План-конспект урока в 8классе
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) по теме
Разработка урока по английскому языку в 8классе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Материал к уроку по теме"Mass Media" | 16.21 КБ |
konspekt_uroka_dlya_sayta_8kl.docx | 17.04 КБ |
Предварительный просмотр:
1. Match the meaning (speaking)
Television - A paper printed usually daily or weekly with news
Books - Broadcasting programs for people to listen to
The Internet - It is the most ancient mass media
Radio - A way to communicate with your partner
using the computer
Newspaper - Broadcasting programs for people to watch
on their TV
2. Answer the questions (listening)
1. What is the difference between TABLOIDS and BROADSHEETS?
2. What papers are popular in GB?
3. What radio station do British people prefer listening to?
3. Make up questions (grammar)
1. Often, Did, you, listen to, program, radio?
2. Don’t , you, TV, any, programs, there, Are, like?
3. Local, What, you, do, newspapers, to read, prefer?
4. You, fairy – tales, Did, like, in your childhood, to read?
4. Read the words (phonetic exercise)
Information, channel, interview, report, journal, computer, daily, satellite, photographer, program, tabloid, advertisement, broadcasting, talk show, correspondent, weekly, scandal, broadsheet.
5. Make a project of a radio station
Card 1: - live sport news
- To broadcast non-stop
- To present the most exciting sports events
- To listen to the interviews with the popular sportsmen
Card 2: - commercial-free station
- A collection of the best songs for kids
- To listen to the game shows
- To enjoy performances
Card 3:- to play music from the past 60s
- To enjoy rock concerts
- To listen to music of all ages
- To win music competitions
Предварительный просмотр:
Конспект урока в 8классе
Тип урока: урок-закрепление полученных знаний и умений.
Формы и виды работы: индивидуальная, парная, групповая.
Поставленные цели:
- практическая: активизировать ранее изученную лексику по теме «Mass Media», развивать умения всех видов речевой деятельности ( чтения, говорения, аудирования и письма)
- образовательная: расширение знаний о Mass Media в Британии.
- развивающая: развитие речевой догадки, логического мышления.
- личностно-ориентированные: развивать исследовательские и творческие навыки, создать условия для развития навыков общения и совместной деятельности.
- воспитательная: воспитывать интерес к языку и культуре его носителей с помощью привлечения лингвистического материала и ИКТ.
1. Introduction.
T- Good morning, children, dear guests. How are you? They say, if you start your day with a smile, you’ll be in a good mood the whole day. So smile to each other, please.
Today we’ll revise topic words , practice our skills in reading, listening, speaking on a very interesting subject. But first, read the words given to you aloud. Find the odd word and the 1st letters will form the topic of our lesson.
P1- reading; P2- speaking; P3- magazine … (slide1)
T- So, what is the topic of our lesson?
P1- Mass Media. (slide2)
T- Yes, we’ll speak about Mass Media in our country and in Great Britain. But what Mass Media can you name? (slide3)
P1- newspapers , television…
2. Phonetic exercise
T-What words concerning our subject can you name?
P1- daily, channel…
T- let’s read them from the board (slide4)
Speaking practice
T- What means of getting information do you prefer?
P3 -I prefer browsing the Internet to get different information.
P4 -I’m fond of reading books. I don’t like searching the net.
P5-I like television best of all. I enjoy watching films.
3. Reading
T- Look at the board and define the meanings of the words TV, Radio, Books, The Internet (slide5)
4. Listening
T- There is another task for you. You are to answer the questions after watching the video.
1. What is the difference between TABLOIDS and BROADSHEETS?
2. What papers are popular in GB?
3. What radio station do British people prefer listening to?
T- Pupil4 will make up a story of what we’ve seen and heard ( a pupil is making a story)
5. Projects of radio stations (group work)
T-Now, let’s try to present your own projects of radio stations.
let’s divide the class into 3 groups - 3 radio stations. Each group (“radio station”) will be given a card with the expressions.
The task is 1) to think of a name for your radio station
2) to make a presentation of your radio station using the given phrases.
3) to make up a list of programs that can be heard on the radio station
Card 1: - live sport news
- To broadcast non-stop
- To present the most exciting sports events
- To listen to the interviews with the popular sportsmen
Card 2: - commercial-free station
- A collection of the best songs for kids
- To listen to the game shows
- To enjoy performances
Card 3:- to play music from the past 60s
- to enjoy rock concerts
- to listen to music of all ages
- to win music competitions
T- Pupil1 will look through our school paper and pupil2 will inform us about the latest news from the world. (newspapers review)
6. Grammar practice (doing exercises)
T- Speaking about the mass media, we should remember about people who help us to be informed. They are: journalists, reporters, correspondents who often interview people. Now we’ll do one more exercise on the board. Make up the questions and mind the word order. (slide6)
Now you can check your answers (slide7)
But Pupil3 will read the text from the laptop and tell us about the role of Mass Media in our life.
7. Reflation (summing up period)
T- To sum up our work let’s finish the sentences from the board and say what was done at our lesson. (slide8)
Thank you for the lesson. Your home task is …
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План – конспект открытого урока по теме: «Развитие навыков самостоятельной работы на уроках литературы при изучении рассказа А.П.Чехова «Хамелеон» в 7 классе КО вечерней школы
Тема урока: Рассказ А.П.Чехова «Хамелеон»Цель урока:1. Познакомить учащихся с живой картиной нравов в рассказе А.П.Чехова «Хамелеон»2. Попытаться ...
План-конспект открытого урока и самоанализ урока по технологии в 7 классе.Часть 2..
Разработка практического урока с презентацией по теме:"Вышивка крестом.Разновидности болгарского креста".Отработка практических упражнений и закрепление пройденного материала в первой части урока по д...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...
Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке
В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...
План-конспект открытого урока по астрономии в рамках районного семинара.Тема урока: «Атмосферное давление».Тема урока: «Агрегатные состояния вещества».
«Развитие и поддержка талантливых и одаренных детей в системе воспитания и дополнительного образования детей....
План-конспект открытого урока в 8 классе по 1 теме "Schön war es im Sommer" Thema der Stunde: " Планы на отдых у молодёжи разные."
1. Учить читать короткие тексты с полным пониманием прочитанного и определять содержание текста с ситуацией. ...