Лексико-грамматический тест по английскому языку 7 класс
тест по английскому языку (7 класс) на тему

Пашкова Неля Викторовна

Данный материал предназначен для проверки лексико-грамматических знаний у обучающихся 7 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл testy_7.docx20 КБ
Файл testy_7.docx20 КБ

Предварительный просмотр:

Тесты по английскому языку для учеников 7 класса

1. Вставить слова из таблицы.

1.        The police didn’t …. him.                                

2.        His horse came first and he …. a lot of money.

3.        The Earth is a …. .

4.        The … received a Cup.

5.        We went on a … round the palace.

6.         Try your chance …. .                  

7.        Why are you so sad? – I’ve …. my chess competition.

8.        He …. me to say he couldn’t come.

9.        Health …. everything.

 2.         Преобразуйте слова, напечатанные жирными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию предложений.

1.        He is a …. scientist. His ideas are new and original.                              – CREATE

2.        They study …. And French at school.                                                    – RUSSIA

3.        They have already discussed this important …. problem.                     – SCIENCE

4.        It’s a …. day, isn’t it? – Yes, wonderful.                                               – LOVE

3.  Вставьте  who и which.

1.        Barbara works for a company … makes washing machines.

2.        What was the name of the horse … won the race.

3.        The police have caught the men … stole my car.

4.        A dictionary is a book … gives you the meaning of words.

5.        I don’t like people … are never on time.

4. Составьте вопросы, используя правильные словосочетания

1.        …. are you?                                                                      

2.        … lessons do they have on Monday?                        

3.        … do your grandparents live from you?

4.        … was the river?

5.        … does your dog eat?

6.        …. does it take you to get to school?

5. Раскройте скобки, ииспользуя глаголы  Present, Past or Future Passive.

1.        Hockey (play) in winter.

2.        His new book (finish) next year.

3.        Many American programmes (show) on British television.

4.        My car (break) last week.

5.        What language (speak) at the conference next month?

6.        The transistor (invent) in 1948.

6. Выберите правильную форму глагола Active или  Passive?

1.        Shakespeare (wrote/was written) “Hamlet” in 1601.

2.        “Hamlet” (wrote/was written) by Shakespeare in 1601.

3.        You can (find/be found) some interesting information in this book.

4.        The answer can (find/be found) in the encyclopedia.

7.  Поставьте артикль the там, где необходимо.

1.        Japan                                                 6.  London

2.        South America                                  7.  Atlantic Ocean

3.        Asia                                                   8.  Black Sea

4.        Russian Federation                            9.  Thames

5.        Chelyabinsk                                      10.  Finland

11.        You should learn several phrases in ….. French.

12.        ….. Russians are hospitable and friendly.

13.        Canberra is …. capital of Australia.

8. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.

1.        They study French and ….at school.                                                     RUSSIA

2.        The National Gallery is visited by lots of…                                    TOUR

3.        He is a …..business.                                                                         SUCCESS

4.        Her dance made a great ….on my friends.                                          IMPRESS

5.        The girl could … sleep at night.                                                    HARD

6.        Lines, detention and report are kinds of …                                         PUNISH

7.        D.Mendeleev was a famous Russian ….                                         SCIENCE

8.        She was awarded a prize for the best…of the poem.                     TRANSLATE

9.        It is ….to swim here, the river is full of crocodiles.                    DANGER

10.        The … has already begun.                                                             DISCUSS

9.Выберите правильную форму глагола.

1) She … tennis two days ago.

A) Plays                B) playing                        C) played

2) His brothers often … the paths.

A) Swept               B) sweep                           C) sweeps

3) … we … a letter next week?

A) Do …write      B)Will … wrote                C) Will … write

4) Apples … in autumn by people.

A) Is gathered        B)are gathered                  C) gather

5) John … just … an ice-cream.

A) Is … eaten        B)has … eaten                  C) have … eaten

6) Valentina Tereshkova is a selfless …

A) Astronaut         B)cosmonaut                      C) nurse

7) Florence Nightingale was a …

A) Good-looking model       B) well-mannered ballet dancer       C) brave nurse

8) Her granny is a person… cooks tasty pies.

A) Which                    B)who                           C) whom

9) I am … in chess because this game is very … .

A) interested,             B)interesting,                C)interested

10) He … going to travel abroad soon.

A) Am                       B)is                               C) are

10. Выберите нужную форму так, чтобы получилось Сложное дополнение (Complex Object):

1. Father doesn’t want … to become a pilot.

a) I         b) my                   c) me                         d ) mine

2. The teacher wanted… pupils … the poem by heart.

a) him, learning         b) she, learn          c) his, to learn       d) his, learn

3. I wouldn’t  …    … to buy such an expensive computer.

a) like them             b) want them           c) wish her       d) liked she

4. They expect Kitty… at a hotel.

a) staying                 b) stay                c) to stay                   d) stays



Предварительный просмотр:

Тесты по английскому языку для учеников 7 класса

1. Вставить слова из таблицы.

1.        The police didn’t …. him.                                

2.        His horse came first and he …. a lot of money.

3.        The Earth is a …. .

4.        The … received a Cup.

5.        We went on a … round the palace.

6.         Try your chance …. .                  

7.        Why are you so sad? – I’ve …. my chess competition.

8.        He …. me to say he couldn’t come.

9.        Health …. everything.

 2.         Преобразуйте слова, напечатанные жирными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию предложений.

1.        He is a …. scientist. His ideas are new and original.                              – CREATE

2.        They study …. And French at school.                                                    – RUSSIA

3.        They have already discussed this important …. problem.                     – SCIENCE

4.        It’s a …. day, isn’t it? – Yes, wonderful.                                               – LOVE

3.  Вставьте  who и which.

1.        Barbara works for a company … makes washing machines.

2.        What was the name of the horse … won the race.

3.        The police have caught the men … stole my car.

4.        A dictionary is a book … gives you the meaning of words.

5.        I don’t like people … are never on time.

4. Составьте вопросы, используя правильные словосочетания

1.        …. are you?                                                                      

2.        … lessons do they have on Monday?                        

3.        … do your grandparents live from you?

4.        … was the river?

5.        … does your dog eat?

6.        …. does it take you to get to school?

5. Раскройте скобки, ииспользуя глаголы  Present, Past or Future Passive.

1.        Hockey (play) in winter.

2.        His new book (finish) next year.

3.        Many American programmes (show) on British television.

4.        My car (break) last week.

5.        What language (speak) at the conference next month?

6.        The transistor (invent) in 1948.

6. Выберите правильную форму глагола Active или  Passive?

1.        Shakespeare (wrote/was written) “Hamlet” in 1601.

2.        “Hamlet” (wrote/was written) by Shakespeare in 1601.

3.        You can (find/be found) some interesting information in this book.

4.        The answer can (find/be found) in the encyclopedia.

7.  Поставьте артикль the там, где необходимо.

1.        Japan                                                 6.  London

2.        South America                                  7.  Atlantic Ocean

3.        Asia                                                   8.  Black Sea

4.        Russian Federation                            9.  Thames

5.        Chelyabinsk                                      10.  Finland

11.        You should learn several phrases in ….. French.

12.        ….. Russians are hospitable and friendly.

13.        Canberra is …. capital of Australia.

8. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста.

1.        They study French and ….at school.                                                     RUSSIA

2.        The National Gallery is visited by lots of…                                    TOUR

3.        He is a …..business.                                                                         SUCCESS

4.        Her dance made a great ….on my friends.                                          IMPRESS

5.        The girl could … sleep at night.                                                    HARD

6.        Lines, detention and report are kinds of …                                         PUNISH

7.        D.Mendeleev was a famous Russian ….                                         SCIENCE

8.        She was awarded a prize for the best…of the poem.                     TRANSLATE

9.        It is ….to swim here, the river is full of crocodiles.                    DANGER

10.        The … has already begun.                                                             DISCUSS

9.Выберите правильную форму глагола.

1) She … tennis two days ago.

A) Plays                B) playing                        C) played

2) His brothers often … the paths.

A) Swept               B) sweep                           C) sweeps

3) … we … a letter next week?

A) Do …write      B)Will … wrote                C) Will … write

4) Apples … in autumn by people.

A) Is gathered        B)are gathered                  C) gather

5) John … just … an ice-cream.

A) Is … eaten        B)has … eaten                  C) have … eaten

6) Valentina Tereshkova is a selfless …

A) Astronaut         B)cosmonaut                      C) nurse

7) Florence Nightingale was a …

A) Good-looking model       B) well-mannered ballet dancer       C) brave nurse

8) Her granny is a person… cooks tasty pies.

A) Which                    B)who                           C) whom

9) I am … in chess because this game is very … .

A) interested,             B)interesting,                C)interested

10) He … going to travel abroad soon.

A) Am                       B)is                               C) are

10. Выберите нужную форму так, чтобы получилось Сложное дополнение (Complex Object):

1. Father doesn’t want … to become a pilot.

a) I         b) my                   c) me                         d ) mine

2. The teacher wanted… pupils … the poem by heart.

a) him, learning         b) she, learn          c) his, to learn       d) his, learn

3. I wouldn’t  …    … to buy such an expensive computer.

a) like them             b) want them           c) wish her       d) liked she

4. They expect Kitty… at a hotel.

a) staying                 b) stay                c) to stay                   d) stays


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Роль лексико-грамматического минимума на уроках английского языка

Лексико-грамматический минимум для 6 класса. Тема: предлоги, артикли, времена....

Тактика подготовки учащихся старших классов к выполнению лексико-грамматической части ЕГЭ по английскому языку

Небольшая, но, думаю, очень полезная работу для преподавателей: как выполнить задания В-4 - В-10 за миниум времени....

Цели и формы диагностики усвоения лексико-грамматического материала на уроках английского языка.

Главная цель диагностики в любой человеческой деятельности – правильно оценить рассматриваемую ситуацию, чтобы сформировать эффективное действие.Диагностирование включает в себя контроль, проверку, оц...

Лексико-грамматические игры на уроках английского языка

Лексико-грамматические игры предназначены для мотивации учащихся 2-3 классов к изучению английского языка...

Комиксы и другие графические изображения как средство активизации лексико-грамматического материала на уроках английского языка»

Использование, создание комиксов и других графических изображений на уроках английского имеет многоцелевой аспект, так как способствует:поддержанию мотивации учащихся в изучении английского языка,...

Применение игровой технологии для развития лексико-грамматических навыков на уроках английского языка

В статье описываются увлекательные игры для развития и совершенствования лексики и грамматики....