Урок английского языка 5 класс по теме "Пушистые друзья"
план-конспект урока по английскому языку

Пендирова Светлана Сергеевна

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Furry friends

Слайд 2

W hich animal has got red, brown and black stripes strong paws, a long tail, it is dangerous? Game « Riddles »

Слайд 3

It is a T_ _ _R

Слайд 4

Which animal has got a short tail, long ears, strong paws and small eyes?It can be the pet. Game « Riddles »

Слайд 5

It is a R_ _ _ _ T

Слайд 6

Which animal has got long legs and a long neck, thick fur? Game « Riddles »

Слайд 7

It is a C_ _ _ l

Слайд 8

This animal has got black and white stripes , big head , long legs , and it fast runner. Game « Riddles »

Слайд 9

It is a Z_ _ _ A

Слайд 10

This animal has got beautiful mane , long tail , big legs and it run very fast. It is a farm animal. Game « Riddles »

Слайд 11

It is a H_ _ _ E

Слайд 12

Неопределённый артикль а перед согласной an перед гласной a f ox an o wl

Слайд 13

II. What animals can you see here? 1. An elephant 2. A tiger 3. A pig 4. A rabbit 5. A kangaroo 6. A giraffe 7. A frog 8. A dove

Слайд 14

Fur – мех Furry- пушистый Cute- забавный,милый Soft - мягкий Marsupial -сумчатое Sharp - острое Claw -коготь Word List

Слайд 15

Fact File Animal: 0 Koala Face: 1 They ‘ ve got big round ears and a black nose Body: 2 They’ve got short, strong arms and legs Colour : 3 They’ve got grey fur Home: 4 They live in trees Food: 5 They eat eucalyptus leaves



Предварительный просмотр:

Дата 18.01.19

Класс 5

Тема урока:  Пушистые друзья. Совершенствование навыков говорения

Цель: развитие умений чтения и говорения

Тип урока: обобщение и систематизация знаний и умений по теме

Планируемые результаты:

Предметные: - развивать навык практического владения языком;

- развивать умение читать с целью понимания основного

содержания, поиска специфической информации;

- научиться составлять краткое описание-характеристику животных (fact file)

- научиться рассказывать о жизни животных;

Метапредметные: - создавать условия для развития исследовательских умений учащихся, включая навыки работы с информацией;

- развивать коммуникативные УУД при работе в паре;

- развивать познавательные УУД (умение структурировать текст);

- развивать регулятивные УУД (целеполагание,планирование, самооценка);

- развивать социокультурную компетенцию (знакомство с национальными животными Австралии);

Личностные: - способствовать осознанию самореализации средствами иностранного языка;

- воспитывать любовь к животным, экологическую культуру в целом;

Формируемые УУД:

Личностные:

-формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

-формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками;

Регулятивные:

- умение учиться и способность к организации своей деятельности (планированию, контролю, оценке);

- умение оценивать правильность выполнения учебной задачи;

- умение контролировать и оценивать свои действия как по результату, так и по способу действия, вносить соответствующие коррективы в их выполнение;

- умение взаимодействовать со взрослым и со сверстниками в учебной деятельности;

- уметь работать индивидуально, парно и в группе.

- умение адекватно воспринимать оценки и отметки;

- умение оценивать значимость и смысл учебной деятельности для себя самого, расход времени и сил, вклад личных усилий, понимать причины ее успеха/неуспеха.

Познавательные:

Обшеучебные

- развитие широких познавательных интересов и мотивов, любознательности, творчества;

- готовность к принятию и решению учебных и познавательных задач;

- развитие познавательной инициативы (умение задавать вопросы, участвовать в учебном сотрудничестве);

- умение выбирать и использовать разные виды чтения (просмотровое, ознакомительное, изучающее);

- умение выделять существенную информацию из текстов;

- выбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретных условий;

- умение сравнить цель и результат, свободная ориентация и восприятие текстов, умение адекватно, осознанно и произвольно строить речевое высказывание в устной речи;

Логические

- умение логически рассуждать;

- умение классифицировать по заданным основаниям;

- умение анализировать, устанавливать причинно – следственные связи;

- умение выражать смысл ситуации различными средствами (схемы, знаки);

- умение выбирать, сопоставлять и обосновывать способы решения

Коммуникативные:

- умение договариваться, находить общее решение практической задачи (приходить к компромиссному решению);

-формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать её с позициями партнёров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности;

- способность сохранять доброжелательное отношение друг к другу в ситуации спора и противоречия интересов;

- умение с помощью вопросов выяснять недостающую информацию;

- адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач;

- умение организовывать учебное сотрудничество и совместную деятельность с учителем и сверстниками;

- способность брать на себя инициативу в организации совместного действия, а также осуществлять взаимную помощь по ходу выполнения задания.

Технологии: ИКТ, коммуникативный системно-деятельностный метод, проблемная, игровая

Формы работы: фронтальная, парная, индивидуальная.

Оснащение: УМК «Spotlight 5»,  компьютер, проектор, карточки, раздаточный и наглядный материал.

Ход урока

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

1.Мотивация к учебной деятельности

3 минута

Здоровается с учениками

 Good morning, children.

- I am glad to see you, my name is Svetlana Sergeevna, sit down please.

проверяет готовность учащихся к уроку.

Создает эмоциональный настрой на учебную деятельность

- How are you today? Are you OK?

- What do you see on your tables?

- What are they?

Как вы думаете о чем мы сегодня с вами поговорим?

Подводит итог «Действительно речь у нас сегодня пойдет о животных, причем самых пушистых»- Слайд 1

Здороваются с учителем

- Good afternoon, dear teacher садятся на свои места.

Настраиваются на учебную деятельность

- I am OK

- We see animals/

- They are…

- Ответы учащихся…

2.Речевая разминка

5 минуты

Учитель предлагает детям поработать над загадками, ответить на вопросы опираясь на зрительную опору слайд 2-11

Дети слушают загадки и отгадывают их опираясь на картинки и слова

Называют слово по буквам

3. Закрепление грамматического материала

6 минут

Учитель предлагает вспомнить правила употребления неопределенных артиклей с существительными

  1. Let’s remember the indefinite articles before doing the next task.

Неопределённые артикли – повторение правила. (слайд 12)

  1. А теперь назовите животных с артиклями (показывает картинки)

Игра «лото»  Учитель показывает таблицу на которой расположено 4 животных, дети запоминают их и расставляют у себя в правильном порядке.

Посмотрите какое забавное животное у нас получилось.

Слайд 13

Смотрят на экран и формулируют правило.

Называют животных употребляя правильный артикль

Работают с раздаточным материалом. Таблицы и картинки к ним.

Называют животных, которые объединились в одно.

4. Основной этап

 Развитие навыков чтения

5 минут

А вы знаете, что в далекой стране Австралии проживает не менее забавное и очень пушистое животное «Коала»

Do you know this animal?

 Do you see it in the zoo?

Let`s read some more information about it.

Open your books at page 71

Let`s read

Дети отвечают на вопросы учителя.

I know this animal.

I see it in the zoo.

Открывают учебники, читают информацию в упражнении 1

5. Динамическая пауза

1-2 минуты

Активизация лексики по теме: Части тела.

I can see you are tired. Stand up, please? Listen  and  repeat after me.

Head, shoulders, knees and toes
Голова, плечи, колени и носки (пальцы ног)
Knees and toes

колени и носки

Head, shoulders, knees and toes
Knees and toes

And eyes and ears and mouth and nose
И глаза и уши и рот и нос

Head, shoulders, knees and toes
Knees and toes

Дети повторяют слова и движения за учителем

6. Отработка новых знаний

Формирование коммуникативной компетенции

2 минута

Задает наводящие вопросы по частям тела этого животного.

How many ears has it got?

Has it got a tail?

How many arms and legs do they have?

Do they fur?

What is… tail, ears, arms, legs, fur.

Отвечают на вопросы учителя

Переводят слова на русский язык.

6. Формирование навыков работы с новым материалом, первичное закрепление

5 минут

Формулирует задание:

Read the text again and complete the fact file.

Раздает таблички, дети их заполняют.

Проверяют по слайду 14

Работают самостоятельно,  взаимопроверка

8.Совершенствование навыков говорения

2 минуты

Предлагает посмотреть на картинки и ответить на вопросы

Дети отвечают на вопросы, употребляя необходимый артикль

9. Домашнее задание

2 минуты

У меня для вас от наших пушистых друзей есть подарок. Перед вами конвертики с сюрпризом, ваша задача догадаться какой это сюрприз и подготовить рассказ о нем. Предлагает записать домашнее задание и объясняет его.

Let’s write down your homework. do the puzzle and find some more information your animal.

Записывают домашнее задание.

10. Подведение итогов урока. Рефлексия

3 минуты

Подводит итоги, спрашивает, чему научились, что получилось хорошо и в чем были затруднения.

What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

Благодарит за урок. Прощается.

Thank you for your work. The lesson is over. Bye. See you later.

Высказывают свое мнение о том, что происходило на уроке.

Goodbye.



Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение

средняя общеобразовательная школа № 13

имени героя Великой Отечественной войны Анны Дмитриевны Свашенко

станицы Владимирской

муниципального образования Лабинский район

Открытый урок английского языка в 10 классе

Тема: Современный мир профессий. Ознакомление с новой лексикой.

учитель: Пендирова Светлана Сергеевна

2017

Задачи урока: 

1. Обучающие.

  • Актуализировать и расширить активный и пассивный словарь в сфере темы «Образование и карьера»
  • Добиться усвоения необходимого запаса специальных терминов и понятий, связанных с видами школ, названиями профессий.
  • Совершенствовать навыки чтения, аудирования, письма и разговорной речи на материале данного урока

2. Воспитательные.

  • Создать условия для проявления гуманных отношений в парной и групповой работе
  • Прививать интерес к общению на английском языке при выполнении коллективных коммуникативных заданий
  •  Прививать навыки внимательного слушания собеседника

3. Развивающие.

  • Способствовать развитию языковых, интеллектуальных и творческих способностей учащихся
  • Содействовать развитию умений коллективной деятельности

Технологии: технология развития критического мышления, информационно-коммуникативная (слайдовая презентация), сотрудничество, игровая.

Формы работы – индивидуальная, фронтальная, групповая, парная.

Приемы работы –мозговой штурм, классификация знаний, перенос знаний в новую ситуацию, использование ТСО.

Оборудование: 

Учебники, тетради, карточки с заданиями для работы в группах, мультимедийная презентация.

 


ХОД УРОКА:

  1. Оргмомент.

Т.: Hello, boys and girls.

Glad to see you today.

 Take your sits, please.

  1. Речевая разминка

Беседа с дежурным

  1. Постановка цели.

Т.: Let’s imagine a house.

 - Oh, I can even draw it on the board ( включаю экран, слайд 1 )

- What does it consist of?

- Yes, it can be made of logs or stones or breaks слайд 2 for example.

- No matter, in fact. Now let’s imagine, that this house is our society. слайд3

- So, what are its “ breaks” or its parts? (government, culture, laws, people, mass media, medicine and so on)

- And now let me choose one of these breaks for this word- TEENAGERS.

- So, do you agree, that you-teenagers-are one of important parts of our society?

-  So prove this. What is your role in our society?

S.: School, studying, classes

T.: Absolutely agree. слайд 4 Your main role is studying and choosing your future career. And I hope that you’ve already guessed the theme of our lesson. What do you think, _______________?

S.:  I think we’ll speak about studying, schools, and maybe universities.

T.: Great! But not only about these things. We are going to speak about schools, education and different professions слайд 5. Do you think it’s important information for you? Why, ______?

S.: We are finishing school next year and very soon we’ll enter the universities and get different professions. Nowadays well-paid gobs are difficult to be found without good English. And even more, there are foreign companies in Russia and if we want to get a gob there we’ll have to write our letter of application in English.)

T.: Thanks for your full and rather clever answer. You are such a farseeing person.

So, let’s start our lesson. выключаю экран

  1. Основная часть.

T.: We’ll start from your work in pairs. One of you will get a sheet of paper with some word combinations  and the other one – with their descriptions. Your common task is to find pairs as quickly as you can.

S.: выполняют задание

T.: So, let’s check it up. включаю экран слайд 6 Answer my questions. And everybody check your answers.

  • What is a boarding school?

S.:  It’s a school which students live in during school term.

  • What is a single-sex school?

S.: It’s a school for only boys or only girls.

  • What is a co-educational school?

S.: It’s a school for boys and girls.

  • What is a state school?

S.: It’s a school owned by the government.

  • What is a private school?

S.: It’s a school you usually have to pay to go to.

  • What is a specialist school?

S.: It’s a school students go to for a particular reason.

T.:Good job!

Now we know that there are different types of schools with different rules. But what is common слайд 7 for all these schools? Alina?

S.: I think that all schools have a common purpose

 T.:Yes, you are absolutely right! And what is the main purpose for any school? Sasha?

S.: The main purpose is to give well educated people to our society, who would be able to get a profession and then find a job

T.: I agree with you.

But there are so many professions! How to choose the only one, that will suit you? Kate?

S.: I suppose that it depends on person’s characteristics and interests

T.:So, divide into two groups, look at the board слайд 8  and try to complete the table with the adjectives you get: determined, creative, brave, sociable, patient / courageous, caring, imaginative, confident, bright

nurse

singer

journalist

fire fighter

businessman

(выполняют задание в группах на листочках)

  •  Have you finished? Now I want one member of each group to do this task on the board.

S.:  выходят, записывают, доказывают

T.: OK, prove that a singer must be…/ a nurse must be…

Thanks for your work! Now think of your own characteristics and choose a suitable profession from the picture.

dancer

scientist

producer

taxi driver

fire fighter

artist

translator

pilot

manager

doctor

Discuss your choice in your groups and then be ready to tell us about your choice. You may use your exercise books to write some phrases if you need. Don’t forget, that you are one team, so help each other. And don’t afraid to ask for help.

(работают в группах) So, let’s discuss these professions together. One by one. (отвечают)

Thank you very much, it was rather interesting to listen to your opinion. And I hope all your dreams will come true! выключаю экран

ФИЗМИНУТКА

I see you’re a little tired, aren’t you?

(Yes!!!)

I’m going to give you a good opportunity to have a rest and to move your body. Put your chairs back. Let’s play. Listen to the rules of the game. I pronounce different professions and if it’s typical for men, boys must stand up, if for women-girls must stand up, if for both men and women, everybody must stand up. Is it clear?

(Yes!!!)

So, let’s start!

house keeper

bodyguard

mechanic

pilot

nurse

lawyer

writer

vet

plumber

guard

beautician

florist

gardener

dentist

dancer

hairdresser

librarian

secretary

singer

teacher

translator

fire fighter

translator

officer

(играют)

Great! You are very attentive! I hope that you are ready to work hard now.

We have already spoken a lot about professions. Now let`s speak about way of its to get. (Учитель предлагает прочитать тексты с 46-47 разделяя их на 5 групп)

Дети открывают учебник стр.46-47 , читают тексты, пересказывают их смысл остальным группам, комментируют вставленные слова.

4. Домашнее задание.

So, you’ll be able to write a short article about you school p. 47, ex. 6. It will be your home task. Have you got any questions?

  • How many words should we write?

 That’s a good question, from 60- to 80

So, write your home task in your daybooks.

5. Подведение итогов.

Thanks a lot for your work. I give fives to …………. You were very active and helpful at the lesson. And I give fours to………… Good work, but there were some mistakes in your English. And …….., let me see you your work more often at our English lessons.

6. Рефлексия.

We started the lesson speaking about teenagers’ main role in our society. So, what is it?

(Studying)

Look at the board слайд 10  and read the phrase:

EDUCATION IS THE MOOVEMENT FROM … TO …

/Allan Bloom, US philosopher/

Think and try to finish this phrase. So, your thoughts?

S.: from little to big, from nothing to everything, from ignorance to knowledge, from A to Z, from dream to reality, from simple to hard, from darkness to light.

слайд 11 My congratulations!!! You can be our own philosopher! You have guessed Allan Bloom’s words! So, this medal is yours

The lesson is over, don’t forget about your home task.

Good bye!

boarding school

single-sex school

co-educational school

state school

private school

specialist school

It’s a school which students live in during school term.

 It’s a school for only boys or only girls.

It’s a school for boys and girls

It’s a school owned by the government.

 It’s a school you usually have to pay to go to.

It’s a school students go to for a particular reason.

determined, creative, brave, sociable, patient / courageous, caring, imaginative, confident, bright

nurse

singer

journalist

fire fighter

businessman

determined, creative, brave, sociable, patient / courageous, caring, imaginative, confident, bright

nurse

singer

journalist

fire fighter

businessman

determined, creative, brave, sociable, patient / courageous, caring, imaginative, confident, bright

nurse

singer

journalist

fire fighter

businessman

determined, creative, brave, sociable, patient / courageous, caring, imaginative, confident, bright

nurse

singer

journalist

fire fighter

businessman

  • Дополнительные задания, если останется время:

  • Listen to the song. Your task is to understand the main idea of this song.(слушают, отвечают)  Now open your textbooks, p. SS2. Let’s try to sing it together.

------------------------------------------------

  • Imagine, that you are too lazy and don’t want to work at all! I’ll offer you a work? a work of a sailor for example, and your task is to find a reason, why you can’t work as a sailor. Is it clear?

So, I offer you a work of a sailor.

Oh, thanks, but I can’t work as a sailor. I get seasick easily!

a secretary, a doctor, a gardener, a fire fighter, a nurse, a surgeon, a bank clerk.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 4

Teenagers’ main role is studying and choosing a future career

Слайд 5

How to write a letter of application

Слайд 6

boarding school single-sex school co-educational school state school private school specialist school

Слайд 7

boarding school single-sex school co-educational school state school private school specialist school

Слайд 8

nurse singer journalist fire fighter businessman Professions and person’s characteristics

Слайд 10

HOMEWORK: W rite a short article about you school p. 47, ex. 6.

Слайд 11

EDUCATION IS THE MOOVEMENT FROM …………….. TO ………………….

Слайд 12

EDUCATION IS THE MOOVEMENT FROM DARKNESS TO LIGHT . /Allan Bloom, US philosopher/

Слайд 13

THANKS FOR YOUR WORK!



Предварительный просмотр:

Технологическая карта урока

Дата проведения урока

«_____»__________________20____г.

Тема урока: 

Класс:  

Совершенствование навыков монологической речи. Свободное время

6 б

УМК (название, авторы)

  1. Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе./ Ваулина Ю.Е., Эванс  В., Дули Дж.  и др.: учебник для 6 класса общеобразовательных учреждений  – М.: Express publishing: Просвещение, 2011. – 216 с.

Цель:

Развитие коммуникативной компетенции на основе изученных

Задачи:

1. Образовательные:  

Активизация знаний по теме, развитие навыка изучающего чтения лексических единиц, новых лексических единиц и речевых и грамматических структур по данной теме урока.

2.  Развивающие:  

развитие памяти, познавательной активности.

3.  Воспитательные:

умение давать оценку собственной работе, способность оценивать свои способности

Универсальные учебные действия:

  1. Предметные:

выучить новые лексические единицы, составить монологическое высказывание

  1. Регулятивные:

выбирать действие в соответствии с поставленной задачей, адекватно воспринимать коррективы учителя

  1. Познавательные:

познакомиться с популярными способами проведения досуга в англоговорящих странах

  1. Коммуникативные:

проявить активность во взаимодействии для решения коммуникативных и познавательных задач, ставить вопросы, строить понятные высказывания, слушать собеседника

Тип урока:

Комбинированный

Методы, приёмы, формы работы:

уважительное отношение к иному мнению, культуре других народов. игровая, групповой деятельности, проектная, технология личностно-ориентированного обучения, ИКТ.

Грамматический материал:

Лексические единицы, основные термины

Как люди проводят свободное время

Материально-техническое оснащение:

мультимедийный проектор, экран, презентация (PowerPoint),  учебник “Spotlight 6”,  карточки с новой лексикой, картинки по теме.

Домашнее задание:

Ход урока

Технология проведения

Деятельность учителя

Деятельность учеников

  1. Мотивация к учебной деятельности.

Добрый день, мальчики и девочки! Good morning, boys and girls!

Беседует с учеником-дежурным.

Приветствие учителя и друг друга.

Подготовка учащихся к уроку (готовятся к восприятию информации

  1. Постановка цели. Мотивация к деятельности. Актуализация знаний.

Догадываетесь о чем мы с вами будем говорить, глядя на слайд? Думаю, трудновато сразу определить. Давайте внимательно посмотрим на этот слайд. Теперь я думаю, вы догадаетесь, о чем пойдет речь сегодня. (слайд 1)

Who knows what we are going to speak about at the lesson? Nobody knows. . Then I’d like you to look attentively at the screen. I think you can guess what we are speaking about today.        

Зафиксировать тему урока. ). Пытаются выдвинуть свои версии ответов.

Фиксируют тему урока. Слушают учителя. Принимают цель и задачи урока. Задают вопросы учителю.

  1. Фонетическая зарядка

Давайте произнесем слова, которые понадобятся для сегодняшнего урока (произносят слова на слайде)…

T:  But first of all let’s warm up! Let’s pronounce the words you will need this lesson (слайд 2).

Say after me:

[a:] – gardening, dancing, basketball, pastime

[˄] – club, rugby, hunting, jumping, running

[ↄ:] – horse riding, sport, drawing, walk

[ↄ] – jogging, fond, hobby, popular, watching

[i:] – reading, sleeping, keeping, free, keen

[i] – activity, fishing, interested, windsurfing, swimming

[ai] – time, like, bike, cycling, diving

[ei] – playing, games, crazy, favorite, famous, paint

T: Well done!

Повторяют слова за учителем,  опираясь на визуальную опору-слайд

  1. Речевая разминка.

Активизирует лексические единицы в речи по теме. Работа с домашним заданием

Как вы знаете, вкусы у всех людей различны. Скажите, как можно проводить свободное время

T: They say tastes differ. Different people have different habits

Say, how can you spend you free time

Давайте посмотрим какие популярные виды хобби существуют. Посмотрите на экран, подберите слова чтобы получились словосочетания. Можете использовать модель… Готовы?

Теперь можете проверить (на экране появляются ключи. Слайд 5)

T: Let’s see what the most popular pastime activities are. Look at the screen (slide 5), match the words and make up word combinations. Use the model.

Model: 1 – c

  1. going
  2. playing
  3. eating
  4. going
  5. collecting
  6. watching
  7. listening
  8. meeting
  9. reading
  10. keeping
  1. cycling
  2. to music
  3. windsurfing
  4. computer games
  5. books
  6. TV
  7. pets
  8. ice-cream
  9. friends
  10. stamps

T: Are you ready? Please, exchange your works, check them on your own and give a mark. You may use the keys.

T: Now hand in your works. I shall see them later.

Подготовка к восприятию информации, путем повторения изученного материала

 Заполняют ассоциативный ряд на доске. Затем составляют предложения.

Проверяют используя слайд.

  1. Основной этап. Организация познавательной деятельности учащихся.

  1. Активизация навыков чтения

Посмотрите, пожалуйста, на экран.( Слайд 6) Вы видите мужчину. Он очень знаменит. Вы его знаете? Он создатель корпорации Майкрософт. Кто это?...Чем он увлекается? Прочтите текст…. Найдите фразы, которые переводятся на русский как слово «увлекается»… (Учащиеся работают самостоятельно, затем читают выписанные выражения и поверяют по слайду 7)

T: Children, look at the screen. You can see a man there. He is very famous. Do you know him? Who is he? (He is a creator of the Microsoft corporation. He is famous in computing sphere).

T: Good for you!  What is he?

T: Would you like to know about his favorite pastime activities? Then read the text, please.

T: Brilliant! and now find in the text 5 word combinations which mean “увлекается”.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Слушают учителя, отвечают на вопросы.  Получают новую лексическую информацию.

P1: He is Bill Gates.

P2: He is a computer wizard (гений, волшебник).

P-s: чтение текста вслух.

Учащиеся работают самостоятельно, затем читают выписанные выражения вслух.

To be keen on

To be interested in

To be mad about

To be fond of

To be never bored with

  1. Физкультминутка.

T: Are you tired? Let’s make a pause & do some physical exercises. Just imagine that you are swimming, playing volleyball, working in the garden, painting, dancing, cycling (ученики выполняют действия).

Fantastic!

Выполняют движения, сказанные учителем

  1. Развитие навыков говорения. Ролевая игра

Сейчас я предлагаю вам побыть журналистами и провести исследование о том, как вы проводите свое свободное время . Не забывайте использовать новые слова и фразы в вопросах и ответах (предварительное задание-провести опрос у одноклассников «Чем они увлекаются. Почему?» ).

And now I’d like you to carry out a survey about your classmates’ favorite free-time activities & make a graph. Let’s make a little project. It’s very simple. Who would like to be an interviewer?

…, you are a brave person! Come here, please. All the rest pupils will be interviewees. Your task is to ask them what they like doing in their free time. Like this…

e. g.: What do you like / enjoy doing in your free time?

And the interviewees will answer your questions, using our new phrases (на экране slide 13).

You should put down the results into this sheet of paper. Is it clear, let’s go!

 (ответы записываются учеником и мною).

T: So, you are a group of …

How many pupils are fond of…?

How many guys are keen on…?

How many children are interested in…?

How many persons are mad about…?

How many pupils are never bored with…?

T: Let’s make a graph. (составление графика)

T: The conclusion is the following…

How many students like to..in your class?

Make the conclusion by yourself!

T: Thank you very much!                

Учащиеся делятся на группы и отвечают на вопросы учителя фиксируют результаты на лист.

P 1: What do you like doing in your free time?

P 2: I’m keen on …

P 1: The most popular past time activity in your group is …

  1. Рефлексия.

Спасибо за работу! Теперь давайте подведем итоги. Вам понравился урок? Скажите, используя слайд, чему вы научились и как вы поработали (учащиеся сообщают, что они узнали, и дают оценку своей деятельности, используя фразы на слайде 9).

T: Very good children! Now it’s time to sum up. Did you like our lesson? Say, what you’ve learnt and how you’ve worked (slide 9).

Учащиеся сообщают, что они узнали на уроке, и дают оценку своей деятельности.

        well

        properly

I’ve worked        hard

        seriously

        quickly and nicely

 

        new words

I’ve learnt        about famous man’s hobbies

        about the most popular hobbies in

             Britain (America)

 

                     pastime activities

I’ve spoken about        different hobbies

                    my hobby

I’ve written / spoken with mistakes

Подводят итог урока. Отвечают на вопросы учителя.

Составляют предложения о том, что они узнали на уроке.

  1. Коррекционный

А теперь давайте учтем, какие ошибки вы сегодня допустили и постарайтесь учесть их при выполнении домашнего задания. Дома вы должны приготовить сообщение о том, как проводят свободное время члены вашей семьи, используя новые фразы и слова, исправить ошибки в тексте.

T: At home you should write how the people in your family spend their free time. Don’ t forget to use new words and phrases. Thank you for being industrious at the lesson. P1,

 your mark is a…etc.

The lesson is over. You may be free. Good-bye, children.

Записывают домашнее задание.

Прослушивают оценки и коиентарии.

Учитель иностранного языка Пендирова С.С. / _______________________ /

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken

Hi!

   We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters.

Vicky and Ken


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Past time

Слайд 2

Say after me: [a:] – g ar dening, d a ncing, b a sketball, p a stime [] – cl u b, r u gby, h u nting, j u mping, r u nning [-] – h or se riding, sp or t, dr aw ing, w al k [-] – j o gging, f o nd, h o bby, p o pular, w a tching [i:] – r ea ding, sl ee ping, k ee ping, fr ee , k ee n [i] – act i v i ty, f i shing, i nterested, windsurfing, swimming [ai] – t i me, l i ke, b i ke, cycling, d i ving [ei] – pl ay ing, g a mes, cr a zy, f a vorite, f a mous, paint

Слайд 3

Match: 1) going 2) playing 3) eating 4) going 5) collecting 6) watching 7) listening 8) meeting 9) reading 10) keeping A) cycling B) to music C) windsurfing D) computer games E) books F) TV G) pets H) ice-cream I) friends J) stamps

Слайд 4

Check: 1-C going windsurfing 2-D playing computer games 3-H eating ice-cream 4-A going cycling 5-J collecting stamps 6-F watching TV 7-B listening to music 8-I meeting friends 9-E reading books 10-G keeping pets

Слайд 6

Read the text: Bill Gates is a very busy man. But he likes doing a lot of things. First, he is keen on traveling. Second, he is interested in playing golf and discussing the latest news in computing. Then, he is mad about flying a delta plane and he is fond of extreme sports. He is never bored with riding a snowboard.

Слайд 7

Learn the phrases: To be keen on To be interested in To be mad about To be fond of To be never bored with

Слайд 8

Hometask Find the mistakes: Hi! We are very kene on learning about you.We are fdno of any information about your school, friends, families and hobbies. Please write to us! We are inrtetesed in everything about you! We’ll never berod with your e-mails and letters. Vicky and Ken

Слайд 9

Express your opinion: I’ve worked properly well h ard s eriously quickly and nicely I’ve learnt - new words - about famous man’s hobbies about the most popular hobbies in Britain (America) some new hobbies


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка в 6 классе "Лучшие друзья навсегда"

Урок дает возможность ученикам задуматься о смысле дружбы, прочитать притчу, пословицы, услышать песню о други в исполнении Майкла Джексона, ответить на вопросы теста и рассказать о собственной дружбе...

урок английского языка во 2 классе "Познакомьтесь с моими друзьями"

1. Чтение Ii и Ee в закрытом и открытом слоге.2. Игра "Теремок" (ситуация "Знакомство" - повторение).3. Повторение лексико-грамматического материала (глаголы движения, I can..., I like, названия птиц ...

Урок английского языка «Взаимоотношения с друзьями» в 6 классе. М.З. Биболетова 5-6 класс «Enjoy English».

Обобщение по теме «Взаимоотношения с друзьями». Игра «Цветик - семицветик»....

Конспект урока английского языка в 3-м классе (по УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English 3-й класс") по теме "Угощаем своих друзей"

Цель урока: обучение диалогическому высказыванию; обобщение и систематизация знаний учащихся.Задачи:Образовательные:развивать умения и навыки устной речи: учить запрашивать информацию, используя ...

Презентация к уроку английского языка на тему "Мои друзья"

Данная презентация Вам поможет провести урок английского языка на тему "Мои друзья" для студентов 1 курса. В презентации представлены лексико-грамматические упражнения, лексический материал, а также п...

Конспект урока английского языка Класс: 9 Тема: «Едим не дома» “Eating out”

Данная методическая разработка  содержит материал по совершенствованию навыков устной речи на основе проблемно-ситуативного метода....

Конспект урока английского языка по теме " Мои друзья и я. Досуг и увлечения "

План-конспект урока в виде тематической карты по ФГОС....