контрольные задания для 4 класса по английскому языку
тест по английскому языку на тему
контрольные задания для 4 класса по английскому языку
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
тест 1 полугодие | 14.96 КБ |
тест (за год) | 69 КБ |
Предварительный просмотр:
Контрольная работа для 4 класса.
- Напиши am, is, are.
1. We in Year 4 now.
- This our new cooker.
- My friends in the park now.
- Where the children? They in the playroom.
- What your favourite day? - It Saturday.
- It rainy.
- Look! She making a sandcastle.
- he at school? - No, he and his sister at home.
- The women playing a game in the garden.
- Ben, where you? - I watching TV in the living
room.
- Вычеркни лишнее слово.
- pencil case, ruler, lamp, rubber
2. sixteen, fifty, nineteen, thirteen
- PE, computer, Science, Geography
- eggs, milk, meat, rice
- train, armchair, sofa, cooker
- fat, thin, body, long
- crawl, fly, seahorse, walk
- Thursday, Wednesday, September, Tuesday
3. Выпиши из текста предлоги.
This is Oleg's room. His desk is in front of the window. There is a computer on the desk. His CDs are next to the computer. There's a green sofa in the room and under the sofa there are Oleg's roller blades. His helmet is in the box and his guitar is behind the armchair. The TV is in front of the armchair.
- Поставь слова в правильном порядке и запиши предложения.
- your/subject/What's/favourite?
- is/big/brother/my/This.
3. My/don't/hot milk/like/friends.
- have got/They/cheese sandwiches/ some.
- my/Those/toys/are.
- car/under/The/is/cat/the.
- there/ls/an/in/armchair/bedroom/your?
Предварительный просмотр:
Промежуточная аттестация по английскому языку
(тестирование)
4 класс
Заполните Ваши данные печатными буквами
ФАМИЛИЯ:
ИМЯ:
Класс :
4 |
- Аудирование
A1.Послушай и отметь какие предметы нравятся Мэг и не нравятся.
PE | Maths | Music | Reading | Art | |
Mag likes | |||||
Mag doesn’t like |
- Чтение
B1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.
A. ball | B. meat | C. fox baby | D. mushrooms | E. river |
My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa.
There is a big forest and a (1) near our village.
Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a (2) on the green grass.
One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many (3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms.
Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?”
We ran up to him and saw a small (4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.
We took the fox baby home. We gave him fish and (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends.
One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.
Ответы:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
B2 . Last summer David lived in … .
- town
- the village
- the forest
B3. Every day the boys went … .
a. to the forest
b. to the zoo
c. to the river
B4. The boys saw a baby fox … .
- under a big tree
- near the river
- in the village
B5. The boys gave July … .
a. berries and mushrooms
b. meat and fish
c. some water
B6. One day July ran away… .
- to the village
- to the river
c. to the forest
Ответы:
B2 | B3 | B4 | B5 | B6 |
- Грамматика
C1. Поставьте глаголы в нужную форму. Запишите грамматически правильное предложение
1. My brother _______yesterday.
a)will cry b) cries c) cried
2. My little sister _____every day.
a) will cry b) cries c) cried
3.Granny_____to us last week.
a)came b)will come c) comes
4.Mary often____at the parties.
a)will sing b)sings c)didn’t sing
5.Our family____to London next year.
a)will go b)went c)goes
6. We ____our cat an hour ago.
a)feed b)will feed c) fed
7.Ann___a party last Saturday.
a) has b) had c) have
8.I usually ____up at 7 o’clock.
a) get b) will get c) got
9 )Kate____TV two hours ago.
a) watch b) will watch c) watched
10. This girl____in the park yesterday.
a) skates b) skated c)will skate
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
C2. Образуйте форму множественного числа
- Tooth _______________________________________________________
- Lady ________________________________________________________
- Table________________________________________________________
- City _________________________________________________________
- Day _________________________________________________________
- Fox __________________________________________________________
- Child ________________________________________________________
- Woman ______________________________________________________
- Street ________________________________________________________
- Book________________________________________________________
C3. Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
Начальная форма | Сравнительная | Превосходная | ||||
1 | Big | |||||
2 | Interesting | |||||
3 | Bad | |||||
4 | Nice | |||||
5 | Large |
- Письмо
D1. Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка
_______________________________________________________________ |
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа по чтению по английскому языку для 3-4 классов ( для школ с углубленным изучением английскому языка)
Контрольная работа по чтению для учащихся начальной школы( 3-4 классы) с углубленным изучением английского языка. Работа предназначена для проверки навыков чтения учащихся. В работе дано 6 задан...
Контрольная работа для 9 класса по английскому языку к УМК О.В. Афанасьевой "Новый курс английского языка" (Unit 2)
Данная разработка содержит материал для проведения контрольной работы по завершению изучения Unit 2 The Printed Page: Books, Magazines, Newspapers. Работа написана к учебнику О.В. Афанасьевой, И.В. Ми...
Контрольные задания для 2 класса по английскому языку
Контрольные задания (годовые) для 2 класса по английскому языку...
КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ 6 КЛАСС ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ПО УЧЕБНИКУ СПОТЛАЙТ
КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ 6 КЛАСС ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ПО УЧЕБНИКУ СПОТЛАЙТ...
Методическая разработка урока по английскому языку в 10 классе по УМК “Spotlight 10” «Приемы смыслового чтения при работе с текстовыми заданиями к ЕГЭ по английскому языку».
Смысловое чтение - умение воспринимать текст как единое смысловое целое (точно и полно понять содержание текста и практически осмыслить извлеченную информацию) Смысловое чтение – это такое ...