Сценарий фрагмента урока в 9 классе, подготовка устного высказывания "Computers in Teenagers’ Lives"
план-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему
Цель. Создать логичное, связное законченное высказывание на предложенную тему с опорой на план.
Задачи.
– научить представлять информацию в устной монологической форме;
- развивать умение применять активную лексику по теме;
- развивать умение отбирать и правильно применять необходимые грамматические формы и средства связи.
- развивать умение аргументировано высказывать свое мнение.
- развивать умение работать самостоятельно и в группе.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
stsenariy_fragmenta_uroka._podgotovka_monologicheskogo_vyskazyvaniya._oge.docx | 33.88 КБ |
Предварительный просмотр:
Видеофрагмент урока в 9 классе по подготовке к устной части ОГЭ
Сценарий выполнен учителем английского языка Ульяновой Е. Г.
ГБОУ Школа № 1200 г. Москвы
с углубленным изучением английского языка
№ | Параметр | Описание |
1 | Учебный предмет | Английский язык |
2 | Ступень обучения и класс | Основная школа. 9 класс. |
3 | Тема урока | Computers in Teenagers’ Lives |
4 | Цель и задачи урока | Цель. Создать логичное, связное законченное высказывание на предложенную тему с опорой на план. Задачи.
- развивать умение работать самостоятельно и в группе. |
5 | Ожидаемые учебные результаты | Личностные.
Метапредметные.
формирование навыка планирования и регуляции своей деятельности;
Предметные.
|
6 | Длительность урока | Фрагмент урока (20 минут) |
7 | Место проведения урока | ГБОУ Школа № 1200 |
8 Ход урока | ||
| Hello, boys and girls. The main aim of our lesson is to get ready for the Russian State Exam and practice speaking on the given theme. | |
| Pictures on the board, sounds of somebody typing on the computer (Attachment 1) Look at the board and listen to the sounds. What do you think we are going to practice today?
| |
| When in our life do we need to be able to speak about computers?
| |
(фонетическая зарядка) | Today we are getting ready to take part in a conference and discuss the role of computers in teenagers’ lives. (The transcription of some words is on the board.) To be well understood we need to speak correctly and distinctly. Let’s practice pronouncing the words on the board. Pay attention to the sounds. Sofia, read the words aloud, please. Students, repeat the words after Sofia. Correct mistakes if it is necessary. | |
| To speak about computers we are going to revise useful vocabulary and linking words. In these two boxes, there are cards with expressions and their definitions. Please Lida and Nastya, match the English expressions with their definitions/explanations. You have 4 minutes to do the task. Put the matching cards on the board, please. Meanwhile, let’s revise linkers. In pairs fill in the cards with the proper linking words. Write as many words as you can. (Each group fills in one of the cards with a coloured pencil or a felt-tip pen: “to introduce the topic and to conclude”, “to give your opinion”, “to give examples”, “to give reasons”, “to enumerate” Then the students put their lists of kinking words on the board and read them aloud to be checked by the other students) | |
| You are going to work in groups of three and get ready to give a talk about using computers. Here are the tasks with the plan for your answer. Each of you chooses one point and gives a arguments. Then one student of each group will present your ideas. You are to start in two minutes. (Task 3 and the plan for it are attached. The teacher monitors the work of the students) | |
| Let us start our conference and listen to the first speaker. Please listen and fill in the form in front of you. (students’ answers) What do you think of the answers? Whose point of view do you agree with? | |
| Let us sum up the lesson. What was the most interesting/ difficult thing for you to do? Would you like to continue discussing the problem next time? Please hand in the forms you’ve filled in. |
Attachments.
- The words on the board to be read in transcription:
|
|
- The vocabulary for matching (key):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
| |
| |
| |
|
- Linking words (key):
- To introduce and to conclude the topic:
- I’d like to give a talk about … as it’s an interesting topic
- I’d like to tell you about…
- To sum up,
- In conclusion,
- That’s all I wanted to say. Thank you for listening/ your attention.
- That’s all I can say about…
- All in all, …
- To give your opinion:
- In my opinion/ view,
- From my point of view,
- To my mind. …
- I think/ believe, …
- As I see it. …
- To give examples:
- For example/ instance, …
- Such as…
- Like…
- To give reasons:
- Because
- As
- For this reason,…
- To enumerate:
- To begin/ start with
- Then
- Also
- Besides
- In addition (to)
- What is more
- Firstly,
- Secondly
- Finally
- Task 3.
You are going to give a talk on teenagers using computers. You’ll have to speak for not more than 2 minutes.
Remember to say:
- Why computers are useful for teenagers;
- How often teenagers use computers and what for;
- What gadget you would like to have, why.
You have to talk continuously. (10 – 12 sentences).
- The form to be filled in:
Criteria | Points | ||
Student 1 | Student 2 | Student 3 | |
Have all the items of the plan been covered in full? 1 point for each item | |||
Was there an introduction? 1 or 2 points | |||
Was there a conclusion? 0 or 1 point | |||
The use of linkers: o-2 linkers –0 points 3-4 linkers – 1 point more than 4 linkers - 2 points | |||
Vocabulary, grammar, pronunciation – 0-1 points |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
сценарий утренника во 2 классе СОШ. Устное народное творчество "Посиделки"
Сценарий утренника во 2 классе начальной образовательной школы. Проводится после прохождения темы "Устное народное творчество". В материале дана пояснительная записка, сценарий, нотный материал, хорео...
Фрагмент урока 5 класса с указанием целей и УУД.
Таблица фрагмента урока с указанием целей работы и УУД(новая форма конспектов уроков при реализации ФГОС ООО)...
Фрагмент урока 5 класс
Фрагмент урока 5 класс "Нахождение дроби от числа и числа по его дроби" с указанием целей и УУД(новая форма конспекта урока при реализации ФГОС ООО)....
Фрагмент урока 5 класс
Фрагмент урока 5 класс "Решение задач на нахождение дроби от числа и числа по его дроби" ( новая форма конспекта урока при реализации ФГОС ООО)...
Фрагмент урока 5 класс
Фрагмент урока 5 класс "Решение примеров и задач" (с указание целей и УУД- конспект урока в новой форме с указанием целей и УУД при реализации ФГОС ООО)...
1 урок в разделе «Древнерусская литература»( фрагмент урока). 6 класс.
Работа с текстом статьи учебника. Работа в парах, тройках.Работа в группе способствует формированию УУД а) коммуникативных, б) познавательных, в) регулятивных .Обучающиеся учатсяа)-...
Сценарий фрагмента урока мужества "Города-герои"
Настоящий сценарий - составная часть большого (общешкольного) мероприятия, который приурочен к празднованию Дня Победы. Фрагмент посвящен одному из городов-героев -Туле....