« Алиса в стране чудес» « Alice in Wonderland»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Куджева Лилия Нигматулловна

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе. Целью данного урока является увеличение языкового запаса учащихся, развитие коммуникативных навыков;  выработка умений самостоятельно применять знания в комплексе, в новых условиях. Творческая инициатива детей.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл vnek.meropriyat_alisa_v_strane_chudes_5_kl.docx156.74 КБ

Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку в 5 классе.

Форма мероприятия: урок с элементами инсценизации сказки

« Алиса в стране чудес» « Alice in Wonderland»

Подготовила: Куджева Л.Н. - учитель английского языка

Цель: Увеличение языкового запаса учащихся, развитие коммуникативных навыков;  выработка умений самостоятельно применять знания в комплексе, в новых условиях.

Задачи:

  1. Образовательная: расширить лексический запас  учащихся; тренировать практику речи
  2. Воспитательная: воспитать чувства сотрудничества; выработать умения осуществлять общение ( в том числе иноязычное) в подгруппе и в классе;
  3. Развивающая: развивать  грамматические и лексические навыки; развитие монологической речи,  расширение  кругозора  учащихся в области литературы, культуры, повысить мотивацию к изучению ин. языка,

Оборудование: мультимедийная установка, ДВД диски, видеоролик подборки частей мультфильма, песня аудио, иллюстрации к произведению Льюиса Кэррола « Алиса в стране чудес», раздаточный материал

Тип урока: урок комплексного применения знаний (УКПЗ)

                                              Ход урока

На доске иллюстрации к сказке « Алиса в стране чудес»

  1. Орг .момент. Приветствие и актуализация опорных знаний

( Приветствие детей, установка задачи урока)

Good morning, boys and girls! I am very glad to see you. Sit down, please. Today we have unusual lesson. Please, greet our guests!

Today we are going to travel to an amazing wonderland.

(Просмотр начала м/ф « Алиса в стране чудес»

Who is it? Tell me, please what fairy tale is it? What is the name of the girl? What is the title of the fairy tale?( Alice inWonderland)

        -You are right, my friends. She  is from the fairy tale  Alice in Wonderland

(озвучивает тему  урока)(слайды- 1,2,3)

    Today we will travel to Wonderland and will try to help  The White Rabbit, to learn new words, and do some interesting  exercises. We will   work in three  groups.

You know, that The White Rabbit always in a hurry. And today the Duchess is waiting  for him. Let us help him to find The Duchesss castle. And Alice, The Hatter and  The Cheshire Cat help us to do it.

(отвечают на вопросы слайды- 4, 5)

  1. Фонетическая разминка

Now, the phonetic drill. But it is not simple phonetic exercise but the task also at the same time. ( слайд – 6)

Now, go on with our tasks.

(Вешает  путеводитель и карту маршрута белого кролика на доску)

And now The White Rabbit  is in a wonderful forest and he meets his friend, the Hatter. However, the Hatter wants always to listen to tongue twister.

The Hatter: Please, read the tongue twister. Who will be the best will get more points.

(Шляпник дает задание всем группам прочитать скороговорки, лучшая группа получает очко)(слайд – 7)

Twinkle, twinkle, little bat                 Twinkle, twinkle, little star,

How I wonder that you ate!               How I wonder what you are.

Up above the world you fly                Up above the world so high

Like a tea tray in the sky.                     Like a diamond in the sky.    

                     Once there lived the  little Alice

                     Who travelled to a strange palace

                     She followed a rabbit

                     Who had a bad habit

                     To run very quickly from Alice.

The Hatter: Who will be the quickest in a group?

(Каждая группа награждается знаком отличия)  

The White Rabbit goes through the forest and  meets  Alice. Alice can´t   do her homework. Help Alice do it and check yourself. Work in groups.

(Алиса дает задание)

( На столе  части слова на карточках, учащиеся собирают из них словосочетания)(слайд – 8)

Alice: Please, make up the expressions

a pair of gloves              mad queen                         an angry voice              

the great hall                  knocking the door           fairy tale

an angry voice               fairy tale                              tea party

The White Rabbit          drink me                             white gloves

tea party                          The rabbit´s voice            look curious

(Каждая группа награждается знаком отличия, самая быстрая получает очко)  

3.Физразминка

You are tired now. Let us have some   rest and sing a song!

(Исполняют песню  If you happy and you know it clap your hands)

4.Освоение нового знания

Look at the map, please.

(Обращает внимание на  карту-путеводитель )

Look! Where is the Hatter? Where is Alice? Look at the screen.

There are many magic  words to learn in the city. Repeat them after the Red Queen, please. (слайд – 9)

Ве scared- испугаться ч-л                have

Care about- заботиться                     invite

Shout-кричать                                      like

Mad- сумашедший                             have      

Calm- успокаивать                             are

Rude- грубый                                        like

Be lost- потеряться

Alice: Now, complete the sentences, please.(слайд – 11)

1.Use of a book, 2.see nothing, 3.no marmalade, 4. Was out of sight, 5. other side of the Earth

The White Rabbit: I wrote a letter to queen but I  didn't  know the verbs. Help me, please.  

(Дети читают письмо и заполняют пропуски)

                                      The letter of  White Rabbit

(Смотрят на экран и сверяются с оригиналом) (слайд – 12)

5. Закрепление материала

Игра “A wonderful flower”

(Объясняет следующее задание)

The QUEEN : Now our rabbit forgot what  true is and  what is false. A wonderful flower helps  him. Choose your favorite  color and say what true is and what is false.

 (Выходят по очереди к доске, отрывают лепесточки и зачитывают вопросы) (слайд – 13 – 14)

  1. There were no pictures in the book Alices sister was reading.
  2.  Alice liked that book very much.
  3. Alice dropped the jar when she saw that there was no marmalade.
  4. Dinah (Alices cat) was three years old.
  5. Alice and her sister are by the river.
  6. The Rabbit asks Alice to follow her.
  7. The Rabbit speaks to Alice.
  8. The Rabbit was 50 years old.

The QUEEN : And now, find the opposides.

(слайд – 15)

6. Литературный практикум

Выходят по очереди герои и рассказывают о себе.

                                                    The Hatter

I am a crazy Hatter. I think I am  clever. I met Alice in Wonderland.

I like having tea parties with my best friends the White Rabbit  and the Dormouse. (слайд – 16)

                                             Alice

I am Alice. I am clever and nice. I am brave also. But I have such disadvantage as curiosity. As I know “Curiosity killed the cat”

( слайд – 17)

                                    The White Rabbit

I am The White Rabbit. I am clever. I have got many friends. Among them The Hatter and Alice. I am always in a harry. Thats why  I have no time to say “Hello” and  “Goodbye” ( слайд – 18)

                                     The Cheshire Cat

I am  the Cheshire Cat. I have got extraordinary power. I am known

with the ability to appear and disappear. I am always  mysterious

smiling.  ( слайд – 19)

                                    The Red Queen

I am the Queen of Hearts. I am mean, nasty and cruel. I rule the

Wonderland. I have got a sister but I don’t  love  her. And I don’t have

any friends.   ( слайд – 20)                                        

All we have learned will help us to describe the clothes of  the main heroes.

7.Рефлексия. Подведение итогов.

(Обращает внимание на расположение белого кролика)

The White Rabbit is at the  place now. We do it. Well done!

(Задает вопросы)

What new have we learnt today?

(Радуются достижениям, оценивают результаты по значкам отличия.

(Отвечают на вопросы учителя)

You were  clever today. And now count what group was the best?

We  helped The White Rabbit to find the castle .

And  he had helped us to learn the new words.

We played a lot.

We had fun and  did a lot of interesting exercises.

You were  clever today. And now count what group was the best?

                            The letter of  White Rabbit

I am White Rabbit. My birthday …..on 1 st of  April. I am proud of this fact. English Queen Elizabeth was burn in April too.

Well, I didn't….. a birthday party because my house isn't big. I didn't ….. my best friends. I live with Doormouse  and Hatter in a terraced house. There isn't a garden in front of it. 

Our house is quite small. I …… drawing Dormouse forces to sleep in the teapot. Hatter …… fond of drinking tea every day.

We ….  a  big collection of coins. We began to collect coins many years ago. There……  more than 200 coins from different countries in our collection. Some of them are gold. We would…..  to give this collection to our Queen.  We are going to get a new big house with a small garden.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Упражнения к книге для чтения на английском языке "Алиса в стране чудес" Л.Кэролла (адаптировано, обработка Г.К.Магидсон-Степановой), материалы к обобщающему уроку "Путешествие по стране чудес"

Методические разработки заданий к книге Л.Керолла "Alice in wonderland" включают упражнения по главам. Разработка итогового урока- путешествия. Цель урока- обобщение умений и навыков в игровой форме- ...

Сценарий последнего звонка "Алиса в стране чудес"

Сценарий составлен по мотивам книги "Алиса в стране чудес"...

Игра-путешествие Алиса в стране чудес

Интегрированный урок Английский язык + математика. Позволяет по-новому взглянуть на привычные предметы....

Задачи по комбинаторике "Алиса в Стране Чудес"

Задачи для инегрированного урока по математике и английскому языку "Алиса в Стране Чудес".  Урок был построен на чередовании сцен из сказки про Алису, которые, конечно, произносились на английско...

Сценарий "Алиса в стране чудес"

Сценарий написан по одноимённому мультфильму, постановка весёлая, в ней присутствуют песни, рифмовки, этот сценарий является продолжение практической работы по теме "Лингвосоциокультурный компонент в ...

Игра-квест “Алиса в Стране чудес”. “Alice in Wonderland”

Игра-квест “Алиса в Стране чудес”, автор: Ачилдиева Т.А.Английский язык, 5 классВнеурочная деятельность.Цели:  закрепление материала, знаний, полученных на предыдущих занятиях; расширение активно...