Цикл уроков в 8 классе по теме: Мы часть Вселенной!
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему
В цикле уроков представлены 3 технологические карты, подробно описывающие ход уроков
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehkarta2_.docx | 36.52 КБ |
tehkarta3.docx | 34.74 КБ |
tehkarta4.docx | 35.69 КБ |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока
Тема урока: We are a part of the universe. Класс: 8 | ||||
Дата проведения урока: № урока по календарно-тематическому плану: 5 | ||||
Цель урока (что планируется достичь за урок):
| ||||
Задачи урока (обучающая, воспитательная, развивающая): 1.Совершенствовать навыки чтения 2. Развить коммуникативные навыки (совершенствовать монологическую речь ) 3.Совершентствовать фонетические навыки.4.Закрепить навыки восприятия иноязычной речи на слух.5 Воспитать личностные качества (трудолюбие, активность, умение работать в сотрудничестве с другими, коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность и др.) | ||||
Тип урока: Урок формирования умений и навыков | ||||
Оборудование: раздаточный материал, материал учебника «English.8 класс»: учеб. для общеобразоват. Учреждений /[В.П.Кузовлев,Н.М.Лапа].-8-е изд.-М.:Просвещение. | ||||
Ход урока | ||||
Этап | Задача этапа | Содержание | Методы, приемы работы | Время (мин.) |
Организационный момент | Настроить учащихся на активную работу на уроке, создать иноязычную атмосферу Сообщение задач урока | Good afternoon, boys and girls. Take your seats, please. How are you? Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent today? What was your home task for today? Thank you. Today we will have a very interesting lesson. So today we will read much information our planet, learn some new words. | Беседа | 2 |
Фонетическая зарядка | Отработать произношение, тренировка звуков | But before we start, let us warm up our tongues. Students, have a look at the black board. Here you can see the planets poem. Let me read it first. Listen to me, do not repeat. Planets Here are nine planets that we know. Jupiter, Saturn, Uranus, too. Let’s translate the poem. Repeat after me some difficult words. Good. Who wants to read the poem? Let it be you. Thank you. | Репродуктивный | 5 |
Основной этап урока. 1.Речевая разминка 2. Обучение монологической речи (с опорой на доске) 3.Обучение восприятию иноязычной речи на слух 3.Обучение поисковому чтению (с элементом обучения неподготовленной монологической речи) Релаксационная пауза 4. Обучение лексической стороне речи Заключительный этап. | Развитие смысловой догадки, ассоциативного мышления.
Снятие лексических трудностей Первое прослушивание (контрольный вопрос) Второе прослушивание (развитие логического мышления) Физкультминутка Работа над лексикой (активизация лексических единиц, фронтальная форма работы) Тренировочное упражнение на активизацию лексики Объяснить домашнее задание. Выставить оценки за урок. | Children, look at me. I want you to know as many proverbs as you can remember. Let’s find Russian equivalents to the following English sayings (please take the cards):
a)Всему свое время. б)Нет худа без добра. в)Ложка дегтя в бочке мёда. г)Будет и на нашей улице праздник. д)Беда не приходит одна: сама идет и другую ведет. Some of you has English Sayings and Russian Equivalents, You are to find your pair and stand together. The rest of the class agree or disagree, using the expressions on the backboard: To my mind… In my opinion… I’m afraid that.. Thank you, children! Now you are going to listen to a very interesting story. But before that let’s read and translate some words: Suddenly To rush To miss lectures To save lives Petrol Listen to it carefully! I’ll ask a question: What this text is about? Now, listen to it for the second time and guess which of today’s proverbs can be a head of this story. Right you are! Every Cloud Has a Silver Lining. Well, children, a new topic we start to discuss is “We’re a part of the universe”. As you may understand we are going to discuss space and our planet the Earth. What do you know about it? Learn some more information about the planet. Study the Passport of the Earth. Look at the ex. 31, p. 12. Can you add any more information to the passport? I’m sure that you want to know about our planet, and then read the Earth page from the encyclopedia. Open ex. 32 on p. 12. Find the answers to the questions. Do you understand them? I give you several minutes to look through the text. Ready? Please, answer the questions in pairs.Well, I see that you are tired, let’s have a rest and sing a song, let’s move! Come, my friend You may sit down. Children, do you know how many people must stand in the same way to measure the Earth? Read the information in ex. 33.Surprising? Well, you have read a lot of words connected with space. Learn to pronounce them correctly. I will read them first. Listen, do not repeat! The solar system The galaxy The universe The milky way Planet Satellite Distance The sun The earth The moon Pole Atmosphere Star Telescope. Let’s translate them once again! Now read one by one! Time for practice! Let’s do ex. 35 on p. 13. Thank you, children. So what new information have you learnt today? Name the new words. Ok! Put down your home task: ex. 8, p. 34, Workbook: ex. 4, p.5. Your marks for today are..Stand up! Have a rest. | репродуктивный метод
Практический метод Репродуктивный метод Репродуктивный метод Метод самостоятельной работы | 4 4 2 8 2 4 9 2 12 10 |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока
Тема урока: We are a part of the universe. Класс: 8 | ||||
Дата проведения урока: № урока по календарно-тематическому плану: 6 | ||||
Цель урока (что планируется достичь за урок):
| ||||
Задачи урока (обучающая, воспитательная, развивающая): 1.Совершенствовать навыки поискового чтения 2. Развить коммуникативные навыки (совершенствовать монологическую речь ) 3.Совершентствовать фонетические навыки.4.Обучение лексической стороне речи.5 Воспитать личностные качества (трудолюбие, активность, умение работать в сотрудничестве с другими, коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность и др.) | ||||
Тип урока: Урок формирования умений и навыков | ||||
Оборудование: раздаточный материал, материал учебника «English.8 класс»: учеб. для общеобразоват. Учреждений В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа].-8-е изд.-М.: Просвещение. | ||||
Ход урока | ||||
Этап | Задача этапа | Содержание | Методы, приемы работы | Время (мин.) |
Организационный момент | Настроить учащихся на активную работу на уроке, создать иноязычную атмосферу Сообщение задач урока | Good afternoon, boys and girls. Take your seats, please. How are you? Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent today? What was your home task for today? Thank you. Today we will have a very interesting lesson. So today we will repeat the new word and learn to use them in speech, then you will learn to use the article “the” and read some information about space. | Беседа | 2 |
Фонетическая зарядка Основной этап урока. 1.Речевая разминка 2.Обучение лексической стороне речи 3. Обучение грамматической стороне речи 4.Обучение поисковому чтению Заключительный этап | Отработать произношение. Проверка домашнего задания Повторение грамматического материала Тренировочное упражнение на закрепление грамматического материала Развитие навыков подготовленной монологической речи Объяснить домашнее задание. Выставить оценки за урок. | But before we start, let us warm up our tongues and remember the new words. Students, have a look at the black board. Here you can see the transcriptions. You are to read them properly. Let’s have a try. Do it yourself first. Ok! Thank you, let’s read them all together: Satellite Atmosphere Telescope Galaxy Distance The solar system The milky way Ок!Thank you!Now, open your text books at p.13. Look at the space picture and name the objects. Begin your answer with the following: Number one is… Number two is… And so on. Ok! Thank you! Let’s continue working! You know some words have several meanings. You read about different meanings of words “space” and “star” at home, didn’t you? So, tell me about them. Thank you! Now we are going to use the words. Open ex. 10, p.34. Translate the sentences into English. Let’s check up! It’s high time to revise out grammar! Давайте вместе вспомним случаи употребления определенного артикля! Когда он используется? Приведите пример!Open ex 38 on p 14. Let’s read and remember when we use it! Time for practice! We are going to use it! Do ex 39, p. 14 in writing. Read the sentences. Other pupils will express their opinion about the use of the definite article. Besides, you must explain the use of it with the help of the information from ex 38, p. 14. At home learn the rules and give your own examples. Well, would you like to know more about space? Let’s the read the information in ex. 41, p. 14. But first try to do a test in ex. 40, p. 14.Now you are going to express your opinion, do not forget to use the given phrases, look at the blackboard: As I see it… To my mind… In my opinion… Now, check your answers with the help of the text “Galaxies”. Find the necessary information and say if the sentences are true or false. While answering, use the same phrases: To my mind… In my opinion… I agree, because… I disagree, because… Thank you! So children, what have you learnt today? What was the most interesting? What was difficult for you? So, your marks for today are…Your home task is ex 42, p. 15, ex. 9, p. 34, Workbook: ex 4-5, p 9. The lesson is over. You may be free. | Репродуктивный Метод Практический Метод Проблемно-поисковый метод Репродуктивный метод | 4 4 5 5 6 8 3 |
|
| |||
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока
Тема урока: We are a part of the universe. Класс: 8 | ||||
Дата проведения урока: № урока по календарно-тематическому плану: 7 | ||||
Цель урока (что планируется достичь за урок):
| ||||
Задачи урока (обучающая, воспитательная, развивающая): 1.Совершенствовать навыки поискового чтения 2. Развить коммуникативные навыки (совершенствовать монологическую речь ) 3.Совершентствовать фонетические навыки.4.Обучение лексической стороне речи.5 Воспитать личностные качества (трудолюбие, активность, умение работать в сотрудничестве с другими, коммуникабельность, уважение к себе и другим, личная и взаимная ответственность и др.) | ||||
Тип урока: Урок формирования умений и навыков | ||||
Оборудование: раздаточный материал, материал учебника «English.8 класс»: учеб. для общеобразоват. Учреждений /[В. П. Кузовлев, Н.М. Лапа].-8-е изд.-М.:Просвещение. | ||||
Ход урока | ||||
Этап | Задача этапа | Содержание | Методы, приемы работы | Время (мин.) |
Организационный момент | Настроить учащихся на активную работу на уроке, создать иноязычную атмосферу Сообщение задач урока | Good afternoon, boys and girls. Take your seats, please. How are you? Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? Who is absent today? What was your home task for today? Thank you. Today we will have a very interesting lesson. So today we will revise the new words on our topic and do a lot of exercises to remember them. | Беседа | 2 |
Фонетическая зарядка Основной этап урока. 1.Речевая разминка 2.Обучение лексической стороне речи 3.Обучение говорению Релаксационная пауза Обучение лексической стороне речи Заключительный этап | Отработать произношение. Активизация ранее введенной лексики Тренировочное упражнение на закрепление лексических единиц, развитие ассоциативного мышления Развитие навыков подготовленной монологической речи физкультминутка Тренировочное упражнение на активизацию лексики Объяснить домашнее задание. Выставить оценки за урок. | But before we start, let us warm up our tongues. Students, have a look at the black board. Here you can see the planets poem. Let me read it first. Listen to me, do not repeat. The planets in their galaxy, Let’s translate the poem. Repeat after me. Good. Who wants to read the poem? Let it be you. Thank you. Children, what sound do you hear more often? Yes, right. Let’s revise the words on our topic with the sound [s]( a galaxy, the Solar System, a spaceship, space, the Universe, a star, a spacesuit, the Sun, an astronaut) Good!Now listen to the statements and guess what they mean:
Ok! I see that you know the words very well! Students, what text did you read last time? What is the text about? Thank you! Now you are going to read out the sentences with the new words for others translate. Ok! Let’s stop here! I see you are tired, let’s move a bit and sing our song: Come, my friend Good! Take your seats! Let’s continue working! Please, read the task to ex. 13, p. 35. Do it in writing. A group of stars- galaxy A man or a woman- a human being The world-the universe To study-to explore A spaceship-a starship Large-huge Convenient-suitable To examine carefully-to investigate Now work in pairs and make up true /false sentences using the words from ex 13. Other pupils will say if they agree or disagree with them. Ok! Thanks! Now let’s return to the text “Galaxies”. Use the information in the text to make notes under the headings, see ex. 44, p. 15. Are you ready? Let’s check it up! So , you’ve learnt much information today. What do you know about galaxies? Was it interesting to read and discuss the questions? Put down your home task: ex. 7, p 11, ex 44, p 5 .Your marks for today are… The lesson is over. You may be free. | Репродуктивный Метод Практический Метод Проблемно-поисковый метод Репродуктивный метод | 4 4 3 5 4 2 6 5 3 2 |
|
| |||
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока географии в 6 классе по теме "Земля и Вселенная""
Методическая разработка урока географии в 6 классе составлена с учетом ФГОС второго поколения....
Конспект урока географии в 6 классе по теме "Земля и Вселенная"
Конспект урока географии в 6 классе по теме "Земля и Вселенная"...
План-конспект открытого урока географии в 6 классе по теме «Земля во Вселенной»
Цели1. Образовательные:-обобщение и систематизация знаний учащихся о Земле как части Солнечной системы;-объяснение главных отличий Земли от других планет.2....
презентация к уроку географии для 6 класса по теме "Земля во Вселенной" по учебнику Дронов, Савельева
Презентация содержит краткое описание состава нашей Вселенной.Даны наиболее важные определения, необходимые учащимся.Может являться опорой для рассказа учителя при изучении новой темы урока....
Методическая разработка урока географии в 5 классе по теме "Мы во Вселенной"
Методическая разработка урока географии, составленная в соответствии с ФГОС...
Технологическая карта урока 6 класс по теме Лист- часть побега. Внешнее строение листа.
Цель урока: Сформировать представление о внешнем строении листа.Познакомиться с разнообразием листьев.Отработать умение пользоваться гербарным материалом.Отработать умение пользоваться ручной луп...
Конспект урока немецкого языка в 4 классе по разделу: «Bald kommen die großen Ferien». Тема урока: «Формирование НЛЕ по теме «Внешность, части тела». Ответы на вопросы по теме «Внешность, части тела». Формирование навыков письма». (УМК И. Л. Бим)
Цель урока: научить обучающихся описывать внешность, используя новый лексический материал; создание условий для совершенствования навыков устной речи, чтения вслух, орфографических...