Разработка урока Sightseeing in London для развития навыков чтения на аутентичном материале для учащихся уровня A1-A2
план-конспект урока по английскому языку (6, 7, 8 класс)

Рябенко Елена Михайловна

Это очень увлекательный урок, в ходе которого учащиеся читают настоящий Sightseeing leaflet и выбирают лучший маршрут поездки на экскурсионном автобусе по Лондону. Основная цель урока - развитие навыков чтения и компенсаторных навыков, а также формирование стойкой мотивации и интереса к изучению английского языка.

Скачать:


Предварительный просмотр:

LESSON PLAN

Teacher: Elena Ryabenko                                              

Level of students:  pre-intermediate                                                        

Aims: to practise reading for gist and scanning for specific information in the context of using authentic material (advertising leaflet)

Sub-Aims: to develop speaking for fluency in the context of going on an open-top bus tour, to practice deducing meaning from the context, to raise cultural awareness, to motivate to learn English

Personal Aims: to grade the language appropriately to the level of the learners

Materials

  1. Authentic text from The Original Tours leaflet
  2. Self-created handouts

Assumptions

I assume the students will be interested to read an authentic advertising leaflet and will willingly participate in a real-life context based dialogue.

I assume the students have enough language to be able to cope with reading activities based on the authentic material.

Timetable fit

Having discussed special days quite a lot, students will switch over to speak about sightseeing.

Anticipated Problems and Solutions for classroom management

                                        

PROBLEM

SOLUTION

Some students might come late.

Try to involve late-comers paring them with those who can help and promote peer-teaching.

Some reading stages might take longer than I plan due to the fact that authentic material might be challenging for pre-intermediate students.

Put answer keys into PPT to save time at OCFB stage.

Some students might finish speaking earlier than the others.

Regroup them with another partner and ask to report what they have just found out.

Anticipated Problems and Solutions for Skills Based Lessons or Stages.

PROBLEM

SOLUTION

Some students might find it difficult to pronounce proper names for sights.

Drill with the class and help with any problems when monitoring them at speaking for fluency stage.

Some students might find it confusing to deal with authentic material and might keep asking to translate difficult words.

Try to encourage students to use the context and/or generally ignore the words which do not impede with fulfilling the task.

  1. Stage
  1. Stage Aims
  1. Timing
  1. Procedure

Interaction Pattern

Lead-in

To set the context,

to arouse interest

5

T shows the pictures of some sights in London and elicits their names.

Sts work in pairs and match the sights with their name (Handout ex1).

T drills the names of the sights.

OCFB

T-SSS

S-S

SSS-T

Reading 1 (for gist)

To develop sub-skills of reading for gist

5

Sts get the Original Tour advertising leaflet read it and find out what the company advertises (ex 2a).

Sts check in pairs.

OCFB

T-SSS

S

S-S

SSS-T

Reading 1 (for specific information)

To develop sub-skills of scanning

7

Sts read the leaflet again and find some specific information about the Original Tour (ex 2b).

Sts check in pairs.

OCFB

T-SSS

S

S-S

SSS-T

Reading 2 (for gist)

To develop sub-skills of reading for gist

5

Sts read descriptions of bonus services and match them with the icons for bonus service (ex 3a).

Sts check in pairs.

OCFB

T-SSS

S

S-S

SSS-T

Reading 1 (for specific information)

To develop sub-skills of scanning

8

Sts read descriptions of bonus services again and  find some specific information about them (ex 3b).

Sts check in pairs.

OCFB

T-SSS

S

S-S

SSS-T

Focus on vocabulary (optional)

To practice in deducing meaning from the context

5

Students work individually and try to match the words from the text with their meaning (ex 4).

Sts check in pairs. T checks understanding and drills the words.

OCFB

T-SSS

S

S-S

T-SSS

SSS-T

Follow-up

To develop speaking for fluency

10

T elicits useful language to express and justifies preferences and drills phrases with the students (optional).

Students work in pairs and tell each other which tour they would like to take and why (ex 5)

T-SSS

S-S

SSS-T


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

ОТКРЫТЫЙ УРОК. “ SIGHTSEEING OF LONDON” 5 КЛАСС. ENGLISH –V. УМК- В.Н. Богородицкая, Л.В. Хрусталева

ОТКРЫТЫЙ  УРОК. “ SIGHTSEEING  OF  LONDON”5  КЛАСС. ENGLISH–V. УМК- В.Н. Богородицкая, Л.В. ХрусталеваНа данном уроке учитель  использует  информационно-коммуникаци...

Методическое пособие по развитию навыков чтения аутентичных текстов на английском языке по теме «Chemistry» («Химия»)

Данное учебное пособие предназначено для студентов специальности «Химия неорганических соединений». Пособие ставит целью развитие умения работать с текстом, навыков чтения аутентичной специальной лите...

Методическое пособие по развитию навыков чтения аутентичных текстов на английском языке по теме «Building Construction» («Строительство зданий»)

Данное учебное пособие предназначено для студентов специальности «Строительство и эксплуатация зданий и сооружений». Пособие ставит целью развитие умения работать с текстом, навыков чтения аутентичной...

Методические пособия по развитию навыков чтения аутентичных текстов на английском языке по темам "Chemistry" ("Химия") и «Building Construction» («Строительство зданий»)

Данные методические пособия предназначены для студентов специальностей «Химия неорганических соединений» и «Строительство и эксплуатация зданий и сооружений». Пособия ставят целью развитие умения рабо...

Урок "Sightseeing in London" 7 класс

урок обобщения знаний...

"Преодоление трудностей чтения в развитии навыков чтения у учащихся с ОВЗ "

статья о методах и приемах преодоления трудностей в обучении чтению учащихся с ОВЗ...

Развитие навыков чтения и аудирования аутентичных материалов на уроках английского языка в старших классах

Материал построен на работе с аутентичными текстами и аудио-видео материалами.Посвящен кинофестивалю Оскар. Oscar Who chooses the best film of the year...