Методическая разработка урока "Свидетельские показания", раздел "Преступления и общество", выполненная учителем английского языка, Демкиной В.В., УМК "Starlight" 7 класс, V. Evans, J. Dooley, Ks. Baranova
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему
Урок «Свидетельские показания» («Giving a witness statement») является 7 уроком темы: «Преступность и общество», на которую в учебной программе отводится 10 часов.
Содержание урока "Giving a witness statement" («Свидетельские показания»), цели и задачи обусловлены ФГОС по иностранному языку, УМК "Starlight 7”.
Актуальность урока обусловлена причинами объективного и субъективного характера:
- объективного – необходимостью развивать у обучающихся ценностно-смысловое отношение к изучаемому предмету;
- субъективного – необходимостью развивать у обучающихся культуру речи и самопрезентации.
Тип урока: закрепление изученного материала.
Цель урока: создание условий для развития коммуникативных навыков через разнообразные виды речевой деятельности (монологическая, диалогическая речь, расширение общего и филологического кругозора учащихся.
Задачи урока:
Учебная: способствовать развитию коммуникативных умений учащихся, тренировка лексического материала, развитие навыков восприятия на слух.
Воспитательные: воспитывать у учащихся интерес к изучению английского языка; формировать культуру поведения учащихся, расширять кругозор учащихся в юридической области, напоминать о соблюдении законов, принятых в обществе, через изучение цикла уроков по теме «Преступность и общество».
Развивающие: способствовать развитию памяти, логического мышления.
Скачать:
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
Технологическая карта
CRIME AND COMMUNITY.
I. Organizational Stage.
II. Introductory Stage.
1. After LISTENING tell me topic OF OUR LESSON, tasks, purpose of lesson.
TOPIC:
TASKS:
PURPOSE:
2. Listen to the dialogue again and choose the best word or phrase to complete each of the sentences.
1 The man and woman
a) were walking in the park b) were sitting on a bench c) were running
2 The theft happened in the...
a) street b) office c) park
3 Thieves are
a) younger than 17 b) 17 years old c) older than 17
4 A woman saw
a) 2 thieves b) 3 thieves c) 4 thieves
5 Thieves took...
a) a handbag b) a wallet c) a notebook
6 The policeman offered
a) to describe the handbag b) to call him c) not to worry
2.1. DISCUSS the CRIME.
2.2. Fill the claster
III. Main stage of the lesson.
3.
3.1. Take the cards. Work in groups.
The Rules of Teamwork
- You are a team, everyone’s opinion is important.
- The working language is ENGLISH.
- Distribute the responsibilities:
- all team members pick out the suitable cards.
- the 1-st team member presents the result as making up dialogue.
- the 2-nd team member presents the result as making up dialogue.
3.2. Make up dialogue and act. Prepare 5 minutes.
- WHO will act?
- Who will be an expert?
- Who will appreciate and find out the mistakes?
4. Rest of pupils, look at the slide and CLASSIFY THE CRIME.
5. MATCH THE TYPE OF CRIME TO ITS DESCRIPTION:
- Discuss with your partners:
Which is the most serious of these crimes?
Which is the most common in your country?
- Describe the pictures of slide.
6. Acting. Discuss.
7. Work is done, time for fun. BREAK. THANK YOU.
8. Reading , page 103.
8.1. FIND OUT MISTAKES.
8.2. Plan of statement of witness.
WHAT HAPPENED?
Where and when did a witness see?
What exactly did a witness see? What/ Whom can a witness describe?
What’s address and home telephone number of witness?
9. DIALOGUES.
The 1st situation.
Student A. This is your hotel room as you left it when you went out this morning.
Student B is telephoning you from the hotel to tell you that your room has been burgled.
Student A. Describe to Student B where your possessions were and find out what has been stolen.
The 2nd situation.
You have been asked to write a report of
- the theft for the local police,
- personal information,
- date and time of the theft,
- list of the stolen items,
- description the stolen items,
- what you think of the hotel,
- who might have stolen the items.
IV. The final stage of the lesson
Presentation of the results of the groups.
1 group presents results of tasks by types of crimes and their descriptions, answers to questions. Dialogue.
2 group presents on the media board a picture of the crime and tell their assumptions about the stolen things in the hotel. Dialogue.
V. REFLEXION. Marks:
I think by the end of the lesson:
I’m interested …..
I’m surprised …….
I have repeated ……….
I WILL TRY ……….
Now I can ……..
1) say what I think about
2) say what rules are used for making …..,
3) make the dialogue,
4) to work in a group,
5) to discuss the theme of the lesson.
I’m not satisfied with …….
It was difficult ……..
1) to say what I think about ……..
2) to say what rules,
3) to make the dialogue,
4) to work in a group
5) to discuss the theme of the lesson.
VI. HOMETASK has got 2 levels, YOUR CHOICE:
VI.1. RESTORE THIS POLICE REPORT.
USE THE CORRECT FORMS OF THE WORDS :
find out, case, witness, commit, criminal, crime scene, evidence, suspects, examine, investigation.
The (1)…. Of the stolen necklace.
The crime was (2) …………………………..on 31 October. The (3) …………………………was not found, but the police managed to find a (4) ……………………..…………………… who saw somebody running away from the (5) ………………………….. . Police Inspector Dread carefully (6) …………
the place and found some (7) …………… : a cigarette box, footprints (not too big) and a match. After some more (8) …………………… Dread had three (9) …………………………… : Mr. Jones (a baker), Mrs. Primm (a nurse), mr. grove ( a businessman). Later he (10) …………………………… that Mr. Jones (a baker), mr. grove ( a businessman) had alibis and can’t have stolen the necklace. ), Mrs. Primm (a nurse) was arrested.
VI. 2. Make up the dialogue of Police Inspector Dread to the witness.
Plan of statement of witness.
- WHAT HAPPENED?
- Where and when did a witness see?
- What exactly did a witness see? What/ Whom can a witness describe?
- What’s address and home telephone number of witness?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ПО ПРОВЕДЕНИЮ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ ИНСЦЕНИРОВАНИЕ СКАЗКИ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ «ЦАРЕВНА – НЕСМЕЯНА» для 5 классов
Данная разработка может стать хорошим заключительным мероприятием во время проведения Неделя иностранных языков. Веселая старая сказка поможет даже не совсем хорошо успевающему ученику принять у...
Методическая разработка "Методы и приемы обучения лексике на уроках английского языка".
Статья методах и приемах обучения лексике на уроках английского языка....
Методическая разработка. Методы и приемы изучения алфавита на уроках английского языка.
Алфавит – основа любого языка. И пока алфавит иностранного языка не станет таким же родным, как и алфавит русского языка, трудно говорить об освоении иностранного языка....
Проектирование урока английского языка в 5 классе на основе технологической карты по теме «Routines around the Day. УМК Starlight 5 «Звездный английский» 5 класс Virginia Evans Jenny Dooley Ksenia Baranova Victoria Kopylova, Radisla Millrood Москва Exp
УМК Starlight 5 «Звездный английский» 5 класс Virginia Evans Jenny Dooley Ksenia Baranova Victoria Kopylova, Radisla Millrood Москва Express Publishing «Просвещение» 2015Представлен образец технологич...
Методическая разработка урока домашнего чтения № 11 «Cinderella» к учебнику «Английский язык» Верещагина И.Н., Притыкина Е.А.3 класс .
Цели и задачи урока:· Развитие навыков чтения с полным понимание прочитанного· Развитие речи на ...
конкурсный материал "Лучшая методическая разработка занятия, реализуемая в рамках освоения ООП" по английскому языку 6 класс УМК Spotlight
Конкурсный материал содержит технологическую карту урока, сценарий урока, аналитическую записку, презентацию к уроку и сноску на видеоролик урока.https://youtu.be/SYwx57pRoNQ...
методическая разработка "Дидактический материал по теме "Условные предложения в английском языке" для 8 класса".
упражнения на закрепления темы "Условные предложения" ....