: Make up a story filling the gaps.

If there are no questions, let’s try to make a conclusion of our lesson. Who can tell me what we have learnt today?

Take these cards and assess your work at the lesson.

Thank you for the lesson. I hope it was useful for you. Now you can make up your own story about your grocery shopping. See you tomorrow. The lesson is over.

Children repeat the rhyme all together and one by one.

   Bread, butter, cheese, sausages…..

 Bakery, butchery, grocery, supermarket etc.

Bread, cakes, cookies etc.

 Sugar, salt, canned food etc.

Milk, cheese, yogurt, cream etc.

All food

 

To learn the words from the song   for dictation.

 Children read the verses one by one.

Children sing the song.

 Children check each other’s works and assess them.

 It’s a tin of fruit

It’s a bottle of milk

It’s a jar of jam etc.

-a bottle of juice

--a can of Cola

-a packet of tea

Children watch the video  “Grocery shopping”

Children make their own dialogues.

 Children work in groups.

Приложение 1

(Приложение 2,3)

We have learnt the words on the theme “Shopping for food” (how to pronounce, how to write and understand their meaning, how to use them in dialogues and in monologues.

Приложение 4


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План открытого урока учебной практики по теме "Введение в профессию"

План открытого урока учебной практики по теме " Введение в профессию" был использован на конкурсе "Мастер года - 2010" В плане раскрыто содержание всех элементов урока :Вводного инструктажа,текущего и...

ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА 5 КЛАСС ПО ТЕМЕ: «ДЕСАНТНИКИ»

Государственноеобразовательное казённое учреждение Иркутской области«Специальная (коррекционная) школа-интернат для обучающихся снарушениями зрения №8 г. Иркутска»  «Утверждаю»:Замести...

ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА 7 КЛАСС ПО ТЕМЕ: «Опорный прыжок, сед»

Государственноеобразовательное казённое учреждение Иркутской области«Специальная (коррекционная) школа-интернат для обучающихся снарушениями зрения №8 г. Иркутска»  «Утверждаю»:Заместитель д...

ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА 11 КЛАСС ПО ТЕМЕ: «Опорный прыжок»

Государственноеобразовательное казённое учреждение Иркутской области«Специальная (коррекционная) школа-интернат для обучающихся снарушениями зрения №8 г. Иркутска»  «Утверждаю»:Заместитель д...

ПЛАН ОТКРЫТОГО УРОКА 11 КЛАСС ПО ТЕМЕ: «Опорный прыжок»

Государственноеобразовательное казённое учреждение Иркутской области«Специальная (коррекционная) школа-интернат для обучающихся снарушениями зрения №8 г. Иркутска»  «Утверждаю»:Заместитель д...

План открытого урока по ОБЖ по теме: "Причины и последствия аварий на химически опасных объектах".

На этом уроке выполняются основные задачи:- проанализировать основные причины аварий и выбросов АХОВ;- проанализировать последствия аварий, связанных с выбросом АХОВ на химически опасных объектах;- сф...