конспект урока в 7 классе по теме " Достопримечательности Лондона"
план-конспект урока по английскому языку (7 класс)

Серова Инна Сергеевна

Конспект урока с применением технологии групповой деятельности в рамках участия в конференции

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon sotm-3serova_konspekt_uroka.doc71.5 КБ

Предварительный просмотр:

 ТЕХНОЛОГИЯ ГРУППОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Серова Инна Сергеевна, МБОУ СОШ №3, г. Чехов, учитель английского языка

Тема урока: Достопримечательности Лондона.

Цель урока: Обобщить и систематизировать знания учащихся 7 класса по теме:                  "Достопримечательности  Лондона".

Задачи урока:

  • Активизация лексики по теме: "Достопримечательности Лондона";
  • Совершенствование знаний по теме «Страдательный залог»;
  • Развитие навыков диалогической речи;
  • Формирование оценочно-эмоционального отношения к миру, к культуре народа,  говорящего на этом языке;
  • Формирование представления о достижениях культуры в развитии общечеловеческой культуры;
  • Развитие ассоциативного мышления, языковой догадки, интеллектуальных и познавательных способностей;
  •  Повышение интереса к изучению английского языка;
  • Развитие умения достойно представлять себя и свою работу;
  • Развитие умения слушать и слышать собеседника;
  • Контроль и оценка знаний и умений учащихся по теме: " Достопримечательности Лондона ";
  • Обучение сотрудничеству в группе.

Оборудование: Карточки с упражнением по теме «Страдательный залог», карточки по теме «Достопримечательности Лондона», компьютер, экран.

Ход урока

1. Организационный момент.

T: Good morning, students!

S: Good morning, teacher!

T: Glad to see you again, sit down, please! How are you today?

S: We are fine, thanks! And how are you?

T: I'm fine, thank you.  

2. Речевая зарядка.

T: What` s the news?

S: I`ve got a new pencil case.

T: That`s fine! etc.

3. Определение темы урока.

Teacher: Well, look at the blackboard. There are some words, they tell us about our topic. What is our topic?

Students: Sights of London.

Teacher: Right! Let` s read the words

Tower

The Tower of London

Houses

Trafalgar Square

Abbey

Gallery

Palace

Parliament

parks

Do you know how to say them in Russian?

4. Работа в группах. Активизация лексического материала по теме «Достопримечательности Лондона».

T: Now, let's play the game "Agree or disagree". Split in three groups. You `ve got cards on the tables. Each of you takes the card, reads the sentence and agrees or disagrees. Repeat the statement if you agree and correct it if you disagree with it.

Учащиеся играют в игру "Согласись или не согласись" в трех группах. На столах в каждой группе находятся карточки с перевернутыми предложениями. Ученик из каждой группы по очереди вытягивает карточку, читает утверждение, а ученик из следующей группы должен согласиться с ним или опровергнуть его. Количество карточек соответствует количеству человек. Тянуть карточку и отвечать можно только один раз.

S1: London is the capital of Great Britain.

S2: I agree with you. London is the capital of Great Britain.

S3: Big Ben is in London.

S1: I agree with you. Big Ben is in London.

S2: The Queen lives in the Tower of London.

S3: I disagree with you. The Queen lives in Buckingham Palace.

5. Проверка домашнего задания. Активизация навыков диалогической речи. Работа в парах.

T: Thanks a lot. Now it's time to check up your homework. You have prepared the dialogues about London and now you have two minutes to remember them. Your time is up. Who is ready to start?

Учащиеся повторяют диалоги из домашнего задания в течение 2 минут. Затем учитель предлагает ученикам по очереди разыграть диалоги.

6.  Работа в группах. Активизация навыков чтения с полным пониманием.

T: Now look at the slide. Here in the squares you will see the descriptions of some sights in London. Choose the number and name the sights.

На экране прямоугольник с шестью окошками, каждое окошко имеет свой номер. Каждая группа дважды наугад выбирает номер. Прочитав описание достопримечательности, дает её название.

  1. It is very old. It has a long and cruel history. You can see it from the river Thames. It is not just one building. Many years ago the Kings and the Queens of Britain lived in this place (The Tower of London).
  2. It stands near the Houses of Parliament. It is really a bell. It weighs 13,720 kilograms. It has a deep tone and you can hear it on the radio. It is a famous clock (Big Ben).
  3. London's largest and most famous cathedral, built by Sir Christopher Wren (St. Paul's Cathedral).
  4. They stand beside the river Thames. You can also see them from Westminster Abbey. The country's leaders speak at this place. The famous clock Big Ben stands near them (The Houses of Parliament).
  5. London residence of the Queen, the principal seat of the monarchy. (Buckingham Palace)
  6. It is not far from the Houses of Parliament. It is a symbol of England. It was founded by St. Peter and built by King Edward in1065. Some famous people areburied there (Westminster Abbey).

7. Физкультминутка.

T: Stand up, please. Listen to me and say after me the poem and imitate my actions.

Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hips! Jump! Jump! Jump!
Hop! Hop! Hop! Stop! Stand still!
Good! Sit down, please!

8. Работа в группах. Совершенствование грамматических навыков по теме «Страдательный залог».

By the way, what can you tell me about the London Eye? Let` s learn more about it. You are to work in three groups.

Group 1

Read the text and open the brackets, using the Passive, listen to the group3 and learn more about the London Eye. Answer group 3 questions.

The London Eye is one of the most popular attractions in London, and it (1)________ (visit) by people from all over the UK and the world. It (2)____ (design) by David Marks and Julia Barfield for a competition which (3)_________ ( organize) by a British newspaper in 1994. The newspaper (4)__________( want) a new London building to celebrate the year 2000.

The Eye is 135 meters tall and it is the largest observation wheel in the world. Up to 800

people (5)______ ( carry) on it  at any one time. Marks and Barfield(6) ____ (design) and(7) _____(build) the Eye  in less than 16 months. More than 1,700 people (8)_____ (work ) on building the London Eye and much of it(9) ____ (build ) in other countries.

Group2

Read the text and put up questions to the first group to fill in the gaps. Listen to the group3 and learn more about the London Eye. Answer group 3 questions.

(1)______is one of the most popular attractions in London, and it is visited by people from all over the UK and the world. It was designed by David Marks and Julia Barfield for a competition which was organized  by a British newspaper in (2)_____. The newspaper wanted a new London building to celebrate the year 2000.

The Eye is (3)____tall and it is the largest observation wheel in the world. Up to (4)_____people are carried  on it  at any one time. Marks and Barfield designed   and  built the Eye  in less than ( 5) ___ months. More than 1,700 people worked  on building the London Eye and much of it was built  in other countries.

Group3

Read the text, fill in the gaps , put up questions to the underlined words. Read out the text to groups 1 and 2. Read your questions and listen to the group 1,2 answers.

The London Eye is one of the most popular attractions in London, and it (1)________ (visit) by people from all over the UK and the world. It (2)____ (design) by David Marks and Julia Barfield for a competition which (3)_________ ( organize) by a British newspaper in 1994. The newspaper (4)__________( want) a new London building to celebrate the year 2000.

The Eye is 135 meters tall and it is the largest observation wheel in the world. Up to 800

people (5)______ ( carry) on it  at any one time. Marks and Barfield(6) ____ (design) and(7) _____(build) the Eye  in less than 16 months. More than 1,700 people (8)_____ (work ) on building the London Eye and much of it(9) ____ (build ) in other countries.

 The wheel (10)____(develop) in the Netherlands. Experts in the Czech Republic and Italy(11)___( make ) some of the metal parts. The capsules which the people sit in (12) _____ ( make )in the French Alps and the glass(13)____( produce ) in Italy.

Работая над одним текстом одновременно в трех группах, но с разными заданиями, учащиеся совершенствуют свои грамматические навыки по теме «Страдательный залог», развивают навыки аудирования (слушают текст в полном варианте в третьей группе и отвечают на вопросы), а также  развивают навыки монологической речи, рассказывая о том, что узнали нового о колесе обозрения. А самое главное- все это происходит при совместной работе в группах.

9. Контроль выполнения задания.

Учащиеся проверяют правильность выполнения задания и рассказывают, что нового они узнали о колесе обозрения.

10. Рефлексия и выставление оценок. Работа в группах.

T: Now let`s fill in questionnaire.Учащиеся оценивают свою работу в группе. А затем капитаны подводят итоги. Учитель комментирует оценки.

Questionnaire

Groupwork

Friend A

Friend B

Friend C

Me

Working together

A)  everybody in the group has done the same amount of work

B) One or two people didn`t do anything

C) One or two people have done  most of the work

Time

A) we haven`t   finished the task

B) We` ve  spent too much time on the task

C)  we`ve  spent a lot of time talking before we start working

D) we`ve done the task

All of us think ………….

One person thinks …………

10. Итог урока. Задание на дом.

T:  Your hometask will be the following. You are to tell us about any place of interest in London you like, and if you want to have a five you should tell us about the same sight in Moscow. Our lesson is over. Thank you for your work! You were brilliant today. Goodbye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по теме "Достопримечательности Лондона" 7 класс

Конспект открытого урока "Достопримечательности Лондона" 7 класс УМК - "English-7" В.П. Кузовлев...

Урок-закрепление по теме "Достопримечательности Лондона"

Урок в форме КВН между 3 командами (по 5-6 человек в каждой) направлен на закрепление материала "Достопримечательности Лондона" (при обучении по УМК Enjoy English, для учеников 6-го класса). Время про...

Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме: "Достопримечательности Лондона". Автор УМК: Биболетова М.З.

Материал для проведения урока по английскому языку в 6 классе по теме: "Достопримечательности Лондона"....

Открытый урок по английскому языку в 7классе по теме :Разработка урока-экскурсии по теме "Достопримечательности Лондона"

познакомить с достопримечательностями Лондона,научить ориеноваться в городе по плану и карте...

Конспект урока английского языка в 5 классе на тему "Достопримечательности Лондона"

Цели урока:Образовательные1.     отработка и закрепление лексического материала по теме «Настоящее длительное время»;2.     развитие умения устной коммуникации ...

План-конспект урока-квеста по теме "Достопримечательности Лондона"

Урок-квесттема "Достопримечательности Лондона"включает в себя:- конспект- презентация- карта достопримечательностей Лондона- маршруты для команд...

Урок - презентация по теме "Достопримечательности Лондона"

Данный урок - презентация развивает познавательные навыки  учащихся 4 классов в области краеведения страны изучаемого языка, ознакамливая их  с достопримечательностями и культурой Лондона....