Тест, контрольные работы. 3 класс
тест по английскому языку

Шульгина Елена Николаевна

Тесты, контрольная работа

Скачать:


Предварительный просмотр:

V-I

  1. Переведите на русский язык.
  1. submarine; 2) visit; 3)to go on foot; 4) spaceship;

5) magic carpet; 6) airplane; 7) important; 8) the USA; 9)capital; 10) the Statue of Liberty; 11)solve; 12) shark; 13) starfish; 14)look angry; 15)funny;16) a dream;

17) spaceship; 18)cartoon; 19)unforgettable; 20) thrilling.

V-I

  1. Переведите на русский язык.
  1. submarine; 2) visit; 3)to go on foot; 4) spaceship;

5) magic carpet; 6) airplane; 7) important; 8) the USA; 9)capital; 10) the Statue of Liberty; 11)solve; 12) shark; 13) starfish; 14)look angry; 15)funny;16) a dream;

17) spaceship; 18)cartoon; 19)unforgettable; 20) thrilling.

V-I

  1. Переведите на русский язык.
  1. submarine; 2) visit; 3)to go on foot; 4) spaceship;

5) magic carpet; 6) airplane; 7) important; 8) the USA; 9)capital; 10) the Statue of Liberty; 11)solve; 12) shark; 13) starfish; 14)look angry; 15)funny;16) a dream;

17) spaceship; 18)cartoon; 19)unforgettable; 20) thrilling.

V-II

  1. Переведите на русский язык.
  1. travel; 2) country; 3)to travel by train; 4) helicopter;

5) ship; 6) job; 7)crew; 8)president; 9) Canada;

10) government; 11)New York; 12) favourite; 13)seahorse; 14) sea urchin; 15) pretty;16) Moon; 17)spaceman; 18)exciting; 19) impression;20) amusement park.

V-II

  1. Переведите на русский язык.
  1. travel; 2) country; 3)to travel by train; 4) helicopter;

5) ship; 6) job; 7)crew; 8)president; 9) Canada;

10) government; 11)New York; 12) favourite; 13)seahorse; 14) sea urchin; 15) pretty;16) Moon; 17)spaceman; 18)exciting; 19) impression;20) amusement park.

V-II

  1. Переведите на русский язык.
  1.  travel; 2) country; 3)to travel by train; 4) helicopter;5) ship; 6) job; 7)crew; 8)president; 9) Canada;

10) government; 11)New York; 12) favourite; 13)seahorse; 14) sea urchin; 15) pretty;16) Moon; 17)spaceman; 18)exciting; 19) impression;20) amusement park.

Контрольное чтение

3 класс

Unit II

  1. Likes, plays, kisses, speaks, reads, sleeps, teaches;
  2. speak well, sing very well, can read but not very well;
  3. flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents;
  4. It’s eight o’clock in the morning.
  5. reads English books, sees trees, sleeps in the afternoon, sits on the bench, eats well.

Контрольное чтение

3 класс

Unit II

  1. Likes, plays, kisses, speaks, reads, sleeps, teaches;
  2. speak well, sing very well, can read but not very well;
  3. flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents;
  4. It’s eight o’clock in the morning.
  5. reads English books, sees trees, sleeps in the afternoon, sits on the bench, eats well.

Контрольное чтение

3 класс

Unit II

  1. Likes, plays, kisses, speaks, reads, sleeps, teaches;
  2. speak well, sing very well, can read but not very well;
  3. flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents;
  4. It’s eight o’clock in the morning.
  5. reads English books, sees trees, sleeps in the afternoon, sits on the bench, eats well.

Контрольное чтение

3 класс

Unit II

  1. Likes, plays, kisses, speaks, reads, sleeps, teaches;
  2. speak well, sing very well, can read but not very well;
  3. flower, tower, shower, chair, bear, teddy bear, parents;
  4. It’s eight o’clock in the morning.
  5. reads English books, sees trees, sleeps in the afternoon, sits on the bench, eats well.



Предварительный просмотр:

Проверочная работа № 2. Unit 3.

  1. Напиши четыре действия, которые:
  • Ты умеешь делать хорошо _________________________________________

________________________________________________________________

  • Ты умеешь делать, но не очень хорошо ______________________________

________________________________________________________________

  • Ты умеешь делать очень хорошо ____________________________________

________________________________________________________________

  • Ты не умеешь делать _____________________________________________

8/

  1. Сделайте подписи к картинкам:

http://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=9f1c60bc1505987bb3050136a1a268e3-63-144&n=21   http://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=ff741b45dfaf2a7526233d2469913135-63-144&n=21       http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=b9974df525e6dc5c5c485483a9243952-121-144&n=21     http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=a5a26a40c2711aeed15c56544e6b0350-66-144&n=21        http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=942ab6e435992f40655b762103ba6475-84-144&n=21

____________________________________________________________________________________

http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=4f90d82d430c5b4a23a4a7db6ce4a4b2-35-144&n=21    http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=ada66f84d102771eae2779415ccbd94a-45-144&n=21    http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=58df31db9abaf3c2b8d4a6ffb4e5e8df-58-144&n=21     http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=feebce5bb14aff13fd1e566bfbf6dcb2-126-144&n=21      http://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=e9b3e76cac2b27930dc2bc3c24829e65-12-144&n=21

____________________________________________________________________________________  10/

  1. Напиши к каждому звуку по два слова:

[ ai ]  ______________________________________________________________

[ ju: ]  ______________________________________________________________

[ au ]  ______________________________________________________________

[   u ]  ______________________________________________________________

4/

  1. Вставь пропущенные  притяжательные местоимения из рамки:

My,    his,    her,    its,    our,    your,    their

  • I like ____________ house. It is big, ______________ roof is red.
  • Dave and Ann help _____________________ parents in the evening.
  • Harry feeds _____________ pets in the morning.
  • Jane likes flowers. _______________ flowers are nice.
  • Where are _______________parents, Nick? – They are in Moscow.
  • Pete and I kiss ______________ mum goodnight in the evening.

7/

  1. Что или кто может иметь эти качества?
  • A mouse can be white.
  • _________________________________ can be strong.
  • _________________________________ can be bright yellow.
  • _________________________________ can be new.
  • _________________________________ can be young.
  • _________________________________ can be slow.
  • _________________________________ can be narrow.
  • _________________________________ can be grey.
  • _________________________________ can be dark.

8/

  1. Ответь на вопросы:
  • What colour is the sun? ____________________________________________________________
  • What colour is the sky? ____________________________________________________________
  • What colour is the frog? ___________________________________________________________
  • What colour are the bears? _________________________________________________________
  • What colour are the pigs? __________________________________________________________

10/

  1. Напиши названия цветов.

Белый - __________________________          Коричневый - _______________________________

Розовый - ________________________           Серый - ____________________________________

Желтый - _________________________          Фиолетовый - ______________________________

Красный - ____________________________  Голубой - __________________________________

Черный - _____________________________  Оранжевый - _______________________________

Зеленый -____________________________    Светло-зеленый - ___________________________

Ярко-желтый - _____________________________________________________

Темно-серый - _____________________________________________________

14/

61/

                                                         

            Оценка:                



Предварительный просмотр:

Проверочная работа

  1. Посмотри на имена людей в рамке и расставь их по двум колонкам (женщины и мужчины).

                           http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=608922736573d5ea22751cd5e118cb8e-32-144&n=21                                                          http://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=91bec7acb37854f630af0a3e001e9a3e-49-144&n=21

_____________________________________                             ____________________________________

_____________________________________                             ____________________________________

_____________________________________                             ____________________________________

_____________________________________                          _____________________________________

_____________________________________                           ______________________________________

10/

  1. Закончи этот текст, выбрав правильную форму глагола: have или has.

May _____________ a very big family. She _______________ parents, grandparents, two sisters and three brothers. Her big brother is a student. He ________________ a small red car. Her grandparents are on their farm now. They ___________________ cows, horses, sheep and pigs on their farm. Their hens _________________ yellow little chicks. They are cute. They _____________

small  yellow wings and short yellow tails. May likes the farm and the chicks.

6/

  1. Расшифруй названия дней недели и напиши их по порядку.

  1. ___________________________________________________
  2. ___________________________________________________
  3. ___________________________________________________
  4. ___________________________________________________
  5. ___________________________________________________
  6. ___________________________________________________
  7. ___________________________________________________

7/

  1. Прочитай сколько разных коробок стоит в магазине и напиши число в скобках цифрой.

  1. Twelve (______) green boxes
  2. Nine (______) white boxes
  3. Fourteen (______) blue boxes
  4. Seventeen (______) purple boxes
  5. Sixteen (______) black boxes
  6. Twenty (______) red boxes
  7. Eighteen (______) grey boxes
  8. Thirteen (______) green boxes
  9. Eleven (______) yellow boxes
  10. Fifteen (______) brown boxes



Предварительный просмотр:

Name _______________________________

  1. На фото изображена английская семья: папа, мама и дочь. Напиши фамилию семьи.       http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=6e8349484bddbd35b07d7121054042a5-46-144&n=21

Polly Gordon

___________________________________

  1. Закончи предложения, вставляя it’s или its.
  1. I can see a big dog. ______________ name is Rex.
  2. Where is my teddy bear? _______________ on the chair.
  3. Jane has a doll. __________in the dollhouse.
  4. What colour is the ball? ________ red.
  5. What time is it? ___________ twelve o`clock.
  6. Where is your school? ____________ in Green Street.
  7. Is your pet a cat? What is _________ name?

Проверочная работа. Unit 5.

Name _______________________________

  1. На фото изображена английская семья: папа, мама и дочь. Напиши фамилию семьи.       http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=6e8349484bddbd35b07d7121054042a5-46-144&n=21

Polly Gordon

_____________________________

  1. Закончи предложения, вставляя it’s или its.
  1. I can see a big dog. ______________ name is Rex.
  2. Where is my teddy bear? _______________ on the chair.
  3. Jane has a doll. __________in the dollhouse.
  4. What colour is the ball? ________ red.
  5. What time is it? ___________ twelve o`clock.
  6. Where is your school? ____________ in Green Street.
  7. Is your pet a cat? What is _________ name?


Предварительный просмотр:

Контрольная работа в 3 классе

Unit III

V-I

  1. Выберите одно из двух слов, чтобы заполнить пропуски в предложениях.
  1. I like my (new/young) kite: it is very good.
  2. Sparrows are (weak/strong).
  3. We can see (new/ young) flowers in the park.
  1. Впишите в эти предложения нужные по смыслу слова- can или  can’t .
  1.   Horses___ run very well.
  2.  Turtles___ swim.
  3. Dogs___ eat flowers.
  1. Прочитай эти ряды слов и реши, какое слово в каждом ряду лишнее.
  1. pink, purple, white, low, grey
  2. thin, thick, narrow, fat, window
  3. sparrow, kangaroo, flag, mouse, fish
  1. Переведите на русский язык.

1)A young cook,2) a new car, 3)a weak horse, 4)a fat cat, 5)a thick book, 6)a bright morning, 7) light blue,8) a big window, 9)a narrow street,10) a big sparrow,11) the big rainbow.

 

Контрольная работа в 3 классе

Unit III

V-II

  1. Выберите одно из двух слов, чтобы заполнить пропуски в предложениях.
  1. Cows and horses are big and (weak/strong).
  2. My (new/ young) book is (fat/thick).
  3. We can see a/an (old/ young) tower by the lake.
  1. Впишите в эти предложения нужные по смыслу слова- can или  can’t .
  1. Birds__ run very well.
  2. Bears___ eat fish.
  3. Frogs___ sing.
  1. Прочитай эти ряды слов и реши, какое слово в каждом ряду лишнее.
  1. house, ship, car, plane, lorry
  2. parent, school, girl, grandfather, pupil
  3. black, grey, thin, red, green
  1. Переведите на русский язык.

1)An old cook, 2)a thick book, 3)a thin cat,4) a weak boy, 5)a young parent, 6)the bright sun,7) light green, 8)a low window, 9)a narrow room, 10)a funny sparrow, 11)under the rainbow.


Предварительный просмотр:


Предварительный просмотр:

Контрольная работа за III четверть.

Name _____________________

  1. Закончи этот текст, выбрав правильную форму глагола: have или has.

May _____________ a very big family. She _______________ parents, grandparents, two sisters and three brothers. Her big brother is a student. He ________________ a small red car. Her grandparents are on their farm now. They ___________________ cows, horses, sheep and pigs on their farm. Their hens _________________ yellow little chicks. They are cute. They _____________

small  yellow wings and short yellow tails. May likes the farm and the chicks.

6/

  1. Закончи предложения, используя в них названия профессий и занятий.
  1. Mr Green plays tennis. He is a tennis _____________________________________________
  2. Mrs Brooks sings songs. She is a _________________________________________________
  3. Mr White runs very well. He is a good ____________________________________________
  4. Mr Brown teaches schoolchildren. He is a _________________________________________
  5. Mr Jimmy Finn skates well. He is a good __________________________________________

5/

  1. Выбери правильную форму глагола и обведи этот глагол.
  1. I (like/likes) to ski and my sister Mary (like/likes) to skate.
  2. My dad (read/reads) old thick books.
  3. My friend and I (dance/dances) very well.
  4. Mr Harris (ride/rides) in the park on Sundays.
  5. Little Roy (sleep/sleeps) in his little bed by the window.
  6. The song is very good. We (sing/sings) it again and again.
  7. Horses and cows (have/has) long tails.
  8. May (say/says) today is her birthday.

9/

  1. Ответь на вопрос «Что случилось?» в соответствии с картинками.
  1. What’s the matter, Mary? - _____________________________________ http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=0f2046c2156f811f75802950666fcb6b-85-144&n=21
  2. What’s the matter, Don?-_______________________________________ http://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=f5589fe621be8cbe42c00b523d2dee37-117-144&n=21
  3. What’s the matter, Polly?-______________________________________ http://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=33f4cb856c24e4a1bedfb5b27f5609be-44-144&n=21
  4. What’s the matter, Tom?-______________________________________ http://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=0f220b94a4214f44fb90b35d57a4af24-79-144&n=21

8/

  1. Поставь в пропуски подходящие слова и переведи вопросы и ответы на русский язык.
  1. ___________ the bird in the cage? – No, it isn’t.

________________________________________________________________________

  1. ___________ you a doctor? – No, I’m not.

________________________________________________________________________

  1. ___________ you students? – Yes, we are.

________________________________________________________________________

  1. ___________ you speak English? – Yes, we can.

________________________________________________________________________

  1. ___________ he ride a horse? – No, he can’t.

________________________________________________________________________

  1. ___________ you have pets? – Yes, I do.

________________________________________________________________________

  1. ___________ you have a turtle? – No, we don’t.

________________________________________________________________________

  1. ___________ she like flowers? – Yes, she does.

_________________________________________________________________________

  1. ___________ he play tennis well? – No, he doesn’t.

_________________________________________________________________________

9/

  1. Закончи эти вопросы с помощью вспомогательных глаголов Do илиDoes.

  1. _____________ you ride your bike in the street or in the park?
  2. _____________ Rose speak French or English?
  3. _____________your parents like sport?
  4. _____________this boy play computer games?
  5. _____________the cat sleep in the hall?
  6. _____________Jane and Mary swim well?

  1. Распредели слова в две колонки:

gym, girl, cage, giant, good, stage, game, page, general, go, sledge, granny, hungry, green.

                    звук   [ʤ]                                                   звук  [g]



Предварительный просмотр:

________________________ Name, Surname

Проверочная работа № 1. Unit 1.

Задание 1. Посмотри на картинки и составь из букв соответствующие слова.

Пример:                             bike    https://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=5e3c64bf66b03ef00afcbb22b68a4e77&n=33&h=190&w=323

  1. https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=ec3e78101cb04c1c872c90c30b9af13d&n=33&h=190&w=339                                          __ __ __ __
  2. http://www.tourprom.ru/site_media/images/news/21781/baby_1.jpg                                            __ __ __ __
  3. https://im3-tub-ru.yandex.net/i?id=ebad499ee984a975de6e28794712502a&n=33&h=190&w=160                                                                   __ __ __ __ __ __ __ __
  4. https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=a4f872c7b4f353aafb0391145f45d51e&n=33&h=190&w=325                                 __ __ __ __
  5. https://im1-tub-ru.yandex.net/i?id=d73783b9755241544255ff106b49f33f&n=33&h=190&w=214                                           __ __ __ __
  6. https://im2-tub-ru.yandex.net/i?id=723aaca7af2577dde9da2f7bfb0628d7&n=33&h=190&w=254                                                            __ __ __ __ __ __ __

Задание 2. Закончи текст словами из рамки.

look,           ping-pong,        run,         sing

Look at my sister and my brother. They like to play _________________________ in the park. I like to ride my bike and ________________ funny songs. __________________ at my pets Bingo and Rex. They like to _______________ under the trees. We are happy.

Задание 3. Прочитай предложения. Выбери нужные местоимения в скобках и обведи их.

  1. My little brother is at skating rink now. (Her/His) friend is at skating rink too.
  2. James has a big house. (His/Its) roof is green.
  3. I can see a kangaroo. (Its/Her) coat is brown.
  4. My granny and (her/his) dogs are by the lake in the morning.
  5. Sally is a schoolgirl. (She/Her) schoolbag is pink.
  6. Pete and (his/her) mother are in London now.
  7. My brother and (his/her) dog are in the park at 3 o’clock in the afternoon.

Задание 4. Закончи следующие тексты, заполнив пропуски нужной формой глагола – have или has.

  1. Tom Cook ______ a big house. His house _____ five rooms. The house is by the park.
  2. Mark and Pete like bikes. They _____ four bikes: Mark _____ two bikes and Pete ____ two bikes. They ride the bikes in the afternoon.
  3. I _____ a sister. Her name is Sally. Sally and I _____  two cats: a black cat and a red cat.

Задание 5. Прочитай текст и утверждения после него. Если утверждение верное, поставь плюс (+), если нет - минус (-).

This is my house. It is by the pond. My house is big and cute. It has a green roof. I sleep in my bedroom. I have roses and tulips by the house. They are pink, purple and red. I like to run by the pond and ride a bike in the afternoon. I have a pet dog. Its name is Molly. Molly and I swim in the pond.

  1. I have a house.

+

  1. My house is by the lake.

  1. I have a big house.

  1. My house has a green roof.

  1. I have roses and tulips in my bedroom.

  1. I ride a bike in the evening.

  1. Molly is my pet.

  1. My pet and I swim in the pond.

Задание 6. Вставь в слова пропущенные буквы.

  1. Lo __ k! We have brown sto __ kings.
  2. I ride a b __ke in the mo __ ning.
  3. At ei __ ht o’clock we ride to s __ hool.
  4. I can see a clo __ n. He is fu __ ny.
  5. This kang __ roo can j__ mp and run fast.

Задание 7. Переведи на русский язык.

  1. This tulip is not red. It is a black.______________________________________________
  2. That student is good. _______________________________________________________
  3. These girls play in the park in the afternoon.  ____________________________________
  4. Those clowns are funny. _____________________________________________________


Предварительный просмотр:

Проверочная  работа

Ф.И.О. ________________________________

1)Запиши слова из рамки в соответствующую графу таблицы.

giant, flower, diary, shower, tired, fire, tower, our

[aʊə]                                                                         [aiə]

2)Закончи эти вопросы с помощью вспомогательных глаголов Do илиDoes.

  1. _____________ you ride your bike in the street or in the park?
  2. _____________ Rose speak French or English?
  3. _____________your parents like sport?
  4. _____________this boy play computer games?
  5. _____________the cat sleep in the hall?
  6. _____________Jane and Mary swim well?

3)Выбери правильные формы глаголов, чтобы закончить текст.

Today (am/is/are) my birthday and I (am/is/are) very happy. I (have/has) very good presents. My presents (am/is/are) in my bedroom now. My parents, friends and I (am/is/are) at table. I (see/sees) nine candles on the table. My mum (say/says), “Happy birthday, son! Be happy1” I (say/says), “Thank you, mum.” My parents and friends (sing/sings) a Happy birthday song. I (like/likes) my birthday.

Проверочная  работа

Дата: ________________________

Ф.И.О. ________________________________

1)Запиши слова из рамки в соответствующую графу таблицы.

giant, flower, diary, shower, tired, fire, tower, our

[aʊə]                                                                         [aiə]

2)Закончи эти вопросы с помощью вспомогательных глаголов Do илиDoes.

  1. _____________ you ride your bike in the street or in the park?
  2. _____________ Rose speak French or English?
  3. _____________your parents like sport?
  4. _____________this boy play computer games?
  5. _____________the cat sleep in the hall?
  6. _____________Jane and Mary swim well?

3)Выбери правильные формы глаголов, чтобы закончить текст.

Today (am/is/are) my birthday and I (am/is/are) very happy. I (have/has) very good presents. My presents (am/is/are) in my bedroom now. My parents, friends and I (am/is/are) at table. I (see/sees) nine candles on the table. My mum (say/says), “Happy birthday, son! Be happy1” I (say/says), “Thank you, mum.” My parents and friends (sing/sings) a Happy birthday song. I (like/likes) my birthday.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тест: "Контрольная работа по физической культуре для 9 класса"

Всего заданий в тесте: 15.Критерии оценивания (5-бальная):  "5" не менее 85% макс. баллов;  "4" не менее 70% макс. баллов;  "3" не менее 50% макс. баллов;Засчитывать только 100% в...

Проверочная работа (самостоятельная работа, тест, контрольная работа, географический диктант) по теме "На какой Земле мы живём" (§2-4, к учебнику А. И. Алексеева, В. В. Николиной, Е. К. Липкиной "Полярная звезда", 5 класс)

Предназначение работы.Данная проверочная работа предназначена для закрепления изученного материала по теме "На какой Земле мы живём" (§2-4, к учебнику А. И. Алексеева, В. В. Николи...