Методическая разработка открытого урока по УМК Millie Азарова С.И. "The fairy tales" Unit 8 Lesson 4-5
учебно-методический материал по английскому языку по теме
В данную разработку включена технологическая карта урока, презентация, Приложение1 и Приложения 2 в которых даны дополнительные задания для учащихся.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
the_twelve_dancing_princess.pptx | 1.57 МБ |
prilozhenie_1.pdf | 17.08 КБ |
prilozheniya_2.docx | 18.46 КБ |
konspekt_uroka_the_twelve_dancing_princesses.docx | 29.94 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Who lived in the forest?
Who helped Cinderella?
Who helped scarecrow?
Where did Baba Yaga live ?
Where did a dragon live?
The twelve dancing princesses Princesses, a king, a soldier Good, beautiful, brave, wise, Palace
What happened? Princess lived, prince came, princess gave a cup of tea, prince slept all night, soldier came, he didn’t drink the tea, princess cast a spell, the portrait turned into a door, the princesses ran out into a cave, soldier took a cloak, he ran after the princesses, he saw a beautiful garden….
The twelve dancing princesses
What do you think? It was scared , frightening fairy tale. It was boring fairy tale. It was fantastic, exciting fairy tale.
Предварительный просмотр:
Предварительный просмотр:
- Замок _______________ 2. Волшебник ___________________ 3. Солдат_________________
4.Ведьма ________________ 5. Пещера___________________ 6. Лес ______________________
7.Уродливый _____________ 8.Фея_________________ 9.Остров _____________10. Мудрый ____________
- Чудовище______________ 2.Чучело_______________ 3. Король ______________ 4. Принц___________
5. Смелый _______________ 6.Болото_____________ 7.Глубокий ________________ 8. Пират _____________
9. Избушка______________ 10. Остров _________________
1.Замок _______________ 2. Волшебник ___________________ 3. Солдат_________________
4.Ведьма ________________ 5. Пещера___________________ 6. Лес ______________________
7.Уродливый _____________ 8.Фея_________________ 9.Остров _____________10. Мудрый ____________
1.Чудовище______________ 2.Чучело_______________ 3. Король ______________ 4. Принц___________
5. Смелый _______________ 6.Болото_____________ 7.Глубокий ________________ 8. Пират _____________
9. Избушка______________ 10. Остров _________________
1.Замок _______________ 2. Волшебник ___________________ 3. Солдат_________________
4.Ведьма ________________ 5. Пещера___________________ 6. Лес ______________________
7.Уродливый _____________ 8.Фея_________________ 9.Остров _____________10. Мудрый ____________
1.Чудовище______________ 2.Чучело_______________ 3. Король ______________ 4. Принц___________
5. Смелый _______________ 6.Болото_____________ 7.Глубокий ________________ 8. Пират _____________
9. Избушка______________ 10. Остров _________________
1.Замок _______________ 2. Волшебник ___________________ 3. Солдат_________________
4.Ведьма ________________ 5. Пещера___________________ 6. Лес ______________________
7.Уродливый _____________ 8.Фея_________________ 9.Остров _____________10. Мудрый ____________
1.Чудовище______________ 2.Чучело_______________ 3. Король ______________ 4. Принц___________
5. Смелый _______________ 6.Болото_____________ 7.Глубокий ________________ 8. Пират _____________
9. Избушка______________ 10. Остров _________________
1.Замок _______________ 2. Волшебник ___________________ 3. Солдат_________________
4.Ведьма ________________ 5. Пещера___________________ 6. Лес ______________________
7.Уродливый _____________ 8.Фея_________________ 9.Остров _____________10. Мудрый ____________
1.Чудовище______________ 2.Чучело_______________ 3. Король ______________ 4. Принц___________
5. Смелый _______________ 6.Болото_____________ 7.Глубокий ________________ 8. Пират _____________
9. Избушка______________ 10. Остров _________________
met | Live | met | |||
want | Lived | want | Lived | ||
Meet | wanted | Meet | wanted | ||
Fall | killed | Fall | killed | ||
Kill | Fell | Kill | Fell | ||
Go | Got | Go | Got | ||
get | went | get | went | ||
take | Came | take | Came | ||
come | Turned | come | Turned | ||
turn | Saw | turn | Saw | ||
see | took | see | took |
Live | met | Live | met | ||||
want | Lived | want | Lived | ||||
Meet | wanted | Meet | wanted | ||||
Fall | killed | Fall | killed | ||||
Kill | Fell | Kill | Fell | ||||
Go | Got | Go | Got | ||||
get | went | get | went | ||||
take | Came | take | Came | ||||
come | Turned | come | Turned | ||||
turn | Saw | turn | Saw | ||||
see | took | see | took |
Live | met | Live | met |
want | Lived | want | Lived |
Meet | wanted | Meet | wanted |
Fall | killed | Fall | killed |
Kill | Fell | Kill | Fell |
Go | Got | Go | Got |
get | went | get | went |
take | Came | take | Came |
come | Turned | come | Turned |
turn | Saw | turn | Saw |
Live | met | Live | met |
want | Lived | want | Lived |
Meet | wanted | Meet | wanted |
Fall | killed | Fall | killed |
Kill | Fell | Kill | Fell |
Go | Got | Go | Got |
get | went | get | went |
take | Came | take | Came |
come | Turned | come | Turned |
turn | Saw | turn | Saw |
Live | met | Live | met |
want | Lived | want | Lived |
Meet | wanted | Meet | wanted |
Fall | killed | Fall | killed |
Kill | Fell | Kill | Fell |
Go | Got | Go | Got |
get | went | get | went |
take | Came | take | Came |
come | Turned | come | Turned |
turn | Saw | turn | Saw |
On the road, the brave girl ………(meet) three friends, the Scarecrow, the Tin Woodman and Cowardly Lion. The Scarecrow ………(want) to be wise, the Tin Woodman wanted to be kind and the lion wanted to be brave. | A |
The farm house …….(fall) on the wicked witch and ………(kill) her. The little girl, whose name was Dorothy, ………(go) with her dog along (вдоль) the Yellow Brick (кирпичная) Road to Emerald City. The wise wizard from that city could help her ……..(get) back home. | B |
Once upon a time a wicked witch cast a spell and there was a big storm. A strong wind ……..(take) a small farmhouse, with a little girl and her dog in it to a magic country. | C |
When they ………(come) to Emerald Palace, they met the Wizard who ………(turn) into a huge head. Then they ……….(see) him as a beautiful woman, and ugly beast and a ball of fire…. | D |
On the road, the brave girl ………(meet) three friends, the Scarecrow, the Tin Woodman and Cowardly Lion. The Scarecrow ………(want) to be wise, the Tin Woodman wanted to be kind and the lion wanted to be brave. | A |
The farm house …….(fall) on the wicked witch and ………(kill) her. The little girl, whose name was Dorothy, ………(go) with her dog along (вдоль) the Yellow Brick (кирпичная) Road to Emerald City. The wise wizard from that city could help her ……..(get) back home. | B |
Once upon a time a wicked witch cast a spell and there was a big storm. A strong wind ……..(take) a small farmhouse, with a little girl and her dog in it to a magic country. | C |
When they ………(come) to Emerald Palace, they met the Wizard who ………(turn) into a huge head. Then they ……….(see) him as a beautiful woman, and ugly beast and a ball of fire…. | D |
On the road, the brave girl ………(meet) three friends, the Scarecrow, the Tin Woodman and Cowardly Lion. The Scarecrow ………(want) to be wise, the Tin Woodman wanted to be kind and the lion wanted to be brave. | A |
The farm house …….(fall) on the wicked witch and ………(kill) her. The little girl, whose name was Dorothy, ………(go) with her dog along (вдоль) the Yellow Brick (кирпичная) Road to Emerald City. The wise wizard from that city could help her ……..(get) back home. | B |
Once upon a time a wicked witch cast a spell and there was a big storm. A strong wind ……..(take) a small farmhouse, with a little girl and her dog in it to a magic country. | C |
When they ………(come) to Emerald Palace, they met the Wizard who ………(turn) into a huge head. Then they ……….(see) him as a beautiful woman, and ugly beast and a ball of fire…. | D |
A witch | A beauty | Silver | Wise | black | Old | Drank a tea | ||
A wizard | A king | Beautiful | Stupid | Huge | Scary | Went in the forest | ||
A fairy | A queen | Kind | Good | Deep | Beautiful | Found a cave | ||
A prince | A Baba Yaga | Cowardly | Lake | Foggy | Turned into a frog | Put on a magic hat | ||
A princess | A Koshchey | Brave | Forest | Tower | Cast a spell | Ran after the witch | ||
A pirate | A dragon | Ugly | Cave | Castle | Disappeared in the swamp | Gave a magic cloak | ||
A soldier | A frog | Wicked | Swamp | Island | Married and lived happy | Danced in the ball | ||
A beast | A rabbit | handsome | palace | Dancing hut | Took a magic book | Burnt in the forest |
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока
Учитель: Смородина Екатерина Сергеевна ГБОУ №337 Невского района г.Санкт-Петербурга
Класс: 4 (Millie, 8 Unit) Тема урока:Lesson 4 “The twelve dancing princesses” | Цель: Повторение лексики, закрепление грамматического материала (множественное число существительных, простое прошедшее время), создание сказки с использованием Mind map. Тип урока: Комбинированный (актуализация нового материала и комплексного закрепления знаний) |
Планируемые результаты
Регулятивные: определять цели и задачи урока, планировать собственную деятельность для достижения результата, умение самостоятельно контролировать свое время Познавательные: работать с текстом, просмотровое и поисковое чтение, поиск и анализ информации, использование схемы-опоры для составления собственной сказки Коммуникативные: работать в группе, парах, участвовать в обсуждении сказки, высказывать и обосновывать свое мнение | Задачи урока Образовательные: Закрепить лексико-грамматические навыки на уровне составления предложения во времени Past Simple, использовать изученный лексический материал, чтение и понимание текста построенном на знакомой лексике, практиковать диалогическую речь. Формировать фонетические навыки. Развивающие: Развитие памяти, монологической речи (на примере составления сказки), развитие аналитического и логического мышления. Воспитательные: Воспитание интереса к фольклорному творчеству разных стран. Воспитание толерантного отношения друг к другу |
Ресурсы: 1. С.И. Азарова Милли 3 [Текст]/С.И. Азарова, Э.Н. Дружинина, Е.В. Ермолаева и др.: учебник для 3 класса общеобразовательных учреждений – Обнинск: Титул, 2013 – с.48-49 2. С.И. Азарова Английский язык Милли 3 [Текст]/ С.И. Азарова, Э.Н. Дружинина, Е.В. Ермолаева и др.: книга для учителя к учебнику для 3кл. общеобраз. учрежд. – Обнинск: Титул, 2010 – 240 с. 3. CD к учебнику 4. карточки с заданиями, презентация, 5. Интернет-ресурсы: https://quizlet.com/201769707/4-grade-module-8-adjectives-flash-cards/ | Формыработы: индивидуальная, групповая, фронтальная, парная |
Формы контроля:индивидуальный, парный, групповой | Домашнее задание:рабочая тетрадь с. 54 |
Этап урока, время | Деятельность учителя | Речь учителя | Деятельность обучающихся |
(2 мин) | Организационный момент. Побуждает учащихся настроиться на урок, фонетическая зарядка, нацеливает вспомнить слова на тему The Fairy Tales | Hello, kids, sit down, please. Nice to see you. Begin our lesson from phonetic. Look at the blackboard and find words with the sound [w] Where did a wise witch live? Who lived with a wizard in the swamp? Good, so and about what we are speaking? (about fairy tales) | Отработка фонетики, поиск слов со звуком [w]. |
| Учитель задает наводящие вопросы, с использованием слайдов, для повторения пройденной лексики и подготовке к словарному диктанту. Раздача карточек. Контроль выполнения задания. | Now let’s remember all word that we’ve studied. Who lived in the castle? (a princess, a prince, a king, a queen) Who lived in the forest? (a beast) Who helped Cinderella? (a fairy) Who helped scarecrow? (a wizard) Where did live Baba Yaga? (a dancing hut) Where did live a dragon? (in the cave) Во время самопроверки учитель отмечает каждое слово на доске. And now make a plural forms of these words. | Вспоминают слова по теме «Сказки» - записывают слова на доске, самопроверка с использованием словаря. Один учащийся образует множественное число существительных. Словарный диктант – на карточках (индивидуально) по 10 слов. |
(15 мин) и открытие нового знания | Учитель проверяет выполнение д.з. с помощью карты-схемы (презентация), контролируя правильный перевод опорных фраз. Затем раздает карточки для повторения неправильных глаголов (прошедшее и настоящее время). Проверка заданий с помощью карточек на quizlet.com Проводит аудирование, проверяет ответы учащихся по учебнику Ответы: 1e, 2f, 3d, 4b, 5a, 6c, 7g Физминутка. There was a princess……(acting) | Now let’s сheck your homework. Open your student book, p.86. What happened in this fairy tale? About whom is this tale? Where did they live? What happened? (Princess lived, prince came, princess gave a cup of tea, prince slept all night, soldier came, he didn’t drink the tea, princess cast a spell, the portrait turned into a door, the princesses ran out into a cave, soldier took a cloak, he ran after the princesses, he saw a beautiful garden)…. Excellent, and now let’s remember irregular verbs. Take a card and match past simple and present simple tense of the verbs. So, when we speak about fairy tale we use past tense. And now look at the mind-map. Do you know what’s the end of this fairy tale? Let begin read. SB p.87 ex.2 Match the questions with the answers. Физминутка. There was a princess……(acting) | Учащиеся проверяют задание в тетрадке, читают и переводят опорные фразы со слайда. Работа с карточками сопоставление настоящего и прошедшего времени глаголов. Отвечают на вопросы, аудирование, проверка ответов на вопросы, воспроизводят диалог в парах. Учащиеся проводят физминутку в виде инсценировки песни |
| Учитель раздает карточки, с текстом сказки, учащиеся должны расположить параграфы в правильном порядке, вставить глаголы в прошедшем времени. | Come back to your desks, please. And begin to practice. Take a card with a text. There are you see four episodes. Read and order them. Complete the text with correct verbs in the past tense. | Работают в группе, используют карточки с неправильными глаголами, которые были ранее заполнены. Чтение сказки вслух по частям. |
| Учитель предлагает составить сказку используя карточки-подсказки с опорными словами и выражениями, а так же карту-схему последовательности описания, без заключительной части. | And now starts playing. Use different cards, make you own fairy tale. | Читают карточки, обсуждают в группе, составляют предложения, презентуют свою сказку. |
| Предлагает оценить сказку, используя шаблоны с презентации. Оценивает работу учащихся. Озвучивает домашнее задание. | Tell, what do you think about their tale? Is it fantastic? Interesting? Boring? Scared? Your home task WB. P.52 ex.3 | Ученики отвечают на вопросы, оценивают представленные сказки. Записывают д/з |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка открытого урока по географии для 8 класса. Тема "Путешествие по Русской равнине (обобщающий урок). Закрепление. Проверка знаний.
Урок на закрепление, обощение и повторение пройденного материала с использованием игровых моментов. Игра - презентация "Своя игра"....
МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА открытого урока по дисциплине «ОБОРУДОВАНИЕ» «АВТОМАТИЗАЦИЯ» Тема урока: «Осахаривание крахмала».
ММеетодическая разработка предназначена для преподавателей общепрофессиональных дисциплин, работающих по интерактивным формам обучения.В методической разработке представлена методика проведения бинарн...
Методическая разработка Открытый урок (план –конспект) Лукьянчиковой И .А, Преподавателя по классу скрипки МОУДОД «ДШИ» г. Аркадак, с учащейся Шапкиной Дарьей -5лет предмет по выбору (скрипка), (презентация к уроку).
Открытый урок (план –конспект) Лукьянчиковой И .А, Преподавателя по классу скрипки МОУДОД «ДШИ» ...
Методическая разработка открытого урока чтения и развития речи в 8 классе коррекционной школы VIII вида.Тема урока :"По страницам сказок А.С.Пушкина"
Тема: «По страницам сказок А.С.Пушкина»Форма проведения: литературная викторина –презентацияЦели:1. По...
Методическая разработка открытого урока по сольфеджио для учащихся 3 класса " Творческий подход к закреплению материала на уроке сольфеджио"
Разработка открытого урока по сольфеджио...
Методическая разработка открытого урока по математике в 5 классе «Умножение десятичных дробей» (урок открытия новых знаний) в рамках ФГОС
Технологическая карта практико - ориентированного урока...
Методическая разработка "Открытый урок: вулканы" (городской), "Открытый урок: Пещеры в поисках сокровищ" (муниципальный), "Движение земной коры: вулканы" (Межрегион)
Методические разработки (разного уровня). Участие в педагогических конкурсах разработок....