Разработка урока по теме "Предлоги времени в английском языке для 5-6 класса"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Романова Оксана Викторовна

Данный урок предназначен для учеников 5-6 класса как отработка и закрепление тем Present Simple, Present Continuous и предлоги времени.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Prepositions of time

Цель: дополнительно отработать лексику и грамматику по разделу, провести небольшую проверочную работу/диктант, возможно, дать материал на расширение

Грамматика: prepositions of time in/on/at, adverbs of frequency

Сопутствующий материал:

Warm-up

1/ General (date, mood, family, schoolday, marks) I am ____ because (of) _____.

CARDS:

Make as many questions as possible, use adverbs of frequency:

Usually, often, never, always, sometimes 

  1. skip lessons – when/ what/ who with
  2. have a good time– where/ who with/when
  3. watch a firework – where / when
  4. speak on the phone – who with/ when

WORDS: 

Предлагаемая логическая последовательность:

1/ вспомнить (по карточкам, либо написать на доске) наиболее сложные для детей звуки; дети могут дать примеры слов к каждому звуку по памяти

2/ чтение списка слов за учителем, потом друг за другом

3/ отработка слов с мячом

4/ отработка слов в парах (What’s the English/Russian for ___? In writing)

5/ упражнения, e.g. Find the odd word according to its meaning

Term – year – holidays – subject (it doesn’t mean “time”)

Beginning – finish – end – middle (it means “action”, not a part of time)

Stormy – cloudy – spring – slushy (it’s a season)

Coach – class – sandwich – bonfire (you can eat it)

Race – make – win – burn (it is not an action)

Read a line, name the odd word. Explain your choice.

Make a sentence with one of the words.

DICTATION

  • Какая сегодня погода?
  • Сегодня - 1 января, середина зимы, погода солнечная и холодная.
  • Зим ой часто бывает пасмурно, холодно и ветрено.
  • Наш учебный год начинается в начале сентября, заканчивается в конце мая.
  • Учебный год в Великобритании заканчивается в середине июля.

GRAMMAR REVISION – Video

Put in/at/on:

  1. It’s cold and rainy ___the end of autumn.
  2. It was sunny ___ 11 o’clock today.
  3. We usually go skating ____ December.
  4. We have Christmas _____ 25 December.
  5. New Year comes ____ the beginning of January, ___ the first of it.
  6. I hate to wake up __ the morning and go to bed early __ the evening.
  7. We have football matches__ Sundays.

CONVERSATION

Fill the gaps with prepositions

Scotland. It’s usually warm __ summer. It’s very rainy __ the beginning of spring and __ the end of autumn. It’s always snowy, frosty and foggy ___ winter in Scotland. The school year starts_____ the middle of August and ends ___ 30 June.

Italy. It is very hot but windy ___ summer, and foggy and cool ____ winter. It is rainy in December and January  and it’s never snowy there. It’s usually very sunny ____ summer in Italy. The school year starts ___ 15 September but sometimes it starts ____ the beginning of October. It ends ______ the beginning of June.

Читают, задают друг другу вопросы по тексту, фиксируют информацию.

Use the proper auxiliary verb. Ask questions:

  1. What ___ the weather like in summer in..?
  2. What ___ the weather like in winter in..?
  3. When ______ the school year start in..?
  4. When ______ the school year end in…?

H/t:

Fill he gaps:

School Year in Russia

In my country the school year starts ________________________.

We have got  _____________terms: the first is from __________ to ___________,

the ___________ ____ from ____________ to ____________, ________________

__________________________________________________________________

and ______________________________________________________________.

In autumn the weather is ______________________________________________.

In winter it ______________________________ and in _____________________

_______________________________________. We have holidays _____ the end

of every term. The school year _________________________________________.

Then we have a long three-month holidays!



Предварительный просмотр:

1/ Make as many questions as possible, use adverbs of frequency:

Usually, often, never, always, sometimes 

  1. skip lessons – when/ what/ who with
  2. have a good time– where/ who with/when
  3. watch a firework – where / when
  4. speak on the phone – who with/ when

2/ Find the odd word according to its meaning

Term – year – holidays – subject

Beginning – finish – end – middle

Stormy – cloudy – spring – slushy

Coach – class – sandwich – bonfire

Race – make – win – burn

Read a line, name the odd word. Explain your choice.

3/ Put in/at/on:

  1. It’s cold and rainy ___the end of autumn.
  2. It was sunny ___ 11 o’clock today.
  3. We usually go skating ____ December.
  4. We have Christmas _____ 25 December.
  5. New Year comes ____ the beginning of January, ___ the first of it.
  6. I hate to wake up __ the morning and go to bed early __ the evening.
  7. We have football matches__ Sundays.

4/ Use the proper auxiliary verb. Ask questions:

  1. What ___ the weather like in summer in..?
  2. What ___ the weather like in winter in..?
  3. When ______ the school year start in..?
  4. When ______ the school year end in…?

H/t: Fill the gaps

School Year in Russia

In my country the school year starts ________________________.

We have got  _____________terms: the first is from __________ to ___________,

the ___________ ____ from ____________ to ____________, ________________

__________________________________________________________________

and ______________________________________________________________.

In autumn the weather is ______________________________________________.

In winter it ______________________________ and in _____________________

_______________________________________. We have holidays _____ the end

of every term. The school year _________________________________________.

Then we have a long three-month holidays!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока «Visiting Britain.London» на английском языке для 7 класса».

Тип урока: обобщающий.Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме “Посещение Британии. Лондон”; совершенствовать знания, умения, навыки учащихся в области устной речи, чтения и аудирования п...

Разработка урока разноуровневого контроля знаний по английскому языку 9 класс

Контрольная работа по учебнику английского языка К.Кауфман....

Методическая разработка "Сборник письменных заданий по грамматике английского языка для 2-8 классов"

Сборник письменных заданий по грамматике английского языка для 2-8классов. Рассматриваемые темы: множественное число существительных, глагол \'to be\', \'have got\', \'can\', конструкция \'there is/there are...

Разработка урока "Дома в Великобритании" по английскому языку 5-6 класс

Данный материал содержит технологическую карту урока, ход урока, приложения с готовыми заданиями и ссылку на видео материал, используемый на уроке.Урок разработан с применением информационно-коммуника...

Методическая разработка урока по английскому языку «Образование и использование времен в английском языке» 10 класс

Урок по теме: «Образование и использование времен в английском языке» по УМК Кауфман К.И., Кауфман М.Ю. «Счастливый английский. ру/ Happy English.ru» для 10 класса общеобразовательных учреждений. Обни...

1. Методическая разработка по теме " Система времён глагола настоящего времени" на английском языке.2. Методическая разработка по теме " Система времён глагола прошедшего времени" на английском языке

1. Презентация по теме " Система времён глагола настоящего времени" предназначена  для  введения и тренировки грамматического материала на уроках английского языка  в 5-11 кла...

Разработки уроков и внеклассных мероприятий по английскому языку

здесь даётся технологическая карта урока и презентации...