Практические задания по английскому языку для обучающихся 7-8 классов по теме "Великая Отечественная война".
методическая разработка по английскому языку (7, 8 класс) на тему
Данная разработка представляет собой сборник заданий, направленных на развитие коммуникативных навыков по теме "Великая Отечественная война".
Цель разработки:
практическая помощь:
- обучающимся в систематизации, закреплении и углублении знаний по теме "Великая Отечественная война";
- преподавателю в подготовке к занятиям.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
velikaya_otechestvennaya_voyna.docx | 171.1 КБ |
Предварительный просмотр:
Практические задания по английскому языку для обучающихся 7-8 классов
по теме "Великая Отечественная война"
Данная разработка представляет собой сборник упражнений направленных на развитие коммуникативных навыков
Цель:
практическая помощь:
- обучающимся в систематизации, закреплении и углублении знаний по теме "Великая Отечественная война";
- преподавателю в подготовке к занятиям.
Unit 1
- Разминка «Лицом к лицу»
- Повторение образование типов вопросов
- Работа в парах (составляют по два вопроса)
- Преподаватель разбивает на произвольные пары (задают по два вопроса)
- 1. Прочитайте текст. Закрыв правую колонку, переведите его. Используя фразы и предложения из текста, составьте рассказ о другом городе-герое.
Hero-city is a city in which the citizens showed heroism and courage to defend their native land during the Great Patriotic War . Leningrad (Saint-Petersburg) became the hero-city in 1945. During the Great Patriotic War the city suffered a great deal. The German armies laid siege to it in 1941, and for the next two years and a half the city was cut off from the rest of the country. 872 days and nights continued the bloody and heroic siege in the history of mankind. No food could be brought in, and people died of starvation. Daily shelling and air raids destroyed parts of the city. Thousands of people were killed. But Soviet people continued fighting. Rebuilding of the city took years. | Почетное звание «Город-герой» присваивалось городам, жители которых проявили массовый героизм и мужество в защите Родины во время Великой Отечественной войны. Ленинграду присвоили звание «Город-герой» в 1945г. Во время Великой Отечественной войны город пострадал очень сильно. Немецкие войска осадили его в 1941 году, и в течение последующих двух с половиной лет город был отрезан от остальной части страны. 872 дня и ночи продолжалась самая кровопролитная и героическая осада в истории человечества. Без еды люди умирали от голода. Ежедневные обстрелы и воздушные налеты разрушили город. Тысячи людей были убиты. Восстановление города длилось года. |
2. Ответьте на вопросы, используя фразы-клише ниже:
Hero-city is a city in which the citizens showed heroism and courage to defend their native land during the Great Patriotic War .
… is a hero-city. During the Great Patriotic War. The city suffered a great deal. No food could be brought in, and people died of starvation. Daily shelling and air raids destroyed parts of the city. Thousands of people were killed. But Soviet people continued fighting. Rebuilding of the city took years.
1. How many cities are hero-cities? What are they?
2. Have you ever been to one of them? What have you seen there?
- Описание фото
- Разобрать фразы-клише
INTRODUCTION (Вступление)
Make an introduction (state the problem) People have been V-ing ... since time immemorial/in recent years. Today we still want/have/V ... ... getting more and more ... ... increasing/decreasing ... What/How ... ? It is often suggested /believed that … Many people are in favour of idea that ... Many people are convinced that ... Some people are against … Can you imagine ... ? Isn’t it amazing ... ? Have you ever thought of ...Isn’t it strange … ?
BODY (Основная часть)
1. To express opinion: In my opinion ... I believe ... It seems to me ... The way I see it ... From my point of view ... Personally I believe that … I feel strongly that … It seems to me that … As far as I am concerned …
2. To list points: In the first place … Firstly/First of all, ... Secondly, ... Finally, ... Last but not least ... As a result, ...
3. To add more points to the same topic: What is more … Furthermore ... Moreover ... In addition to this ... Furthermore, /Moreover, /What is more, As well as…. /In addition to this/that… Besides, /…….also…. Not only…., but…… as well.
4. To introduce examples: For example ... For instance … ... such as ... ... in particular ...
5. Express an opposing opinion and give 1–2 reasons for this opposing opinion Besides, ... Apart from this ... It is argued that ... People argue that ... Opponents of this view say ... There are people who oppose ... On the other hand, some people believe that ... However, other people believe that ... ... so/because ...
6. Explain why you don’t agree with the opposing opinion I strongly disagree with this statement, because ... I think it’s absolutely wrong to … I completely disagree that …
CONCLUSION (Заключение)
Make a conclusion restating your position Despite other people's opinion, I still believe that ... To sum up ... All in all ... On the whole ... In conclusion ... Taking everything into account ... As was previously stated ... All things considered ... Although there are some disadvantages ..., I believe ... All in all, I believe that there are more advantages than disadvantages ... Taking everything into account, ...
- Коллективное описание фото (презентация)
Unit 2
- Разминка
I. Ответьте на вопросы
1. What was the aim of the S.U. in the 2nd World war?
2. What did the heroic struggle of the Soviet people give the peoples of the world?
3. What inspired the resistance movements in the Nazi occupied countries to fight against fascism? (Что вдохновило движение сопротивления в оккупированной страны к борьбе с фашизмом?)
4. When did Adolf Hitler come to power?
(Hitler came to power in 1933, when he became Chancellor of Germany.)
5. When did the Second World War start?
(The Second World War started with the German invasion of Poland on the 1st of September, 1939.)
6. What two countries were Germany’s allies?
(Italy and Japan)
7 . What two countries declared war on Germany after the Nazi troops invaded Poland?
(When Hitler invaded Poland Britain and France declared war on Germany)
8. What does the word Blitzkrieg mean?
(a ‘lightning war’)
9. Who was Britain’s Prime Minister during the war?
(Winston Churchill)
10. How many people lost their lives during the Second World War?
(more than 60 million)
11. When did the Japanese attack the American naval base at Pearl Harbour?
(The Japanese started a surprise attack on the US Navy base at Pearl Harbour on the 7th of December, 1941)
12. In 1943, Stalin, Roosevelt and Churchill met at a conference. Where did it take place? (The conference took place in Teheran)
13. How many atomic bombs were dropped on Japan?
(two bombs: the first bomb was dropped on Hiroshima, killing about 70,000 people. The second bomb was dropped on Nagasaki, killing about 40,000 people)
14. Where were the war trials held after the war?
(in Nuremberg)
15. How many years did the Second World War last?
(6 years)
16. Whose armed forces fought and won the Battle of Berlin?
(The Soviet Union's)
17. When was the first salute fired in Moscow during the Great Patriotic War?
(on the 5th of August)
II. Прочитайте предложения, выберете правильный ответ.
|
|
Keys
|
|
- Соотнесите даты и события.
Даты | События |
|
|
Основные даты:
22 июня 1941г. – начало Великой Отечественной войны;
Июнь 1941 г. – начало поставок по ленд – лизу;
28 ноября – декабрь 1943 г. – Тегеранская конференция;
4 -11 февраля 1945г. – Ялтинская или Крымская конференция;
17 июля – 2 августа 1945 г – Потсдамская конференция;
6 июня – 27 июля 1944г. – высадка армий союзников в Нормандии – открытие Второго фронта;
25 апреля 194 г. – встреча армий союзников с войсками Красной Армии на Эльбе.
III. Составьте рассказ из приведённых ниже предложений, чтобы получился логически связанный рассказ.
- Suddenly the Soviet and the fascism soldiers saw a little girl crying in the middle of the bridge.
- There was a hard battle in the main street of the city.
- One of the Soviet soldiers decided to save her.
- He crawled to the girl.
- The monument in Treptovpark shows us the great selflessness of the Soviet soldiers during the 2nd W.W.
- He took her on his hands and crawled back.
- It was in Berlin in 1945
- So the Soviet soldiers saved the German girl.
Keys
- It was in Berlin in 1945
- There was a hard battle in the main street of the city.
- Suddenly the Soviet and the fascism soldiers saw a little girl crying in the middle of the bridge.
- One of the Soviet soldiers decided to save her.
- He crawled to the girl.
- He took her on his hands and crawled back.
- So the Soviet soldiers saved the German girl.
- The monument in Treptovpark shows us the great selflessness of the Soviet soldiers during the 2nd W.W.
What does this monument show us?
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Олимпиадные задания по английскому языку для обучающихся 7 класса
Олимпиадные задания по английскому языку для обучающихся 7 класса...
Комплекс учебных заданий по теме: " « Причины и цена победы СССР в Великой Отечественной войне»
Комплекс учебных заданий по теме: "« Причины и цена победы СССР в Великой Отечественной войне»...
Статья:Задания, направленные на развитие коммуникативных УУД, на примерах применения полученных знаний учащихся при изучении лексики по теме «Здоровое питание» (из опыта практической работы учителя английского языка Железняковой З.И.)
В данной статье рассматриваются задания, направленные на развитие коммуникативных УУД , на примерах прменения полученных знаний учащихся при изучении лексики по теме "Здоровое питание": лексические иг...
олимпиадные задания по английскому языку для обучающихся 7-8 классов для школьного тура всероссийской олимпиады школьников
Данный материал включает в себя задания для обучающихся, аудиофайл для выполнения заданий по аудированию, ответы на олимпиадные задания и лист ответов для обучающихся...
Презентация на английском языке к 75-летию Победы в Великой Отечественной войне "We are Against War"
Презентация для внеклассного мероприятия на нглийском языке "We are against War" для обучающихся 7-ого класса...
Внеклассное мероприятие на английском языке к 75-летию Победы в Великой Отечественной войне "We Are Against War"
Внеклассное мероприятие на английском языке для обучающихся 7-ого класса....
Краеведческое задание по английскому языку (7-8 класс) по теме Великая Отчественная война
Краеведческое задание по английскому языку (7-8 класс) по теме Великая Отчественная война...
- Мне нравится (1)