Разработка урока по английскому языку к учебнику Spotlight-3 (Module 8 - Unit 15a,b)
план-конспект урока по английскому языку на тему
Урок разработан к учебнику Spotlight-3. Цель урока: создать условия для формирования и первичного закрепления навыков говорения по теме "Дни недели".
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_uroka_po_angliyskomu_yazyku_k_uchebniku_spotlight-3.docx | 16.57 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок разработан для 3 класса по учебнику Spotlight 3 (Mod8-Lesson 15a,b). Цель урока: создать условия для формирования и первичного закрепления навыков говорения по теме «Дни недели». Параллельно отрабатывается употребление глаголов в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах в Present Simple.
ЦЕЛЬ + что отрабатывается | ЗАДАНИЕ | Тип учебного взаимодействия | Дидактический материал | Время на выполнение задания | ПРИМЕЧАНИЯ |
Providing the context of speech. | Warming up talk: All of you have a diary. Open the blank page, please. Look at this page in your diary. How do you think, what does it need to add? (days of the week) Is it so important to know what day of the week is today? | The whole class | 5 min | ||
| The teacher : What day is today? –It’s Monday. T.(teacher) shows a card. T. reads and pupils repeat in chorus. T.: The day after Monday is Tuesday. Shows another card, reads and pupil repeat in chorus and so on in such way. After that pupils fill in a blank page of the diary with days of the week. | The whole class | A blank page of the diary | 10 min | |
A break. Listen and point to the days of the week in the diary. Then sing along. | Monday, Monday, It’s a fun day. Tuesday, Wednesday too! Thursday, Friday, They are fine days, But Saturdays and Sundays Are for me and you.
| The whole class | 5min | ||
Vocabulary practice in the dialogue and the use of the preposition –on- with new words. Practice in the interrogative form of Present Simple | Divide into pairs (choose a sheet of paper with English or Russian days of the week and find your pair(ex.Friday-пятница)). There are days of the week and children’s doings in the frame (Look at the file). Pupils ask and answer the questions each other. Some pairs of kids act it out. For example: A: What do we do on Tuesday? B: We paint pictures. And so on. | Work in pairs | 5min | ||
Playing and practice in the negative and the affirmative forms of Present Simple | Let’s play! Divide into two teams. The first team – with papers of English days of the week and the second team, who has the papers with Russian days of the week. The rules are: you should guess what I do on the definite day. I have 7 cards with days of the week and with verbs of my doings (Monday: ride my bike and so on). Every team choose a day of the week and guess, what I do on this day, asking me not more 3 questions. For example: T: Which day you want? Team A, P1: Monday T: What do I do on Monday? Team A, P2: Do you go to the park? T: No, I don’t | Work in two teams | Cards with days of the week and verbs of doings | 5min | Instead of teacher may be any pupil |
Personalising the new sructures | Every school year we have holidays. Well, how do you spend it? Make your own playtime list or you may call it holiday programme. Task for listening: draw your weekchart and mark the days which are the same with your class-mate. | Individual work | 10min | ||
A break. Listen and sing along! | Days of the week! Every week has 7 days, See how many you can see. Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Tell me please, what day is today? | The whole class | 3min | ||
Today we were very active, polite and clever! Your hometask will be: describe your favourite day of the week. | 2min |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Презентация к уроку английского языка по учебнику Spotlight 6__Module1. Unit 1a_Family members
В презентации представлены ряд упражнений на активизацию лексического материала по теме "Члены семьи", а также работа по развитию навыков чтения и говорения по опорам. Презентация может быть использов...
Презентация к уроку английского языка по учебнику Spotlight5-Module 5 Unit 5c
Данная презентация нацелена на закрепление материала по теме "My pets", а так же на активизацию навыков употребления Present Simple Tense....
Разработка урока по английскому языку для 11 класса «The Adventures of Tom Sawyer» к учебнику «Spotlight»
Разработка урока по английскому языку для 11 класса «The Adventures of Tom Sawyer» к учебнику «Spotlight»...
Разработка урока по английскому языку для 7 класса «Gadget Madness» к учебнику «Spotlight»
Урок по английскому языку для 7 класса «Gadget Madness» к учебнику «Spotlight»...
Методическая разработка урока по английскому языку к учебнику Spotlight-11 по теме: Literature Charlotte Bronte «Jane Eyre»
Методическая разработка урока по английскому языку к учебнику Spotlight-11 по теме: Literature Charlotte Bronte «Jane Eyre» предназначена для учащихся 11 классов....
Технологическая карта урока по английскому языку к учебнику Spotlight, модуль 5 (для 6-х классов)
В файле выложена технологическая карта урока на тему Festive time, разработанная для 6-х классов, учащихся по учебнику Spotlight 6 (УМК "Английский в фокусе"), модуль 5....
Технологическая карта урока по английскому языку к учебнику Spotlight, модуль 5 (для 6-х классов) 2 ЧАСТЬ
В файле представлена технологическая карта урока для 6 класса по теме Festive time (часть 2) к учебнику Spotlight (УМК "Английский в фокусе"), модуль 5...