Методическая разработка урока по английскому языку по теме «This is London»
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) по теме

Линникова Татьяна Юрьевна

Методическая разработка урока по английскому языку по теме

«This is London»

                                                                                                                                                                                                                                                                  4 класс.

Учитель Линникова Татьяна Юрьевна

 

                                                                   

          Цель урока: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.

 

          Задачи урока:

1.     Социокультурный аспект – знакомство с достопримечательностями Лондона;

2.     Развивающий аспект – развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия;

3.     Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре;

4.     Учебный аспект – совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической и диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения .

Материальное обеспечение урока:

1. Английский язык. Учебник для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка. Часть 1. Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А;.

2. Книга для учителя к  учебнику для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка.  Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А.;

3. Компьютер;

4. Мультимедиапроектор;

5. Экран;

6. Презентация по теме урока (Power Point); 

7. Дидактический и раздаточный материал.

 

             Ход   урока.

1.            Introduction. (Организационная часть)

 

Hello, dear friends! I am glad to see you. Today we will travel to one of the most beautiful places in the world,  the city of London. Would you like to learn more  about the capital of the UK? Let’s start our lesson!

2.     Warming-up activity.

                                                                                                               Слайд 1.

Listen to the song:

Pussy-cat, pussy-cat, where have you been?
I've been to London to visit the Queen!
Pussy-cat, pussy-cat, what did you there?
I frightened a little mouse under her chair.

Read the poem about step by step.

Teacher: Have you ever been to London?

P: No, I haven’t.

Teacher: Would you like to go to London?

P: Yes!

Teacher: So, if you are ready, let’s take a double decker bus!

3.     The multimedia tour around London.    Мультимедийный тур по Лондону.                                                                                                             Слайд 2.

A double-decker bus is a bus that has two storeys or 'decks'. Red double-decker buses are symbol of London. The best way to see London is from the top of such bus!

London has been a capital city for nearly a thousand years and many of its ancient buildings still stand. Once London was a small Roman town on the river Thames. But slowly it grew into a very large city. Many ships from other countries came to this port and brought food, cotton and other things. London is always changing but his historical places are forever.

                                                                                                                   Cлайд 3.

TOWER OF LONDON

It was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now it’s a museum. You can see a lot of interesting thing in the rooms of the White Tower. Its square walls are white and very tall. William the Conqueror built it in the eleventh century. There are always black ravens in the Tower of London.                                                                        Слайд 4.

 

 People keep them in the Tower of London  and look after them very well as they believe that London will be rich while ravens live there.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Слайд 5.

BUCKINGHAM  PALACE

It is the official residence of the royal family. When the Queen is in London she stays in Buckingham Palace. In front of it we can see the the Queen Victoria Memorial.

 It will take us only five minutes to get from Buckingham Palace to Trafalgar Square, in the centre of London by bus.

Слайд 6.

TRAFALGAR   SQUARE

Some people say it is the most beautiful place in London. In the middle of the square stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. Four bronze lions look at the square from the monument. There are two beautiful fountains in the square. They are in front of the National Gallery which is one of the best galleries in the world. Every day a lot of tourists visit this building with its tall columns.

 

PARLIAMENT SQUARE,  BIG BEN,  WESTMINSTER ABBEY.

 

                                    Слайд 7.

Parliament Square is very large. On the left you can see a long grey building with towers which is the Houses of Parliament.

                                     

                               Слайд  8.

The large clock in one of the tower is Big Ben. Big Ben is the name of the clock and the bell in the clock tower of the Houses of Parliament. You can hear the sound of Big Ben every hour in London. The clock and the bell got their name after Sir Benjiamin Hall. He was a tall man, whose nickname was Big Ben. So people know the clock as Big Ben.

            Слайд 9.

      The Thames is behind the Houses of Parliament and the bridge across it is Westminster Bridge.

     Слайд 10.

On the other side of  Parliament Square  is Westminster Abbey. It is one of the most famous and beautiful churches in London. It is more than nine hundred years old. Many English kings and queens are buried there. Westminster Abbey is famous for its Poets’ Corner too. The Abbey with its two tall towers is really wonderful.

ST  PAUL’S  CATHEDRAL

             Слайд 11.

The famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17th century after the Great Fire. It too Sir Christopher Wren 35 years. It is a beautiful building with many columns and towers.

     Слайд 12.

If you tired of London,

You are tired of life!

4.     Физкультминутка.

I think you are tired. Let’s have a break now. It’s time to rest. Stand up please. Don’t forget to do the exercises!

Up'n down, up'n down.

 

Which is the way to London town?

 

Where? Where?

 

Up in the air?

 

Close your eyes -

 

And you are there!

Well done, children!

 

 5. Совершенствование навыков.

Activity 1. Первичное закрепление знаний.

What places of interest have we visited today? Работа с раздаточным материалом.

Match the two parts of word-expressions to know the names of the sights of London.

Trafalgar                  Wren

The Houses of         Square

St Paul’s                    Bridge

The White                Palace

Big                             Tower

The Tower of           Ben

Westminster            London

Hyde                          Palace

Buckingham             Parliament

 Abbey                       Cathedral

Christopher              Park

Activity 2. Обучение даилогической речи по теме « Asking the Way».

T: Would you like to go to London? Imagine that we are in London. We’d like to see some places of interest. But we don’t know the way. Let’s ask some Londeners for help.

Слайд 13.

ТЕКСТ на зкран:

-         Excuse me, please. Could you tell me how to get to Trafalgar Square?

-          Oh, it’s very easy. Go along this street and it will lead you to Trafalgar Square.

-         Thank you very much.

-         You are welcome! Have a nice day!

Читаем диалог вслух, после чего ребятам предлагается составить и разыграть подобные диалоги перед группой.

6.Объяснение домашнего задания

Write down your homework:  make a crossword «Visiting London».

 

7.Подведение итогов. Рефлексия:

 

And now we know a lot about places of interest in London. We know how to find a way. How are you now? Try to find how much more adjectives to describe your feelings about our today trip to London?

Our lesson is over. Goodbye, boys and girls!

 

 

 

 

          Источники материалов:

 

1.     1. Английский язык. Учебник для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка. Часть 1. Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А;.

2.     2. Книга для учителя к  учебнику для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка.  Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А.;

3.     http://en.wikipedia.org/wiki/Double-decker_bus

4.     http://www.rhymes.org.uk/pussycat_pussycat.htm

5.     http://www.aviewoncities.com/london/housesofparliament.htm

6.     http://www.posternazakaz.ru/shop/makeframe/47678/93/82/

7.     http://www.bigoutlook.ru/westminster-abbey/

8.     http://study-english.info/uk-photo098.php

9.     http://www.google.ru/imgres?q=st+paul%27s+photos&hl=ru&newwindow=1&client=firefox&sa=X&rls=org.mozilla:ru:official&biw=1440&bih=694&tbm=isch&tbnid=5S0RIZrmmav2QM:&imgrefurl=http://www.theblaze.com/stories/occupy-london-protesters-allegedly-use-st-pauls-cathedral-carpet-as-latrine/&docid=PUKvSXhIA0ToBM&imgurl=http://www.theblaze.com/wp-content/uploads/2011/11/StPauls1.jpg&w=470&h=338&ei=k4XHUMKVD8jU4QTc64CYBQ&zoom=1&iact=rc&dur=767&sig=107138249998735700480&page=1&tbnh=123&tbnw=179&start=0&ndsp=35&ved=1t:429,r:5,s:0,i:84&tx=100&ty=47

10.  http://www.freefoto.com/preview/31-01-52/Westminster-Bridge--London--United-Kingdom

11.  http://en.wikipedia.org/wiki/File:Buckingham_Palace,_London_-_April_2009.jpg

12.  http://en.wikipedia.org/wiki/File:London_2408.JPG

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon this_is_london.doc79 КБ

Предварительный просмотр:

Методическая разработка урока по английскому языку по теме

«This is London»

                                                    с использованием ЭОР.

                                                                 4 класс.

Учитель Линникова Татьяна Юрьевна

                                                                   

          Цель урока: развитие языковой компетенции учащихся через обобщение знаний по теме “Лондон и его достопримечательности”.

          Задачи урока:

  1. Социокультурный аспект – знакомство с достопримечательностями Лондона;
  2. Развивающий аспект – развитие способности осуществлять продуктивные и речевые действия;
  3. Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к иноязычной культуре;
  4. Учебный аспект – совершенствование лексических навыков говорения в виде монологической и диалогической речи, развитие навыков аудирования и чтения .

Материальное обеспечение урока:

1. Английский язык. Учебник для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка. Часть 1. Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А;. 

2. Книга для учителя к  учебнику для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка.  Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А.; 

3. Компьютер;

4. Мультимедиапроектор;

5. Экран;

6. Презентация по теме урока (Power Point);  

7. Дидактический и раздаточный материал.

             Ход   урока.

  1. Introduction. (Организационная часть)

Hello, dear friends! I am glad to see you. Today we will travel to one of the most beautiful places in the world,  the city of London. Would you like to learn more  about the capital of the UK? Let’s start our lesson!

  1. Warming-up activity.

                                                                                                               Слайд 1.

Listen to the song:

Pussy-cat, pussy-cat, where have you been?
I've been to London to visit the Queen!
Pussy-cat, pussy-cat, what did you there?
I frightened a little mouse under her chair.

Read the poem about step by step.

Teacher: Have you ever been to London?

P: No, I haven’t.

Teacher: Would you like to go to London?

P: Yes!

Teacher: So, if you are ready, let’s take a double decker bus!

  1. The multimedia tour around London.    Мультимедийный тур по Лондону.                                                                                                             Слайд 2.

A double-decker bus is a bus that has two storeys or 'decks'. Red double-decker buses are symbol of
London. The best way to see London is from the top of such bus! 

London has been a capital city for nearly a thousand years and many of its ancient buildings still stand. Once London was a small Roman town on the river Thames. But slowly it grew into a very large city. Many ships from other countries came to this port and brought food, cotton and other things. London is always changing but his historical places are forever.

                                                                                                                   Cлайд 3.

TOWER OF LONDON

It was a fortress, a palace, a prison and the King’s Zoo. Now it’s a museum. You can see a lot of interesting thing in the rooms of the White Tower. Its square walls are white and very tall. William the Conqueror built it in the eleventh century. There are always black ravens in the Tower of London.                                                                        Слайд 4.

 People keep them in the Tower of London  and look after them very well as they believe that London will be rich while ravens live there.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Слайд 5.

BUCKINGHAM  PALACE

It is the official residence of the royal family. When the Queen is in London she stays in Buckingham Palace. In front of it we can see the the Queen Victoria Memorial.

 It will take us only five minutes to get from Buckingham Palace to Trafalgar Square, in the centre of London by bus.

Слайд 6.

TRAFALGAR   SQUARE

Some people say it is the most beautiful place in London. In the middle of the square stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. Four bronze lions look at the square from the monument. There are two beautiful fountains in the square. They are in front of the National Gallery which is one of the best galleries in the world. Every day a lot of tourists visit this building with its tall columns.

PARLIAMENT SQUARE,  BIG BEN,  WESTMINSTER ABBEY.

                                    Слайд 7.

Parliament Square is very large. On the left you can see a long grey building with towers which is the Houses of Parliament.

                                     

                               Слайд  8.

The large clock in one of the tower is Big Ben. Big Ben is the name of the clock and the bell in the clock tower of the Houses of Parliament. You can hear the sound of Big Ben every hour in London. The clock and the bell got their name after Sir Benjiamin Hall. He was a tall man, whose nickname was Big Ben. So people know the clock as Big Ben.

            Слайд 9.

      The Thames is behind the Houses of Parliament and the bridge across it is Westminster Bridge.

     Слайд 10.

On the other side of  Parliament Square  is Westminster Abbey. It is one of the most famous and beautiful churches in London. It is more than nine hundred years old. Many English kings and queens are buried there. Westminster Abbey is famous for its Poets’ Corner too. The Abbey with its two tall towers is really wonderful.

ST  PAUL’S  CATHEDRAL

             Слайд 11.

The famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17th century after the Great Fire. It too Sir Christopher Wren 35 years. It is a beautiful building with many columns and towers.

     Слайд 12.

If you tired of London,

You are tired of life!

  1. Физкультминутка.

I think you are tired. Let’s have a break now. It’s time to rest. Stand up please. Don’t forget to do the exercises!

Up'n down, up'n down.

Which is the way to London town?

Where? Where?

Up in the air?

Close your eyes -

And you are there!

Well done, children!

 5. Совершенствование навыков.

Activity 1. Первичное закрепление знаний.

What places of interest have we visited today? Работа с раздаточным материалом.

Match the two parts of word-expressions to know the names of the sights of London.

Trafalgar                  Wren

The Houses of         Square

St Paul’s                    Bridge

The White                Palace

Big                             Tower

The Tower of           Ben

Westminster            London

Hyde                          Palace

Buckingham             Parliament

 Abbey                       Cathedral

Christopher              Park

Activity 2. Обучение даилогической речи по теме « Asking the Way».

T: Would you like to go to London? Imagine that we are in London. We’d like to see some places of interest. But we don’t know the way. Let’s ask some Londeners for help.

Слайд 13.

ТЕКСТ на зкран:

  • Excuse me, please. Could you tell me how to get to Trafalgar Square?
  •  Oh, it’s very easy. Go along this street and it will lead you to Trafalgar Square.
  • Thank you very much.
  • You are welcome! Have a nice day!

Читаем диалог вслух, после чего ребятам предлагается составить и разыграть подобные диалоги перед группой.

6.Объяснение домашнего задания.  

Write down your homework:  make a crossword «Visiting London».

7.Подведение итогов. Рефлексия:

And now we know a lot about places of interest in London. We know how to find a way. How are you now? Try to find how much more adjectives to describe your feelings about our today trip to London?

Our lesson is over. Goodbye, boys and girls!

          Источники материалов:

  1. 1. Английский язык. Учебник для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка. Часть 1. Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А;. 
  2. 2. Книга для учителя к  учебнику для 4 класса школ с углубленным изучением англ. языка.  Верещагина И.Н., Бондаренко К.А., Притыкина Т.А.; 
  3. http://en.wikipedia.org/wiki/Double-decker_bus
  4. http://www.rhymes.org.uk/pussycat_pussycat.htm
  5. http://www.aviewoncities.com/london/housesofparliament.htm
  6. http://www.posternazakaz.ru/shop/makeframe/47678/93/82/
  7. http://www.bigoutlook.ru/westminster-abbey/
  8. http://study-english.info/uk-photo098.php
  9. http://www.google.ru/imgres?q=st+paul%27s+photos&hl=ru&newwindow=1&client=firefox&sa=X&rls=org.mozilla:ru:official&biw=1440&bih=694&tbm=isch&tbnid=5S0RIZrmmav2QM:&imgrefurl=http://www.theblaze.com/stories/occupy-london-protesters-allegedly-use-st-pauls-cathedral-carpet-as-latrine/&docid=PUKvSXhIA0ToBM&imgurl=http://www.theblaze.com/wp-content/uploads/2011/11/StPauls1.jpg&w=470&h=338&ei=k4XHUMKVD8jU4QTc64CYBQ&zoom=1&iact=rc&dur=767&sig=107138249998735700480&page=1&tbnh=123&tbnw=179&start=0&ndsp=35&ved=1t:429,r:5,s:0,i:84&tx=100&ty=47
  10.  http://www.freefoto.com/preview/31-01-52/Westminster-Bridge--London--United-Kingdom
  11.  http://en.wikipedia.org/wiki/File:Buckingham_Palace,_London_-_April_2009.jpg
  12.  http://en.wikipedia.org/wiki/File:London_2408.JPG

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по английскому языку по теме Travelling на основе презентации учителя английского языка ГБОУ школы 688 Приморского района Санкт-Петербурга

Люди любят путешествовать. Маршруты и способы  путешествий зависят от личных интересов людей и их бюджета. Вы можете отправиться в путешествие самолётом, поездом или на корабле. У каждого из этих...

Методическая разработка урока по английскому языку Topic "Town Live. London"

Данная разработка проводится в форме игры с фишками (по количеству детей в группе) и одним кубиком. Для урока необходимо подготовить игровое поле с цифрами, по которому будут передвигаться фишки, клет...

Методическая разработка урока по английскому языку «Образование и использование времен в английском языке» 10 класс

Урок по теме: «Образование и использование времен в английском языке» по УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. «Счастливый английский. ру/ Happy English.ru» для 10 класса общеобразовательных учреждений. Обни...

Методическая разработка урока по английскому языку в 3 классе по теме "Happy English!" к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс

Методическая разработка урока по английскому языку "Happy English!" разработана к УМК О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой «Английский язык. Rainbow English» 3 класс. Целью урока являет...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА УРОКА ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ «We had a nice time in London »

Цель урока: Формирование коммуникативных умений устной монологической и диалогической речи. Создание ситуации успеха для всех учащихся, использовать личностно – ориентированный подход. ...

Методическая разработка урока по английскому языку в 10 классе “This is London”

Данная методическая разработка может быть использована в рамках декады английского языка...