Методическая разработка открытого урока "London Attractions"
методическая разработка по английскому языку на тему
Методическая разработка
открытого урока
Тема: " London Attractions"
для 27 гр. специальности "Компьютерные сети" 2 курс (2017-2018 уч.г)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
metodichka_otkrytogo_uroka_london_attractions.doc | 681 КБ |
Предварительный просмотр:
МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ, НАУКИ И МОЛОДЕЖНОЙ ПОЛИТИКИ НИЖЕГОРОДСКОЙ ОБЛАСТИ
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение
«ДЗЕРЖИНСКИЙ ХИМИЧЕСКИЙ ТЕХНИКУМ ИМЕНИ КРАСНОЙ АРМИИ»
Методическая разработка
открытого урока
Тема: " London Attractions"
для 27 гр. (2017-2018 уч.г)
Выполнила:
преподаватель англ.языка
Виноградова А.В.
г.Дзержинск, 2018
Технологическая карта открытого урока английского языка по теме
“London Attractions”
Преподаватель: Виноградова А.В.
Группа № 27.
Дата проведения 14.02.2018г.
Цели урока:
Образовательные:
- систематизировать знания учащихся по теме “Великобритания”;
- совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения;
- отработать лексико-грамматический материал на практике.
Развивающие:
- развивать навыки устной речи;
- расширить словарный запас учащихся;
- формировать навыки поисковой работы у учащихся и умение использовать полученную информацию в различных ситуациях;
- расширить знания учащихся о Лондоне; познакомить с известными местами Лондона;
Воспитательные:
- развивать внимание и творческие способности учащихся;
- воспитывать уважение к стране и ее культуре.
- развивать умения слушать друг друга и работать в команде.
Задачи урока:
- совершенствование навыков аудирования, умения воспринимать устную речь на слух;
- совершенствование навыков чтения и перевода;
- развитие языковой догадки
- активизация лексических единиц;
- активизация и совершенствование фонетических и грамматических навыков.
Режим работы: индивидуальный, фронтальный, групповой.
Виды речевой деятельности: аудирование, говорение, чтение.
Оснащение урока: компьютер, интерактивная доска, презентация урока, видеофильм о Лондоне, раздаточный материал, учебники, словари.
План урока:
- Организационный момент (рапорт дежурного)
2. Аудирование (просмотр видео, студенты отгадывают тему урока)
3. Фонетическая разминка (карточки)
4. Речевая разминка
5. Выступление студентов (конкурс капитанов двух команд) –рассказ о любой достопримечательности Лондона.
6. Развитие навыков устной речи
7. Развитие техники чтения и перевода.
8. Работа над грамматикой
9. Домашнее задание
10. Заключение (заполнение журнала, выставление оценок, подведение итогов).
Ход урока:
I. Организационный момент.
Рапорт дежурного
T: - Good morning! I am glad to see you! Sit down please. Let’s begin our lesson. Let's start our lesson with traditionally report duty.
II. Аудирование (просмотр видео, студенты отгадывают тему урока)
- Now we will see a small film and your task will be to guess the theme (topic) of our lesson. Are you ready to start?
- Yes, we are ready.
- So, what do you think, what is the topic of our lesson?
- Today our topic is the capital of Great Britain – London.
- All right, Correctly (правильно).
III. Game (объяснение правил игры)
- Ok, students. You have reminded some places of interest of London and now let's revise some facts about London. We have two teams. I hope you know how to play this game. You will have different stations and different tasks. If the members of the team do the task better they will have a counter (жетон). At the end of the game the teams will count their counters and we’ll find out who is the winner. The winner team will receive an excellent mark, and the losers team will receive good mark, because please, try!
Now Maksim will show you the cards, and you will have to remember and name the attraction that you just saw in the movie. Which team will first pick up the bunch, this team will be answered the first. Raise your hand! (карточки)
Answer my questions:
1) What is the capital of England? (so, it’s the simplest question)
P: -The capital of England is London.
2) What is the population of London?
P: -The population of London is about 8 million people.
3. What river does London stand on?
P: -London stands on the river Thames.
4. What places of interest of London do you know?
5.Where is the home of the queen of Britain?
P: -Buckingham Palace is the home place of the queen of Britain.
6.What is Big Ben?
P: -Big Ben is a famous clock.
7.What is Westminster Abbey?
P: -It's a church where the kings and the queens of England are burried.
8.What can you see from the Tower Bridge?
P: -From the Tower Bridge we can see the Tower of London.
Ok, now please, fill in the crossword. ( На доске нарисован кроссворд, студенты по очереди отгадывают и пишут на доске правильные ответы, отвечая на вопросы)
На доске написано (нужно сопоставить названия известных достопримечательностей Лондона).
Big … Ben,
House of … Parliament,
London … Eye,
Westminster… Abbey,
St. Paul's … Cathedral,
Nelson … Column,
Tower … Bridge.
Now we are listerning to the speeches of the captains of your teams.
(Выступление капитанов команд. Студенты представляют и рассказывают о достопримечательностях Лондона, сопровождая свой рассказ презентацией.)
IV. Развитие грамматических навыков. Студенты вставляют слова из рамки в тексты.
Teacher: The Queen of England (Elizabeth II) has got lots of homes. Sometimes she lives at Buckingham Palace in London and sometimes at Windsor Castle in Windsor.
Teacher: Write the verbs in the gaps. | lived had stays built started |
Buckingham Palace In 1705, the Duke of Buckingham (1) built Buckingham Palace. Queen Victoria (2) _____ there in 1837. After that, different kings and queens lived in the palace. Today, Queen Elizabeth II often (3) _____ there. When she is at 'home', a flag flies from the roof. | Windsor Castle William I (William the First) (4) _____ to build* this castle in the 1070s. The castle is a favourite place for royal weddings. Prince Charles and Camilla Parker-Bowles (5) _____ a big party in the castle after their wedding in 2005. |
V. Развитие навыков языковой догадки.
Teacher: Match the pictures with the numbered texts.
1. Money problems __________
The Queen opened Buckingham Palace to the public for the first time in 1993. Why? Because she needed money after a big fire at Windsor Castle. The fire lasted for 15 hours and it destroyed a lot of rooms.
2. Big Houses __________
Buckingham Palace has more than 500 rooms and 78 bathrooms. 19 of the rooms are open to the public for two months each year. Windsor Castle is a lot bigger - it has over 1,000 rooms!
3. The Royal Guard __________
Every day, lots of tourists stand in front of the palace to watch the Changing of the Guard. The Guards wear red jackets and 'bearskins' (very big black hats). They mustn't smile at the tourists when they are working. This is sometimes very difficult!
4. The gardens __________
The gardens at Buckingham Palace are very big. In 2002, the Queen had a big pop concert there to celebrate 50 years of being Queen. She also has big tea parties there and invites different people to them. For a picnic, go to Windsor. The gardens there are bigger and they are always open.
5. Not invited __________
In 1982 the Queen woke up at Buckingham Palace with a surprise. There was a strange man sitting on her bed! His name was Michael Fagan. They talked for half an hour. Fagan asked the queen for a cigarette, but she couldn't give him one. She doesn't smoke. There are 200 bedrooms in the Palace. How did he find the right one?
VI. Практика устной речи.
Студенты читают отрывки и придумывают заголовки к ним.
Teacher: Read the extract s and guess the titles of the text.
1. Ancient Universities The towns of Oxford and Cambridge have some of the finest buildings in Britain. They are famous for their universities, the oldest in England. All the students live and study in a college. Cambridge has 31 colleges and Oxford has 39. Oxford’s first college started in 1249. Cambridge’s first college opened in 1281.
2. _____________________ Before the 12thcentury, people who wanted a good education went to the Sorbonne in Paris. Then, in1167, all English students in Paris moved to Oxford. Some people say King Henry II told them to move. Others say the French threw them out! The students went to study in Oxford monasteries and that was the beginning of Oxford University.
3. ____________________ The Church was very important in Oxford and Cambridge for many years. For example, until the 19thcentury the university teachers were almost like priests and they couldn’t marry.
4. _____________________ Women started studying later than men. The first women’s college at Cambridge opened in 1869 and at Oxford in 1878. Today, three Cambridge colleges and one Oxford college are for women only. Men and women study together in the others.
5. ___________________ Every year the universities complete in a rowing race over 7 kilometers of the Thames. Each boat has eight male rowers and a cox, who must be a very light man or woman. The first race was in 1829 and it became a yearly race in 1839. All the students really want their university to win!
6. ____________________ People can stay in rooms at Oxford and Cambridge when the students are on holiday. Some rooms are modern but the older rooms are more interesting (and more uncomfortable). They often have low ceilings, small windows and a view of the square or ‘quadrangle’ in the same room as an ex Prime Minister or eating at the same table as Lawrence of Arabia!
Home task (work)
Домашняя работа. Студенты разгадывают ребусы, составляют слова – достопримечательности Лондона, у каждого студента индивидуальная карточка-ребус.
1. 2.
3. 4.
5. 6.
7.
8.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ОТКРЫТОГО УРОКА
Сохранение тембровой окраски мелодической линии на протяжении всего музыкального произведения...
Методическая разработка открытого урока по немецкому языку "Старый немецкий город"
Данная методическая разработка создана с целью приобщить учащихся к культуре страны изучаемого языка, расширить кругозор учащихся, научить детей рассказывать о городе, в частности, в умении назвать и ...
Методическая разработка открытого занятия
Содержание методической разработки Пояснительная записка Методическая карта занятия Обеспечение занятия Структура занятия План занятия ...
Методическая разработка открытого внеклассного мероприятия "День открытых дверей"
Сценарий Внеклассного мероприятия "День открытых дверей", фотографии...
Методическая разработка открытого урока по математике в 5 классе «Умножение десятичных дробей» (урок открытия новых знаний) в рамках ФГОС
Технологическая карта практико - ориентированного урока...
Методическая разработка "Открытый урок: вулканы" (городской), "Открытый урок: Пещеры в поисках сокровищ" (муниципальный), "Движение земной коры: вулканы" (Межрегион)
Методические разработки (разного уровня). Участие в педагогических конкурсах разработок....
Методическая разработка открытого урока по декоративно-прикладному искусству Открытый урок в 3-ем классе по теме « По мотивам, Дымковской игрушки»
Вданном конспекте урока описан процес лепки из глины.Декоративной куклы барыни.Дымковской игрушки....