Конспект урока по английскому языку на тему «Школа» ( 5 класс)
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Рудакова Татьяна Константиновна

Конспект урока по английскому языку  на  тему  «Школа»  ( 5 класс)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл shkola_hod_uroka_4.docx28.48 КБ

Предварительный просмотр:

Государственное  бюджетное  образовательное  учреждение  « средняя общеобразовательная школа  №420  Колпинского  района  

г.Санкт-Петербурга»

Конспект

урока по английскому языку  на  тему  «Школа»  ( 5 класс)

Подготовила

учитель английского языка

Рудакова  Татьяна  Константиновна

                                 

Санкт - Петербург

2019

Ход урока

1. Организационный момент

-Good morning, boys and girls!

 -Glad to see  you again.      (We are glad to see  you, too.)

-How are you today? (We are fine, thank you. How are you?)

-I’m fine, thanks.

- Who is on duty today?  ( Sasha:  I am on duty today.)

Sasha, who is absent?   (All are present.)

-Very well. Now tell me, please. What day is it today?   (Today is Friday.)

- What is the date today? (Today is the 9 th of October.)

2. Фонетическая зарядка

-Look at the blackboard, please. You can see some new words on it.

На доске написаны новые  слова:

 Ruler, eraser, pencil case, notebook, atlas, blackboard, book, school bag, pen, -pencil, notepad, timetable.

-Who can read all these words? Let’s repeat the words after Lena she will read loudly.

-Can you read these words in the alphabetical order?

Atlas, blackboard, book, eraser, notebook, pen, pencil, pencil case, ruler, school bag, timetable

-Read the words in pairs now to each other.

Совершенствование грамматических навыков

Let’s do ex.5 p.27 Read the rules.  Учащиеся читают правило употребления артиклей перед согласными и гласными

And now write these   new  words with the articles  - a  or- an

Учащиеся записываю в тетради  новые слова с артиклями:

An atlas, a blackboard, a book, an eraser, a notebook, a pen, a pencil, a pencil case, a ruler, a school bag, a timetable

Then ask and answer as in the example  ( ex.6 p.27)  Учащиеся  в парах  задают вопросы к новым  словам и отвечают на них по образцу.

-What’s this in English?

-It’s a pencil box.

-What’s this in English?

It’s an eraser.

Проверка домашнего задания Ex.5 p.30 (SB)

Учащиеся с опорой на анкету по выбору предметов зачитывают короткое высказывание о партнере. Другие внимательно слушают, следят за соблюдением плана высказывания и правильностью грамматических конструкций, оценивают.

Dima  Ivanov  is 12. He is at secondary school №420. He is in class 5A. He does  maths,  science, music, history, art, biology, geography and English.

.

Актуализация знаний и умений.

-Boys and girls , speak about your school  subjects

Учитель проверяет знание слов предыдущего урока

-Sasha,what school  subjects do you have this year?

- We have  Russian, Literature, Maths, History, Geography, Physical Education Music, Mathematics, Science, Art, Information Technology, Biology

-Misha, what’s your favourite subject?

-My favourite subject is Maths.

-Lena,  what days of the week do you have English?

-We have English on Tuesday, on Thursday, on Friday.

-Nina,what subjects do you have on Monday?

-We have History, Russian, Art, Literature,Physical Education.

-Dima, what subjects do you think are difficult to learn?

-I think it is difficult to learn English words.

Физкультминутка

My hands upon my head I place,

On my shoulders, on my face,

Then I put them in front of me,

 And gently clap: one, two, three.

-

Учитель предлагает учащимся вспомнить, что они знают о школах Англии из начальной школы?

Задает классу вопросы:

1.Are subjects in the 5th form different in England and Russia?

2.How old are children in Russia when they start school?

3.How old are English children when they start school?

4. What would you like to know about schools in England?

Вспоминают, что им известно о школах в Англии, высказывают свое мнение.

Первичное усвоение новых знаний

Учитель предлагает поработать с диаграммой «Школьная система в Англии», задавая вопросы.

What do you think the section Culture Corner is about? Look at the diagram. What is it about? Let’s read the diagram.

It’s about schools in England.

How many levels are there in English education? What levels? What age are English children start and finish primary school, secondary school, the Sixth form?

Учащиеся рассматривают  диаграмму, читают и отвечают на заданные вопросы.

English Education

  1. Primary School (5 -11 years old)
  2. Secondary School (11 -16 years old)
  3. Sixth Form (16 – 18years old)
  4. University (18 + years old)

Look at the pictures. Tell about their names, age and type of  school.

Tell your mini stories. (учитель просит посмотреть на фотографии детей и

рассказать о них).

His name is Tim. He is 9 years old. He is at primary school.

Просмотр фильма о системе образования в Англии.

School starts at….

They study from…

They have Maths,  Art,…

At 16 in England students have…

There are … students in a secondary school class.

Students begin learning a foreign language at…

At most schools students wear…

(Обсуждают услышанную  информацию:  9,Monday to Friday,History, Science, Music, GCSE,22, 11.)

Закрепление знаний, умений и навыков.

Учитель предлагает найти сходства и различия в системах образования Англии и России.)

Read the statements about schools in England and mark them true (T) or false (F).

(Закрепление материала по вопросам для тестирования).

  1. English children go to school when they are five.
  2. There are three years of primary school  in England.
  3. They don’t have foreign language in primary school.
  4. The school year starts on the 1st of September.
  5. Lessons are from Monday to Saturday.

(Учащиеся выполняют  задание по тестам.)

Ex.3 p.26

  • Look at the timetable from Green School. Name the days when the children go to school.
  • -Name the days when they stay at home.
  • How many lessons do they have on Monday (Tuesday, Wednesday,…etc.)?
  • -What are they?

(Ученики слушают аудиозапись и повторяют названия дней недели за диктором хором и индивидуально. После этого учитель показывает заранее подготовленный плакат с расписанием уроков.)

Инструктаж по выполнению домашнего задания

Учитель задает вопросы о расписании уроков на понедельник).

-How many lessons do you have on Monday?

-What are they?

-Do you know when the lessons start and finish?

-When do you have a lunch break?

Учитель записывает домашнее задание на доске, а ученики – в дневниках:

SB: ex.7p.27; WB:ex.1 p.19; Составить кроссворд по теме “Школа”

Подведение итогов урока

-Do you know what Module 1 is about?

-Can you name the days of the week?

-Can you name school subjects?

-Can you ask your friends about their favourite subjects?

- Do you know how to make your own school timetable?

Учитель оценивает деятельность учащихся на урокею)

Today we have done a lot and we have talked about school subjects,school timetables, school objects, about English Education…etc.

Thank you for the lesson. The lesson is over. Good bye.

   


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»

5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...

Конспекты уроков ("Праздник английского алфавита" (2 класс), "Готовимся к Рождеству" (3 класс), утренника "Ирландские традиции" (4 класс) по английскому языку

Уроки "Праздник английского алфавита" (2 класс), "Готовимся к Рождеству" (3 класс), утренник "Ирландские традиции. День св. Патрика" позволяют создать атмосферу праздника для учащихся начальной школы,...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...

План-конспект урока по английскому языку 5 класс. Урок №13 Тема: §1-2 Глагол иметь в настоящем времени. Учебник Happy English.ru, К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман

Тема: §1-2 Глагол "иметь" в настоящем времениЦели и задачи урока:·         Повторить употребление глагола have got в утвердительных и отри...

План-конспект урока по английскому языку 11 класс. Уроки № 8, 9 Тема: Cambridge & Oxford. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Тема: Cambridge & OxfordЦели и задачи урока:·         Познакомить учащихся с лексикой по теме „Университеты Англии" и обеспечить ее отрабо...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...