Открытый урок по теме: "Спорт и здоровый образ жизни" к Чемпионату мира по футболу
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Калашник Татьяна Леонидовна

Данная презентация и разработка урока по теме : "Спорт и здоровый образ жизни" была  подготовлена к Чемпионату мира по футболу. Этот материал материал может быть использован учителями, работающими по разным УМК по английскому языку. 

Скачать:

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Мультимедийный урок английского языка по теме «Спорт и здоровый образ жизни» в 8 классе Учитель Калашник Татьяна Леонидовна Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение Лицей №59 г. Сочи Сочи 201 8

Слайд 2

Цель урока: контроль навыков устной речи по теме: «Спорт и здоровый образ жизни». Задачи : 1. Развивать и совершенствовать навыки аудирования по теме: «Спорт и здоровый образ жизни». 2. Активизировать в речи учащихся употребление степеней сравнения прилагательных. 3. Тренировать учащихся в чтении текста с целью поиска и извлечения необходимой информации. Образовательная задача : расширить лингвистический кругозор учащихся. Развивающая задача : развивать у учащихся умение самостоятельной работы, творческого мышления, готовности к коммуникации. Воспитательная задача : создание условий для формирования у учащихся понятия здорового образа жизни, поддержание интереса к изучению английского языка. Оборудование: компьютер (программа PowerPoint); диски с презентациями. Методы обучения: коммуникативный метод с использованием индивидуальной, парной и групповой работы учащихся; личностно-ориентированный подход; проектный метод; компьютерные технологии, здоровье сберегающая технология.

Слайд 3

English proverb: «A sound mind is in a sound body». «В здоровом теле – здоровый дух».

Слайд 4

Слайд 5

1. Basketball as a game appeared A) In the Middle Ages. B) In ancient Greece. C) At the end of the 19th century. 2. It was introduced by В). A college coach. С). College students. А). A famous sportsman 3 . He wanted А). to train his students between football and baseball seasons. В). to train his students in kicking the ball. С). to train his students in hitting the ball. 4 . They used А). a football. В). Rugby balls. С). Basketball balls. 5. At first basketball was a game played by А). teams consisting of 9 men. В). teams consisting of 5 men. С). teams consisting of 6 men. 6. Basketball is an indoor game А). in Europe. В). in Australia. С). in America. Listen to the text and do the test

Слайд 6

P - - t - - I - - t - р articipate P - - y play Look and try to guess what these words are T - a - n train C - - p - - e compete - a k - p - - t take part P - - c - - c - jump - u - p practice

Слайд 7

Throw it Tell me please what you can do with the ball basketball, volleyball

Слайд 8

Head it Tell me please what you can do with the ball football

Слайд 9

Pass it Tell me please what you can do with the ball football , hockey

Слайд 10

Hit it Tell me please what you can do with the ball tennis, cricket, badminton

Слайд 11

Catch it Tell me please what you can do with the ball water polo

Слайд 12

Kick it Tell me please what you can do with the ball football

Слайд 13

a. basketball b. boxing c. tennis d. swimming e. football f. ice skating g. athletics rink pool stadium court ring gym field Where can you go in for this kind of sport ?

Слайд 14

1.tennis 2. boxing 3. swimming 4. skiing 5. skating 6. rowing 7. hockey is done in water a boat is needed for it is a team game ice is needed for it can only be done by two can be played on the lawn snow is necessary for it Match the sport with the description.

Слайд 15

Kind of sport Adjective Kind of sport golf interesting fishing horse riding expensive tennis cricket boring weightlifting boxing dangerous football tennis enjoyable fishing tennis difficult table tennis figure skating beautiful wind surfing jogging useful gymnastics volleyball common basketball Example: I think darts is less exotic than rafting . Make up sentences, using more/less…than

Слайд 16

Офтальмотренажер Каждое упражнение выполняется 10-15 раз: По осям: влево - вправо, вверх - вниз. По внешнему кругу по часовой стрелке. По внутреннему кругу против часовой стрелки. По восьмерке.

Слайд 17

Контроль домашнего задания Tell us about your favorite sport. Say : - whether it is an indoor or an outdoor sport; - if it is a team sport; - where it appeared; - if it is popular in Russia; - if you go in for this kind of sport; - if it helps you to keep fit.

Слайд 18

Чтение текста «История Олимпийских игр» и ответы на вопросы Where did the Olympic Games begin? 2. How often did the Games take place in ancient times? 3. How often are they held now? 4. What was the only athletic event that was held in ancient Olympics? 5. Could women take part in the ancient Olympics? 6. Who was the first winner of the Olympic Games? 7. When are the Winter Olympic Games held now? 8. How are the winners of the Olympic Games honored?

Слайд 19

Домашнее задание At home you are to prove the proverb: « A sound mind is in a sound body » . Tell the class why it is useful to go in for sport.

Слайд 20

Ladies and gentlemen, we are glad to see you on our plane!

Слайд 21

Слайд 22

Слайд 23

The Russian Team



Предварительный просмотр:

Мультимедийный урок в 8 классе

по теме: Спорт и здоровый образ жизни

Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение Лицей №59

Города Сочи

Выполнила: учитель английского языка

Калашник Татьяна Леонидовна

Сочи 2018

Предмет: Английский язык

УМК: Английский язык 8 класс, авторы: О.В.Афанасьева, Дж.Дули, И.В.Михеева, В. Эванс

Класс: 8

Тема урока: Спорт и здоровый образ жизни

Тип урока: комбинированный с использованием мультимедиа ресурсов

Цель: Систематизация использования лексики по теме в разных видах речевой деятельности 

Задачи:

Образовательная - Совершенствование коммуникативных умений в использовании тематической лексики в аудировании и говорении;

Познавательная : расширить эрудицию учащихся, их лингвистический и общий кругозор.

Развивающая задача: интеллектуальное и эмоциональное развитие учащихся, развитие языковых и познавательных способностей, способности к догадке, к сравнению и сопоставлению.

Воспитательная задача: создание  условий для осознанного выбора здорового образа жизни учащимися, поддержание интереса к изучению английского языка.

Методы обучения: личностно-ориентированный подход  реализуется через использование коммуникативного метода, компьютерных  и здоровье сберегающих технологий.

Оборудование: компьютер (программа PowerPoint); мультимедийная доска с проектором.

Конспект урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Использование ЭОР: название, тип, вид ресурса

Обоснование целесообразности использования

ЭОР

Время

  1. Организационный этап. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.

Приветствие.

  • Учитель приветствует детей: “Good morning, children! How are you?

I am fine too, thank you. Ознакомление учащихся с темой урока.

  • 1).The teacher: ‘We have an unusual lesson today. First of all, we have some guests today. I want you to look back and say hello’.

Ladies and gentlemen, we are glad to see you on  board of our plane! Now we are flying from Moscow where we met 3 groups of football fans who are going to the World Football Championship in Sochi .This group of football fans are from Germany, this group of fans are from Spain and this group of fans are from Russia. During our flight we'll learn new facts about football. Our flight takes 40 minutes. Let me introduce you our crew: Our Captain is _Ruslan___. Учитель показывает слайды на доске. (Слайд 4,5)

  • Учащиеся приветствуют учителя: “Good morning. We are fine, thanks. And how are you?

1). Дети приветствуют гостей

Слово предоставляется ученику.

−The captain: “Dear passengers, the current temperature is 16 degrees above zero under cloudy skies. We're going to be landing in 35 minutes. Your phone has to be turned off for the whole flight. Our plane is taking off now, please fasten /ˈfɑːs(ə)n/ your safety belt.

We wish you all an enjoyable flight!”

мультимедийная презентация

слайды 3,4

Развитие образного мышления учащихся, опора на картинки

2 мин.

2.Этап повторения изученного. Речевая разминка.

There is an English proverb: A Sound mind is in a Sound Body.

Ответы на вопросы учителя по картинкам.

1) Look at the pictures, what are the people doing?

2)Which of the sports above are:

a) winter sport;

b)team sport;

c) individual sport?

3) Are you in sport? What sport do you go in for?

4) Would you like to try one of these sports?

5) What equipment do you need for:

playing football;

playing hockey;

snowboarding?

Match the equipment to the sport?

Учащиеся разучивают английскую пословицу.

Учащиеся отвечают на вопросы учителя:

1) They are playing football/hockey/mountain skiing/ snowboarding.

2)

a) Hockey, mountain skiing and snowboarding are winter sports

b) Football and hockey are team sports

c) mountain skiing and snowboarding are individual sports

3) Yes, I am. I go in for gymnastics.

4) Yes, I would like to try mountain skiing.

Парная работа учащихся:

To play football you need: a ball, boots and knee pads.

To play hockey  you need: a kick, skates, knee pads, a helmet and gloves.

To go snowboarding you need: a snowboard, knee pads, a helmet, gloves and overalls.

 

 

Мультимедийная презентация

слайд 6

Информационный рисунок

6 мин.

3. Этап актуализации знаний. Выполнение заданий в группах.

Now pupils work in groups:

1) The group of football fans from Germany, you are to guess where you can  go in for this kind of sport?

2)  The group of football fans from Spain, you are to match the sport with the description?

3) The group of football fans from Russia, look and try to guess what these words are: (compete, practice, participate, take part, play, jump, train)

4) Tell me please, what you can do with the ball?

.

Мультимедийная презентация

слайд 7

слайд 8

слайды 9,10

Опора на вопросы и картинки

5 мин.

4.Работа с офтальмотренажером- выполнение упражнений для глаз.

Ребята, мы долго работали с мультимедийной доской. Для того, чтобы снять напряжение с глаз, давайте выполним несколько упражнений. Слушайте и выполняйте мои команды. Поднимите глаза вверх, вниз, вправо, влево, по кругу.

Учащиеся выполняют команды учителя несколько раз в течение 1-2 минут

слайд 11

Информационный рисунок

1 минута

5.Этап изучения новых знаний. Интегрированное аудирование и чтение.

6.Этап проверки понимания изученного.

1)Учащиеся слушают текст и выполняют задания на контроль понимания.

Pupils! Football violence has increased recently. First read the statements, then listen to the dialogue and fill in the gaps. Finally, listen again and talk about violence in football and how it can be prevented.

2) Чтение текста Football и сравнение 2х текстов.

Where can we find this information: in the listening text or in the reading text?

Учащиеся просматривают утверждения, слушают диалог и заполняют пропуски. Затем слушают диалог снова.

Учитель контролирует понимание диалога, учащиеся говорят о жестокости на футболе и как его

можно избежать!

-Football is the most popular sport in the world. (R. T.)

-If seats are oversold, problems can start very quickly.(L.T.)

- Players must set a good example. ( L.T.)

- Young boys imagine themselves becoming famous footballers. (R.T.)

- The most important thing is to make fans understand that football is a sport and there is nothing to fight about. (L.T.)

слайд 12

Развитие умения работать в группах. Развитие способности выслушивать мнение других и излагать собственное мнение

10 мин.

7.Этап применения изученного. Практическая работа учащихся.

Составление учащимися монологического высказывания в заданном объеме

Now pupils tell us about your favourite sport. Remember to say:

-where it is a winter or a summer sport;

-if it is a team/ individual sport;

- what equipment is needed to do it;

-if it is popular in Russia;

-how long you have been doing it;

-how often do you go in for it;

-if it helps you to keep fit.

Учащиеся составляют монологическое высказывание по плану.

слайд 12

Информационный рисунок

9 мин.

8. Подведение итогов урока.

Заключительное слово капитана.

What would you advise our guests to visit in Sochi?

Dear ladies and gentlemen! Our plane is landing in 5 minutes.

I would advise you to visit Sochi Park and the Olympic Park. And of course don't miss a chance to go to Krasnaya Polyana to admire wonderful mountain views and go skiing or snowboarding there.

слайд 13

Развитие логического мышления учащихся

4 мин.

9.Домашнее задание.

Pupils, your home task is ex. 6 at page 124 in your students book.

Учащиеся записывают домашнее задание.

слайд 14

Развитие памяти и мышления

1 мин.

10.Этап рефлексии. Подведение итогов урока.

1). Обобщение пройденного материала.

Учитель подводит итог урока: “Our board is landing now. Today we have talked about football and other popular sports in  Russia.

2). Оценка работы учащихся на  . Teacher: “Your marks are according your answer”

3). Прощание.

Учитель прощается с учащимися: Don`t forget to take our poster to support and greet athletes. And I ask you, teens, to evaluate our lesson on a three-point scale. The red football means you are thrilled with the lesson. The green means you liked it. And the yellow one means ….that it was boring.  

Show me and our guests your posters.

Учитель оценивает работу учеников.

Ученики оценивают урок по 3-х бальной шкале в виде футбольных мячей.

слайд 16

Анализ и оценка своей работы на уроке

2 мин.



Предварительный просмотр:

Football

Football is the most popular sport in the world.

While some children prefer watching their much admired footballers, others are more keen on taking part in the action. They look forward to the school day to end , so they can play a game of football in the street or on the school field. Young boys imagine themselves becoming famous footballers. They dream of scoring the winning goal for the championship, as well as seeing fans applauding for the victory with great enthusiasm.

Boys are not the only fanatics. Men are no different. They wait for Sunday afternoons to come, so that they can enjoy the day by sitting in front on the TV and cheering on their favourite team.

Football

Football is the most popular sport in the world.

While some children prefer watching their much admired footballers, others are more keen on taking part in the action. They look forward to the school day to end , so they can play a game of football in the street or on the school field. Young boys imagine themselves becoming famous footballers. They dream of scoring the winning goal for the championship, as well as seeing fans applauding for the victory with great enthusiasm.

Boys are not the only fanatics. Men are no different. They wait for Sunday afternoons to come, so that they can enjoy the day by sitting in front on the TV and cheering on their favourite team.

 



Предварительный просмотр:

Listening Task

Football violence has recently. First read the statements, then listen to the dialogue and fill in the gaps. Finally, listen again and talk about  violence in football, and how it can be prevented.

  1. If seats are                             , problems  can start very easily.
  2. If fans consider a referee’s                              unfair, they may get angry and start fights.
  3. When players start fighting on the                                , they encourage fans to fight as well.
  4. Players must set a good                                          .
  5. Police officers help keep things under                          . They make sure that  no dangerous objects or drugs people get into the                                        .
  6. The most important thing is to make fans understand that football is  a    

and there is nothing to fight about .  

   Listening Task

Football violence has recently. First read the statements, then listen to the dialogue and fill in the gaps. Finally, listen again and talk about  violence in football, and how it can be prevented.

  1. If seats are                             , problems  can start very easily.
  2. If fans consider a referee’s                              unfair, they may get angry and start fights.
  3. When players start fighting on the                                , they encourage fans to fight as well.
  4. Players must set a good                                          .
  5. Police officers help keep things under                          . They make sure that  no dangerous objects or drugs people get into the                                        .
  6. The most important thing is to make fans understand that football is a

and there is nothing to fight about .      


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме "Спорт" ( 7 класс) на английском языке.

Данный материал представлен по учебнику М.З. Биболелетовой для 7 класса по теме " Keeping fit"....

Конспект открытого урока по теме "Спорт. Спорт в нашей жизни". 6-8 класс.

Данный урок направлен на обобщение наиболее интересных и эффективных приемов работы по теме "Спорт. Спорт в нашей жизни". Постановка цели урока, содержательность, многообразие используемых упражн...

Открытый урок по теме "Спорт"

Урок в рамках семинара- практикума "Олимпийское образование на уроках"....

Разработка открытого урока на тему "Спорт. Футбол во Франции"(французский язык, 8 класс)

Разработка открытого урока на тему "Спорт. Футбол во Франции"(французский язык, 8 класс)...

Открытый урок по теме "СПОРТ" в 7 классе

Тема урока: «Спорт»   Цели урока: 1) активизация лексических и грамматических навыков говорения по теме;2) развитие навыков поискового чтения с извлечением информации;3)...

Открытый урок по теме "Спорт".

Открытый урок по теме "Спорт". Включает в себя актуализацию лексики и монологической речи по теме "Спорт и игры" и грамматики по теме "Местоимения и условные предложения"....

План открытого урока по теме "Спорт"

Открытый урок по теме "Спорт" учемно-методическое пособи "Matrix" Foundation....