Методическая разработка урока английского языка по теме "Mass Media and Communications"
презентация к уроку по английскому языку (9 класс)
План-презентация к уроку английского языка для учащихся 9 классов по теме "Средства массовой информации. Реклама."
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Реклама в средствах массовой информации | 198.56 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
How many advertisements do you think you see or hear in a day? Where do you see advertisements? Name the places. What makes an advertisement remain in your memory? (images? words? music? phrases?)
Read the text Advertisements comes in many forms. Not only can read them, watch them, and hear them……but you can sing, hum, and whistle them as well. Advertisers spend millions of dollars each year developing catchy tunes, or jingles, to sell products. Some ads involve entire songs. Other ads just have one or two lines set to music. Either way, the advertisers hope that the jingle will remember you the product, when you are in a store; you might hum the jingle, think about the product, and automatically buy it. www.youtube.com/watch?v=po0jY4WvCIc
Catchy tune! Aren’t you?!
Work in groups Analyze which off the following statements represent the implications of Mass Media. Tick the right idea and then try to prove it.
How can advertising influence you as a consumer? You decided to buy a new pair of jeans when four other pairs are on the shelf. Why? You choose one kind of shampoo over another. Why? You want to buy a hamburger from one restaurant instead of another. WHY? Choose one kind. Advertisements, or ads, often influence your decisions to buy. An ad is a recommendation for a product or service. Radio and television commercials are forms of advertisements. Printed advertisements appear in magazines and newspapers. Every day thousands of products and services are promoted though advertising.
How it works? FLATTERY – some ads try to convince you to buy a product by complimenting you. The message is that the product is for you because you deserve the b………. FREE GIFT – sometimes ads offer you something “free” if you buy a certain product. A p……….. in cereal box is an example. Often, though, the p……. o ffered is worthless or its cost has been added to the price of the product. JOIN THE CROWD – such ads show people using a product and indicate that “ ev ………………” likes and use it. The ads urge you not to be left out.
ETHOS PATHOS LOGOS
Watch this video It gets you thinking about how advertising works and functions. http://www.youtube.com/watch?v=x4tTugqBkJU#t=16 Name the techniques with their definitions.
Persuasive Techniques in Advertising Which techniques are used in the following examples? A child is shown covered in bug bites after using an inferior bug spray. Tiger Woods endorses Nike. Sprite Zero is 100% sugar-free. A 32-oz. bottle of Tide holds enough to wash 32 loads. A commercial shows an image of a happy couple riding in a Corvette. Cardiologists recommend Ecotrin more than any other brand of aspirin. Advil Liqui -Gels provide up to 8 hours of continuous pain relief. Miley Cyrus appears in Oreo advertisements. People who need more energy drink Red Bull Energy Drink. A magazine ad shows people smiling while smoking cigarettes.
Watch ads! http://www.youtube.com/watch?v=_ve4M4UsJQo http://www.youtube.com/watch?v=Ho7gIb91Jc0 http://www.youtube.com/watch?v=yETwfFz-MWE&feature=related
Best advertising results when some of the major goals are achieved. Three common goals are: Informing consumers , that is creating awareness of a business and product or service; Convincing customers to buy the products, that is generate and increase sales attract competitors’ customers Remind the consumer about the company by creating or modifying the image of the company.
Advertising campaign Working together in small groups Create and Present your own Advertisement
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык»
Books in our Life/Методическая разработка урока английского языка в 8 классе по УМК «Английский язык», авторы: О.В.Афанасьева, И.В.Михеева, издательство «Просвещение»/ Цель: Формирование ...
Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна, учитель английского языка
Методическая разработка урока английского языка по теме"What is the family?" в 6 классе по УМК Биболетова с применением отдельных структур Сингапурского метода обучения, Шаймарданова Гульшат Ришатовна...
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКОВ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 7 КЛАССЕ ПО ТЕМЕ «МИР ТАЙН. ПИРАМИДЫ» (учебник английского языка «NEW MILLENNIUM») С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ РЕЙТИНГ – НАКОПИТЕЛЬНОЙ СИСТЕМЫ ОЦЕНИВАНИЯ И ТЕХНОЛОГИИ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ.
Разработано семь уроков по теме "Мир тайн" для учащихся 7ого класса( учебник "New Millennium"), также для каждого урока сделаны технологические карты, где учащиеся непосредственно выполняют задания ра...
Методическая разработка урока английского языка по теме "Почему ты изучаешь английский язык?"
Тема урока: "Почему ты изучаешь английский язык?".Тип урока: урок систематизации знаний учащихся.Цель урока - развивать навыки коммуникативной компетенции учащихся.Здачи урока:-практиковать учащихся в...
Методическая разработка урока английского языка в 8 классе Mass Media
Урок систематизации и обобщения знаний с использованием ИКТ...
Методическая разработка урока английского языка в 7 классе «Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века»
laquo;Английский язык XIX века и его отличия от языка XXI века» представляет собой одно из занятий тематической недели «Погружение в XIX век», которая проводится в ИТШ № 777 с 1 по ...
Методическая разработка урока английского языка по теме "В.Шекспир" (УМК: Афанасьева, О.В. Английский язык: 8 класс)
Методическая разработка содержит технологическую карту урока английского языка для 8 класса на тему «William Shakespeare» и презентацию к нему. Данный урок был проведен в д...