Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов I курса по дисциплине «Английский язык» (тема «На приёме у врача»),2015
учебно-методический материал по английскому языку
Методические рекомендации содержат список лексических единиц, тексты по теме и диалоги, упражнения для развития речевых и грамматических умений.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
u_vracha.docx | 66.47 КБ |
Предварительный просмотр:
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение
«Арзамасский коммерческо-технический техникум»
Н.Б. Красникова
Методические рекомендации
для самостоятельной работы студентов
I курса
по дисциплине «Английский язык»
(тема «На приёме у врача»)
|
Арзамас
2015
Одобрено методическим объединением социально-гуманитарных дисциплин
Протокол № от 2015.
Рецензент:
Г.А.Перелыгина, преподаватель английского языка
1 квалификационной категории.
Красникова Н.Б.
Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов 1 курса по дисциплине «Английский язык» (тема «На приёме у врача»).- Арзамас: ГБПОУ АКТТ, 2015, - 28 с.
Методические рекомендации содержат список лексических единиц, тексты по теме и диалоги, упражнения для развития речевых и грамматических умений.
Рекомендации призваны помочь освоить лексико-грамматический материал, научиться строить монологические высказывания и вести диалог по теме «На приёме у врача».
© Арзамасский коммерческо-
технический техникум, 2015
СОДЕРЖАНИЕ
Введение
- Список лексических единиц
- Тексты для чтения.
- Диалоги на тему «На приёме у врача».
- Лексико-грамматические упражнения.
Литература
Введение
Данное пособие содержит список лексических единиц, тексты, диалоги «На приёме у врача». К текстам и диалогам прилагаются задания для проверки понимания прочитанного, лексические и грамматические упражнения.
Цель данных рекмендаций: дальнейшее развитие иноязычной коммуникативной компетенции (речевой, языковой, социокультурной, компенсаторной, учебно-познавательной), развитие и воспитание способности и готовности к самостоятельному и непрерывному изучению английского языка, дальнейшему самообразованию с его помощью.
После изучения предложенной темы Вы будете
Знать/понимать:
- значения новых лексических единиц (названия медицинских учреждений, медицинского персонала, частей тела и основных органов человека, названия болезней и т.д.)
- речевые выражения по теме,
Уметь:
- вести диалог в ситуациях общения по теме: «В аптеке», «У терапевта», «У дантиста» и др.
- рассказывать, рассуждать в связи с тематикой прочитанных текстов, выражая своё отношение к излагаемым фактам и давая им свою оценку.
At the Doctor’s
Medical Institutions Медицинские учреждения
- Dispansary Амбулатория
- Chemist’s; Drud-Store,(ам) Drugs Аптека
- Hospital Больница
- Marternity Home (Hospital) Родильный дом
- First Aid Скорая помощь
Medical Personnel Медицинский персонал
Doctor, physician Врач
Surgeon Хирург
Cardiologist Кардиолог
Gynaecologist Гинеколог
Neuropathologist Невропатолог
Oculist Окулист
Oncologict Онколог
Ear, nose and throat specialist Отоларинголог
Pediatrician Педиатр
Stomatologist Стоматолог
Dentist Зубной врач
General practitioner Терапевт
Urologist Уролог
Nurse Мед. сестра
Orderly Санитар (ка)
Head doctor Гл.врач
Body Parts and Principal Human Organs Части тела и основные
органы человека
Body Тело
Head Голова
Tongue Язык
Eyes Глаза
Neck Шея
Ears Уши
Cheek Щека
Throat Горло
Chest Грудь
Lips Губы
Knee Колено
Leg Нога
Ankle Лодыжка
Bone Кость
Face Лицо
Forehead Лоб
Belly Живот
Arm Рука
Hand Кисть руки
Tooth (teeth) Зуб (зубы)
Skin Кожа
Elbow Локоть
Muscle Мышца, мускул
Nose Нос
Chin Подбородок
Back Спина
Heart Сердце
Lung Лёгкое
Kidneys Почки
Spinal column Позвоночник
Side Бок
Stomach Желудок
Spleen Селезёнка
Brain Мозг
Names of diseases and illnesses Название болезней
Allergy Аллергия
Appendicitis Аппендицит
Pneumonia Воспаление лёгких
Gastritis Гастрит
Tonsilitis Тонзилит
Influenza Грипп
Bronchitis Бронхит
Inflamation Воспаление
Blood pressure (Кровяное) давление
High blood pressure Высокое давление
Measles Корь
Canser Рак
Constipation Запор
Typhus Тиф
Diarrhea Понос
Boil Фурункул
Catching disease Заразная болезнь
Cold Простуда
Ulcer Язва
Scarlet fever Скарлатина
Pain Боль
Pain in the side Боль в боку
Tuberculosis Туберкулёз
Black pain Боль в спине
Chest pain Боль в груди
Dizziness Головокружение
Fever Лихорадка
Heartburn Изжога
Cough Кашель
Poisoning Отравление
Vomiting Рвота
Contusion Ушиб
Headache Головная боль
Acute respiratory illness Острое респираторное заболевание
Sharp pain Острая боль
Toothache Зубная боль
Infectious disease Инфекционное заболевание
Chills Озноб
To have chills Знобить
Near – sightedness Близорукость
Far – sightedness Дальнозоркость
I am near – sighted Я близорукий
Bandage Бинт
Cotton wool Вата
Heating pad Грелка
Iodine Йод
Plaster Пластырь
Vaseline Вазелин
Thermometer Градусник
Eye – drops Глазные капли
Medicine Лекарство
At the Chemist s
Prescription Рецепт
Tablets Таблетки
Capsules Ампулы
Powder form Порошок
Please give me s/th for a headache Дайте мне, пожалуйста,
что-нибудь от головной боли
…for an upset stomach от расстройства желудка
…for a cough от кашля
…for a cold от простуды
How should this medicine be taken? Как принимать это лекарство?
On an empty stomach Натощак
After a meal После еды
What is the prescribed dose? В каких дозах принимать это
лекарство?
To take a table-spoonful of the Принимать по столовой ложке
medicine three times a day before три раза в день перед едой
each meal
Words and Expressions
To fall ill Заболеть
To be ill Болеть
She is feverish Её лихорадит
Headache Головная боль
Cough Кашель
I have a sore throat У меня болит горло
To gargle Полоскать горло
I have a pain in the heart У меня болит сердце
To be hoarse Охрипнуть
To recover Выздоравливать
To call a doctor Вызвать врача
To examine Осмотреть
To feel one’s pulse Щупать пульс
To take one’s temperature Мерить температуру
To measure one’s blood pressure Мерить кровяное давление
Investigation Обследование
To cure Лечить
To prescribe Выписать рецепт, прописать лекарство
X-ray Рентген
Blood examination Анализ крови
Patient’s file Медицинская карта
Text
When we are ill, we call the doctor, and he examines us and diagnoses the illness (disease). When we have a headache, a stomach-ache, a sore throat, a cold or a pain in some part of the body, we call the doctor. He takes our temperature and our pulse, he examines our heart, our lungs, our stomach or the part where we have a pain and tells us what is the matter with us. He says, “You have heart disease”. He says, “I shall prescribe some medicine. You must take the prescription to the chemist, and he will make up the medicine for you. Take the medicine twice a day before (or after) meals.” The doctor prescribes medicine and gives us a prescription, which we take to the chemist who makes up the medicine
If you follow doctor’s order, you get better; if you disobey the doctor, you may get worse, and even die.
We must obey the doctor, if we want to get better. If we have a temperature, we must stay in bed and take the medicine he prescribes. If we cannot get better at home we must go to hospital. For example, if you have appendicitis, a surgeon performs the operation on you. If you too ill to walk, we go to hospital on an ambulance. After our illness we can o to a sanatorium until we are completely recover.
My friend is ill
R: What’s wrong with you? You don’t look so well today. You look pale.
F: I am rather unwell. I have a headache, and I’m afraid I got a temperature.
R: Here is a thermometer. Let’s take your temperature.
F: All right.
R: Well, how high is your temperature?
F: Thirty-eight and seven.
R: Let’s call the doctor.
F: I don’t think I should.
R: I think you’d better do it. If you were you I would get into bed at once.
F: I think I shall.
R: Has the doctor called?
F: Yes. He gave me thorough examination. He examined my throat and said that I had a sore throat. I must have caught cold.
R: Did the doctor say anything else?
F: He said I should take a table-spoonful of the medicine three times a day after each meal. Then he advised me to gargle my throat
R: How long will you stay in bed?
F: The doctor said I must stay in bed until my temperature is quite normal, and I stop coughing. In the meantime, I’m on sick leave till the end of the week.
At the Doctor’s
P: Doctor, I have a bad headache and I have no appetite.
D: Show me your tongue. (The patient opens his mouth and shows his tongue). Yes, you have a very nasty tongue. Have you a pain in the stomach?
P: Yes, doctor, sometimes; especially after meals. I have a temperature after meals, too.
D: I must examine your stomach. Does it hurt here?
P: No, not there.
D: Here?
P: Oh, yes, it does here.
D: You have digestion trouble. But it is not serious. I shall prescribe some tablets. You must take two before each meal. Do not eat any roast meat or any heavy food. Eat boiled vegetables and milk puddings. You need not to go bed, but do not overtire (переутомляться) yourseIf. If you follow my prescriptions you will feel much better tomorrow and in two or three days you will be quite well again.
At the Doctor’s
D: What is the matter?
P: I’m quite ill. I think I’ve got flu.
D: Very likely. What are your symptoms?
P: I feed very weak and dizzy, I have a headache and a sore throat.
D: I’ve been running a high temperature since yesterday. Today it is 37.9 (thirty seven point nine).
D: Please strip to the waist (разденьтесь до пояса), I must examine you. Your throat is inflamed.
P: Tell me, doctor, is it very serious? I was down with flue only last month.
D: It will be, if you don’t follow my instructions. You have caught just a cold. You have to get into bed immediately. I’ll prescribe you a gargle and some medicine.
P: Shall I have to stay in bed long? When do I recover?
D: I think you’ll be all right in a few days. Please take this note to the reception office in the policlinic on Tuesday next week, and you’ll have your chest x-rayed and you blood examined to be sure that everything is all right.
P: How shall I take the medicine?
D: Gargle as often as you can and take a table-spoonful of the medicine there times a day. Shake up the bottle before use.
P: Thank you ever so much, doctor.
Illness
Edward: Well! You are up at last!
William: I hope you will excuse me; I slept so badly last night, I don’t feel very well.
E: Indeed? Why, what is the matter with you?
W: I really do not know. For the last few days I have had frequent headaches and have been very feverish.
E: But usually you are in very good health; have you any appetite?
W: No, I have not.
E: You ought to consult a physician (a doctor).
W: I have already done so, but his prescription has not done me much good yet.
E: What doctor did you consult?
W: Our local physician, Dr. Green.
E: It is the same doctor who treated my mother.
W: How is your mother now? Is she doing better ?
E: Oh, she is a great deal better, thank you.
W: Is she still obliged to stay in bed ?
E: Oh no, she can take a little walk in the garden.
W: I am very glad, indeed, to hear that your mother has nearly recovered.
Exercise: Answer the questions about the dialogue.
1) Why did W. sleep badly?
2) What was the matter with him ?
3) E. advised him to consult a doctor, didn’t he?
4) Did the doctor’s prescription do him any good?
5) What did doctor W. consult?
6) Did E’s mother Feel much better or much worse?
Dialogue
Mother: What’s wrong with you , my boy? You don’t look well.
Bob : Oh, yes. L have a splitting headache. I am now hot, now cold. Everything reels before my eyes (кружиться). I am sick.
M : Then you’d better go to bed right away, and I shall call a doctor. Take your temperature. You have a frightful cold.
B : Yes, my throat is sore and my nose is clogged up (заложен). I feel so limp all the time (слабость) .
M : All right. I'll call the doctor.( Mother dials the doctor's number).
Voice : Mr. Smith. Can I help you?
M: This is Mrs. Green's speaking. Can I talk to the doctor, please ?
Voice : He is out on his rounds just now. Can I take a message?
M : Would you tell him to visit Mr. B. Green's as soon as he can? My son is ill, I'm afraid.
Voice : Certainly. Your address, please? He will come soon .
M: Thank you so much.
Words
To treat лечить
A toothache зубная боль
A crown коронка
To fit on поставить коронку
To pull out, to extract удалить
To fill to put in a filling запломбировать
A cavity дупло
An injector укол
To hurt болеть
One tooth is loose один зуб шатается
A set of false teeth протез
Text
When we have a toothache ( when a Tooth hurts us ) we go to the dentist’s . The dentist examines our teeth. The dentist asks:” Which tooth hurts you ? I see, that tooth has a cavity. I think I can stop it for you I must put in a filling” If the tooth is too bad the dentist extract it .
Expressions
You must have your tooth treated Вам надо лечить зуб
You must have your tooth pulled out Вам нужно удалить зуб
You must have your tooth stooped (filled) Вы должны запломбировать зуб
There is a cavity in the tooth В зубе дупло
At the Dentist’s
P: I have a very bad toothache. I can’t eat and I can’t sleep at night.
D: Sit down in the chair here and open your mouth. (He examines his visitor’s teeth).Which tooth is it that hurts you?
P: It’s a big tooth at the back on the left .That hurts very badly.
- D: Yes, that tooth has a big cavity, but I think I can stop it for you. Why didn’t you come earlier?
P: Well, you know, it is not quite a pleasure to go to the dentist’s. And every time I decided to come it got better.
D: I shall put a filling in this one, but there is another tooth near it which is too bad to be filled. I shall have to extract it. But don’t be afraid. I will not hurt you. I shall give you an injection before I extract it.
P: Thank you, doctor. Now it’s all right.
Exercises.
I. Insert the missing words(вставьте пропущенные слова):
1). Last week I was… and called a… The doctor …and examined my …and lungs.
He told me I …a bad cold and… some tablets .My mother went to the … to buy the tablets. I …two tablets three …a day. The next day I left …and on the fourth day I was quite …again.
2). I have a head…
I have a … in my leg.
That tooth … me.
II. Answer the following questions:
1). When do you call a doctor?
2). What does the doctor examine?
3). What does the doctor prescribe?
4). Where do you take the prescription to?
5). Will you get better if you do not obey the doctor’s orders?
6). What do you do when you have a toothache (when a tooth hurts)?
7).When do you go to the dentist’s?
8). Does a dentist always extract a bad tooth?
9). What does a dentist do if a tooth has a cavity?
10). What does a dentist give his patent before extracting a tooth?
III. Translate into English.
1) Что у вас болит?
2) Где у ребенка боль?
3) У меня сильно болит голова.
4) Вчера у моей сестры болел зуб.
5) Не делайте этого, это больно.
6) Принимайте это лекарство три раза в день перед едой по столовой ложке.
7) Вы простудились. Нужно измерить температуру.
8) У вас высокое давление. Нужно вызвать скорую помощь и сделать укол.
9) У меня болит горло, и я охрип.
10) Будь я на твоем месте, я сразу лег бы в постель.
Notes
1) Словосочетания типа
to have a walk
to take a walk -прогуляться
to have a look -посмотреть, взглянуть
to take a look
to have breakfast -позавтракать
и т.п. образуются в предложении фразовое сказуемое, т.к. глаголы потеряли свое лексическое значение; вопросительная и отрицательная формы глагола “to have” образуются при помощи личных форм глагола “to do” :
Did you have a look at the picture?
2). “If I were you, I should get into bed at once”. (Сослагательное наклонение, нереальное условное предложение).
“Если бы я был на вашем месте, я бы …”
Глагол “to be” в нереальных условных предложениях, относящихся к настоящему и будущему времени, имеет форму “were ” для всех лиц единственного и множественного числа.
В нереальных условиях предложениях возможна инверсия (обратный порядок слов), если в состав сказуемого входят глаголы “were ” , “had ”, “could ”, “should ”. В таких предложениях союз “if ” опускается , а глаголы were, had, could,should ставятся перед подлежащим:
Were I you, I should get into bed…
Будь я на вашем месте, я бы…
If I could swim well, I would take part in this competition.
Could I swim well, I would take part in…
If you should come tomorrow, she would ask you about it.
Если бы вы пришли сюда завтра, она бы спросила вас об этом.
Should he come tomorrow, she would ask him about it.
Приди он сюда завтра, она спросила бы его об том.
Глаголы (Present Simple and Present Continuous)
PRESENT SIMPLE
Настоящее неопределенное время (простое) время (The Present Simple Tense) употребляется:
- Для выражения действия, происходящих часто, постоянно:
She always goes to school on foot.
Маркеры времени: often(часто), always (всегда), usually=generally (обычно), seldom=rarely (редко), sometimes (иногда), never (никогда), as a rule (как правило),every day, month(каждый день, месяц и т.д.), every other day, week, month(через день, неделю, месяц), once a week (один раз в неделю), from time to time (время от времени), on Fridays(по пятницам).
- Для выражения общеизвестных истин (то, что знает каждый):
The sun sets in the west.
- Для выражения действий и состояний в момент речи с так называемыми глаголами состояния, а именно:
- глаголы восприятия: to see , to hear , to feel , to smell, to taste , to look , to watch , to observe , to notice.
He hears a strange noise . – Он слышит странный шум.
б. глаголы умственной деятельности: to understand , to think , to believe, to remember ,to know ,to forget , to mean, to suppose , to recognise, etc
I believe in Father Frost . – Я верю в Деда Мороза
в. глаголы эмоционального состояния: to like, to hate, to love, to wish, to want, to prefer, to care, to fear, etc.
Jimmy loves his mother. – Джимми любит маму
- Для выражения действий в будущем, которые происходят по расписанию, с глаголами to arrive, to leave:
The train arrives at 5 p.m. – Поезд прибудет в 5 часов вечера
Образование Present Simple
Утвердительная форма | Отрицательная форма | Вопросительная форма | |||||
I | work have go | I | do not (don't) | work have go | Do | I | work? have? go? |
He She It | works has goes | He She It | does not (doesn't) | Does | he she it | ||
We You They | work have go | We You They | do not (don't) | Do | we you they |
В 3лице ед. ч к глаголу добавляется окончание –s ( come – comes) или –es , если он оканчивается на -ss , -ch , -sh,-x ( teach –teaches) .
[s] | [z] | [iz] |
после глухих | после звонких согласных и гласных | после шипящих, свистящих |
looks walks makes | goes hears seems | watches wishes dresses |
Особенности правописания глаголов 3 –м лице единственного числа :
1.В глаголах, оканчивающихся на –y с предшествующей согласной, -y меняется на –i и добавляется окончание –es: to try- (she,it) tries,to study- he (she,it) studies. HO: to play- he (she, it) plays
2. К глаголам, оканчивающимся на –o прибавляется –es: to go - he (she, it) goes, to do –he ( she, it) does.
Глагол to be имеет следующие формы в Present Simple:
Утвердительная форма | Отрицательная форма | Вопросительная форма | |||
I | am… | I | am not | Am | I …? |
He She It | is… | He She It | is not (isn`t)… | Is | he…? she…? it…? |
We You They | are… | We You They | are not (aren`t)… | Are | we…? you…? they…? |
Глагол to be используется для описания:
1.Информации о лицах и предметах:
He is a doctor.-Он врач.
My parents are from England.-Мои родители родом из Англии.
2.Умственного, душевного и физического состояния:
Mike is ill.-Майк болен.
3.Стоимости, времени и даты, расстояния, размера и т.д.
It is 5 dollars-Это стоит пять долларов.
Глагол to be используется в безличных предложениях. В таких предложениях подлежащим является местоимение it, частью составного сказуемого-be в 3 лице единственного числа.
It is cold.- Холодно.
It is late.-Поздно.
Так же строятся предложения, начинающиеся со слов Трудно…, Невозможно…, Важно… и т.д.
It is difficult to decide what to do.-Трудно решить,что делать.
It is impossible to fulfill this work.-Невозможно выполнить эту работу.
PRESENT CONTINUOUS
Настоящее длительное время (The Present Continuous Tense) употребляется:
1.Для выражения действия или состояния, длящегося в момент речи или в настоящий период времени:
-What are you doing?-I’m studying now.
2.В настоящий период времени:
Could you give me this book to read? Sorry, my sister is reading it.
-также со словами today, this season:
Jack isn’t playing football this season.
3.Для выражения отдельных, намеченных на ближайшее будущее действий ( в особенности с глаголами to come, to leave, to stay и др.):
We are leaving for New York on Friday.
4.Для описания меняющихся ситуаций и состояний:
The population of China is rising very fast.
5.Для обозначения постоянно повторяющегося действия, которое раздражает говорящего или кажется ему неразумным (обычно с always, constantly):
He is always grumbling. She is constantly shouting.
Форма Present Continuous часто употребляется со словами now( сейчас), for the time being (в настоящее время), for the present (в настоящее время).
Образование Present Continuous
Утвердительная форма | Отрицательная форма | Вопросительная форма | |||||
I | am working | I | am not | working | Am | I | working |
He She It | is working | He She It | is not (isn’t) | Is | he she it | ||
We You They | are working | We You They | are not (aren’t) | Are | we you they |
Утвердительная форма: образуется от форм вспомогательного глагола to be (am, are, is) и основного глагола с суффиксом –ing.
To be + Ving
I am reading now. He is sleeping now.
Отрицательная форма: после вспомогательного глагола to be (am, are, is) ставиться отрицательная частица not.
Вопросительная форма: вспомогательный глагол to be (am, are, is) ставиться перед подлежащим.
Are you reading now?
Is he sleeping now?
Особенности правописания:
1. Конечная согласная удваивается в односложных и двухсложных глаголах с предшествующей краткой гласной: sit – sitting, swim – swimming.
2. Немое –е не пишется перед –ing: write –writing, take –taking.
3. В односложных глаголах, оканчивающихся на –ie (to tie, to die, to lie), -ie меняется –y: tie –tying, die –dying, lie –lying.
Различие между
Preset Continuous и Present Simple
Present Continuous | Present Simple |
выражает длительное действие, происходящее в момент речи или в период, к которому этот момент относиться. | выражает действие, совершающееся постоянно. |
используется в значении будущего и выражает действия, запланированные в будущем. | о расписании транспорта, сеансах, программах и т.д. |
EXERCISES
I. Fill in the blanks with the Simple Present or the Present Continuous form of the verb.
1. Wild animals ________ in forest. (to live)
2. I ________ for California next week. (to leave)
3. Sita cannot come out to play now, as she _______ her mother in the kitchen. (to help)
4. We ______ Bangalore every summer. (to visit)
5. An honest person always ______ the truth . (to tell)
6. He _______ his lunch. Please wait. (to have)
7. There are some birds that _____every year. (to migrate)
8. The rain ________ from the clouds. (to fall)
9. A person who ______ provision is known as a grocer. (to sell)
10. We _______ with our eyes, _____with our ears and ______ with our ears and ________ with our nose. (to see, to hear, to smell)
II. Complete the following sentences using an appropriate tense form.
1. My father _____ at a bank.
a) works
b) is working
c)Either could be used here
2. My brothers _____ incredibly well.
a) sing
b) sings
c) are singing
3. I always _____a bath before I go to bed.
a) take
b) am taking
c)Either could be used here
4. Marina _______ English well.
a) speaks
b) is speaking
c) Either could be used here
5. She __________ in the garden.
a) works
b) is working
c) Either could be used here
6. ʻ What are you doing there? ʻ I _______ a letter .ʼ
a) write
b) am writing
c) Either could be used here
7. The children _________ a song.
a) sing
b) are singing
c) Either could be used here
8. Rohan _________ his car.
a) repair
b) repairs
c) is repairing
9. The postman _________ The letters.
a) bring
b) brings
c) Either could be used here
10. I ___________ the answer.
a) know
b) am knowing
c) Either could be used here
III. Fill in the blanks with appropriate simple present tense from of the verb given in the brackets.
1. The plane __________ at 6.30. (arrive)
2. I will phone you when he ________ back. (come)
3. Unless we __________ now we can’t be there on time .(start)
4. The sun _________ in the east. (rise)
5. The next term __________ on Monday .(begin)
6. She __________ an engineer. (be)
7. They __________ our relatives .(be)
8. When does the train ________ ? (depart)
9. Letʼs wait till he __________ his work (finish)
10. Please ring me up as soon as he ___________ .(arrive)
IV. Full in the blanks with appropriate continuous forms of the verb. Choose your answers from the options given in the brackets.
1. Jane ____________ in the garden. (is working /am working)
2. I _____________ Oliver Twist at the moment. (am reading/ is reading / are reading)
3. He __________ TV. ( is watching/ are watching/am watching)
4. Who __________ the violin? ( is playing /are playing/am playing)
5. Donʼt make noise. The baby _________ (is sleeping /am sleeping/are sleeping)
6. I________ in the park now. (am waiting / are waiting / is waiting)
7. Jane and Susie ________ in the kitchen. (is cooking / are cooking /am cooking )
8. He ________ pizza at the moment. (is making / are making / am making )
9. Mother ________ a sweater. (is knitting / am kitting / are kitting )
10. Susan and her friend _______ over for lunch. (are coming / is coming / am coming )
V. Translate the sentences.
1. Майк каждый день общается с одноклассниками. Сейчас он разговаривает с Полли.
2. В этом городе часто идут дожди. Но сейчас светит солнце.
3. Диана моет голову через день.
4.Я думаю, что он хороший человек.
5.У него есть кот.
6.Я вижу бабочку. А ты видишь?
7.Каждое утро солнце светит мне в окошко.
8.- Ты спешишь? – Да, я иду быстро, потому что мне холодно. Я хочу попасть домой как можно быстрее.
9.-Где твой отец? –Он в ванной. Он бреется.
10.Ты веришь в призраков?
Литература
- Зорина В.И. У врача. Методическая разработка для студентов. Н. Новгород: ВГИПА, 1999
- Учебно-методический журнал Английский язык. М.: «Первое сентября», 2015, февраль.
- www.englishclub.com
- http://www.englishgrammar.org/
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методические рекомендации по организации внеаудиторной самостоятельной работы обучающихся по дисциплине: «Английский язык»
Данные методические рекомендации, предназначенные для внеаудиторной самостоятельной работы обучающихся 2 года обучения на базе 9 классов по специальностям 190631 «Техническое обслуживание и ремо...
Методические рекомендации для самостоятельной работы студентов по дисциплине "Английский язык" на тему: "Американские традиции и обычаи" для специальности 080110 Экономика и бухгалтерский учёт (по отраслям), 2010 год.
Методические рекомендации включают в себя тексты для домашнего чтения, а также упражнения для закрепления знаний и развития речевых умений....
Методические рекомендации к самостоятельным работам по учебной дисциплине ОУД.14 Физика
Методические рекомендации по выполнению внеаудиторных самостоятельных работ по учебной дисциплине ОУД.14 Физика общеобразовательного цикла программы подготовки специалистов среднего звена по специальн...
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ДЛЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ СТУДЕНТОВ ПО ДИСЦИПЛИНЕ УДВ.01 Информатика по профессии 15.01.05 «Сварщик (ручной и частично механизированной сварки (наплавки)».
Методические рекомендации для самостоятельной работы включают в себя рекомендации по распределению времени в процессе работы над заданиями, методические рекомендации по выполнению самостоятельной рабо...
Методические рекомендации для самостоятельной работы по ОГСЭ.03 «Иностранный язык» специальности 09.02.05 Прикладная информатика
Самостоятельная работа студентов (СРС) наряду с аудиторной представляет одну из форм учебного процесса и является существенной его частью. СРС предназначена не только для овладения каждой дисциплиной,...
Задания и оценочные средства по организации самостоятельной работы студентов по дисциплине "Английский язык" для специальности 08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и сооружений
Задания и оценочные средства по организации самостоятельной работы студентов по дисциплине "Английский язык" для специальности 08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и соор...
Задания и оценочные средства по организации самостоятельной работы студентов по дисциплине "Английский язык" для специальности 08.02.05 Строительство и эксплуатация автомобильных дорог и аэродромов
Задания и оценочные средства по организации самостоятельной работы студентов по дисциплине "Английский язык" для специальности 08.02.05 Строительство и эксплуатация автомобильных дорог и аэр...