Разработка урока по теме "Предлоги времени в английском языке для 5-6 класса"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему
Данный урок предназначен для учеников 5-6 класса как отработка и закрепление тем Present Simple, Present Continuous и предлоги времени.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Краткий план урока | 19.7 КБ |
Карточка для студента | 14.18 КБ |
prepositions_of_time_-_predlogi_vremeni.rar | 1.47 МБ |
Предварительный просмотр:
Prepositions of time
Цель: дополнительно отработать лексику и грамматику по разделу, провести небольшую проверочную работу/диктант, возможно, дать материал на расширение
Грамматика: prepositions of time in/on/at, adverbs of frequency
Сопутствующий материал:
Warm-up
1/ General (date, mood, family, schoolday, marks) I am ____ because (of) _____.
CARDS:
Make as many questions as possible, use adverbs of frequency:
Usually, often, never, always, sometimes
- skip lessons – when/ what/ who with
- have a good time– where/ who with/when
- watch a firework – where / when
- speak on the phone – who with/ when
WORDS:
Предлагаемая логическая последовательность:
1/ вспомнить (по карточкам, либо написать на доске) наиболее сложные для детей звуки; дети могут дать примеры слов к каждому звуку по памяти
2/ чтение списка слов за учителем, потом друг за другом
3/ отработка слов с мячом
4/ отработка слов в парах (What’s the English/Russian for ___? In writing)
5/ упражнения, e.g. Find the odd word according to its meaning
Term – year – holidays – subject (it doesn’t mean “time”)
Beginning – finish – end – middle (it means “action”, not a part of time)
Stormy – cloudy – spring – slushy (it’s a season)
Coach – class – sandwich – bonfire (you can eat it)
Race – make – win – burn (it is not an action)
Read a line, name the odd word. Explain your choice.
Make a sentence with one of the words.
DICTATION
- Какая сегодня погода?
- Сегодня - 1 января, середина зимы, погода солнечная и холодная.
- Зим ой часто бывает пасмурно, холодно и ветрено.
- Наш учебный год начинается в начале сентября, заканчивается в конце мая.
- Учебный год в Великобритании заканчивается в середине июля.
GRAMMAR REVISION – Video
Put in/at/on:
- It’s cold and rainy ___the end of autumn.
- It was sunny ___ 11 o’clock today.
- We usually go skating ____ December.
- We have Christmas _____ 25 December.
- New Year comes ____ the beginning of January, ___ the first of it.
- I hate to wake up __ the morning and go to bed early __ the evening.
- We have football matches__ Sundays.
CONVERSATION
Fill the gaps with prepositions
Scotland. It’s usually warm __ summer. It’s very rainy __ the beginning of spring and __ the end of autumn. It’s always snowy, frosty and foggy ___ winter in Scotland. The school year starts_____ the middle of August and ends ___ 30 June.
Italy. It is very hot but windy ___ summer, and foggy and cool ____ winter. It is rainy in December and January and it’s never snowy there. It’s usually very sunny ____ summer in Italy. The school year starts ___ 15 September but sometimes it starts ____ the beginning of October. It ends ______ the beginning of June.
Читают, задают друг другу вопросы по тексту, фиксируют информацию.
Use the proper auxiliary verb. Ask questions:
- What ___ the weather like in summer in..?
- What ___ the weather like in winter in..?
- When ______ the school year start in..?
- When ______ the school year end in…?
H/t:
Fill he gaps:
School Year in Russia
In my country the school year starts ________________________.
We have got _____________terms: the first is from __________ to ___________,
the ___________ ____ from ____________ to ____________, ________________
__________________________________________________________________
and ______________________________________________________________.
In autumn the weather is ______________________________________________.
In winter it ______________________________ and in _____________________
_______________________________________. We have holidays _____ the end
of every term. The school year _________________________________________.
Then we have a long three-month holidays!
Предварительный просмотр:
1/ Make as many questions as possible, use adverbs of frequency:
Usually, often, never, always, sometimes
- skip lessons – when/ what/ who with
- have a good time– where/ who with/when
- watch a firework – where / when
- speak on the phone – who with/ when
2/ Find the odd word according to its meaning
Term – year – holidays – subject
Beginning – finish – end – middle
Stormy – cloudy – spring – slushy
Coach – class – sandwich – bonfire
Race – make – win – burn
Read a line, name the odd word. Explain your choice.
3/ Put in/at/on:
- It’s cold and rainy ___the end of autumn.
- It was sunny ___ 11 o’clock today.
- We usually go skating ____ December.
- We have Christmas _____ 25 December.
- New Year comes ____ the beginning of January, ___ the first of it.
- I hate to wake up __ the morning and go to bed early __ the evening.
- We have football matches__ Sundays.
4/ Use the proper auxiliary verb. Ask questions:
- What ___ the weather like in summer in..?
- What ___ the weather like in winter in..?
- When ______ the school year start in..?
- When ______ the school year end in…?
H/t: Fill the gaps
School Year in Russia
In my country the school year starts ________________________.
We have got _____________terms: the first is from __________ to ___________,
the ___________ ____ from ____________ to ____________, ________________
__________________________________________________________________
and ______________________________________________________________.
In autumn the weather is ______________________________________________.
In winter it ______________________________ and in _____________________
_______________________________________. We have holidays _____ the end
of every term. The school year _________________________________________.
Then we have a long three-month holidays!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока «Visiting Britain.London» на английском языке для 7 класса».
Тип урока: обобщающий.Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме “Посещение Британии. Лондон”; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения и аудирования п...
Разработка урока разноуровневого контроля знаний по английскому языку 9 класс
Контрольная работа по учебнику английского языка К.Кауфман....
Методическая разработка "Сборник письменных заданий по грамматике английского языка для 2-8 классов"
Сборник письменных заданий по грамматике английского языка для 2-8классов. Рассматриваемые темы: множественное число существительных, глагол \'to be\', \'have got\', \'can\', конструкция \'there is/there are...
Разработка урока "Дома в Великобритании" по английскому языку 5-6 класс
Данный материал содержит технологическую карту урока, ход урока, приложения с готовыми заданиями и ссылку на видео материал, используемый на уроке.Урок разработан с применением информационно-коммуника...
Методическая разработка урока по английскому языку «Образование и использование времен в английском языке» 10 класс
Урок по теме: «Образование и использование времен в английском языке» по УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. «Счастливый английский. ру/ Happy English.ru» для 10 класса общеобразовательных учреждений. Обни...
1. Методическая разработка по теме " Система времён глагола настоящего времени" на английском языке.2. Методическая разработка по теме " Система времён глагола прошедшего времени" на английском языке
1. Презентация по теме " Система времён глагола настоящего времени" предназначена для введения и тренировки грамматического материала на уроках английского языка в 5-11 кла...
Разработки уроков и внеклассных мероприятий по английскому языку
здесь даётся технологическая карта урока и презентации...