Урок по теме "Путешествие"
план-конспект урока по английскому языку на тему
Предварительный просмотр:
Урок английского языка по теме
“Travelling.Transport.”
1.
Ride поездка
Railway железная дорога
Ship корабль
Boat лодка
Voyage морское путешествие
Airplane самолёт
To flay летать
Train поезд
Travel путешествие, путешествовать
Car машина
Bus автобус
Double-decker двухэтажный автобс
Underground метро
Ticket билет
2. ’’ Why do we travel?’’
to learn more about people’s traditions
to visit new cities (countries)
for pleasure
for business
to see places
to enjoy nature
………….
3. Самостоятельная работа
At you on cards the name of the countries. Tell, how it is better to reach them? Let's read names of the countries. Look at a map. I will show these countries. Great Britain, France, Germany, Italia, U.S.A., Australia, Egypt, India, Japan, China.
4. Диалог. Dialogue
We have talked how it is possible to reach to the different countries. And now let's read dialogue about a trip to Sochi by train.
Ann: Have you ever traveled by train?
Jim: Yes, I have.
Ann:Where did you go?
Jim: I was in Sochi.
Ann: Who went together with you?
Jim:my mother.
Ann:You liked travel, didn’t you?
Jim:Yes, very much
Ann: What did you see from a window of a train during travel?
Jim: I saw the blue sky, the sun, woods, fields, the sea, people.
Ann:Where has the train stopped?
Jim: It has stopped at station.
Ann: is It comfortable to travel by train or not?
Jim: The travel by train is very comfortable.
Ann:Who drivers the train?
Jim:The engine-driver drivers the train.
5. Работа над чтением
Advantage – преимущество
Seagull – чайка
Abroad – за границу
Travelling
Modern life is impossible without travelling. Thousands of people travel every day on business or for pleasure. They can travel by air, by train, by sea or by road.
Travelling by air is the fastest and the most comfortable, but is the most expensive too.
Travelling by train is slower than by plane, but has its advantages. You don’t have to wait for hours at the airport with thousands of other passengers. You just go to the station a few minutes before the train leaves, buy a ticket, get on train and the journey begins.
You can look at things through the windows, have a sleep, read a book or go for a walk up and down the train. There is usually someone interesting to talk to and when you get hungry, you can eat your food. If you didn’t bring any food with you, there’s often a restaurant or a small cafe on the train where you can buy some food and a drink.
You can see many interesting places of the counter while on a train. Also modern trains have very comfortable seats. Speed, comfort and safety are the main advantages of trains and plains. That is why many people prefer them to all means of transport.
Travelling by sea is very popular. On board the ship you can enjoy your trip. There are tennis and badminton courts, a swimming-pool, a cinema and a dancing hall there. When you travel by ferry you can see the rise and fall of the waves, feel the fresh sea wind blowing in the face and hear the cry of the seagulls.
Many people like to travel by car. It is interesting, because you can see many things in a short time. It’s convenient, because you needn't reserve tour tickets. You can stop when and where you like, you do not have to buy tickets or carry your suitcases.
A very popular method of travelling is hiking. It is travelling on foot. Walking tours are very interesting. Hitch-hiking is a very popular method of travelling among young people. But it is not so popular in our country as abroad.
Almost all people are fond of travelling. It is very interesting to see new places, another towns and countries. Travelling helps people to learn the country better, to know about customs and traditions of different places, to meet people and make friends with them.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка: предполагаемый план проведения урока - При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке.
При подготовке к уроку использовать как вспомпгательный ориентир для каждого этапа урока. Презентация отражает создание условий для учебных действий на уроке....
Методическая разработка урока литературы по теме «Творчество Сергея Есенина»(11 класс). Тема урока - «Голубая Русь» Сергея Есенина. Тип урока –урок-исследование.
Знакомство со стихотворениями С.Есенина, посвящёнными теме родины, с творческим методом поэта....
Конспект открытого урока по технологии в 6 классе. Тема урока: Игровые технологии на уроках обслуживающего труда. Одежда и требование к ней. Снятие мерок для построения чертежа юбки. (Презентация к уроку)
Разработка урока с презентацией помогает учителю более доступно и понятно познакомить учащихся с историей юбки. На уроке используются игровые технологии, что помогают учащимся лучше усвоить материал у...
Урок изобразительного искусства в 5-ом классе.Тема урока: « Деревья как люди». Вид работы: рисование по представлению Тип урока: комбинированный, урок – сказка
Тема урока: « Деревья как люди».Вид работы: рисование по представлениюТип урока: комбинированный, урок – сказка Цель урока:ü Средствами изобразительного языка ...
Класс 9 Урок №24. Тема урока: Системы счисления. Перевод чисел Тип урока; Урок «построения » системы знания.
Урок для учащихся 9 класса по теме "Системы счисления. Перевод чисел". Урок в разделе программы по счету третий. Цель:Образовательная: систематизация и расширение знаний обучающихся о операциях п...
Урок обобщающего повторения по теме Южная Америка.Урок-игра.Особый колорит уроку придаёт просмотр ролика"Танго и футбол", вопрос от шеф повара с угощением мамалыгой и синквейн. Легенда рассказанная в начале урока настраивает ребят на работу.
Урок географии в 7-м классе по теме "Южная Америка". Подготовила и провела: учитель географии 1квалификационной категории Васильева Елена Тихоновна в МБОУ СОШ №21 г. Коврова, в рамках подго...
Сходства и различия уроков с метапредметным подходом с интегрированными уроками и уроками с межпредметными связями (на примере уроков русского языка в 8 классе) Метапредметный подход на уроке русского языка в 8 классе
Сходства и различия уроков с интегрированными уроками и уроками с межпредметными связями (на примере уроков русского языка в 8 классе)...