План – конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе по теме: “Bookworms”
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)
Цель урока: систематизировать и обобщить знания по прочитанным текстам, формировать УУД.
Задачи:
Обучающие:
- овладение навыками смыслового чтения;
- закрепление лексических единиц по изученной теме;
Развивающие:
- развитие памяти, внимания, умения слушать и слышать учителя и одноклассников;
- освоение способов решения проблем поискового характера;
- активизация навыков аудирования и чтения;
- формирование навыков работы в паре;
Воспитательные:
- воспитывать интерес к книгам и английскому языку;
- формирование чувства ответственности за команду;
- воспитание уважительного отношения друг к другу;
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
bookworms.zip | 655.66 КБ |
Предварительный просмотр:
План – конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе
Тема: “Bookworms”
Цель урока: систематизировать и обобщить знания по прочитанным текстам, формировать УУД.
Задачи:
Обучающие:
- овладение навыками смыслового чтения;
- закрепление лексических единиц по изученной теме;
Развивающие:
- развитие памяти, внимания, умения слушать и слышать учителя и одноклассников;
- освоение способов решения проблем поискового характера;
- активизация навыков аудирования и чтения;
- формирование навыков работы в паре;
Воспитательные:
- воспитывать интерес к книгам и английскому языку;
- формирование чувства ответственности за команду;
- воспитание уважительного отношения друг к другу;
Тип урока: урок закрепления знаний, выработки умений и навыков
Ход урока
1. Организационный момент. Приветствие.
Good morning, boys and girls! I am glad to see you! How are you? Today we have unusual lesson. There are some guests at the lesson. Please, greet our guests!
(Учащиеся поворачиваются и приветствуют гостей)
Учащиеся приветствуют учителя, включаются в речевую деятельность.
(Постановка цели урока)
Teacher: Pupils,how are you?
Pupils: Fine, thanks.
Teacher: What are you doing?
Pupils: We are preparing for our lesson.
Teacher: Do you like reading?
Pupils: Yes, we do.
Teacher: Is it important to read much?
Pupils: Yes, of course.
Teacher: What would you think we will talk about today?
Pupils: Books.
Teacher: You are right. That is the tjpic jf our todays lesson.
Cлайд 1
Are you bookworms? We will check it now.
Слайд 2
We will do a lot of different tasks at the lesson today.
Слайд 3
2. Фонетическая зарядка
Now there is the phonetic drill for you. Nikita will be our teacher and everybody repeat all the words after him.
( Учащиеся делают фонетическую зарядку, повторяют слова в настоящем и прошедшем времени)
Слайд 4
3. Введение новой грамматической темы
Teacher: Now we will learn a new grammer rules: The Past Simple Tense.
Look at the presentation, please.
The Past Simple Tense. Прошедшее простое время.( Things that have already happened)
( Ученики читают примеры)
Teacher: Read the examples, please.
I walk to school – I walked to school.
I jump on my bed - I jumped on my bed.
Teacher: The action took place in the past. Please, give me some your examples.
( Учащиеся приводят свои примеры предложений в прошедшем времени)
Teacher: The irregular verbs have – ed at the end of the word. But irregular – have some special forms. You should learn tham by heart.
Слайд 5
Now you know The Past Simple Tense very well and if you want to retell the text you should use this tense.
4. Введение новой лексики
Слайд 6
Teacher: Pupils, let us get aquaintence with the new words.
- Comedy - Adventure - Humorous - Fairy tale
- Science - Fiction - Story - History
- Drama - Mystery - Biography
Cлайд 7
5. Тренировочные упражнения
Teacher: Now you have learned all types of books. Try to match the types of stories to their descriptions.
1-D 2-E 3 –G 4 –F 5 –С 6 –B 7-A
Teacher: You have done it very well. You matched all descriptions rightly.
Слайд 8
6. Reading. Работа с текстом.
Teacher: Look at the screen, plese. There are some new vocubulary for you.
Right now let us learn them by heart.
(Учащиеся читают слова и запоминают их наизусть)
Слайд 9
Teacher: There are some of the greatest names in fiction. May be you know some of them?
(Учащиеся отвечают кого узнали: Агату Кристи, Эркюля Пуаро)
Teacher: Now I will give you time to deal with texts. Read the texts and think of 2 or more questions about this fictional characters.
(Учащиеся читают тексты, после чего придумывают по 2 вопроса о этих выдуманных персонажах)
(Каждая группа задает другой группе по 2-3 вопроса)
1. Who was the “Queen of crime?”
Agata Christie was.
2. Who could solve mysterious cases and had extraordinary power?
Sherlock Holmes
3. What is the name of Holmess companion?
Dr Watson
4. What did Captain Nemo find?
The strange creatures and underwater city.
7. Развитие монологической речи
Teacher: Maybe you will try to tell us something about this famous people?
(Учащиеся делают небольшие пересказы по содержанию прочитанных текстов)
Слайд 10
Слайд 11
(Учащиеся читают текст еще раз и деют упражнение «Верно» «Неверно»
Teacher: Read the text again and say if the sentences true or false
1-t 2-f 3-f 4-t 5-t 6-f
8. Аудирование( развитие умения выборочно понимать на слух необходимую информацию)
Teacher: Listen to the tape, please fnd answer the questions.
Слайд 12
Now explain the words in bold, please. And match them to their synonyms.
Teacher: Well done! You can use all these adjectives by describing of people.
9. Speaking. Говорение ( развитие умения передавать фактическую информацию по прочитанному тексту)(монологическая речь)
Just imagine, pupils, you are one of this people. Introduce yourself and talk to the class about your life. You can use all information which you have received during the lesson.
(Учащиеся ведут краткий рассказ о себе от имени персонажей: Мисс Марпл, Эркюля Пуаро, Шерлока Холмса, остальные)
Teacher: Think of two questions of these people,please.
1. Do you always solve crimes with a partner?
2. Whe do you help people?
Holmes: I am investigating now one crime. At first glance its ordinary case, but it is not so. Can you help me to solve this riddle and put criminals?
(На столе лупа и текст с очень мелкими словами и пропусками, учащиеся его восстанавливают)
9.Домашнее заданиеYour homework for the next time: to learn the words by heart
10.Рефлексия. Подведение итогов урока
We are at finish of our lesson. What new we have learned today? Come to this table and fill your cluster.
(Учащиеся крепят на дерево листочки с названиями видов жанров, с которыми познакомились на уроке)
Our lesson is over. You have worked very hard today.Thank you or your work.Goodbye!
Agatha Chuistie is the worlds best known mystery writer. Agatha Christie was burn in Devon, Endland in 1890.Ytr parents were rich settlers from the USA/ She has got 2 sisters and a brother.Agatha has got good educftion.She created many fictional detectives. Her books are translated into many languages.
Sir Arthur Connan Doyle was burn in Edinburgh,Scjtland in 1859.He studied medicine at the university of Edinburgh.In 1886 appeared his first story about Sherlock Holmes.In1912 app.”The lost world”The stories of Sir Arthur Connan Doyle are written logicaly and extremely exciting/His stories are known all over the world.
Jules Vern is a worldknown writer.He was born in 1828 in a family of lawer.From childhood he liked adventure stories.He had a great imagination and wrote several adventure stories.During his life he created 65 novels.It is always inneresting to read about his mysterious characters.
I am Miss Marple.I am a detective. I am famous for my neat appearance, my obsession with order. I like to invistigate crimes. On the other hand I am a typical detective. At first glance I am an ordinary old lady who loves knitting and gossip but I cfn solve many problems.
Hercule Poirot
I am Hercule Poirot, a Belgian detective.I am famous for my neat my neat appearance and use of phychology in my investigations of crimes. At first glance I look like usual man, but I am a typical detective with a great pleasure I help people to find a morder.
Sherlock Holmes
I am Sherlock Holmes. I am a detective.I can solve all my mysterios cases/I think always logically and I have extraordinary powers.I wear a cap and a hat, smoking a pipe and use a magnifying glass.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «Natural Disasters»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 8а классе. Урок проведен 4.10.2010 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 8 кл. UNIT 1, Section 5. Учитель - Багдасарян Сусанна Г...
План-конспект открытого урока по английскому языку Тема: "Говорим о родственниках. Активизация лексики по теме «Семья»" по УМК «Enjoy English»: М. З. Биболетова, 6 класс
Данный план-конспект урока может помочь учителю при подготовке к уроку по теме "Семья" по УМК "Enjoy English": М. З. Биболетова, 6 класс...
план-конспект открытого урока по английскому языку 6 класс
открытый урок по английскому языку 6 класс...
План-конспект открытого урока по английскому языку 2 класс
План-конспект открытого урока по английскому языку 2 класс по теме "Моя семья"...
План-конспект бинарного урока по английскому языку 5 класс по теме достопримечательности России
План-конспект бинарного урока по английскому языку 5 класс разработан на основе УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. "Rainbow English" и совместно с предметом Культура Бурятии....